StoryEditor
Drogerie
10.10.2023 16:30

Hebe otworzy w grudniu pierwsze drogerie w Czechach

Pierwsze stacjonarne drogeire Hebe w Czechach zostaną otwarte 6 i 15 grudnia 2023 w Pradze / Hebe
Sieć Hebe w grudniu otworzy dwie pierwsze drogerie w Czechach. W ten sposób uda się firmie spełnić obietnicę o wyjściu poza Polskę także ze stacjonarnymi sklepami.

Zarząd Jeronimo Martins Group w ramach którego działa sieć Hebe od kilku lat zapowiadał ekspansję sieci poza polski rynek. Na przeszkodzie stanęła pandemia. Hebe skupiło się na sprzedaży online i to szybko rosnący kanał e-commerce stał się dla niej priorytetowy. Platformy internetowe pozwoliły także zaistnieć na innych rynkach. Hebe uruchomiło je na Słowacji i w Czechach

Czytaj: Hebe uruchomiło platformę sprzedażową w Czechach

Wiadomo już jednak, że w tym roku sieć otworzy w Czechach także pierwsze stacjonarne sklepy. Oba powstaną w Pradze, w Galerii Harfa i w centrum handlowym Cerny Most. Oba zostaną otwarte w okresie świątecznym – 6 i 15 grudnia 2023.  

Kierowników czeskich sklepów szkolą polskie zespoły. Nad ekspansją w Czechach czuwa dyrektor operacyjny Jiri Novak, poprzednio, przez 10 miesięcy, związany z Notino, gdzie zajmował stanowisko retail managera, a wcześniej przez ponad 9 lat z firmą Orsay (district manager, store manager).

Czytaj także: Hebe planuje otwierać 30 drogerii rocznie

Hebe to sieć drogeryjna prowadzona przez spółkę Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, działającą w portugalskiej Grupie Jeronimo Martins (także dyskonty Biedronka). Swój początek miała w Polsce, w 2011 r. w Warszawie, przy Al. Jerozolimskich powstał pierwszy sklep sieci. 

Sprzedaż Hebe w pierwszym półroczu 2023 r. osiągnęła 208 mln euro, to wzrost o 27,9 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza 2022 r. W drugim kwartale 2023 r. sprzedaż Hebe wyniosła 115 mln  euro, co oznacza wzrost o 26,7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2022 r. W 2022 r. przychody netto Hebe ogółem wyniosły 1 822 601 280 zł. Kanał online ma już 17 proc. udziału w całkowitej sprzedazy Hebe.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.02.2025 11:25
Producent marek Catrice i Essence zwiększa sprzedaż o 17 proc.
Marki Essence i Catrice odnotowały w 2024 roku wzrost udziałów w rynku we wszystkich regionachCatrice mat.pras.

Cosnova Beauty, producent popularnych marek kosmetycznych Catrice i Essence, zwiększył w 2024 roku sprzedaż o 17 proc. Natomiast w ciągu ostatnich trzech lat firma w sumie podwoiła wartość sprzedaży.

W sieci Drogerii DM (która jest liderem rynku drogeryjnego w Niemczech) połowa najlepiej sprzedających się w ubiegłym roku kosmetyków to produkty marki Essence. Essence i Catrice to dwie najpopularniejsze marki, należące do Cosnova.

Cosnova Beauty zwiększył ogółem w ubiegłym roku sprzedaż o 17 proc. (do 954 milionów euro), a w ciągu ostatnich trzech lat spółka podwoiła sprzedaż.

Marki Essence i Catrice odnotowały wzrost udziałów w rynku we wszystkich regionach. Szczególnie dynamiczny rozwój biznesu miał miejsce na rynku niemieckim. Tam również odnotowano wzrost sprzedaży o 17 procent, i to pomimo trudnej ogólnie sytuacji gospodarczej. 

Jak podkreśla Cosnova, marka Essence osiągnęła rekordowe wyniki: w 2024 roku dziesięć z 20 najlepiej sprzedających się produktów w kategorii kosmetyków do makijażu w sieci drogerii DM pochodziło właśnie z Essence.

Cosnova wkracza również coraz mocniej na rynek produktów pielęgnacyjnych, dokonując w zeszłym roku inwestycji w modernizację swoich powierzchni sprzedaży. Firma podała, że odnowiła około 25 tys. metrów swoich stoisk. Stanowi to większośc (ok. 70 proc.) powierzchni sprzedaży stacjonarnej Essence w sklepach kosmetycznych na całym świecie. Marka Catrice planuje również dalsze modernizacje swoich powierzchni sprzedażowych w roku bieżącym oraz w 2026.

W zeszłym roku Cosnova rozszerzyła swoją działalność również w sektorze pielęgnacji skóry, rozwijając takie marki Inao Skin Care by Essence i Farm loves Face. Spółka planuje dalszy rozwój w tym obszarze także w roku 2025.

Czytaj też: DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.02.2025 14:38
Słodkie wsparcie: walentynkowe lizaki w Rossmannie pomagają potrzebującym
Agata Grysiak

W tym roku Walentynki mogą być nie tylko okazją do obdarowania bliskich, ale także sposobem na wsparcie osób w trudnej sytuacji życiowej. Rossmann ponownie angażuje się w działania charytatywne, oferując walentynkowe lizaki, z których całkowity dochód zostanie przekazany na rzecz Szlachetnej Paczki.

Walentynkowe lizaki dostępne w Rossmannie to wyjątkowa propozycja dla tych, którzy chcą połączyć przyjemne z pożytecznym. Cały dochód ze sprzedaży trafi do Szlachetnej Paczki – organizacji, która w 2024 roku połączyła ponad 700 tysięcy darczyńców i wolontariuszy, by pomóc 44 tysiącom rodzin w potrzebie. Wartość przekazanej pomocy wyniosła blisko 72,5 miliona złotych, a zakup każdego lizaka to kolejny krok w stronę dalszego wspierania najbardziej potrzebujących.

Lizaki zostały przygotowane przez Manufakturę Cukierków, co oznacza, że każdy z nich wykonano ręcznie, bez użycia konserwantów, glutenu i sztucznych barwników. Produkt jest również bezpieczny dla alergików i osób z nietolerancją laktozy. Cena jednego lizaka wynosi 6,49 zł, a akcja potrwa od 4 do 14 lutego lub do momentu wyczerpania zapasów. Kupując ten drobny upominek, klienci Rossmanna mogą nie tylko sprawić radość bliskim, ale też realnie przyczynić się do pomocy innym.

Lizaki są porównywane do sławetnych misiów, które co roku elektryzują konsumentki i konsumentów w okresie świat bożego narodzenia; akcja “Podaruj Misia”, wobec której wytworzył się już uzus językowy "misie w Rossmannie", to coroczna inicjatywa charytatywna organizowana przez sieć drogerii Rossmann we współpracy z Fundacją TVN. Jej celem jest wsparcie potrzebujących dzieci i młodzieży poprzez sprzedaż specjalnie zaprojektowanych pluszowych misiów. Całkowity dochód ze sprzedaży tych maskotek przeznaczany jest na cele dobroczynne.

Czytaj także: Rossmann startuje z programem edukacyjnym dla najmłodszych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. luty 2025 09:52