StoryEditor
Drogerie
12.01.2023 00:00

Hebe potwierdza dobry kurs. Dwucyfrowy wzrost w 2022 r. i 315 drogerii

Hebe osiągnęło bardzo dobre wyniki sprzedaży w czwartym kwartale i w całym 2022 r. Wzrosty są dwucyfrowe w porównaniu do 2021 r. – wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez grupę Jeronimo Martins. 2022 r. sieć zamknęła z wynikiem sprzedaży 358 mln euro i 315 drogeriami w Polsce.

Hebe w 2022 r. odnotowało silny wzrost sprzedaży – podaje grupa Jeronimo Martins w najnowszym raporcie finansowym. Sieć skorzystała m.in. z niskiej bazy z 2021 r., na który nadal miały wpływ ograniczenia pandemiczne.  

Hebe umacnia się w e-commerce. Online stanowił w 2022 r. już ok. 14 proc. całkowitej sprzedaży sieci.

Sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 32,2 proc. przy LFL na poziomie 24,8 proc. (LFL obejmuje sprzedaż internetową).

W IV kwartale sprzedaż wzrosła o 29 proc. w walucie lokalnej, przy LFL na poziomie 21,2 proc.

W euro sprzedaż Hebe w 2022 r. osiągnęła 358 mln, 28,7 proc. powyżej 2021 r. W IV kwartale sprzedaż wyniosła 106 mln euro, 25,9 proc. powyżej wyników IV kwartału 2021 r.

W 2022 r. Hebe otworzyło w Polsce 30 nowych drogerii, 6 zamknęło (24 nowe lokalizacje netto). Sieć zakończyła rok mając z 315 sklepami.

Pod koniec roku, po okresie próbnym, Hebe ruszyło także z e-drogerią w Czechach i Słowacji.

Hebe jest jedną z największych sieci drogeryjnych działających na polskim rynku. Pierwsza drogeria Hebe została otwarta w 2011 r. w Warszawie przy al. Jerozolimskich. Obecnie sieć tworzy 315 sklepów. Hebe to także internetowy sklep hebe.pl Hebe zarządza spółka Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja z grupy Jeronimo Martins, do której należy także sieć dyskontowa Biedronka.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.04.2024 15:45
Hebe wreszcie w warszawskiej Galerii Mokotów
Hebe w Westfield Mokotów, WarszawaHebe
Hebe dołączyło do najemców jednej z najpopularniejszych galerii handlowych w Warszawie. W Westfield Mokotów, znanej jako Galeria Mokotów, sieć drogeryjna otworzyła swój sklep w wersji ze strefą dermokosmetyczną.

Hebe ma kolejną drogerię na mapie kraju. Nowa placówka została otwarta w jednej z najpopularniejszych galerii handlowych w Warszawie Westfield Mokotów, znanej bardziej pod używaną powszechnie nazwą Galeria Mokotów. To centrum handlowe w sercu modnej dzielnicy biznesowej i mieszkaniowej. Od lat mają tu swoje sklepy drogerie i perfumerie: Douglas, Sephora, Super-Pharm, Rossmann, Kontigo, Quality Missala To tu otworzyły swoje luksusowe butiki marki Jo Malone oraz Guerlain. Sklepy firmowe prowadzi wiele znanych marek kosmetycznych, jak Inglot, Kiehl’s i wiele innych.

Hebe w Westfield Mokotów, tak jak wszystkie drogerie sieci, jest urządzona zgodnie z jej standardami i oferuje produkty ze wszystkich kluczowych kategorii. Zarazem jest to sklep z wydzieloną, osobną strefą dermokosmetyczną, którą posiadają wybrane drogerie Hebe. Taki asortyment oferuje również Hebe w warszawskich Złotych Tarasach. 

Według naszych wyliczeń Hebe ma obecnie w Polsce, włącznie z drogerią w Westfield Mokotów, 353 drogerie, w tym ponad 40 w Warszawie i podwarszawskich miejscowościach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.04.2024 13:25
Drogerie Hebe weszły do Wałcza
Drogeria Hebe otwarta 25 kwietnia 2024 r. w parku handlowym Aura, przy ul. Wojska Polskiego 25 A, w Wałczufot.Hebe
Sieć Hebe otworzyła swoją pierwszą drogerię w Wałczu powiększając tym samym sieć sprzedaży do 352 sklepów.

Drogeryjna sieć Hebe weszła ze swoją pierwszą placówką do Wałcza w województwie zachodniopomorskim. Sklep został otwarty 25 kwietnia w parku handlowym Aura, przy ul. Wojska Polskiego 25 A.

Tradycyjnie z otwarciem nowej lokalizacji wiążą się specjalne akcje promocyjne dla klientów, w tym 40-proc. obniżka na dermokosmetyki (2400 produktów) oraz 2600 produktów w ofercie „Hity cenowe” oraz wiele wybranych produktów w cenach obniżonych nawet o połowę.

Hebe to drogeryjna sieć należąca do portugalskiej Grupy Jeronimo Martins, w ramach której działa także sieć dyskontów Biedronka. Drogerie Hebe miały swój początek w Polsce. Niedawno sieć otworzyła pierwsze dwa stacjonarne sklepy w Czechach.

Całkowita sprzedaż Hebe w 2023 r. wyniosła 469 mln euro, 30,9 proc. powyżej 2022 r. Sprzedaż internetowa Hebe wzrosła w 2023 r. o 47,5 proc., co stanowi ok. 17 proc. całkowitej sprzedaży za rok 2023. W 2022 r. było to ok. 14 proc.

Według naszych wyliczeń Hebe ma obecnie w Polsce, włącznie z otwartą właśnie placówką w Wałczu, 352 drogerie.

Czytaj także: Hebe: ponad 30 proc. wzrost sprzedaży w 2023 roku i rekordy w e-commerce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. maj 2024 11:35