StoryEditor
Drogerie
25.07.2017 00:00

Hebe przyspiesza tempo rozwoju. 100 nowych drogerii przyszłym roku?

Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, sieć Hebe zamierza w przyszłym roku uruchomić 100 nowych drogerii. Takie perspektywy przedstawia współpracującym z nią producentom kosmetyków. Oficjalnie sieć nie potwierdza jednak tych informacji.

– W tym roku ma powstać 30 nowych Hebe, natomiast w rozmowach handlowych słyszymy, że w kolejnych latach ma to być już po 100 drogerii rocznie  – powiedział nam przedstawiciel jednej z firm kosmetycznych, który zastrzegł anonimowość. Prognozuje on, że w ten sposób może się zrealizować scenariusz, w którym handel drogeryjny jest coraz bardziej osłabiany przez dyskonty. – Nie mówimy tu jednak o bezpośrednim wpływie Biedronki, bo ona nie jest konkurencją dla specjalistycznych drogerii, które nie bazują na mass-markecie, a o tym, że Hebe, będąc w jednej grupie z Biedronką, skorzysta z pieniędzy bogatego dyskontu i rozpocznie bardzo agresywną ekspansję – stwierdza nasz rozmówca.

–  Planujemy utrzymać stabilne tempo otwarć. Każdorazowo przed otwarciem nowych placówek prowadzimy wnikliwe analizy. Jak informowaliśmy wcześniej, do końca bieżącego roku planujemy otworzyć około 30 nowych drogerii. O bardziej dalekosiężnych planach rozwoju sieci drogerii Hebe nie informujemy ze względów biznesowych – uzyskaliśmy odpowiedź z biura prasowego sieci na pytanie o dalszy rozwój Hebe w Polsce.
 
Hebe i Biedronka należą do portugalskiej firmy Jeronimo Martins. Obecnie Biedronka jest największą siecią dyskontową w Polsce, ma około 2750 placówek. Pod szyldem Hebe  występuje 161 drogerii, do końca roku ma być 170. Agencja badawcza Planet Retail prognozuje, że w 2021 r. Jeronimo Martins osiągnie przychody przekraczające 100 mld zł – o 37 mld zł więcej niż w 2016 r.  Przychody samej Biedronki w 2021 r. wynieść mają 64,42 mld zł, a drogerii Hebe – 1,14 mld zł. 
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
06.05.2024 10:22
Drogerie Jawa prezentują najnowsze trendy beauty i edukują klientki
Kwartalnik Piękno by Jawafot. Drogerie Jawa
Najważniejsze trendy makijażowe i topowe fryzury, prawidłowa ochrona przed promieniowaniem UV, przyczyny starzenia się skóry i porady, jak o nią dbać, dietetyczne wskazówki – to wszystko Drogerie Jawa zaproponowały w swoim najnowszym edukacyjnym kwartalniku „Piękno by Jawa”.

Drogerie Jawa udostępniły najnowszy numer swojego bezpłatnego kwartalnika „Piękno by Jawa”. Znalazły się w nim artykuły na temat  najważniejszych trendów makijażowych na wiosnę, modnych fryzur, pielęgnacji przeciwsłonecznej –  podejmowana edukacja jest tu szczególnie ważna ze względu na ryzyko chorób i nowotworów skóry spowodowanych brakiem profilaktyki. Redakcja przeanalizowała także proces starzenia się skóry i podpowiada, jak o nią prawidłowo dbać.

Nie zabrakło tematu, który zawsze jest na topie, czyli prawidłowej diety bez zgubnego podjadania. Artykuł został wzbogacony wywiadem z dietetyczką Anną Moskwą.

Bohaterką wiosennego wydania „Piękno by Jawa” jest Beata Ciechan,  „Trenerka oszczędzania” która opowiada o swojej drodze do finansowej wolności podsuwając czytelniczkom wskazówki dotyczące zarządzania domowymi finansami.

„Piękno by Jawa” jest bezpłatnym kwartalnikiem sieci Drogerie Jawa wydawanym od 2021 roku. Artykuły opracowują współpracujące z Drogeriami Jawa dziennikarki. Publikacja zawiera treści dotyczące pielęgnacji skóry i makijażu, pielęgnacji i stylizacji włosów. Każde wydanie rozpoczyna wywiad z bohaterką numeru. W kwartalniku znajdziemy także rekomendacje produktów dostępnych w sieci Drogerie Jawa oraz artykuły dotyczące zdrowia i psychologii.

Czasopismo dostępne jest w dwóch formatach: wersja drukowana, nakład 20 000 egzemplarzy, wersja  online na: drogeriejawa.pl/piekno dostępna jako plik pdf z opcja pobrania lub jako odrębne artykuły.

Kolejny numer kwartalnika ukaże się pod koniec maja.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
02.05.2024 08:30
Hebe w Redzie na Kaszubach
Drogeria Hebe w parku handlowym M Park w Redziefot. Hebe
Sieć Hebe otworzyła nową drogerię w Redzie na Kaszubach. Sklep znajduje się w parku handlowym M Park, który został oddany do użytku w marcu tego roku.

Sieć Hebe tuż przed majówką otworzyła dwie nowe drogerie tego samego dnia. Od 30 kwietnia klienci robią zakupy w sklepach w Westfield Mokotów oraz w parku handlowym M Park w Redzie.

M Park to inwestycja  LCP Properties. Został otwarty w marcu br.  Ma łącznie 4433 mkw.  powierzchni, dwa budynki w bezpośrednim sąsiedztwie Lidla. Hebe konkuruje tu z Rossmannem (457 mkw).

Drogeria w Redzie jest pierwszą w tym mieście placówką Hebe. Sklep ma 290 mkw. Jest ustandaryzowany i  wyposażony zgodnie z wizualizacją sieci. Tradycyjnie, klienci kupujący w nowej drogerii mają do wyboru wiele akcji promocyjnych i mogą skorzystać ze sporych obniżek cen.

Według naszych wyliczeń Hebe ma obecnie w Polsce, włącznie z drogerią w Redzie, 354 drogerie.

Hebe to drogeryjna sieć należąca do portugalskiej Grupy Jeronimo Martins, w ramach której działa także sieć dyskontów Biedronka. Drogerie Hebe miały swój początek w Polsce. Niedawno sieć otworzyła pierwsze dwa stacjonarne sklepy w Czechach.

Całkowita sprzedaż Hebe w 2023 r. wyniosła 469 mln euro, 30,9 proc. powyżej 2022 r. Sprzedaż internetowa Hebe wzrosła w 2023 r. o 47,5 proc., co stanowi ok. 17 proc. całkowitej sprzedaży za rok 2023. W 2022 r. było to ok. 14 proc.

Czytaj także: Hebe: ponad 30 proc. wzrost sprzedaży w 2023 roku i rekordy w e-commerce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. maj 2024 19:45