StoryEditor
Drogerie
22.04.2021 00:00

Kamilla Stańczyk, Eco&More: Marki własne Dm mogą stać się zagrożeniem dla markowych kosmetyków

Jeżeli sieć Dm planuje przede wszystkim pracować na marce własnej, będzie to zapewne zła wiadomość dla firm oferujących produkty markowe. W dodatku niemieckie brandy, także te własne, kojarzone są w Polsce z wysoką jakością. Konsumenci nauczyli się, że w ich przypadku mogą liczyć na bardzo dobre kosmetyki w przystępnej cenie. Dla producentów i dystrybutorów będzie to oznaczało przemyślenie strategii, ofertowanie z głową, ważenie potencjału kanału sprzedaży – komentuje dla portalu wiadomoscikosmetyczne.pl Kamilla Stańczyk, właścicielka Eco&More.

Jak wejście Dm do Polski wpłynie na obraz rynku drogeryjnego i kosmetycznego?

Nowa duża marka drogeryjna wcale nie musi oznaczać, że przez rynek od razu przejdzie tornado. Dm jest potężnym graczem u sąsiadów, u nas dopiero zacznie budować swoją rozpoznawalność. Marki istniejących w Polsce drogerii są zakotwiczone w głowach konsumentów i kojarzone z pewnymi konkretnymi odczuciami oraz emocjami. Dm musi jeszcze określić, kim chce być w Polsce. Myślę, że dużo zależy od ich strategii, akwizycji miejsc, asortymentu.

Czytaj też: Dm drogerie markt wchodzą do Polski!

Czyli sadzi pani, że jest u nas miejsce na kolejnego tak potężnego gracza?

Miejsce na rynku jeszcze jest. Nasze społeczeństwo się zmienia, siła nabywcza także. Młodzi konsumenci, którzy za chwilę będą kształtować rynek chcą i mogą wydawać więcej na pielęgnację. Ci młodzi ludzie są światowi, bo dla nich Internet to świat. Nie muszą tam nawet jechać. Natomiast co oni wybiorą z tych półek, to już inna sprawa. Czy będą lokalnymi patriotami, czy jednak zachęceni ceną zdecydują się na zakup marki własnej Dm?

Czytaj też: Inquiry: w kategoriach kosmetycznych sieci Dm trudno będzie dorównać Rossmannowi

Czy producenci i dystrybutorzy patrzą z nadzieją na nowego detalistę, czy raczej powinni się go obawiać z uwagi na jego marki własne?

Jeżeli sieć Dm planuje przede wszystkim pracować na marce własnej, będzie to zapewne zła wiadomość dla firm oferujących produkty markowe. W dodatku niemieckie brandy, także te własne, kojarzone są w Polsce z wysoką jakością. Konsumenci nauczyli się, że w ich przypadku mogą liczyć na bardzo dobre kosmetyki w przystępnej cenie. Dla dostawców takich jak Eco&More będzie to oznaczało przemyślenie strategii, ofertowanie z głową, ważenie potencjału kanału sprzedaży. Już teraz widzimy, jak trudno jest operować marką i zapewnić konsumentowi dostępność.

Dm mocno inwestuje w produkty ekologiczne. Czy dla polskiego konsumenta to ważny trend?

Ogólnie z punktu widzenia biznesu ekologicznego za dużo jest u nas konsumpcjonizmu – za dużo wyrzucamy, coś zaczynamy i nie kończymy, kupujemy kolejne mimo, że wciąż mamy nieskończone produktu. Na półkach Polaków jest zdecydowanie za dużo kosmetyków. My nawet nie wiemy, czy coś zadziałało na naszą skórę, bo nie dajemy szans tej pielęgnacji. Przeskakujemy na kolejną markę, albo kolejny rytuał. Chciałabym wierzyć, że zaczniemy bardziej doceniać: wielorazowość, wydajność, pochodzenie składników, pochodzenie opakowań, ścieżkę życia produktu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2025 12:25
Kosmetyczne q-commerce, czyli rewolucja w drogerii Super-Pharm
Program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.mat.pras.

Większość użytkowników sieci aktualnie nie wyobraża sobie życia bez robienia zakupów online. Zamawiane są już nie tylko ubrania, których zabrakło stacjonarnie w ulubionej sieciówce, ale nawet codzienne zakupy spożywcze. Wzrost w tym obszarze zanotowała także branża beauty. W 2024 roku aż 17,3 proc. wszystkich kosmetyków w kraju sprzedano właśnie za pomocą platform e-commerce. Super-Pharm połączyło siły z Glovo i Bolt Food, dzięki czemu od września można zamawiać tysiące produktów z drogeryjnego asortymentu z dostawą pod drzwi – i to w mniej, niż 30 minut. Z usługi mogą już korzystać mieszkańcy 30 polskich miast.

Coraz większą popularnością cieszą się także ekspresowe dostawy, realizowane już w kilkadziesiąt minut. Jest to rozwiązanie pozwalające kupującym oszczędzić czas oraz nerwy, które nierzadko zostają wystawione na próbę podczas wizyty w galerii handlowej. Super-Pharm, jako lider w branży health & beauty, dostrzega potrzeby klientów, starając się na nie niezwłocznie odpowiadać.

W Super-Pharm naszą misją jest inspirowanie do życia, które jest zdrowsze i piękniejsze – mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland. – Dzięki partnerstwu z Bolt i Glovo przenosimy tę obietnicę na zupełnie nowy poziom. Chcemy być bliżej naszych klientów, dokładnie wtedy, gdy nas potrzebują. Oddajemy w ich ręce możliwość ekspresowej dostawy – ulubiony dermokosmetyk, viralowe perfumy arabskie czy kosmetyki koreańskie mogą znaleźć się pod ich drzwiami nawet w 30 minut.

Wejście we współpracę z dwiema wiodącymi platformami to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, dla których kluczowe stają się wygoda, oszczędność czasu i natychmiastowa dostępność produktów. To strategiczny krok dla Super-Pharm, który znacząco wzmacnia pozycję e-commerce marki. Jest to także rozwiązanie na nagłe sytuacje, które mogą spotkać każdego z konsumentów – np. gdy zabraknie pieluszek dla dziecka lub niespodziewanie zaatakuje przeziębienie, nie ma czasu by czekać na zamówienie kilka dni. Taka dostawa w pół godziny jest wówczas ratunkiem. 

Asortyment obejmuje jednak znacznie więcej, m.in. viralowe koreańskie kosmetyki, dermokosmetyki do pielęgnacji skóry wrażliwej, a także produkty do codziennego makijażu oraz niezbędną w domu chemię gospodarczą

Usługa dostępna jest w 30 polskich miastach, w których znajdują się drogerie Super-Pharm. Także w miejscowościach typowo turystycznych, takich jak Zakopane, dzięki czemu nawet podczas wyjazdów nie zabraknie szamponu ani pasty do zębów. Dodatkowym plusem czekającym na zamawiających jest fakt, iż ceny są takie same jak stacjonarnie w drogerii, a członkowie klubu Super-Pharm będą mogli zbierać dodatkowe punkty również za zakupy w aplikacji. Warto dodać, że program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.

Jak podkreśla Super-Pharm, współpraca powstała po to, aby zapewnić kupującym wygodę i ułatwić codzienne zakupy. – Super-Pharm wraz z partnerami chce budować poczucie bezpieczeństwa i niezawodności wśród swoich klientów. Niezależnie od tego, czy trzeba w ostatniej chwili spakować kosmetyczkę, czy uzupełnić zapas ulubionego kremu – podkreśla sieć.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.11.2025 14:27
Rossmann w czołówce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego 2024”
Logo sieci drogerii Rossmann (fot. Shutterstock)Shutterstock

Rossmann znalazł się w ścisłej czołówce najważniejszego regionalnego zestawienia biznesowego – „Złotej Setki Województwa Łódzkiego”. Drogerie zajęły drugie miejsce wśród 100 firm o największych przychodach ze sprzedaży netto w 2024 roku, ustępując jedynie PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. To istotne wyróżnienie dla firmy, która od lat pozostaje największą siecią drogeryjną w Polsce oraz jednym z najważniejszych pracodawców w regionie łódzkim.

W kategorii „Liderzy Wzrostu 2024” Rossmann uplasował się na trzeciej pozycji, co dodatkowo podkreśla dynamikę rozwoju spółki. Ranking pokazuje, że przedsiębiorstwo nie tylko osiąga wysokie przychody, lecz także utrzymuje stabilny trend wzrostowy, wyprzedzając wielu lokalnych konkurentów reprezentujących różne branże – od FMCG, przez farmację, po produkcję AGD.

„Złota Setka” jest jednym z największych projektów rankingowych w kraju, cyklicznie przygotowywanym przez redakcje regionalnych dzienników należących do Polskapresse oraz ich wydawcę, Polska Press Grupę. Celem zestawienia jest wyróżnienie firm, które poprzez swoje wyniki i działalność wpływają na gospodarczy rozwój regionów oraz podnoszenie jakości życia lokalnych społeczności.

Ranking bazuje na danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego oraz informacjach przekazywanych bezpośrednio przez przedsiębiorstwa. Nad rzetelnością i poprawnością merytoryczną zestawienia czuwają renomowani partnerzy. W edycji 2024 województwa łódzkiego rolę partnera merytorycznego objęła Politechnika Łódzka, gwarantując transparentność i wysoki poziom analizy finansowej.

W pierwszej piątce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego” 2024 znalazły się kolejno: PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A., Rossmann SDP Sp. z o.o., JTI Polska Sp. z o.o., Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. oraz BEKO Poland Manufacturing Sp. z o.o. Wyniki te pokazują zróżnicowanie gospodarcze regionu, w którym obok energetyki rozwijają się sektor retail, farmacja oraz produkcja przemysłowa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2025 23:31