StoryEditor
Drogerie
07.09.2019 00:00

Kontigo otwiera kolejne sklepy i stawia na marki własne

Sieć sklepów kosmetycznych Kontigo otwiera kolejne punkty. 6 września ruszyła  drogeria w Galerii Solaris Center w Opolu. Sieć zaprosiła także konsumentki na otwarcie outletu  w Poznaniu, przy ul. Przemysłowej 68. 

Sieć sklepów kosmetycznych Kontigo otwiera kolejne punkty. 6 września ruszyła drogeria w Galerii Solaris Center w Opolu przy ul. Kopernika 16. Tego samego dnia sieć zaprosiła klientki na otwarcie wielkiego outletu kosmetycznego w Kontigo przy  ul. Przemysłowej 68 w Poznaniu, do sklepu, który działa tam od dawna. Zaproszenia były rozsyłane sms-em do osób zapisanych do programu lojalnościowego sieci. W Poznaniu Kontigo ma już 4 sklepy.

Nowy punkt w  Galerii Solaris Center w Opolu przy ul. Kopernika 16  jest utrzymany w standardach i kolorystyce sieci. Z okazji otwarcia warsztaty makijażowe prowadził Harry J – wizażysta, ekspert Kontigo. Szereg kosmetyków można było kupić z rabatem do -40 proc. Na niektóre marki, np. makijażową Mystik obowiązywała promocja 2+1 za grosz.

Kosmetyki do makijażu są bardzo istotnym segmentem w asortymencie Kontigo. Większość to marki własne sieci. Przy ich produkcji Kontigo współpracuje z polskimi firmami kosmetycznymi. Np. cienie Mystik i lakiery Moove produkuje krakowska firma Hean, szminki Moove – Dars Cosmetics z Radomia. Dostępne są także kosmetyki brandowe polskich producentów, np. Pierre Rene czy Paese. Drugą bardzo ważną grupą produktów w asortymencie Kontigo są kosmetyki pielęgnacyjne, a szczególnie naturalne. Tu również przeważają marki na wyłączność.

Zgodnie z zapowiedziami sieć będzie podążała w kierunku marek na wyłączność, stopniowo wycofując masowe, wszędzie dostępne brandy.

Sieć Kontigo stawia na dynamikę we wprowadzaniu nowości. W ubiegłym roku wymienione zostało całkowicie 60 proc. asortymentu.

Kontigo to sieć sklepów kosmetycznych. Pod jej szyldem występuje 18 placówek. W październiku 2018 r. sieć ogłosiła, że rusza z programem franczyzowym dla detalistów, którzy chcą do niej przystąpić. Kontigo należy do Grupy Eurocash, w ramach której działa także franczyzowa sieć drogerii Koliber.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 22:48