StoryEditor
Drogerie
25.08.2023 13:56

Marzena Rybicka z Empik Group do Drogerii Natura. Jest nowym wiceprezesem i dyrektorem handlowym spółki

Drogerie Natura porządkują swoją strategię asortymentową, cenową i sieć dystrybucyjną. Przejście do spółki Marzeny Rybickiej, mającej doświadczenie w handlu i w e-commerce, w tym w Empiku, który działa jako marketplace, jest dobrą wiadomością dla rynku. / Natura
Zmiany w zarządzie Drogerii Natura. Marzena Rybicka, dotychczas związana z Grupą Empik objęła stanowisko wiceprezesa i dyrektora handlowego w spółce Natura.

Marzena Rybicka została nowym wiceprezesem i dyrektorem handlowym w spółce Natura. Będzie więc odpowiedzialna m.in. za politykę zakupową i asortymentową sieci Drogerie Natura w detalu i w e-commerce.

Marzena Rybicka ma wieloletnie doświadczenie w handlu i w e-commerce. Ostatnio była związana z  Grupą Empik, gdzie przez blisko trzy lata zajmowała stanowisko dyrektora handlowego e-commerce.

Wcześniej była dyrektorem handlowym e-commerce i retail w serwisie morele.net

O swoim przejściu do Natury Marzena Rybicka poinformowała w mediach społecznościowych. Napisała m.in.: Długo obserwowałam Drogerie natura i rozwój sieci na przestrzeni ostatnich lat. Niesamowicie zgrabny i elastyczny model z potężnym potencjałem na rynku. I jak to czasem bywa myśli się przyciągają. Natura myślała o mnie, ja o Naturze. Jestem przeogromnie szczęśliwa, że mogę wesprzeć kolejny etap rozwoju spółki.  

Drogerie Natura są jedną z najdłużej działających sieci sklepów kosmetycznych na polskim rynku. Działają w Grupie Pelion, do której należy także m.in. sieć aptek i portal zdrowia DOZ. Według deklaracji, prowadzą około 300 stacjonarnych sklepów. Natura to także sklep internetowy drogerienatura.pl. Natura w roku 2022  osiągnęła wynik EBITDA na poziomie -16,6 mln zł. Spółka inwestuje w e-commerce i rozbudowuje portfolio marek własnych. 

Czytaj więcej: Drogerie Natura zamykają nierentowne sklepy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.09.2025 12:38
Brytyjska sieć drogerii blisko upadłości – 1,5 tys. miejsc pracy zagrożonych
Brytyjska sieć Bodycare stoi w obliczu bankructwa.Bodycare

Brytyjska sieć handlowa Bodycare, specjalizująca się w sprzedaży kosmetyków i produktów higienicznych, ma w piątek powołać firmę Interpath Advisory na administratora. Decyzja ta stawia pod znakiem zapytania przyszłość około 1,5 tys. miejsc pracy oraz blisko 150 sklepów w całej Wielkiej Brytanii.

Firma powstała w 1970 roku i oferuje kosmetyki znanych marek, takich jak L’Oréal czy Elizabeth Arden. Obecnie należy do Baaj Capital, a w lipcu tego roku otrzymała pożyczkę w wysokości 7 mln funtów. Mimo tego wsparcia finansowego Bodycare wciąż zmaga się z problemami narosłymi po pandemii.

Na czele spółki stoi doświadczony menedżer branży detalicznej Tony Brown. Jeszcze przed wybuchem pandemii COVID-19 Bodycare notowało zyski, jednak obecnie firma zmierza ku niewypłacalności. Wciąż istnieje szansa na sprzedaż części biznesu, a Baaj Capital postrzegane jest jako potencjalny nabywca.

Sytuacja Bodycare wpisuje się w szerszy trend trudności brytyjskich sieci drogeryjnych. Wysokie koszty prowadzenia działalności, narastające zadłużenie pandemiczne oraz rosnące obciążenia podatkowe sprawiają, że wiele firm z tego sektora stoi w obliczu poważnych wyzwań finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.09.2025 11:03
dm otworzył pierwszą drogerię w Tarnowskich Górach
Drogeria DM w CH Łopuszańska 22, WarszawaK.Bochner

Już dziś o godzinie 9:00 przy ulicy Nakielskiej 54 w Tarnowskich Górach otwarto pierwszą w tym mieście drogerię dm. To 63. sklep sieci w Polsce, której ekspansja na rynku trwa od 2021 roku. Nowa placówka oferuje klientom 505 m² powierzchni sprzedażowej i działa od poniedziałku do soboty w godzinach 9:00–21:00. Z okazji inauguracji przygotowano atrakcje, w tym słodko-słony poczęstunek, darmowe prezenty, konsultacje kosmetyczne oraz animacje dla całych rodzin.

Z okazji otwarcia klienci mogą skorzystać z 15-procentowego rabatu powitalnego na wszystkie zakupy. Dodatkowo specjalna ulotka uprawnia do odbioru gratisowego żelu pod prysznic marki Balea. Promocja potrwa do 13 września lub do wyczerpania zapasów. W dniach 4–6 września organizowane będą dodatkowe atrakcje, takie jak degustacja herbat, gofry na patyku, popcorn czy spotkania z maskotką SauBär.

Oferta dm obejmuje szeroki wybór produktów do pielęgnacji twarzy i ciała, kosmetyków kolorowych, artykułów higienicznych, spożywczych, a także karmy dla zwierząt i produktów dla niemowląt. Szczególną popularnością wśród klientów cieszą się marki własne, takie jak Balea czy alverde, oferujące m.in. certyfikowane kosmetyki naturalne. Sklep dysponuje także specjalną Wyspą Inspiracji Uroda oraz szeroką gamą szaf makijażowych.

Nowa drogeria została zaprojektowana z myślą o komforcie zakupów. Na miejscu dostępne są m.in. szerokie alejki, bezpłatny dystrybutor wody, foto-kioski z usługą wydruku zdjęć czy personalizacji produktów, przewijak z zapasem pieluch marki babylove oraz bujany konik i małe wózki dla dzieci. Klienci mogą też skorzystać z ekspresowego odbioru zamówień online. Dzięki temu dm w Tarnowskich Górach łączy funkcję klasycznej drogerii z nowoczesnym punktem usługowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. wrzesień 2025 21:09