StoryEditor
Drogerie
25.08.2023 13:56

Marzena Rybicka z Empik Group do Drogerii Natura. Jest nowym wiceprezesem i dyrektorem handlowym spółki

Drogerie Natura porządkują swoją strategię asortymentową, cenową i sieć dystrybucyjną. Przejście do spółki Marzeny Rybickiej, mającej doświadczenie w handlu i w e-commerce, w tym w Empiku, który działa jako marketplace, jest dobrą wiadomością dla rynku. / Natura
Zmiany w zarządzie Drogerii Natura. Marzena Rybicka, dotychczas związana z Grupą Empik objęła stanowisko wiceprezesa i dyrektora handlowego w spółce Natura.

Marzena Rybicka została nowym wiceprezesem i dyrektorem handlowym w spółce Natura. Będzie więc odpowiedzialna m.in. za politykę zakupową i asortymentową sieci Drogerie Natura w detalu i w e-commerce.

Marzena Rybicka ma wieloletnie doświadczenie w handlu i w e-commerce. Ostatnio była związana z  Grupą Empik, gdzie przez blisko trzy lata zajmowała stanowisko dyrektora handlowego e-commerce.

Wcześniej była dyrektorem handlowym e-commerce i retail w serwisie morele.net

O swoim przejściu do Natury Marzena Rybicka poinformowała w mediach społecznościowych. Napisała m.in.: Długo obserwowałam Drogerie natura i rozwój sieci na przestrzeni ostatnich lat. Niesamowicie zgrabny i elastyczny model z potężnym potencjałem na rynku. I jak to czasem bywa myśli się przyciągają. Natura myślała o mnie, ja o Naturze. Jestem przeogromnie szczęśliwa, że mogę wesprzeć kolejny etap rozwoju spółki.  

Drogerie Natura są jedną z najdłużej działających sieci sklepów kosmetycznych na polskim rynku. Działają w Grupie Pelion, do której należy także m.in. sieć aptek i portal zdrowia DOZ. Według deklaracji, prowadzą około 300 stacjonarnych sklepów. Natura to także sklep internetowy drogerienatura.pl. Natura w roku 2022  osiągnęła wynik EBITDA na poziomie -16,6 mln zł. Spółka inwestuje w e-commerce i rozbudowuje portfolio marek własnych. 

Czytaj więcej: Drogerie Natura zamykają nierentowne sklepy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 14:20