StoryEditor
Drogerie
23.10.2017 00:00

Niemiecka sieć dm mocno inwestuje w digitaliazację

Niemieckie drogerie dm podwoiły w tym roku wartość inwestycji w sieć detaliczną, logistykę i digitalizację. W sumie wydały 350 milionów euro – podał portal lebensmittelpraxis.de.

Firma inwestuje m.in. w ponad 25 tys. smartfonów dla wszystkich pracowników sprzedaży. Tym sposobem chce wzmocnić kompetencje swoich pracowników i ulepszyć obsługę klientów. Dzięki nim w drogeriach dm będzie można uzyskać natychmiastową odpowiedź na pytania dotyczące asortymentu, składników lub usług.

W roku finansowym 2016/17 (do 30 września 2017 r.) sprzedaż sieci dm wzrosła o 5,7 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim i osiągnęła 10,26 mld EUR. W samych Niemczech sprzedaż wzrosła o 4,8 procent do 7,85 mld euro. Sieć liczy obecnie 1892 sklepy w Niemczech. Do końca 2017 r. ma zostać otwartych kolejne 31.

Poza inwestycjami w digitalizację i nowe sklepy, w roku 2016/17 sieć dm prowadziła  remodeling istniejących drogerii, a  także budowę nowej siedziby w Karlsruhe i centrum dystrybucyjnego w Wustermark. W sumie wydano 175 milionów euro. – W bieżącym roku obrotowym prawdopodobnie podwoimy nasze inwestycje. Sporą ich część, około 70 milionów euro, zamierzamy wydać na infrastrukturę cyfrową – powiedział Erich Harsch, prezes DM.

Wielkość ryku drogeryjnego w Niemczech to 2345 mld euro. Udział sieci dm w drugim kwartale wzrósł o 0,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku biegłego i wynosi obecnie 27 proc. Sieć zatrudnia ponad 59 tys. pracowników w dwunastu krajach europejskich i niemal 40 tys. w samych Niemczech. Zwrot z tytułu sprzedaży w sklepach wynosi od 1 do 2 procent.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
02.05.2024 08:30
Hebe w Redzie na Kaszubach
Drogeria Hebe w parku handlowym M Park w Redziefot. Hebe
Sieć Hebe otworzyła nową drogerię w Redzie na Kaszubach. Sklep znajduje się w parku handlowym M Park, który został oddany do użytku w marcu tego roku.

Sieć Hebe tuż przed majówką otworzyła dwie nowe drogerie tego samego dnia. Od 30 kwietnia klienci robią zakupy w sklepach w Westfield Mokotów oraz w parku handlowym M Park w Redzie.

M Park to inwestycja  LCP Properties. Został otwarty w marcu br.  Ma łącznie 4433 mkw.  powierzchni, dwa budynki w bezpośrednim sąsiedztwie Lidla. Hebe konkuruje tu z Rossmannem (457 mkw).

Drogeria w Redzie jest pierwszą w tym mieście placówką Hebe. Sklep ma 290 mkw. Jest ustandaryzowany i  wyposażony zgodnie z wizualizacją sieci. Tradycyjnie, klienci kupujący w nowej drogerii mają do wyboru wiele akcji promocyjnych i mogą skorzystać ze sporych obniżek cen.

Według naszych wyliczeń Hebe ma obecnie w Polsce, włącznie z drogerią w Redzie, 354 drogerie.

Hebe to drogeryjna sieć należąca do portugalskiej Grupy Jeronimo Martins, w ramach której działa także sieć dyskontów Biedronka. Drogerie Hebe miały swój początek w Polsce. Niedawno sieć otworzyła pierwsze dwa stacjonarne sklepy w Czechach.

Całkowita sprzedaż Hebe w 2023 r. wyniosła 469 mln euro, 30,9 proc. powyżej 2022 r. Sprzedaż internetowa Hebe wzrosła w 2023 r. o 47,5 proc., co stanowi ok. 17 proc. całkowitej sprzedaży za rok 2023. W 2022 r. było to ok. 14 proc.

Czytaj także: Hebe: ponad 30 proc. wzrost sprzedaży w 2023 roku i rekordy w e-commerce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.04.2024 15:45
Hebe wreszcie w warszawskiej Galerii Mokotów
Hebe w Westfield Mokotów, WarszawaHebe
Hebe dołączyło do najemców jednej z najpopularniejszych galerii handlowych w Warszawie. W Westfield Mokotów, znanej jako Galeria Mokotów, sieć drogeryjna otworzyła swój sklep w wersji ze strefą dermokosmetyczną.

Hebe ma kolejną drogerię na mapie kraju. Nowa placówka została otwarta w jednej z najpopularniejszych galerii handlowych w Warszawie Westfield Mokotów, znanej bardziej pod używaną powszechnie nazwą Galeria Mokotów. To centrum handlowe w sercu modnej dzielnicy biznesowej i mieszkaniowej. Od lat mają tu swoje sklepy drogerie i perfumerie: Douglas, Sephora, Super-Pharm, Rossmann, Kontigo, Quality Missala To tu otworzyły swoje luksusowe butiki marki Jo Malone oraz Guerlain. Sklepy firmowe prowadzi wiele znanych marek kosmetycznych, jak Inglot, Kiehl’s i wiele innych.

Hebe w Westfield Mokotów, tak jak wszystkie drogerie sieci, jest urządzona zgodnie z jej standardami i oferuje produkty ze wszystkich kluczowych kategorii. Zarazem jest to sklep z wydzieloną, osobną strefą dermokosmetyczną, którą posiadają wybrane drogerie Hebe. Taki asortyment oferuje również Hebe w warszawskich Złotych Tarasach. 

Według naszych wyliczeń Hebe ma obecnie w Polsce, włącznie z drogerią w Westfield Mokotów, 353 drogerie, w tym ponad 40 w Warszawie i podwarszawskich miejscowościach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. maj 2024 12:30