StoryEditor
Drogerie
05.07.2021 00:00

Oszuści znów podszywają się pod Rossmanna

W mediach społecznościowych znów pojawiły się fałszywe informacje na temat akcji promocyjnych organizowanych rzekomo przez Rossmanna. Tym razem oszuści zapraszają internautów do testowania produktów dostępnych w Rossmannie. Wszystko ma służyć wyłudzeniu danych.

Rossmann, jako najbardziej rozpoznawalna sieć drogeryjna w Polsce, często pada ofiarą  oszustów, którzy podszywają się pod jego markę. Na znanych portalach społecznościowych pojawiają się ogłoszenia o loteriach, konkursach, produktach rozdawanych za darmo. Aby otrzymać nagrodę zawsze trzeba wypełnić ankietę i podać w niej swoje dane. I to jest cel naciągaczy – pozyskanie tożsamości, a także ściągnięcie pieniędzy z konta. Systemy naliczają automatycznie duże opłaty np. za różnego rodzaju abonamenty .

Tym razem oszuści zapraszają do testowania produktów dostępnych w Rossmannie. Akcja jest profesjonalnie przygotowana. Na Facebooku pojawia się sponsorowany post na profilu Testery Rossmann ze zdjęciem drogerii, które ma uwiarygadniać akcję. Nad nim zachęta: Urodziłeś się w lipcui chcesz odpowiedzieć na 3 krótkie pytania? W zamian dostaniesz od nas bon na zakupy w rossmannie, wystarczy że wypełnisz małą ankietę.

Z FB przechodzimy do profesjonalnie przygotowanej strony internetowej, gdzie w kolejnych etapach wypełniamy ankietę.

Pierwsze zadanie: Oceń jakość produktów Rossmann

Kolejne:  Jak często kupujesz produkty Rossmann?

I trzecie: Co ci się nie podoba w produktach Rossmann?

Etapem końcowym jest podziękowanie za wypełnienie ankiety i zaproszenie do podania danych kontaktowych.

 

Pod postem na Facebooku już pojawiły się komentarze internautów: "Ściema!", "Ściema! Mają tylko nasze dane, które sprzedają!".

Firma Rossmann także potwierdziła, że jest to kolejna akcja oszustów. Co ciekawe, na fałszywej stronie znajduje się następujący napis: "Loteria ta nie jest powiązana z serwisem Facebook i nie jest w żaden sposób sponsorowana, popierana ani organizowana przez serwis Facebook". Z pełną premedytacją ktoś dopuszcza się przestępstwa i zastrzega jedynie, że nie ma z tym nic wspólnego portal społecznościowy, na którym została opłacona kampania reklamowa fałszywej strony.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.10.2025 10:58
Forbes: Rossmann ponownie w topie najlepszych pracodawców na świecie
Sklep sieci drogerii RossmannShutterstock

Sieć drogerii Rossmann została ponownie uznana przez amerykański magazyn Forbes za jednego z najlepszych pracodawców na świecie. Firma od kilku lat z rzędu zajmuje czołowe miejsca w rankingach, plasując się na czołowych miejscach zarówno w rodzimych Niemczech, jak i poza granicami kraju. O wynikach zadecydowały głosy pracowników.

Według opublikowanego w październiku rankingu za rok 2025, Rossmann utrzymuje swoją pozycję w czołówce. Ponownie zostaje numerem 1 w Niemczech w kategorii „Handel detaliczny i hurtowy”. W międzynarodowym zestawieniu branżowym Rossmann zajmuje 4. miejsce, co plasuje tę sieć w topie światowych pracodawców w sektorze handlu detalicznego. 

W ogólnym rankingu wszystkich firm, Rossmann zajmuje 9. miejsce w Niemczech i 58. miejsce na świecie.

Jesteśmy dumni, że w tym roku ponownie zostaliśmy uznani przez magazyn Forbes za najlepszego pracodawcę w niemieckim handlu detalicznym. Nasza ponowna pozycja w czołówce firm świadczy o silnej społeczności i zaangażowaniu naszych pracowników, zarówno wobec siebie nawzajem, jak i wobec naszych klientów

 – skomentował Stefan Sander, dyrektor ds. kadr w Dirk Rossmann GmbH.

image

Rossmann przekracza kolejną barierę w Polsce i otwiera drogerię nr 2000! [FOTORELACJA]

Ranking opiera się na badaniu jakości pracodawców, przeprowadzonym przez Forbes we współpracy z firmą Statista. Ponad 300 tys. pracowników zostało anonimowo zapytanych o to, czy poleciliby swojego pracodawcę. Ocenie poddano również dodatkowe kryteria, takie jak wizerunek, rozwój talentów, równość i odpowiedzialność społeczna.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.10.2025 10:39
YouGov: Drogeria DM najpopularniejszą marką wśród niemieckich konsumentów
Drogerie DM okazały się najpopularniejszą marką w ocenie niemieckich konsumentów, wysoko oceniono m.in. stosunek jakości do cenyMarzena Szulc

Sieć drogeryjna DM jest najpopularniejszą marką w Niemczech – jak wynika z najnowszego badania “Marka Roku”, przeprowadzonego przez instytut badań rynkowych YouGov i dziennik ekonomiczny Handelsblatt. W badaniu wzięło udział ponad milion konsumentów, oceniano m.in. stosunek jakości do ceny.

YouGov poprosił milion badanych o ocenę 970 marek w 32 kategoriach w okresie od września 2024 do sierpnia 2025. Respondenci zostali poproszeni między innymi o ocenę jakości oraz stosunku jakości do ceny każdej z badanych marek. Zostali też zapytani o to, jak bardzo dane marki są skłonni polecić innym osobom.

W efekcie najpopularniejszą marką w Niemczech z wynikiem 50,5 okazały się drogerie DM. Dla porównania, “wiodący producent samochodów” uzyskał 25 punktów. DM wyprzedziło w badaniu kolejne firmy handlowe aż o 10 punktów. 

image
Marzena Szulc

Pierwsze miejsce, zajęte w rankingu „Marki Roku”, stanowi  kontynuację serii czołowych miejsc w innych zestawieniach, zajmowanych przez sieć drogeryjną DM w tym roku. 

W opublikowanym we wrześniu badaniu konsumenckim „Kundenmonitor” DM zajęło pierwsze miejsce w kategorii drogerii, jak również pierwsze miejsce wśród sklepów stacjonarnych w Niemczech. W styczniu badanie zlecone przez magazyn Stern (i przeprowadzone przez instytut badań rynku Statista) uznało DM za najpopularniejszego pracodawcę w Niemczech we wszystkich branżach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. październik 2025 08:08