StoryEditor
Drogerie
01.06.2021 00:00

Pielęgnujmy w sobie dziecko! Dzień Dziecka w drogeriach

Dzień Matki celebrowano w drogeriach i perfumeriach licznymi promocjami, konkursami i ofertami. A jak wygląda przegląd ofert dla dzieci w sieciach drogeryjnych z okazji ich święta? Przyjrzeliśmy się co oferują na Dzień Dziecka największe z nich.

Drogerie Natura

mają z tej okazji ofertę dotyczącą kosmetyków dziecięcych: "Nie tylko słodycze są… słodkie, popatrz na te skarpetki  Mogą być Twoje, to znaczy Twojej pociechy i to już za 1 grosz! Wrzucasz dwa produkty Bambino, a my dorzucimy ten uroczy prezent. Umowa stoi?" - czytamy na stronie FB sieci. 

Drogerie Koliber

Jak wynika z mediów społecznościowych sieci bardzo aktywnie promowały i celebrowały święto Matki natomiast nie przygotowały specjalnej oferty na Dzień Dziecka.

Drogerie Jawa

Ta sieć proponuje ofertę naturalnych kosmetyków dla dzieci w specjalnej cenie. "Herbal Care Kids to seria roślinnych kosmetyków dla dzieci, stworzona zgodnie z naturą! Wszystkie kosmetyki zawierają jedynie składniki niezbędne do właściwej pielęgnacji delikatnej skóry dziecka. Tylko dziś, tylko w Drogeriach Jawa kupisz je w SUPER promocji. Oferta ważna z aplikacją klubu MOJA JAWA" - zachęca sieć.

Drogerie Polskie

Rozpoczynają już świętowanie swoich 11. urodzin i z tej okazji mają wiele promocji i prezentów, które są dostępne w aplikacji Klub DP. O Dniu Dziecka ani słowa.

Drogerie Jasmin

Sieć promuje pianki koloryzujące, które mogą być prezentem dla starszych dzieci.  "Kolorowy świat! Odważ się zaszaleć i wypróbuj pianki koloryzujące od Time Out! Różowy, niebieski, a może ognista czerwień? Zaskocz siebie i znajomych letnią stylizacją!  Wszystkim dzieciom tym mniejszym i tym większym, tym grzecznym i trochę mniej życzymy wszystkiego, co najlepsze z okazji Dnia Dziecka" - takie życzenia składa Jasmin.

Drogeria Pigment

Drogeria ma w ofercie nową serię kosmetyków dla dzieci. "Marka Sylveco - naturalne kosmetyki poszerzyła swój asortyment o totalnie nową linię dla maluchów" - zachęca. "Jakie wymagania stawiamy przed produktami przeznaczonymi dla najmłodszych? Mają być delikatne, pozbawione substancji drażniących, wzmacniające barierę ochronną naskórka, a ponadto przyjemnie pachnieć i zachęcać dzieci do codziennego dbania o higienę" - przypomina  z tej okazji. "Kto z Was skusi się na zakup, aby zapewnić swojemu maluchowi przyjemność z codziennej kąpieli?" - pyta Pigment na swoim profilu FB. 

Rossmann Polska

Sieć drogeryjna ograniczyła się  do życzeń z okazji święta najmłodszych: "Wszystkim dzieciom, bez względu na wiek, życzymy radosnego i pełnego uśmiechu Dnia Dziecka!  Pielęgnujcie w sobie tego małego odkrywcę, pełnego pomysłów i niekończących się marzeń" - napisała w mediach społecznościowych.

Hebe

"Wciąż masz tyle lat, na ile się czujesz. Uwolnij więc swoje wewnętrzne dziecko i spraw sobie błyszczyk Lip Smacker. Apetyczny, zawadiacki - zupełnie jak Ty. Jednorożec czy lama? Które zwierzę w Tobie drzemie?" - taką zakamuflowaną ofertę dla konsumentów ma sieć Hebe promując kosmetyki do ust z zabawnymi motywami.

Perfumerie Douglas Polska

Sieć perfumerii też zachęca do kupna kosmetyków korzystając z Dnia Dziecka: "Nie zapomnij o swoim wewnętrznym dziecku, pielęgnuj je z największą troską. Dzięki niemu nigdy nie przestaniesz marzyć. Rozpieszczaj swoje ciało nieziemskimi zapachami i drogocennymi recepturami. Ciesz się z drobnostek każdego dnia i jak najczęściej pokazuj światu swój przepiękny uśmiech! Najpiękniejsze życzenia z okazji Dnia Dziecka!" - kończy życzeniami swój post.

Super-Pharm

Swoje życzenia z okazji Dnia Dziecka przekazała też sieć drogerii Super-Pharm.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.12.2025 11:22
Markus Trojansky, Drogerie DM: Nasza marka zyskuje w Polsce coraz większą rozpoznawalność
Markus Trojansky, dyrektor zarządzający DM Drogerie Markt w PolsceMarzena Szulc

Rok 2025 na rynku drogeryjnym upłynął pod znakiem dużej dynamiki oraz konieczności dostosowywania się handlu do nowych realiów regulacyjnych. Kluczowym wyzwaniem stał się system kaucyjny oraz szeroko rozumiane zmiany w obszarze legislacji, dotyczącej opakowań. Mimo wyzwań, chcemy dawać naszym klientom poczucie bezpieczeństwa i pewność, że koszyk zakupowy w naszej drogerii okaże się korzystniejszy niż u konkurencji – mówi w komentarzu dla Rocznika Wiadomości Kosmetycznych Markus Trojansky, dyrektor zarządzający DM Drogerie Markt w Polsce.

Czas wyzwań i czas rozwoju

Mijający rok był dla nas czasem intensywnego, ale bardzo satysfakcjonującego rozwoju. Konsekwentnie realizujemy strategię ekspansji, a jednocześnie wzmacniamy naszą obecność w codziennym życiu klientów. Widzimy, że nasza marka zyskuje coraz większą rozpoznawalność, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online, a klienci wracają do nas, wybierając drogerię, która odpowiada na potrzeby całych rodzin. 

Dziś mamy 65 sklepów w całej Polsce, w tym również w dużych miastach. Obok Wrocławia i Krakowa, gdzie DM jest już dobrze znane, jesteśmy też obecni w  Warszawie, Łodzi czy Poznaniu.

Rok 2025 potwierdza też, jak ważna jest dla nas strategia omnichannelowa. Rozwijamy kanał e-commerce i aplikację mobilną, które coraz częściej stają się naturalnym uzupełnieniem zakupów stacjonarnych. 

W obszarze asortymentu mocno inwestujemy w jakość, widzimy rosnące zainteresowanie produktami z kategorii “bio” oraz markami własnymi, po które klienci sięgają bardzo chętnie. [...] Tylko do stycznia 2025 roku wprowadziliśmy do naszego asortymentu ponad 5 tys. nowych produktów.

image
Marzena Szulc

Mijający rok to dla nas potwierdzenie, że wybrana strategia rozwoju jest skuteczna. Patrzymy w przyszłość z dużym optymizmem, widząc ogromny potencjał rynku i dalsze możliwości budowania i umacniania brandu DM jako rodzinnej drogerii, która jest bliska klientom i odpowiada na ich codzienne potrzeby.

Jakość zamiast ilości

W całym 2025 roku otworzyliśmy łącznie ponad 20 sklepów. To imponujący wynik, z którego jesteśmy dumni, choć od początku podkreślamy, że dla nas liczy się nie tylko ilość, ale przede wszystkim jakość. Dlatego starannie dobieramy lokalizacje, stawiając na te, które są najbliżej naszych klientów. W kolejnych latach będziemy kontynuować ten kierunek, zagęszczając obecność w miastach, w których już działamy i stopniowo otwierając się na nowe regiony.

Jeśli chodzi o zatrudnienie, to obecnie nasz zespół w Polsce liczy już ponad 600 osób we wszystkich obszarach działalności. To ludzie, którzy tworzą społeczność pracowniczą DM i budują kulturę naszej marki na co dzień. Cieszy nas stosunkowo niska fluktuacja – bo to najlepszy dowód na to, że nasi pracownicy czują się częścią firmy i chcą z nami rozwijać swoją karierę. 

Rośnie sprzedaż i efektywność

Z roku na rok zwiększamy wyniki sprzedażowe, bardziej niż proporcjonalnie do nowych otwarć i wzrostu rozpoznawalności marki w Polsce, skutecznie też podnosimy efektywność naszych działań. Jednocześnie zwiększamy przy tym nakłady inwestycyjne nawet o kilkadziesiąt procent, co wynika z intensywnej fazy rozwoju DM w kraju. Przypomnijmy, że średni koszt inwestycji w jeden sklep to około 3 mln. zł.

Powyższy materiał jest fragmentem szerszego komentarza, opublikowanego w roczniku Wiadomości Kosmetycznych 2025/26, który właśnie ukazał się na rynku.

Ten 160-stronicowy magazyn z okładką autorstwa uznanej graficzki Oli Niepsuj można można nabyć tutaj 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.12.2025 07:48
Drogerie DM: po miesiącach zapowiedzi rusza sprzedaż OTC online. Farmaceuci protestują
Online pharmacy, on-line chemist‘s shopShutterstock

Sieć drogerii DM będzie oferować od wtorku OTC, czyli leki bez recepty, za pośrednictwem swojego sklepu internetowego. Leki na receptę pozostają wyłączone z tej oferty. Niemiecki związek farmaceutów przestrzega przed niebezpiecznymi pomyłkami, jakie mogą popełnić klienci.

Sieć drogerii DM aptek rozpoczyna sprzedaż online leków bez recepty od wtorku 16 grudnia. Firma podkreśla, że krok ten pozwala na rozszerzenie asortymentu w sklepie internetowym, a leki na receptę nie będą tam dostępne.

Recepty nie mogą być realizowane w DM – zapowiada Christoph Werner, prezes DM, zacytowany przez dziennik “Handelsblatt”.

Leki bez recepty (np. leki przeciwbólowe) będą – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami sprzed blisko roku – dystrybuowane za pośrednictwem centrum logistycznego w Czechach – informuje Sebastian Bayer, dyrektor zarządzający ds. marketingu i zaopatrzenia DM. 

image

Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach

Mimo że za pośrednictwem strony internetowej drogerii nie będzie można realizować recept, niemiecki związek farmaceutów ostro krytykuje tę decyzję. Zdaniem związku, osoby z problemami zdrowotnymi mogą się pomylić, jeśli rozróżnienie między aptekami a drogeriami nie będzie jasne, a silnie działające (i potencjalnie niebezpieczne) leki powinny być wydawane wyłącznie przez aptekę. W opinii związku leki nie powinny trafiać na rynek za pośrednictwem drogerii “napędzanych marketingiem”. 

Szczególnie w przypadku poważniejszych schorzeń, takich jak alergie, bóle czy przeziębienie, ważne jest kwestionowanie autodiagnoz pacjentów i, w razie wątpliwości, odradzanie im przyjmowania niewłaściwych leków – uważają farmaceuci.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. grudzień 2025 06:31