StoryEditor
Drogerie
21.04.2022 00:00

Pierwsza drogeria DM w Polsce. Nowoczesna, przyjazna rodzicom i dzieciom [GALERIA ZDJĘĆ]

Kasy samoobsługowe, ekrany dotykowe, kąciki i przewijaki dla dzieci, lupy powiększające przy koszykach, szeroka oferta marek kosmetycznych – również polskich – tak w skrócie można opisać to, co zobaczyliśmy w pierwszej Drogerii Markt w Polsce, która została otwarta dziś we Wrocławiu. Otwarcie następnej drogerii planowane jest w Jeleniej Górze. W kolejnych miesiącach pojawi się 5 drogerii DM na polskim rynku.

Pierwsza drogeria niemieckiej sieci DM-Drogerie Markt, największego konkurenta Rossmanna, została otwarta punktualnie o 8.00 21 kwietnia br. we wrocławskim Parku Handlowym Galaktyka. 

Na otwarciu pojawili się przedstawiciele zarządu sieci DM. Dwie najważniejsze postaci, którymi mamy okazję rozmawiać, to Christoph Wener, prezes całej sieci DM-Drogerie Markt oraz Markus Trojansky odpowiedzialny za rozwój sieci DM w Polsce.

Marta Kudosz, dziennikarka wiadomoscikosmetyczne.pl i Markus Trojansky, general manager DM w Polsce.

Nowa drogeria jest bardzo przestronna i estetyczna, szerokie alejki pozwolą na swobodne przemieszczanie się po sklepie i robienie zakupów w komfortowych warunkach.

Na półkach znajdziemy marki koncernowe, popularne polskie marki oraz 28 marek własnych DM ze wszystkich kategorii produktowych.

Zadowoleni mogą być wielbiciele kosmetyków opartych na naturalnych składnikach.

Bardzo ważne miejsce w ofercie DM zajmują jej marki własne.

Świetnie wygląda przestrzeń z kosmetykami do makijażu. Tu także znajdziemy marki koncernowe, polskie, jak i własne marki DM.

Lustra i akcesoria niezbędne do higieny dłoni w strefie makijażu, czyli wszystko pod ręką.

DM przywiązują dużą wagę do asortymentu przeznaczonego dla noworodków i dla dzieci. Kupimy kosmetyki, akcesoria, żywość, ubranka. Widać również, że przestrzeń w sklepach jest aranżowana z myślą o wygodzie rodziców i dzieci. To kącik z zabawkami dla najmłodszych, łazienka z przewijakiem, ławka, na której można odpocząć. I naprawdę dużo miejsca.

Drogeria ma szereg rozwiązań, które po prostu ułatwiają życie klientom. Do takich należą lupy przy wózkach zakupowych, dzięki którym można przeczytać drobny druczek na opakowaniach produktów.

Nie zabrakło również dystrybutora z wodą. Pomyślano o segregacji odpadów i wielorazowych torbach. Obok tradycyjnych stanowisk kasowych zamontowano też kasy samoobsługowe. Przy nich znalazło się stanowisko do pakowania zakupów na prezent.

Oprócz kosmetyków w DM kupimy też zdrową żywność, wszelkie artykuły higieniczne do twarzy i ciała, drobne AGD (np. elektryczne szczoteczki), środki czystości i akcesoria do domu. Jest karma dla zwierząt. Można także wywołać zdjęcia.

Pierwsza drogeria DM w Polsce robi świetne wrażenie. Kolejna już wkrótce zostanie otwarta w Jeleniej Górze. W kolejnych miesiącach pojawi się 5 drogerii DM na polskim rynku.

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII.

Czytaj także: Pierwsza drogeria DM w Polsce otwarta!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2025 12:25
Kosmetyczne q-commerce, czyli rewolucja w drogerii Super-Pharm
Program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.mat.pras.

Większość użytkowników sieci aktualnie nie wyobraża sobie życia bez robienia zakupów online. Zamawiane są już nie tylko ubrania, których zabrakło stacjonarnie w ulubionej sieciówce, ale nawet codzienne zakupy spożywcze. Wzrost w tym obszarze zanotowała także branża beauty. W 2024 roku aż 17,3 proc. wszystkich kosmetyków w kraju sprzedano właśnie za pomocą platform e-commerce. Super-Pharm połączyło siły z Glovo i Bolt Food, dzięki czemu od września można zamawiać tysiące produktów z drogeryjnego asortymentu z dostawą pod drzwi – i to w mniej, niż 30 minut. Z usługi mogą już korzystać mieszkańcy 30 polskich miast.

Coraz większą popularnością cieszą się także ekspresowe dostawy, realizowane już w kilkadziesiąt minut. Jest to rozwiązanie pozwalające kupującym oszczędzić czas oraz nerwy, które nierzadko zostają wystawione na próbę podczas wizyty w galerii handlowej. Super-Pharm, jako lider w branży health & beauty, dostrzega potrzeby klientów, starając się na nie niezwłocznie odpowiadać.

W Super-Pharm naszą misją jest inspirowanie do życia, które jest zdrowsze i piękniejsze – mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland. – Dzięki partnerstwu z Bolt i Glovo przenosimy tę obietnicę na zupełnie nowy poziom. Chcemy być bliżej naszych klientów, dokładnie wtedy, gdy nas potrzebują. Oddajemy w ich ręce możliwość ekspresowej dostawy – ulubiony dermokosmetyk, viralowe perfumy arabskie czy kosmetyki koreańskie mogą znaleźć się pod ich drzwiami nawet w 30 minut.

Wejście we współpracę z dwiema wiodącymi platformami to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, dla których kluczowe stają się wygoda, oszczędność czasu i natychmiastowa dostępność produktów. To strategiczny krok dla Super-Pharm, który znacząco wzmacnia pozycję e-commerce marki. Jest to także rozwiązanie na nagłe sytuacje, które mogą spotkać każdego z konsumentów – np. gdy zabraknie pieluszek dla dziecka lub niespodziewanie zaatakuje przeziębienie, nie ma czasu by czekać na zamówienie kilka dni. Taka dostawa w pół godziny jest wówczas ratunkiem. 

Asortyment obejmuje jednak znacznie więcej, m.in. viralowe koreańskie kosmetyki, dermokosmetyki do pielęgnacji skóry wrażliwej, a także produkty do codziennego makijażu oraz niezbędną w domu chemię gospodarczą

Usługa dostępna jest w 30 polskich miastach, w których znajdują się drogerie Super-Pharm. Także w miejscowościach typowo turystycznych, takich jak Zakopane, dzięki czemu nawet podczas wyjazdów nie zabraknie szamponu ani pasty do zębów. Dodatkowym plusem czekającym na zamawiających jest fakt, iż ceny są takie same jak stacjonarnie w drogerii, a członkowie klubu Super-Pharm będą mogli zbierać dodatkowe punkty również za zakupy w aplikacji. Warto dodać, że program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.

Jak podkreśla Super-Pharm, współpraca powstała po to, aby zapewnić kupującym wygodę i ułatwić codzienne zakupy. – Super-Pharm wraz z partnerami chce budować poczucie bezpieczeństwa i niezawodności wśród swoich klientów. Niezależnie od tego, czy trzeba w ostatniej chwili spakować kosmetyczkę, czy uzupełnić zapas ulubionego kremu – podkreśla sieć.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.11.2025 14:27
Rossmann w czołówce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego 2024”
Logo sieci drogerii Rossmann (fot. Shutterstock)Shutterstock

Rossmann znalazł się w ścisłej czołówce najważniejszego regionalnego zestawienia biznesowego – „Złotej Setki Województwa Łódzkiego”. Drogerie zajęły drugie miejsce wśród 100 firm o największych przychodach ze sprzedaży netto w 2024 roku, ustępując jedynie PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. To istotne wyróżnienie dla firmy, która od lat pozostaje największą siecią drogeryjną w Polsce oraz jednym z najważniejszych pracodawców w regionie łódzkim.

W kategorii „Liderzy Wzrostu 2024” Rossmann uplasował się na trzeciej pozycji, co dodatkowo podkreśla dynamikę rozwoju spółki. Ranking pokazuje, że przedsiębiorstwo nie tylko osiąga wysokie przychody, lecz także utrzymuje stabilny trend wzrostowy, wyprzedzając wielu lokalnych konkurentów reprezentujących różne branże – od FMCG, przez farmację, po produkcję AGD.

„Złota Setka” jest jednym z największych projektów rankingowych w kraju, cyklicznie przygotowywanym przez redakcje regionalnych dzienników należących do Polskapresse oraz ich wydawcę, Polska Press Grupę. Celem zestawienia jest wyróżnienie firm, które poprzez swoje wyniki i działalność wpływają na gospodarczy rozwój regionów oraz podnoszenie jakości życia lokalnych społeczności.

Ranking bazuje na danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego oraz informacjach przekazywanych bezpośrednio przez przedsiębiorstwa. Nad rzetelnością i poprawnością merytoryczną zestawienia czuwają renomowani partnerzy. W edycji 2024 województwa łódzkiego rolę partnera merytorycznego objęła Politechnika Łódzka, gwarantując transparentność i wysoki poziom analizy finansowej.

W pierwszej piątce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego” 2024 znalazły się kolejno: PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A., Rossmann SDP Sp. z o.o., JTI Polska Sp. z o.o., Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. oraz BEKO Poland Manufacturing Sp. z o.o. Wyniki te pokazują zróżnicowanie gospodarcze regionu, w którym obok energetyki rozwijają się sektor retail, farmacja oraz produkcja przemysłowa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 20:28