StoryEditor
Drogerie
16.10.2024 22:07

Pierwsza drogeria Hebe w Słowacji otwarta

Pierwsza drogeria Hebe w Słowacji została otwarta 16 października 2024 r. w centrum handlowym Eurovea w Bratysławie. / fot. Tomasz Sudoł/Linkedin

Sieć Hebe otworzyła swoją pierwszą drogerię w Słowacji, w Bratysławie. To drugi rynek, po czeskim, na który Hebe wyszło ze stacjonarnymi sklepami poza Polskę.

Sieć Hebe otworzyła dziś, 16 października 2024 r., swoją pierwszą drogerię w Słowacji, w centrum handlowym Eurovea. Ten handlowo-mieszkaniowo-biznesowy obiekt mieści się w centrum Bratysławy, w pobliżu mostu Apollo na Dunaju.  

Drogeria w galerii handlowej Eurovea jest pierwszą w Słowacji. Jej otwarcie było długo wyczekiwane, bo o swoich planach wejścia do tego kraju sieć Hebe mówiła ponad rok temu. Dziś o otwarciu sklepu poinformowali na portalu LinkedIn Jiri Novák, operations manager Hebe Slovensko i Tomasz Sudoł, dyrektor ekspansji Hebe Health & Beauty, Jeronimo Martins Group. 

image
Centrum handlowe Eurovea w Bratysławie zaprosiło klientów na huczne otwarcie drogerii Hebe na 17 października 2024
fot. Eurovea.sk
Słowackie media rozpisują się o wejściu Hebe na tamtejszy rynek i określają Hebe polską siecią. Na swojej słowackiej platformie Hebe pisze natomiast, że to początek jej ekspansji na Słowacji. Hebe poszukuje już pracowników do kolejnej drogerii w Słowacji na lokalnym portalu ogłoszeniowym Profesia.sk..Jak donosi tvnoviny.sk kolejna drogeria ma powstać wmiejscowości Preszów (słow. Presov). 

Największymi graczami na słowackim rynku są obecnie dm drogerie markt, 101 Drogerie, drogeria Teta.

Słowacja jest drugim rynkiem po Czechach, na którym Hebe otworzyło swoje sklepy poza Polską. W Czechach działają dwie drogerie, ma powstać trzecia.

Dwie drogerie w Republice Czeskiej sieć Hebe otworzyła pod koniec 2023 r. Pierwsza ruszyła 6 grudnia w Galerii Harfa w Pradze. Drugą drogerię detalista otworzył  w najgorętszym świątecznym okresie, bo 20 grudnia w centrum handlowym Westfield Černý Most. Kolejna ma być otwarta w Forum Nová Karolina w Ostrawie.

Hebe otworzy jesienią trzecią drogerię w Czechach

We wrześniu ruszyła nowa kampania reklamowa Hebe na wszystkich rynkach, gdzie sieć działa.

Hebe rusza z nową kampanią reklamową w Polsce, Czechach i Słowacji

Należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins (właściciel także dyskontowej sieci Biedronka) Hebe jest jedną z największych sieci drogeryjnych działających w Polsce, gdzie miała swój początek. Pierwsza drogeria Hebe została otwarta w 2011 r. w Alejach Jerozolimskich w Warszawie. Internetowa drogeria Hebe.pl ruszyła natomiast 17 lipca 2019 r.

W pierwszym półroczu 2024 r. sieć Hebe osiągnęła sprzedaż na poziomie 271 mln euro – o 30,6 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2023 r. (o 22 proc. więcej w walucie lokalnej przy LFL na poziomie 12,4 proc.).  

Na koniec pierwszego półrocza 2024 pod szyldem Hebe działało 361 drogerii (w tym dwie w Czechach).  Na cały 2024 r. sieć zaplanowała otwarcie około 30 nowych sklepów. Hebe sprzedaje także przez e-sklepy w Polsce, Czechach i Słowacji. Kanał online odpowiada obecnie za ok. 19 proc. sprzedaży Hebe.

Czytaj więcej: Hebe z dwucyfrowym wzrostem po pierwszym półroczu 2024

Pod koniec br.  w Słowacji ma się pojawić także sieć dyskontów Biedronka. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
15.04.2025 16:33
"Rossmann Red", czyli drogeria w niestandardowym collabie z NEONAIL
Rossmann

W drogeriach Rossmann pojawiła się nowość, która może zainteresować miłośniczki manicure hybrydowego – lakier w unikalnym odcieniu czerwieni „Rossmann Red”. Produkt powstał we współpracy z polskim producentem lakierów NEONAIL i wpisuje się w trendy kolorystyczne na rok 2025. Nowy kolor został zaprezentowany jako odpowiedź na rosnące zainteresowanie intensywnymi, głębokimi czerwieniami w stylizacjach paznokciowych.

Tego rodzaju współpraca stanowi wyraźny sygnał rosnącego trendu zacieśniania relacji między markami w branży kosmetycznej. Coraz częściej obserwujemy działania oparte na wspólnym tworzeniu produktów, które mają nie tylko odpowiadać na potrzeby konsumentów, ale także wyróżniać się na tle standardowej oferty. Partnerstwa tego typu pozwalają markom łączyć kompetencje – technologiczne, marketingowe i sprzedażowe – aby tworzyć rozwiązania atrakcyjne zarówno dla lojalnych klientek, jak i nowych odbiorców. Przykład „Rossmann Red” pokazuje, że takie działania mogą dotyczyć nie tylko marek premium, ale także szeroko dostępnych produktów dla masowego odbiorcy.

To jednak nietypowe partnerstwo – o ile zwykle tego rodzaju współprace odbywają się pomiędzy dwiema markami produktowymi, takimi jak producent kosmetyków i projektant mody czy influencer, w tym przypadku mamy do czynienia z siecią detaliczną jako współtwórcą produktu. Rossmann, zamiast jedynie pełnić rolę dystrybutora, aktywnie uczestniczy w procesie projektowania i promowania nowego koloru lakieru, przy okazji umacniając swój branding. To strategiczny krok, który nie tylko buduje wizerunek marki jako innowatora, ale też pozwala jej lepiej kontrolować ofertę i reagować na dynamicznie zmieniające się oczekiwania klientów.

Według analiz rynku kosmetycznego, w 2025 roku odcienie czerwieni odpowiadają już za około 31 proc. sprzedaży lakierów hybrydowych w Polsce. Warto również dodać, że to pierwsza tego typu współpraca Rossmanna z marką NEONAIL, co może zapowiadać kolejne edycje specjalne skierowane do klientek drogerii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
10.04.2025 14:47
Walgreens Boots Alliance publikuje wyniki za drugi kwartał roku fiskalnego 2025
Walgreens Boots Alliance

Walgreens Boots Alliance (WBA) ogłosiło wyniki finansowe za drugi kwartał roku fiskalnego 2025, odnotowując wzrost sprzedaży o 4,1 proc. rok do roku, do poziomu 38,6 miliarda dolarów. Strata na akcję uległa znacznemu zmniejszeniu – z 6,85 dolarów w analogicznym okresie ubiegłego roku do 3,30 dolara obecnie. Pomimo poprawy w zakresie ogólnych wyników finansowych, niektóre wskaźniki sugerują utrzymujące się wyzwania w działalności firmy.

Skorygowany zysk na akcję (EPS) wyniósł 0,63 dolara, co oznacza spadek w porównaniu do 1,20 dolara w tym samym kwartale poprzedniego roku. Spółka wskazuje, że różnica ta wynika m.in. z jednorazowej korzyści podatkowej ujętej w ubiegłorocznych wynikach, słabszych wyników sprzedaży detalicznej oraz zysków z transakcji typu sale and leaseback zawartych w poprzednim okresie.

W kontekście nadchodzących zmian właścicielskich, WBA poinformowało o wycofaniu prognoz finansowych na cały rok fiskalny 2025. Decyzja ta została podjęta w związku z planowanym przejęciem firmy przez podmioty powiązane z funduszem Sycamore Partners. Taki ruch może oznaczać istotne zmiany w strategii operacyjnej i finansowej firmy w najbliższych miesiącach.

Dyrektor generalny Tim Wentworth podkreślił, że wyniki za drugi kwartał odzwierciedlają skuteczne zarządzanie kosztami oraz poprawę w sektorze opieki zdrowotnej w USA. Jednocześnie zaznaczył, że słabsze wyniki sprzedaży w części detalicznej oraz znaczne koszty związane z rozstrzygnięciami prawnymi negatywnie wpłynęły na przepływy pieniężne. Firma znajduje się na wczesnym etapie realizacji planu naprawczego, a dalsze działania mają koncentrować się na inwestycjach i adaptacji do zmieniającego się rynku farmaceutycznego i detalicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 04:50