StoryEditor
Drogerie
16.11.2023 13:36

Press: Rossmann ponownie najbardziej medialną marką wśród aptek i drogerii w Polsce

Rossmann ponownie został najbardziej medialną marką wśród aptek i drogerii w Polsce. / Rossmann
Rossmann ponownie zdobył pozycję najbardziej rozpoznawalnej marki wśród aptek i drogerii w Polsce, według badania przeprowadzonego przez branżowy magazyn Press pod nazwą TOP Marka. Ocena efektywności działań komunikacyjnych Rossmanna była głównym celem tego badania. Kluczowym wskaźnikiem okazała się siła marki, która w przypadku Rossmanna wyniosła imponujące 625 421 punktów, podczas gdy kolejny na liście, Hebe, osiągnął wynik 259 153.

W ramach badania poddano analizie 46,6 miliona wzmianek w mediach, w tym 1,5 miliona w prasie oraz na platformach internetowych takich jak portale internetowe, Facebook, Instagram, X oraz YouTube, w okresie od lipca 2022 roku do czerwca 2023 roku.

Na siłę marki, jak rozumie ją press, składa się: a) ilość wspomnień lub wzmianek o marce. b) wpływ lub dotarcie informacji o marce, które jest oszacowane na podstawie zasięgu mediów, takich jak nakład prasy, średnia miesięczna liczba unikalnych użytkowników oraz liczba obserwujących na platformach społecznościowych. c) wskaźnik sentymentu, który odzwierciedla ton informacji o marce (-10 oznacza informacje negatywne, +5 wskazuje na całkowicie pozytywny przekaz, a 1 oznacza przekaz neutralny). Indeks sentymentu to stosunek między pozytywnymi a negatywnymi informacjami.

TOP Marka to największe badanie, które ocenia widoczność marek w mediach w Polsce i jest uważane za miarę skuteczności działań komunikacyjnych danej marki. W badanym okresie Rossmann osiągnął 84 184 publikacje, z zasięgiem wynoszącym 277 290 105 oraz wysokim wskaźnikiem sentymentu wynoszącym 2,26. W rankingu za Rossmannem znalazły się marki takie jak Hebe (48 328 publikacji), Sephora (24 909 publikacji), Super-Pharm (10 261 publikacji) oraz Douglas (12 544 publikacje).

Czytaj także: Rossmann trafił do gry Monopoly wydanej z okazji 600. urodzin Łodzi

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
10.05.2024 14:31
Nowe centrum logistyczne Rossmanna otwarto w Burgwedel
Nowe centrum logistyczne oferuje Rossmannowi szereg udogodnień umożliwiających efektywniejsze działanie.Rossmann
27 kwietnia 2024 roku sieć drogerii otworzyła nowe centrum logistyczne Rossmann w Burgwedel. Po ponad dwóch latach budowy i inwestycji o wartości ponad 100 milionów euro, ultranowoczesne centrum dystrybucyjne ma stanowić decydujący krok w dalszym rozwoju logistyki niemieckiej sieci drogeryjnej.

Budynek o obszarze blisko 42 000 metrów kwadratowych znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie centrali Rossmann. Innowacje wprowadzone w tym obiekcie przyczyniły się do wzrostu produktywności o 20 procent, co firma uznaje za korzystne dla procesów pracy. Przykłady takich rozwiązań to sieciowe systemy logistyczne, ergonomiczne zaprojektowanie miejsca pracy i automatyzacja skomplikowanych części procesów.

Magazyn został wzniesiony zgodnie z normami Niemieckiej Rady Budownictwa Zrównoważonego (DGNB) i wyposażony w instalację fotowoltaiczną, pokrywającą nawet 100 procent bazowego zapotrzebowania na energię, z możliwością oddawania jej nadwyżek do sieci energetycznej. Dodatkowo, zielone dachy oferują izolację, chłodzenie oraz filtrację drobnych zanieczyszczeń powietrza, tworząc także habitat dla lokalnej flory i fauny. Energooszczędność budynku zwiększają także poprawione właściwości izolacyjne jego elementów oraz oświetlenie LED z detekcją światła dziennego. Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii umożliwia uniknięcie stosowania paliw kopalnych.

W ramach współpracy z Centrum Ochrony Środowiska w Hanowerze zrealizowano także inicjatywy wspierające różnorodność biologiczną, co zaowocowało zdobyciem certyfikatu INSECT Respect. Systemy ochrony przed wodą, w tym szczelna konstrukcja zbiornika oraz kontrolowane odwodnienie, zapewniają dodatkowe bezpieczeństwo budowli.

Czytaj także: W tym roku Rossmann Run będzie do przebiegnięcia w całej Polsce — z aplikacją drogerii i rabatem w nagrodę

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
06.05.2024 10:22
Drogerie Jawa prezentują najnowsze trendy beauty i edukują klientki
Kwartalnik Piękno by Jawafot. Drogerie Jawa
Najważniejsze trendy makijażowe i topowe fryzury, prawidłowa ochrona przed promieniowaniem UV, przyczyny starzenia się skóry i porady, jak o nią dbać, dietetyczne wskazówki – to wszystko Drogerie Jawa zaproponowały w swoim najnowszym edukacyjnym kwartalniku „Piękno by Jawa”.

Drogerie Jawa udostępniły najnowszy numer swojego bezpłatnego kwartalnika „Piękno by Jawa”. Znalazły się w nim artykuły na temat  najważniejszych trendów makijażowych na wiosnę, modnych fryzur, pielęgnacji przeciwsłonecznej –  podejmowana edukacja jest tu szczególnie ważna ze względu na ryzyko chorób i nowotworów skóry spowodowanych brakiem profilaktyki. Redakcja przeanalizowała także proces starzenia się skóry i podpowiada, jak o nią prawidłowo dbać.

Nie zabrakło tematu, który zawsze jest na topie, czyli prawidłowej diety bez zgubnego podjadania. Artykuł został wzbogacony wywiadem z dietetyczką Anną Moskwą.

Bohaterką wiosennego wydania „Piękno by Jawa” jest Beata Ciechan,  „Trenerka oszczędzania” która opowiada o swojej drodze do finansowej wolności podsuwając czytelniczkom wskazówki dotyczące zarządzania domowymi finansami.

„Piękno by Jawa” jest bezpłatnym kwartalnikiem sieci Drogerie Jawa wydawanym od 2021 roku. Artykuły opracowują współpracujące z Drogeriami Jawa dziennikarki. Publikacja zawiera treści dotyczące pielęgnacji skóry i makijażu, pielęgnacji i stylizacji włosów. Każde wydanie rozpoczyna wywiad z bohaterką numeru. W kwartalniku znajdziemy także rekomendacje produktów dostępnych w sieci Drogerie Jawa oraz artykuły dotyczące zdrowia i psychologii.

Czasopismo dostępne jest w dwóch formatach: wersja drukowana, nakład 20 000 egzemplarzy, wersja  online na: drogeriejawa.pl/piekno dostępna jako plik pdf z opcja pobrania lub jako odrębne artykuły.

Kolejny numer kwartalnika ukaże się pod koniec maja.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. maj 2024 18:42