StoryEditor
Drogerie
04.12.2024 11:47

Rośnie sieć drogerii Hebe - nowe otwarcia w Szczecinie i Gnieźnie

Nowa drogeria Hebe została otwarta w Gnieźnie 29 listopada / fot. mat. prasowe

W ostatnich dniach listopada sieć drogerii Hebe powiększyła się o dwie nowe placówki - w Gnieźnie oraz w Szczecinie. W obydwu do 18 grudnia na klientów czeka m.in. promocja przy zakupie perfum.

Hebe w Szczecinie otworzyło swoje podwoje 28 listopada. Jest to kolejna lokalizacja sklepu tej sieci w mieście - najnowszy obiekt mieści się na terenie parku handlowego Vendo Park przy ul. Polickiej 11. Dzień później Hebe uruchomiło swoją nową drogerię w Gnieźnie na terenie parku handlowego przy ul. Gdańskiej 108.

Z okazji otwarcia Hebe przygotowało dla klientów obydwu drogerii szereg wyjątkowych promocji i ofert, a także bogaty asortyment produktów pielęgnacyjnych, kosmetycznych oraz zapachów.

Jeszcze do 18 grudnia br. klienci mogą skorzystać z promocji "Zapachy do -60%". Jest to szczególna okazja dla wszystkich miłośników zapachów, żeby zaopatrzyć się w wody perfumowane, w tym m.in. damską Tous Love Me Silver 30 ml w cenie 119,99 zł (cena regularna 199,99 zł; najniższa cena z 30 dni przed obniżką 199,99 zł) oraz męską Karl Lagerfeld Hamburg Alster 100 ml dostępną za 139,99 zł (cena regularna 219,99 zł; najniższa cena z 30 dni przed obniżką 219,99 zł), a także szereg innych kompozycji od znanych marek.

image
Nowa drogeria Hebe w Szczecinie 
fot. mat. prasowe

Hebe zachęca również do dołączenia do programu lojalnościowego My Hebe, gdzie na klientów czekają atrakcyjne rabaty, zbieranie punktów wymienialnych na kupony oraz personalizowane oferty zniżkowe. Nowi klienci otrzymają także kupon powitalny o wartości 10 zł.

Czytaj także: Hebe rośnie dwucyfrowo i upatruje dalszego wzrostu w kanale e-commerce

Hebe to sieć, oferująca starannie wyselekcjonowany, różnorodny asortyment oraz produkty dostępne na wyłączność, m.in. marek Gosh, Hean czy Karl Lagerfeld. Hebe posiada bogatą ofertę kosmetyków naturalnych, koreańskich, dermo oraz profesjonalnych, a także szeroki wybór wysokiej jakości produktów do makijażu i akcesoriów, m.in. Hebe Professional.

Warto przypomnieć, że sieć Hebe zwyciężyła w tegorocznym rankingu Drogeria Roku, zajmując pierwsze miejsce w kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne oraz zdobywając statuetkę Best of The Best.

Czytaj także: Hebe najlepszą siecią drogeryjną według konsumentów w rankingu Drogeria Roku 2024

O takim wyniku zadecydowali konsumenci w badaniu, przeprowadzonym na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych na panelu 1600 internautów, kupujących produkty kosmetyczne Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Mobile Institute w sierpniu br., a statuetki rozdaliśmy 24 października br. podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 15:35
Walgreens Boots Alliance poprawia wyniki szykując się do przejęcia za 10 mld dolarów
Sycamore Partners planuje przejąć WGA do końca roku.Walgreens Boots Alliance

Walgreens Boots Alliance, jedna z największych sieci aptek w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła lepsze od oczekiwań wyniki za trzeci kwartał roku obrotowego. Przychody z amerykańskich aptek wyniosły 30,71 miliarda dolarów, co przekroczyło prognozy analityków zakładające 29,01 miliarda dolarów.

Sprzedaż porównywalna (LfL) wzrosła o 10,3 proc., a skorygowany zysk na akcję osiągnął poziom 38 centów wobec spodziewanych 34 centów. Na poprawę wyników wpłynęły przede wszystkim duże cięcia kosztów oraz zamykanie nierentownych placówek. Te działania wpisują się w szeroko zakrojoną strategię naprawczą, wprowadzoną przez nowego prezesa Tima Wentwortha. Zakłada ona m.in. redukcję kosztów operacyjnych o 1 miliard dolarów, zmiany w strukturach zarządzania oraz likwidację tysięcy nierentownych aptek. Działania te mają przygotować spółkę na przejęcie przez fundusz private equity Sycamore Partners, który planuje wykupić firmę do końca 2025 roku za kwotę 10 miliardów dolarów i wycofać ją z giełdy.

Pomimo pozytywnych sygnałów finansowych, Walgreens mierzy się z poważnymi wyzwaniami strategicznymi. Firma w ostatnich latach zbyt mocno skoncentrowała się na działalności aptecznej, podczas gdy konkurenci, tacy jak CVS czy UnitedHealth, rozwijają również segmenty usług zdrowotnych i ubezpieczeń. Dodatkowo, rosnąca presja cenowa na rynku leków oraz silna konkurencja ze strony Amazonu i Walmartu utrudniają poprawę marż i wzrost zyskowności.

Znaczącym obciążeniem dla Walgreens okazała się również inwestycja w sieć klinik VillageMD, która w zeszłym roku przyniosła firmie stratę w wysokości 5,8 miliarda dolarów. Obecnie rozważane są różne strategiczne opcje dla tej inwestycji, w tym możliwość sprzedaży. Decyzje podjęte w nadchodzących miesiącach mogą przesądzić o dalszym kierunku rozwoju spółki po planowanym przejęciu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 09:10
Superdrug: nowe sklepy, promocje i lojalność klientów wpłynęły na dobre wyniki finansowe
Rzeczą, która przełożyła się na dobre wyniki finansowe Superdrug, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen w sklepachfot. shutterstock/Brookgardener

Brytyjska sieć Superdrug przedstawiła swoje sprawozdanie finansowe za rok 2024. Wykazało ono, że firma w pełni wykorzystuje dynamikę rynku kosmetycznego, a podejmowane inicjatywy i inwestycje przełożyły się na wzrost sprzedaży.

Sieć, mająca w ofercie artykuły kosmetyczne i zdrowotne, podała, że w 2024 roku przychody wzrosły do ​​1,634 mld funtów (wobec 1,528 mld funtów rok wcześniej), a zysk brutto wzrósł do 236,4 mln funtów (2023: 201,2 mln funtów). Zysk operacyjny wzrósł do 144,2 mln funtów (wobec 121,9 mln funtów), a zysk przed opodatkowaniem osiągnął 136,8 mln funtów. 

Ostatecznie zysk netto wyniósł 103,5 mln funtów (w porównaniu z 83,2 mln funtów).

Zarząd Superdrug wskazał, że obecna dekada jest trudna dla brytyjskiego sektora detalicznego, ale Superdrug wydaje się być jedną z sieci, która wychodzi z sytuacji obronną ręką.  W 2023 roku sprzedaż wzrosła o prawie 12 proc., a w 2024 roku o 7 proc. – pomimo spadku ilości klientów w sklepach.

Superdrug okazał się odporny na tę sytuację, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż w kanale tradycyjnym, jak i internetowym. 

Sieć uruchomiła w ciągu ostatniego roku wiele nowych sklepów stacjonarnych, konsekwentnie utrzymując swoje plany w tym zakresie. W 2023 roku Superdrug uruchomił 14 nowych punktów sprzedaży, a w roku ubiegłym – doszło kolejnych 13 sklepów. Istotna była również troska o istniejące sklepy sieci, które modernizowano i rozbudowywano. Plany na ten rok również są ambitne: Superdrug otworzy do końca roku 25 nowych drogerii w Wielkiej Brytanii

Dla Superdrug ważna była też działalność prowadzona w kanale sprzedaży online – w zeszłym roku sieć dokonała wielu usprawnień w zakresie obsługi użytkownika strony www, uruchomiono też nową wersję aplikacji i dodano nowe opcje dostawy/odbioru towaru przez klienta.

Rzeczą, która przełożyła się również na dobre wyniki finansowe sieci, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen. Było to pozytywnie odebrane przez klientów, dotkniętych trwającym kryzysem ekonomicznym – i wrażliwych na ceny bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej. 

Zdaniem sieci, ważną rolę odegrały też oferty cenowe dla osób, które przystąpiły do programu lojalnościowego. Oprócz standardowych promocji dostępnych dla wszystkich klientów, ​​ceny promocyjne pomogły zwiększyć częstotliwość wizyt i lojalność konsumentów..

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. lipiec 2025 00:13