StoryEditor
Drogerie
31.10.2024 15:19

Hebe rośnie dwucyfrowo i upatruje dalszego wzrostu w kanale e-commerce

Hebe w Westfield Mokotów, Warszawa / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Hebe zwiększa sprzedaż dwucyfrowo, co jest wynikiem pozytywnych tendencji, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w kanale e-commerce. To e-commerce jest kluczowym motorem wzrostu Hebe i sposobem na międzynarodową ekspansje - wynika z informacji opublikowanych w najnowszym raporcie finansowym obemującym 9 miesięcy 2024 r.

Grupa Jeronimo Martins opublikowała raport finansowy z wynikami sprzedaży za pierwszych 9 miesięcy 2024 r.

We wstępie do raportu właściciel sieci handlowych Biedronka i Hebe (a także Pingo Doce i Recheio w Portugalii oraz Ara w Kolumbii) podał, że pomimo trudnych warunków rynkowych sieci należące do grupy utrzymały swoją pozycję rynkową i konkurencyjność cenową.

Biedronka koncentrowała się na stwarzaniu okazji do oszczędzania dla polskich rodzin, ponieważ cena jest stale kluczowym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

Hebe radziło sobie dobrze przez te dziewięć miesięcy, a wzrost sprzedaży był wspierany zarówno przez sklepy stacjonarne, jak i kanał e-commerce – napisano w raporcie.

Drogeryjna sieć Hebe zwiększyła sprzedaż o 20,6 proc. w ciągu 9 miesięcy (w walucie lokalnej), przy LFL na poziomie 11 proc. W euro sprzedaż osiągnęła 422 mln, 28,3 proc. powyżej analogicznego okresu 2023 r.

W trzecim kwartale br. sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 18,3 proc., rejestrując LFL na poziomie 8,5 proc. W euro sprzedaż wyniosła 150 mln zł, 24,4 proc. więcej niż w trzecim kwartale 2023 r.

Hebe radziło sobie dobrze, zarówno w kanale sprzedaży stacjonarnej, jak i w e-commerce. E-commerce jest kluczowym motorem wzrostu Hebe, stanowiąc około 19 proc. całkowitej sprzedaży.

EBITDA wzrosła o 31,2 proc. (+23,4 proc. w walucie lokalnej), marża wzrosła do 8,3 proc. (8,2 proc. w ciągu 9 miesięcy 2023 r.).

Hebe w okresie, który obejmuje raport otworzyło 27 sklepów na rynku polskim, kończąc okres z łączną liczbą 368 drogerii w Polsce i dwoma w Czechach.

Hebe będzie nadal koncentrować swoją strategię wzrostu na kanale e-commerce, który jest również podstawą jej internacjonalizacji. Ekspansja sieci sklepów w Polsce obejmuje otwarcie ok. 30 nowych lokalizacji na cały rok – czytamy w raporcie JMD.

Czytaj także: Pierwsza drogeria Hebe w Słowacji otwarta

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
13.08.2025 10:14
Hebe otworzyło w Czechach piątą drogerię
Otwarcie Hebe w centrum handlowym Aupark w Hradec Králové (Czechy)Hebe mat.pras.

W Czechach działa już piąta placówka pod szyldem Hebe – pod koniec lipca sieć uruchomiła swoją drogerię w centrum handlowym Aupark w Hradec Králové. Hebe, należące do portugalskiej grupy Jeronimo Martins, poza Polską i Czechami działa również na Słowacji.

Od wejścia na rynek czeski w 2022 roku nasza obecność w Czechach stale się umacnia – po sukcesie sklepów w Pradze i Ostrawie, rozszerzamy działalność o kolejne miasto, oferując klientom szeroki asortyment kosmetyków i produktów do pielęgnacji, a także profesjonalne doradztwo i nowoczesne doświadczenia zakupowe” – pochwaliło się Hebe we wpisie na LinkedIn.

W Czechach Hebe obecne jest od grudnia 2023 roku, kiedy to w ciągu miesiąca otwarto dwa sklepy sieci w Pradze. Trzecia drogeria (również zlokalizowana w stolicy Czech) działa od listopada 2024 roku, czwarta powstała w Ostrawie.

Z kolei na Słowacji działają na razie dwie drogerie Hebe – najnowsza z nich, uruchomiona w grudniu 2024 roku, mieści się w centrum handlowym Eperia w Prešovie. Pierwsza w tym kraju drogeria Hebe otworzyła się dwa miesiące wcześniej w centrum handlowym Eurovea w centrum Bratysławy.

To ważny krok dla międzynarodowego rozwoju Hebe. Odpowiadamy na oczekiwania naszych klientów, oferując dostęp do szerokiego asortymentu produktów w zakresie pielęgnacji i makijażu. Otwarcie nowej lokalizacji umożliwia nam bycie jeszcze bliżej klientów  – komentowało Hebe otwarcie swoich drogerii na Słowacji.

Największymi graczami na słowackim rynku drogeryjnym są obecnie takie sieci jak Drogerie DM, 101 Drogerie oraz drogeria Teta.

Zarówno w Czechach, jak i na Słowacji, Hebe prowadzi również sprzedaż za pośrednictwem swojego sklepu internetowego.

Jeśli chodzi o rozwój sieci w Polsce, to na 2025 rok Hebe zapowiada otwarcie ok. 30 nowych sklepów. W roku ubiegłym Hebe otworzyło w naszym kraju 36 nowych sklepów i zamknęło trzy placówki.

Więcej o rozwoju sieci w Polsce: Hebe podsumowuje I. półrocze: sieć ma w Polsce 382 drogerie, a sprzedaż – wzrosła

Należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins (właściciela popularnej w Polsce Biedronki) Hebe jest jedną z największych sieci drogeryjnych, działających w Polsce. Pierwsza drogeria Hebe została otwarta w 2011 roku przy Alejach Jerozolimskich w Warszawie. Internetowa drogeria Hebe.pl ruszyła 17 lipca 2019 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
08.08.2025 12:39
dm Drogerie Markt rozwija technologiczne ramię firmy w Polsce
Sklep DM Drogerie MarktDM Drogerie Markt

W tegorocznym rankingu Stern x Statista Employer Study 2025 dm Drogerie Markt zajęła pierwsze miejsce na liście najlepszych pracodawców w Niemczech, wyprzedzając globalnych liderów branży technologicznej i przemysłowej. Tytuł ten firma zawdzięcza m.in. konsekwentnemu budowaniu środowiska pracy opartego na wartościach i szacunku wobec pracowników.

Technologicznym centrum rozwoju dm jest spółka dmTECH, która wspiera transformację cyfrową sieci drogeryjnej w 14 krajach Europy. Polska stała się pierwszym międzynarodowym oddziałem dmTECH – centrum operacyjnym odpowiedzialnym za wdrażanie projektów IT oraz cyfrową obsługę klientów i pracowników. Tylko w pierwszym roku działalności w Polsce firma zatrudniła niemal 50 osób, a w kolejnych latach planuje dalsze rozszerzanie działalności i zespołów technologicznych.

Mimo spowolnienia w branży IT, dmTECH nadal się rozwija. W 2024 roku liczba ofert pracy IT w Polsce spadła o 9 proc. rok do roku, a udział ofert dla juniorów zmniejszył się z 5,38 proc. do 4,79 proc. – wynika z raportu Just Join IT i NiX. W tym kontekście strategia dmTECH, zakładająca inwestycję w stabilne i długofalowe relacje z pracownikami, okazuje się skuteczna. Firma kontynuuje rozwój programów dla młodych specjalistów – od ponad 20 lat w Niemczech, a od września 2025 roku także w Polsce, ruszając z inicjatywą University TECH Talents.

Na konkurencyjnym rynku pracy IT, szczególnie w regionach takich jak Wrocław czy Kraków, gdzie aż 40 proc. nowych umów to kontrakty B2B, dmTECH stawia na elastyczność i autonomię. Pracownicy sami wybierają formę współpracy – B2B lub umowę o pracę – oraz benefity dostosowane do swoich potrzeb. Dodatkowo cenią sobie kulturę dialogu i realny wpływ na sposób organizacji codziennej pracy. Firma rozwija również projekty z zakresu sztucznej inteligencji i nowoczesnych technologii retailowych, co wzmacnia jej atrakcyjność jako pracodawcy przyszłości.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. sierpień 2025 14:35