StoryEditor
Drogerie
26.03.2024 16:54

Rossmann i Hebe wśród detalistów cieszących się największym zaufaniem konsumentów [OC&C Retail Proposition Index 2023]

Rossmann i Hebe znalazły się wśród zwycięzców rankingu Retail Proposition Index 2023 / fot. Rossmann, Hebe
Sieci drogeryjne Rossmann i Hebe znalazły się w pierwszej dziesiątce marek handlowych cieszących się najwiekszym zaufaniem konsumentów. To wyniki z rankingu OC&C Retail Proposition Index 2023, w którym wzięło udział ponad 42 tys. konsumentów z 9 krajów na świecie, z czego ok. 2,5 tys. w Polsce.

„Czym kierują się klienci wybierając miejsce i sposób robienia zakupów?” – odpowiedzi na to pytanie szukają autorzy rankingu OC&C Retail Proposition Index 2023. Właśnie ogłoszono zwycięzców w jego kolejnej edycji.

Ranking Retail Proposition Index zaskakuje o tyle, że ujmowane są w nim wszystkie marki prowadzące sprzedaż detaliczną, stacjonarną i internetową. Dlatego konkurują tu ze sobą sklepy firmowe marek oraz typowe sieci handlowe a także platformy zakupowe.

image
Retail Proposition Index 2023 Zwycięzcy rankingu
OC&C Strategy Consultants
Na czele całego rankingu wskazującego detalistów cieszących się największym zaufaniem konsumentów w 2023 roku ponownie znalazło się dwóch gigantów: Allegro i Nike, którzy drugi rok z rzędu zajęli pierwsze dwa miejsca na podium. Na trzeciej pozycji respondenci uplasowali markę Adidas.

Czwarte miejsce zajmuje Rossmann – największa sieć drogeryjna działająca w Polsce. Na 8 pozycji uplasowała się natomiast drogeryjna sieć Hebe. W edycji 2022 Rossmann znajdował się na trzecim miejscu, a Hebe na siódmym.

Do pierwszej dziesiątki tegorocznego rankingu trafiły również Empik, Ikea, Lidl, 4F i Zalando. 

Raport zawiera także rankingi w podziale na kategorie. W tych zestawieniach również znalazły się marki drogeryjne i perfumeryjne: Rossmann, Hebe, Douglas, Sephora, Drogerie Natura.

W ostatnich latach obserwujemy, że zestawienie najlepiej ocenianych przez konsumentów marek jest relatywnie stabilne. W obliczu wielu wydarzeń mających miejsce na świecie, które tworzą klimat niepewności, klienci nie szukają rewolucyjnych zmian, ale skupiają się na podstawach. Dzisiaj, wyraźniej niż kiedykolwiek, widzimy, że to zaufanie, bezpieczeństwo, jakość obsługi, ale też dopasowanie ofert są dla kupujących najważniejsze. Sprzedawcy, którzy będą umacniać fundamenty swojego biznesu, zyskają przewagę na konkurencyjnym rynku w najbliższych miesiącach – komentuje Bartek Krawczyk, Partner w OC&C Strategy Consultants.

Autorzy rankingu podkreślają, że w ostatnich latach wyższa wrażliwość konsumentów na ceny sprawiła, że stały się one nie tylko czynnikiem wpływającym na decyzję o zakupie, ale również wyznacznikiem zaufania do marki.

„Większe uznanie wśród kupujących zyskała również strategia wielokanałowa. Można zauważyć pewnego rodzaju paradoks, gdyż mimo że Allegro zostało uznane za najlepiej postrzeganą markę w aktualnym rankingu, to jednak w analizie ogółu rynku ci, którzy działają jedynie online, są nieznacznie słabiej oceniani pod kątem bezpieczeństwa niż gracze działający w różnych kanałach sprzedaży. Dlatego liderzy rynku omnichannel stawiają na płynne doświadczenia zakupowe w różnych kanałach, przy czym sklepy stacjonarne odgrywają istotną rolę w budowaniu zaufania do marki i ułatwianiu zakupów w obu światach” – czytamy w podsumowaniu.

Tegoroczne badanie jest 13. edycją światową oraz 11. w Polsce. W badaniu Retail Proposition Index 2023 wzięło udział ponad 42 tys. konsumentów z 9 krajów na świecie, z czego ok. 2,5 tys. w Polsce.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.04.2025 11:39
Charytatywne misie z Rossmanna pomagają także wiosną — w centrum krwiodawstwa MSWiA
Podarowanie przez Rossmanna misiów stacji krwiodawstwa jest szczególnie cennym gestem przed długim majowym weekendem, kiedy na skutek wypadków drogowych wiele osób potrzebuje transfuzji.Anonimowa krwiodawczyni

Rossmann przekazał darowiznę Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (CKiK MSWiA) w postaci charytatywnych misiów z wcześniejszych edycji znanej akcji „Podaruj Misia”. Inicjatywa ta, prowadzona przez firmę od 19 lat, co roku wspiera organizacje i osoby potrzebujące. Maskotki powstają przy współpracy z osobami ze świata kultury i mediów, a cały dochód z ich sprzedaży trafia na cele dobroczynne.

Od momentu rozpoczęcia akcji w Polsce, misie zyskały ogromną sympatię klientów drogerii Rossmann. Co roku pojawiają się nowe wzory, które projektują znane postacie ze świata show-biznesu. Klienci chętnie wspierają akcję, a maskotki szybko znikają z półek. „Podaruj Misia” to nie tylko okazja do pomocy innym, ale również ważny element przedświątecznej atmosfery w sklepach sieci.

image
Anonimowa krwiodawczyni
Tym razem Rossmann zdecydował się na nietypowy jak na dotychczasowe edycje akcji gest – część misiów trafiła do CKiK MSWiA, gdzie będą wręczane honorowym krwiodawcom jako forma dodatkowego podziękowania za oddanie krwi. Zazwyczaj po skutecznym oddaniu jednostki krwi, dawcy otrzymują zestaw czekolad, jednak dzięki gestowi sieci drogerii będą mogli również otrzymać pluszowego misia. Według anonimowej osoby pracującej w centrum krwiodawstwa w szpitalu przy ulicy Wołoskiej w Warszawie, misie stanowią prezent dla krwiodawców, a przy okazji umożliwiły Rossmannowi zbycie pluszaków z poprzednich edycji w formie korzystnej z punktu widzenia podatkowego darowizny.

W ten sposób akcja „Podaruj Misia” zyskała nowy wymiar – nie tylko wspiera potrzebujących finansowo, ale także staje się symbolicznym wyrazem wdzięczności wobec osób, które dzielą się tym, co najcenniejsze – swoją krwią. Na krwiodawców czekają dzisiaj  Miś Marta – zaprojektowany przez Martę Kuligowską i MMC Studio, oraz Miś Grzesiek – zaprojektowany przez Grzegorza Kajdanowicza i Balamonte.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
15.04.2025 16:33
"Rossmann Red", czyli drogeria w niestandardowym collabie z NEONAIL
Rossmann

W drogeriach Rossmann pojawiła się nowość, która może zainteresować miłośniczki manicure hybrydowego – lakier w unikalnym odcieniu czerwieni „Rossmann Red”. Produkt powstał we współpracy z polskim producentem lakierów NEONAIL i wpisuje się w trendy kolorystyczne na rok 2025. Nowy kolor został zaprezentowany jako odpowiedź na rosnące zainteresowanie intensywnymi, głębokimi czerwieniami w stylizacjach paznokciowych.

Tego rodzaju współpraca stanowi wyraźny sygnał rosnącego trendu zacieśniania relacji między markami w branży kosmetycznej. Coraz częściej obserwujemy działania oparte na wspólnym tworzeniu produktów, które mają nie tylko odpowiadać na potrzeby konsumentów, ale także wyróżniać się na tle standardowej oferty. Partnerstwa tego typu pozwalają markom łączyć kompetencje – technologiczne, marketingowe i sprzedażowe – aby tworzyć rozwiązania atrakcyjne zarówno dla lojalnych klientek, jak i nowych odbiorców. Przykład „Rossmann Red” pokazuje, że takie działania mogą dotyczyć nie tylko marek premium, ale także szeroko dostępnych produktów dla masowego odbiorcy.

To jednak nietypowe partnerstwo – o ile zwykle tego rodzaju współprace odbywają się pomiędzy dwiema markami produktowymi, takimi jak producent kosmetyków i projektant mody czy influencer, w tym przypadku mamy do czynienia z siecią detaliczną jako współtwórcą produktu. Rossmann, zamiast jedynie pełnić rolę dystrybutora, aktywnie uczestniczy w procesie projektowania i promowania nowego koloru lakieru, przy okazji umacniając swój branding. To strategiczny krok, który nie tylko buduje wizerunek marki jako innowatora, ale też pozwala jej lepiej kontrolować ofertę i reagować na dynamicznie zmieniające się oczekiwania klientów.

Według analiz rynku kosmetycznego, w 2025 roku odcienie czerwieni odpowiadają już za około 31 proc. sprzedaży lakierów hybrydowych w Polsce. Warto również dodać, że to pierwsza tego typu współpraca Rossmanna z marką NEONAIL, co może zapowiadać kolejne edycje specjalne skierowane do klientek drogerii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 12:41