StoryEditor
Drogerie
10.08.2023 13:20

Rossmann obniżył ceny 216 produktów ze swojej oferty

Rossmann obniżając ceny ponad 100 produktów włącza się w ostrą rywalizację cenową m.in. z sieciami dyskontów i hipermarketów / wiadomoscikosmetyczne.pl
Rossmann obniżył ceny 216 popularnych produktów kosmetycznych, higienicznych i akcesoriów. To reakcja na cięcia cen, jakie w ostatnich tygodniach wprowadziły sieci dyskontów i hipermarketów.

Rossmann, mogący pochwalić się największą siecią stacjonarnych drogerii w Polsce, obniżył ceny 216 popularnych produktów ze swojej oferty. Taniej można kupić kosmetyki i akcesoria znanych marek. W niektórych przypadkach obniżki dochodzą do blisko 50 proc.

Rossmann tym samym włącza się w ostrą walkę cenową: Od pewnego czasu inne sieci wprowadzają stałe obniżki na około 100 produktów. Postanowiliśmy dołączyć do tej inicjatywy, a nawet pójść – jako lider branży – dalej: od środy bardzo znacząco obniżyliśmy ceny: nie na 100, lecz 216 artykułów – informuje sieć. 

Mowa tu o sieciach dyskontów i hipermarketów, które nagłaśniają stałe obniżki cen, takich jak Bierdronka, Lidl, Netto, Aldi, Intermarche czy Kaufland. 

Zarazem Rossmann przypomina, że jako pierwszy na rynku obniżył ceny 3 tys. produktów w dwóch kluczowych kategoriach kosmetycznych: w makijażu i pielęgnacji twarzy.

 

 

Obecnie ze sporymi rabatami klienci kupią w Rossmannie m.in.:

  • męski dezodorant antyperspiracyjny Old Spice za 10,79 zł (zamiast 16,99, cena niższa o 36,6 proc., pojemność 100 ml))
  • damski dezodorant w sprayu Adidas za 8,99 zł (zamiast 13,99, obniżka o blisko 36 proc., pojemność 150 ml)
  • tampony o.b. za jedyne 6,29 zł (zamiast 9,99, obniżka o 37 proc.)
  • pasta do zębów Colgate (100 ml) za 5,39 zł (zamiast 7,99 zł, obniżka o blisko 33 proc.)
  • żel do golenia Gillette za 10,79 zł (zamiast 18,99 zł, obniżka o ponad 43 proc.)
  • jednorazowe maszynki do golenia BiC (3 ostrza) za 8,99 zł (zamiast 14,99, obniżka o 40 proc.)
  • szampon Elseve (400 ml) chroniący kolor za 12,49 zł (zamiast 18,99, mniej o ponad 34 proc.)
  • odżywka do włosów Gliss za 10,79 zł (zamiast 19,99, obniżka o 46 proc.)
  • płyn micelarny Nivea (400 ml) za 13,49 zł (zamiast 22,99 zł, obniżka o ponad 41 proc.)

 

Wydaje się jednak, że obniżanie cen przez sieci handlowe zastępuje po prostu organizowane dotychczas promocje, które nie mogą już być tak głębokie jak dotychczas (przestało się to sieciom opłacać). Zarazem stała niska cena nie wymusza na detalistach stosowania wszystkich uciążliwych oznaczeń wynikających z dyrektywy Omnibus.

Według analiz Hiper-Com Poland  we wszystkich formatach handlowych w pierwszym półroczu spadła liczba promocji w gazetkach, a najbardziej dotknęło to sieci ze sprzętem RTV-AGD (22 proc.) i hipermarketów (ponad 15 proc.). W drogeriach i aptekach liczba promocji spadła o prawie 13 proc., sklepach convenience – nieco ponad 10 proc., dyskontach – przeszło 9 proc., supermarketach – 9 proc., oraz sieciach cash&carry – blisko 6 proc. 

Czytaj więcej: Coraz mniej obniżek. Sklepy zubożają ofertę promocyjną

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.12.2025 07:48
Drogerie DM: po miesiącach zapowiedzi rusza sprzedaż OTC online. Farmaceuci protestują
Online pharmacy, on-line chemist‘s shopShutterstock

Sieć drogerii DM będzie oferować od wtorku OTC, czyli leki bez recepty, za pośrednictwem swojego sklepu internetowego. Leki na receptę pozostają wyłączone z tej oferty. Niemiecki związek farmaceutów przestrzega przed niebezpiecznymi pomyłkami, jakie mogą popełnić klienci.

Sieć drogerii DM aptek rozpoczyna sprzedaż online leków bez recepty od wtorku 16 grudnia. Firma podkreśla, że krok ten pozwala na rozszerzenie asortymentu w sklepie internetowym, a leki na receptę nie będą tam dostępne.

Recepty nie mogą być realizowane w DM – zapowiada Christoph Werner, prezes DM, zacytowany przez dziennik “Handelsblatt”.

Leki bez recepty (np. leki przeciwbólowe) będą – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami sprzed blisko roku – dystrybuowane za pośrednictwem centrum logistycznego w Czechach – informuje Sebastian Bayer, dyrektor zarządzający ds. marketingu i zaopatrzenia DM. 

image

Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach

Mimo że za pośrednictwem strony internetowej drogerii nie będzie można realizować recept, niemiecki związek farmaceutów ostro krytykuje tę decyzję. Zdaniem związku, osoby z problemami zdrowotnymi mogą się pomylić, jeśli rozróżnienie między aptekami a drogeriami nie będzie jasne, a silnie działające (i potencjalnie niebezpieczne) leki powinny być wydawane wyłącznie przez aptekę. W opinii związku leki nie powinny trafiać na rynek za pośrednictwem drogerii “napędzanych marketingiem”. 

Szczególnie w przypadku poważniejszych schorzeń, takich jak alergie, bóle czy przeziębienie, ważne jest kwestionowanie autodiagnoz pacjentów i, w razie wątpliwości, odradzanie im przyjmowania niewłaściwych leków – uważają farmaceuci.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
08.12.2025 12:39
Jubileuszowa edycja „Podaruj Misia” – charytatywne misie już w Rossmannie!
Tegoroczna edycja misiów została zaprojektowana przez najmłodszych.Rossmann

Od początku grudnia w drogeriach Rossmann ponownie pojawią się kolorowe, miękkie misie – symbol jednej z najdłużej prowadzonych akcji charytatywnych w Polsce. Tegoroczna, jubileuszowa edycja jest szczególna: po raz pierwszy w 20-letniej historii projektu „Podaruj Misia temu, kogo kochasz, i pomóż tym, którzy potrzebują pomocy” to dzieci zaprojektowały pluszowych bohaterów akcji. Inicjatywa, organizowana wspólnie z Fundacją TVN, od dwóch dekad pokazuje, że pomoc charytatywna może być jednocześnie skuteczna i wzruszająco prosta. W edycji 2025 misie trafią do sprzedaży w cenie 65 zł, wyłącznie w drogeriach Rossmann oraz na stronie rossmann.pl.

Jubileuszowa odsłona akcji to również nowa formuła – do współpracy zaproszono najmłodszych wraz z uznanymi projektantami mody. Jury wybrało cztery zwycięskie dziecięce projekty, które zostały dopracowane z Gosią Baczyńską, Violą Piekut, Dawidem Wolińskim oraz duetem Paprocki&Brzozowski. Dzięki temu powstały cztery unikatowe misie: Milena, Bianka, Adaś i Wajla. Ich młodzi autorzy mieli pełną dowolność w nadawaniu imion i wyborze stylistyki, a profesjonaliści dbali o dobór materiałów oraz finalny wygląd ubranek. Efekt to pluszaki o bardzo różnym charakterze – od balowej elegancji po zimową awangardę.

Każdy z misiów ma własną historię i wizualną tożsamość. Wajla, stworzona przez 7-letnią Kasię z Siemianowic Śląskich, to przywodząca na myśl księżniczkę misia w jasnoróżowej sukience z tiulem i kwiatkami. Bianka, zaprojektowana przez 14-letnią krakowiankę, łączy modowy look z zimową stylistyką dzięki czerwonym akcentom i plisowanej dżinsowej spódniczce. Adaś – owoc współpracy 7-letniej Laury z Dawidem Wolińskim – nawiązuje do munduru dziadka do orzechów, jednak w nowoczesnej, minimalistycznej formie. Ostatnia z czwórki, Milena, autorstwa 13-letniej projektantki z Tarnowa, utrzymana jest w estetyce świątecznej magii i przypomina czarodziejkę-cukierniczkę w charakterystycznym czerwono-czarno-białym stroju.

Dochód ze sprzedaży misiów zasili cele związane z ochroną zdrowia najmłodszych. Rossmann przeznaczy wpływy m.in. na rozbudowę i remont Kliniki Neurologii i Neurochirurgii Instytutu CZMP w Łodzi – placówki, która rocznie przyjmuje blisko 3 tys. młodych pacjentów. W ramach programu „Pomagamy jak umiemy” wartość wsparcia zwiększono z 15 do 20 mln zł, aby sfinansować zarówno wyposażenie klinik, jak i budowę Laboratorium Chodu – nowoczesnej przestrzeni diagnostyczno-terapeutycznej. Równolegle Fundacja TVN, która od ponad 20 lat finansuje leczenie i rehabilitację dzieci oraz zakup specjalistycznego sprzętu, przypomina, że do tej pory jej programem wsparcia objęto już ponad 30 tys. najmłodszych.

Jubileuszowe misie – Milena, Bianka, Adaś i Wajla – pojawią się w sprzedaży na początku grudnia. Każdy zakup to nie tylko świąteczny prezent, lecz także realny wkład w poprawę warunków leczenia dzieci w całej Polsce. Dzięki zaangażowaniu klientów i partnerów akcji „Podaruj Misia” od dwóch dekad pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych projektów charytatywnych w kraju, a tegoroczna, 20. edycja wzmacnia jej wymiar społeczny poprzez udział młodych twórców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. grudzień 2025 14:01