StoryEditor
Drogerie
12.02.2024 14:50

Rossmann otworzył kolejny sklep w reprezentacyjnej lokalizacji w Czechach

Rossmann w Czechach, Plac Wacława 26, Praga / Linkedin
Rossmann Czechy otworzył nowy sklep na Placu Wacława w Pradze, w Czechach. To druga placówka Rossmanna w tej reprezentacyjnej części Pragi otwarta w ciągu półtora roku.

Dyrektor generalny Rossmanna w Czechach, Vít Podešva, poinformował z entuzjazmem o otwarciu drugiego sklepu sieci na Placu Wacława w Pradze. Plac Wacława jest jednym z najbardziej reprezentacyjnych miejsc Pragi, w głównej arterii miasta. Tętni życiem i jest miejscem spotkań mieszkańców oraz turystów odwiedzających liczne sklepy i kawiarnie.  

To właśnie tu, przy Placu Wacława 26, w odstępie półtora roku, Rossmann ulokował swój drugi sklep.

To zdecydowanie najpiękniejszy sklep na czeskim rynku. (...) Mega-sklep z m.in. największym na rynku asortymentem kosmetyków do makijażu i pielęgnacji skóry oraz nowościami, które można kupić tylko tutaj w całej Republice Czeskiej. Strefy chill out, kącik dla dzieci, marketing aromatyczny itp. – tak opisał tę placówkę general manager Rossmann Czechy w mediach społecznościowych. Skierował także specjalne podziękowania dla koncernu L‘Oréal za wsparcie i dostarczenie nowych elementów wspierających aktywizację zakupów.  

image

Rossmann Czechy, Plac Wacława 26

Linkedin

Rossmann w Czechach jest spółką joint venture. Prowadzi blisko 180 sklepów, roczne obroty spółki sięgają 6,5 mld CZK. Jako pierwszy na czeskim rynku Rossmann wprowadził kasy samoobsługowe, posiada je obecnie dwie trzecie sklepów, a do końca roku powinny być zainstalowane we wszystkich placówkach. W aplikacji mobilnej detalista prowadzi program lojalnościowy Rossmann Club. W ciągu 5 ostatnich lat Rossmann otworzył w Czechach 53 nowe sklepy i zmodernizował 91 istniejących.  

– Na 2024 rok planujemy rekordowe inwestycje w otwieranie nowych  sklepów, modernizację i rozbudowę istniejących sklepów, natomiast inwestycje w rozwój sieci od 2019 roku przekroczą miliard koron. Łączna liczba sklepów powinna przekroczyć 200 – zapowiedział Vít Podešva w komunikacie prasowym.

W 2023 r. w Brnie przy ulicy Masarykovej, Rossmann otworzył największą drogerię w całych Czechach.

Czytaj także: Rossmann inwestuje w zaplecze logistyczne na Węgrzech

W zeszłym roku czeski oddział Rossmanna kontynuował także cyfryzację, automatyzację i upraszczanie procesów. Skróciło to między innymi czas przygotowania zamówienia w e-sklepie do zaledwie 60 minut od wejścia do możliwości odbioru w sklepie stacjonarnym.  Pod koniec 2023 roku zawarto także partnerstwo biznesowe ze sklepem internetowym Rohlík.cz, który obecnie oferuje ponad 400 produktów z portfolio marek własnych Rossmanna.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
13.11.2025 12:47
Prezes sieci DM z szacunkiem o konkurencie: Był odważnym pionierem, ojcem dyskontów drogeryjnych
Na zdjęciu (od lewej): prezes HDE dr Alexander von Preen, Dirk Rossmann i Christoph WernerJörg Sarbach/Studio Winkler

Christoph Werner, prezes największej niemieckiej sieci drogeryjnej DM, uhonorował w środę w Berlinie Dirka Rossmanna – założyciela drogerii Rossmann – w trakcie Niemieckiego Kongresu Handlu Detalicznego. W ocenie Wernera Dirk Rossmann jest osobą, która znacząco wpłynęła na kształt branży detalicznej w Niemczech i w Europie poprzez dzieło swojego życia, pracowitość, zaangażowanie w ważnych dla ludzi sprawach oraz biznesowe wizjonerstwo.

Prezes DM Drogerie Markt, Christoph Werner, wygłosił mowę pochwalną na cześć swojego konkurenta, który otrzymał nagrodę za całokształt twórczości od Niemieckiej Federacji Handlu Detalicznego (HDE). Werner podszedł do przemówienia bardzo osobiście, ponieważ urodzony w 1946 roku Dirk Rossmann był przyjacielem jego ojca – założyciela DM Götza W. Wernera (1944–2022). 

Nasz laureat [Dirk Rossmann - red.] często bywał u nas w domu i z pasją komentował światowe wydarzenia światowe z subiektywnej perspektywy. Jako dziecko byłem pod ogromnym wrażeniem, ponieważ mój ojciec zwykle powstrzymywał się od wygłaszania takich stwierdzeń w obecności nas, dzieci – wyjaśnił Christoph Werner. 

Werner podkreślił również, że obydwie sieci drogeryjne – DM oraz Rossmann – od wielu lat prowadzą udaną współpracę, której podstawą jest przyjaźń obydwu przedsiębiorców. Przypomniał też, że w przeszłości, gdy powstawały obydwie sieci, ich założyciele byli “młodymi buntownikami, indywidualistami, którzy dzielnie stawiali czoła potężnym sieciom spożywczym, hipermarketom i domom towarowym, będąc nieustannie pod silną presją ze strony branży towarów markowych, gdy dążyli do obniżania cen” –  wyjaśnił prezes DM.

W swoim przemówieniu Christoph Werner przedstawił Dirka Rossmanna jako nieustraszonego pioniera. „Po sukcesie modelu dyskontów spożywczych w latach 60. i dyskusji o tzw. ‘zniesieniu cen odsprzedaży’ jako projekcie reformy polityki handlowej dla produktów drogeryjnych, 17 marca 1972 roku natychmiast otworzył pierwszą w Niemczech drogerię dyskontową. Wyprzedził tym samym przepisy, które weszły w życie dopiero dwa lata później, w połowie 1974 roku” – przypomniał Werner. Chociaż jego ojciec podjął i wdrożył ten pomysł biznesowy w 1973 roku, to Rossmann był pierwszym, który odważnie wkroczył w ten nowy format handlu detalicznego po zniesieniu dotychczasowych ograniczeń. 

image

DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

Werner przypomniał również, że 79-letni Dirk Rossmann jest także odnoszącym sukcesy autorem książek i osobą “pełną inspirujących sprzeczności” i niezwykle ambitną we wszelkich przedsięwzięciach, jakich się podejmuje. [Dirk Rossmann] ‘ma serce po właściwej stronie i dzięki swojemu zaangażowaniu społecznemu jest wzorem do naśladowania dla tego, co stanowi szlachetne oblicze przedsiębiorczości w naszym kraju” – podsumował Christoph Werner.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.11.2025 12:44
Woolworths Beauty rośnie o 14,7 proc. i rozwija działalność w Afryce Wschodniej
Sklep sieci WoolworthsFlickr

Woolworths Beauty odnotowało w ostatnim roku wzrost sprzedaży o 14,7 proc. w ujęciu rocznym, a liczba klientów korzystających z oferty kosmetycznej sieci przekroczyła milion w Republice Południowej Afryki. Dane te potwierdzają dynamiczny rozwój segmentu beauty w strukturze południowoafrykańskiego detalisty, który coraz śmielej konkuruje z międzynarodowymi graczami branży kosmetycznej.

Sieć wskazuje, że wzrost był napędzany przez rozwój wszystkich głównych kategorii — pielęgnacji skóry, zapachów, makijażu oraz pielęgnacji włosów. Woolworths podkreśla, że skuteczność strategii opiera się na tworzeniu doświadczeń zakupowych i emocjonalnym zaangażowaniu klienta. Przykładem tego podejścia jest cykliczne wydarzenie Summer Escape, które w tym roku odbyło się po raz drugi w Hyde Park w Johannesburgu. Wzięli w nim udział influencerzy, przedstawiciele mediów oraz klienci premium, zaproszeni na ekskluzywny pokaz nowości kosmetycznych.

Podczas wydarzenia zaprezentowano zarówno własną linię WBeauty, oferującą wegańskie i nietestowane na zwierzętach produkty, jak i znane światowe marki, m.in. Fenty Beauty oraz Dior. Dzięki takiej strategii Woolworths umacnia pozycję w segmencie beauty premium, jednocześnie budując wizerunek marki dbającej o zrównoważony rozwój i etyczną produkcję.

Firma rozszerza także działalność poza granice RPA. Jej sklep w Nairobi, zlokalizowany w centrum handlowym Sarit Centre, został przekształcony w regionalny punkt flagowy dla Afryki Wschodniej. Inwestycja ta ma stanowić pierwszy etap szerszej ekspansji na rynki Kenii, Tanzanii i Ugandy, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty kosmetyczne z wyższej półki.

Wyniki Woolworths Beauty podkreślają rosnące znaczenie sprzedaży kosmetyków w strukturze afrykańskiego handlu detalicznego. Dynamiczny wzrost, sięgający 14,7 proc. rok do roku, wskazuje, że połączenie strategii doświadczeń zakupowych z regionalną ekspansją może stać się jednym z najważniejszych czynników napędzających rozwój sieci w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. listopad 2025 05:55