StoryEditor
Drogerie
12.02.2024 14:50

Rossmann otworzył kolejny sklep w reprezentacyjnej lokalizacji w Czechach

Rossmann w Czechach, Plac Wacława 26, Praga / Linkedin
Rossmann Czechy otworzył nowy sklep na Placu Wacława w Pradze, w Czechach. To druga placówka Rossmanna w tej reprezentacyjnej części Pragi otwarta w ciągu półtora roku.

Dyrektor generalny Rossmanna w Czechach, Vít Podešva, poinformował z entuzjazmem o otwarciu drugiego sklepu sieci na Placu Wacława w Pradze. Plac Wacława jest jednym z najbardziej reprezentacyjnych miejsc Pragi, w głównej arterii miasta. Tętni życiem i jest miejscem spotkań mieszkańców oraz turystów odwiedzających liczne sklepy i kawiarnie.  

To właśnie tu, przy Placu Wacława 26, w odstępie półtora roku, Rossmann ulokował swój drugi sklep.

To zdecydowanie najpiękniejszy sklep na czeskim rynku. (...) Mega-sklep z m.in. największym na rynku asortymentem kosmetyków do makijażu i pielęgnacji skóry oraz nowościami, które można kupić tylko tutaj w całej Republice Czeskiej. Strefy chill out, kącik dla dzieci, marketing aromatyczny itp. – tak opisał tę placówkę general manager Rossmann Czechy w mediach społecznościowych. Skierował także specjalne podziękowania dla koncernu L‘Oréal za wsparcie i dostarczenie nowych elementów wspierających aktywizację zakupów.  

image

Rossmann Czechy, Plac Wacława 26

Linkedin

Rossmann w Czechach jest spółką joint venture. Prowadzi blisko 180 sklepów, roczne obroty spółki sięgają 6,5 mld CZK. Jako pierwszy na czeskim rynku Rossmann wprowadził kasy samoobsługowe, posiada je obecnie dwie trzecie sklepów, a do końca roku powinny być zainstalowane we wszystkich placówkach. W aplikacji mobilnej detalista prowadzi program lojalnościowy Rossmann Club. W ciągu 5 ostatnich lat Rossmann otworzył w Czechach 53 nowe sklepy i zmodernizował 91 istniejących.  

– Na 2024 rok planujemy rekordowe inwestycje w otwieranie nowych  sklepów, modernizację i rozbudowę istniejących sklepów, natomiast inwestycje w rozwój sieci od 2019 roku przekroczą miliard koron. Łączna liczba sklepów powinna przekroczyć 200 – zapowiedział Vít Podešva w komunikacie prasowym.

W 2023 r. w Brnie przy ulicy Masarykovej, Rossmann otworzył największą drogerię w całych Czechach.

Czytaj także: Rossmann inwestuje w zaplecze logistyczne na Węgrzech

W zeszłym roku czeski oddział Rossmanna kontynuował także cyfryzację, automatyzację i upraszczanie procesów. Skróciło to między innymi czas przygotowania zamówienia w e-sklepie do zaledwie 60 minut od wejścia do możliwości odbioru w sklepie stacjonarnym.  Pod koniec 2023 roku zawarto także partnerstwo biznesowe ze sklepem internetowym Rohlík.cz, który obecnie oferuje ponad 400 produktów z portfolio marek własnych Rossmanna.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
12.06.2025 12:10
Boots mocno rozszerza asortyment w kategorii wellness – tego oczekują konsumenci
Konsumenci po latach “cyfrowego przytłoczenia”, emocjonalnego zmęczenia (także po pandemii) nie szukają już tylko rytuałów piękna, ale zależy im na odzyskaniu równowagi ciała i umysłuShutterstock

Brytyjska sieć drogeryjno-apteczna Boots przed sezonem letnim wprowadza do swojej oferty aż 18 nowych marek i 300 produktów, związanych z kategorią wellness. To wynik mocnego wzrostu zapotrzebowania klientów, poszukujących nowoczesnych rozwiązań w zakresie zdrowia i dobrego samopoczucia. Kierunek ten potwierdza również nowy raport trendów beauty Zalando.

Na półki popularnej sieci trafią w najbliższych tygodniach takie marki jak Absolute Collagen, The Nue Co, RUCI, Hair Gain, Smart Strains i Air-Up. Niektóre z nowych propozycji (np. Humantra i Selfish) zyskały popularność dzięki social mediom, trafiając w tej sposób po raz pierwszy na półki sklepów stacjonarnych w Wielkiej Brytanii.

Boots korzysta też z nowego trendu, aby wprowadzić na rynek także marki własne wellness: HABI i Modern Chemistry. HABI skupiać się ma na budowaniu trwałych nawyków, a nie na podążaniu za szumem medialnym. Z kolei Modern Chemistry dostarcza produkty oparte na składnikach, mających wsparcie i potwierdzenie naukowe. Obie te marki zostały wprowadzone na rynek wraz z asortymentem suplementów, mają zostać rozszerzone o produkty do pielęgnacji skóry już w lipcu.

To niezwykły czas dla wellness w Boots. Obserwujemy ogromne zapotrzebowanie klientów na produkty wspierające ich cele zdrowotne i urodowe, ale od wewnątrz, od strony samopoczucia – potwierdza Kirstie Thorley-Mitchell, zarządzająca kategorią wellness w Boots, cytowana przez portal theindusty.beauty. – Wszystkie nasze nowe produkty wellness są starannie selekcjonowane, uważnie przyglądamy się temu, co jest popularne na platformach mediów społecznościowych, takich jak TikTok, a także produktom, które są po prostu wysoce skuteczne – dodaje managerka.

Jak podkreśla, nowe marki własne Boots z kategorii wellness są przykładami na to, że zdrowie może spotykać się z pięknem w ramach jednej, holistycznej oferty marki, oferującej suplementację obok pielęgnacji skóry.

Zobacz też: Alina Korytkowska, Natural Face: Masaż twarzy i kinesiotaping. Co to nam daje i o co ten cały szum?

W opinii wielu ekspertów z branży beauty, konsumenci po latach “cyfrowego przytłoczenia”, emocjonalnego zmęczenia (także po pandemii) nie szukają już tylko rytuałów piękna, ale zależy im na odzyskaniu równowagi ciała i umysłu. Ten kierunek potwierdza też opublikowany kilka dni temu raport Zalando, wskazujący, że punkt ciężkości przesuwa się w stronę poszukiwania harmonii i regeneracji ciała.

Na prowadzenie wychodzi uproszczenie rutyn pielęgnacji, produkty i rozwiązania łagodzące stres, pomagające zrelaksować się, wyciszyć i zminimalizować chaos codziennego życia.

Zobacz więcej: Raport Zalando: Kluczowe trendy w dziedzinie urody, inspirujące w 2025 roku. Które kosmetyki są na topie?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
11.06.2025 07:51
Kampania NOWE, czyli Rossmann wprowadza serie produktów z influencerkami
Produkty do makijażu Everybody London powstały we współpracy Rossmanna z Aleksandrą SosfąRossmann

Ewa Chodakowska, Aleksandra Sosfa oraz Maxineczka to twarze najnowszej kampanii NOWE, pokazującej nowości w Rossmannie. Ewa Chodakowska prezentuje swoją pierwszą linię perfum, Maxineczka – szeroką paletę produktów BrushUp!, a Aleksandra Sosfa – makijażowe Everybody London.

Każdy z produktów NOWE wyróżnia się na rynku, pokazując nowe trendy. Zdecydowana większość z nich jest dostępna na wyłączność w Rossmannie.

Popularne influencerki i nowe trendy

Ewa Chodakowska i jej marka BeBio Cosmetics stworzyły pierwszą linię perfum. Są bardzo trwałe i  idealne dla osób, które pragną przygód, wolności i nieustannie poszukują nowych inspiracji. Marka przygotowała w sumie pięć kompozycji zapachowych, odzwierciedlających inne emocje, energie i chwile dnia – od intensywności treningu po moment relaksu i wewnętrznej harmonii.

Balsam do ust, bronzery do twarzy, róże do policzków czy mgiełka utrwalająca makijaż – to produkty Everybody London, które marka stworzyła razem z Aleksandrą Sosfą. Nawilżający balsam do ust czy  mgiełka utrwalająca makijaż to niezbędny element w każdej kosmetyczce.

Zobacz też: Premiera tuszu Avon Fan-Omenal z Maffashion w roli głównej już za nami

Bronzery (light lub medium) są przygotowane z myślą o osobach o różnych karnacjach skóry np. jasnej lub średniej. 

BrushUp! to z kolei kosmetyki do makijażu. Do stworzenia pierwszej, inauguracyjnej kolekcji inspirowanej pięknem, marka zaprosiła Joannę Ferdynus-Gołuszko, znaną jako Maxineczka. W Rossmannie klientki znajdą m.in. pudry, błyszczyki do ust, konturówki, kredki do oczu czy mgiełkę utrwalającą makijaż.

NOWE pokazuje wyróżniki i pozwala odkrywać nowości

Rossmann postawił na swoją eksperckość: wskazuje unikatowe wyróżniki produktów (np. składniki, wykorzystanie innowacyjnych technologii, design, współpracę z influencerkami). Mówi klientom, że codziennie mogą odkryć coś wyjątkowego. 

Kampania kierowana jest do osób, które śledzą trendy i próbują nowych rzeczy, znają markę Rossmann, która inspiruje do poszukiwania nowości.

Zobacz też: Oriflame zaprezentował swoją nową ambasadorkę na 2025 oraz nowy, wiśniowy zapach

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. czerwiec 2025 10:01