StoryEditor
Drogerie
14.03.2023 00:00

Rossmann Polska: rekordowe wyniki sprzedaży za 2022 r. i dwucyfrowe wzrosty

Rossmann w Polsce osiągnął w 2022 r. ponad 11 mld zł obrotów netto ze sprzedaży oraz wzrost o 18,7 proc. w stosunku do 2021 r. Tempo wzrostu sprzedaży było wyższe od planowanego – podała spółka w najnowszym sprawozdaniu finansowym.

Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska – największa sieć drogeryjna działająca na polskim rynku – publikuje dane finansowe za 2022 r.

Obroty Rossmanna w Polsce

Ze sprawozdania wynika, że tempo wzrostu sprzedaży w 2022 roku było wyższe od planowanego, a obroty netto ze sprzedaży towarów i usług wyniosły 11 409 775 696,96 zł. W stosunku do roku 2021 nastąpił 18,7 proc. wzrost.

Zysk netto wyniósł 1 116 070 333,71 zł i był wyższy o 13,8 proc. niż w roku 2021.

W roku 2022 spółka wykazała w rachunku zysków i strat podatek od sprzedaży detalicznej w kwocie 140 670 845 zł.

Rossmann liczba drogerii w Polsce

W roku 2022 Rossmann Polska otworzył 91 nowych drogerii. Na koniec grudnia 2022 r. klienci mogli robić zakupy w 1663 drogeriach stacjonarnych w 635 miejscowościach w Polsce jak również w drogerii internetowej.

Spółka zapowiada dalszy rozwój sieci oraz zaplecza logistycznego w 2023 r..

– W roku 2023 planujemy otworzyć ponad 100 drogerii oraz dokończymy rozbudowę regionalnych magazynów rozpoczętą w roku 2022. Powiększone magazyny zapewnią nam płynną obsługę logistyczną zwiększającej się sieci drogerii oraz rosnącego asortymentu produktów oferowanych naszym klientom – czytamy w sprawozdaniu finansowym.

W roku 2022 wzrosła wartość majątku trwałego spółki, która w 2022 r. rozpoczęła projekty rozbudowy magazynów regionalnych. Ich zakończenie i oddanie do użytkowania jest przewidziane w roku 2023. 

Wartość majątku trwałego Rossmanna w Polsce zwiększyła się z 1 155 448 956,13 zł na początku roku do 1 312 916 073,42 zł na koniec roku.

Dzięki wdrożeniu specjalistycznych systemów informatycznych w zakresie gospodarki magazynowej i optymalizacji dostaw, stany zapasów towarów są utrzymywane w optymalnej wielkości – zapewnia spółka.

Rossmann z nadwyżką przepływów i bez kredytów 

W roku 2022 Rossmann  wykazał dodatnią nadwyżkę przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej w kwocie 1 389 840 073,51 zł. Pozwoliło  to firmie na samodzielne finansowanie wszystkich projektów operacyjnych i inwestycyjnych.

– W roku 2023 sytuacja finansowa, powinna być nadal korzystna – zapowiada Rossmann Polska.

Zarząd Rossmanna w Polsce podkreśla, że pozytywne wyniki finansowe spółki, utrzymujące od 2000 r. stałą tendencję wzrostową, pozwalają na zaklasyfikowanie jej do firm o bardzo niskim ryzyku kredytowym, co daje jej swobodny dostęp do kredytów. Na koniec roku 2022 spółka dysponowała liniami kredytowymi w rachunkach bieżących na łączną kwotę 65 milionów zł. Na dzień bilansowy spółka nie posiadała zobowiązań z tytułu kredytów.

Czytaj także: Rossman króluje w 8. edycji Rankingu Popularności Sieci Handlowych w Polsce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
20.06.2024 16:21
Drogerie Natura w Gorzowie Wielkopolskim w nowej lokalizacji
Drogeria Natura w Gorzowie Wielkopolskim przy ul. Sikorskiego 12 otwarta 20 czerwca 2024 r.fot. Drogerie Natura
W Gorzowie Wielkopolskim została otwarta nowa drogeria Natura przy ul. Sikorskiego 12. Zastąpiła sklep, który działał w poprzedniej lokalizacji.

20 czerwca br. drogerie Natura otworzyły swój nowy sklep w Gorzowie Wielkopolskim. Nowa drogeria położona jest przy skrzyżowaniu ulic Bolesława Chrobrego i Sikorskiego tuż przy Starym Rynku. Zastąpiła poprzednią drogerię Natura, która znajdowała się przy Alei Konstytucji 3 Maja 102.

Sklep ma 80 mkw. jest urządzony zgodnie ze standardami sieci. Drogerią zarządza kierowniczka Renata Filarska. Klienci znajdą tu kosmetyki ze wszystkich najważniejszych kategorii oraz produkty do utrzymania domu w czystości.

W komunikacie prasowym sieć podkreśla duży wybór swoich marek własnych. Wśród nich znajdują sie kremy do twarzy Skinimal, produkty do pielęgnacji ciała Seyo, Natura i Natura Home Spa, artykuły do sprzątania Domofix oraz kosmetyki do makijażu takich marek jak Daso Beauty, Kobo Professional, My Secret i Sensique.   

Dla pierwszych klientów drogeria Natura przygotowała prezenty oraz specjalne promocje. Osoby korzystające z aplikacji i należące do „Klubu Natura” mogą liczyć na dodatkowe kupony rabatowe.

Drogerie Natura prowadzą sieć blisko 300 sklepów kosmetycznych w Polsce i sklep internetowy drogerienatura.pl Działają w Grupie Pelion, do której należy też największa w Polsce sieć aptek DOZ.

Czytaj także: Drogerie Natura będą szkolić pracowników na nowej platformie edukacyjnej

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
20.06.2024 08:06
Super-Pharm otwiera kolejne sklepy w formacie Skin & Beauty
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle / fot. K.Bochner/wiadomoscikosmetyczne.pl
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle / K.Bochner/wiadomoscikosmetyczne.pl
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Event z okazji otwarcia sklepu Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle, strefy marek i konsultacji / K.Bochner/wiadomoscikosmetyczne.pl
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle / K.Bochner/wiadomoscikosmetyczne.pl
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Gallery
Skin & Beauty by Super-Pharm to nowy koncept sklepów w formacie premium, które działają dopiero w dwóch miejscach w Polsce – oba w Warszawie. Wiemy już, gdzie powstanie kolejny. Dla Super-Pharm Poland uruchomienie Skin & Beauty jest decyzją strategiczną – inwestycja ma pomóc firmie w podwojeniu jej przychodów.

Skin & Beauty to nowa koncepcja sklepów wdrożonych przez zespół Super-Pharm na polski rynek. Od znanych wszystkim formatów Super-Pharm różnią się one niemal wszystkim. Nie są połączone z apteką, bo w tej formule ze względu na prawo apteczne sieć nie mogła się już dynamicznie rozwijać. W Skin & Beauty pojawiły się natomiast salony fryzjerskie. To dało z kolei możliwość wprowadzenia do sprzedaży marek typowo profesjonalnych używanych przez fryzjerów. Do partnerów sieci dołączyły także selektywne marki kosmetyczne, a sam projekt sklepu jest wyjątkowy – nie sposób znaleźć podobną realizację na polskim rynku.

Prezes Super-Pharm Poland, Monika Kolaszyńska, mówiła w wywiadzie dla wiadomościkosmetyczne.pl

Czytaj więcej: Monika Kolaszyńska, Super-Pharm: Nie chcemy być zwykłym detalistą, handel produktami to dziś za mało

a powtórzyła na spotkaniu dla partnerów współpracujących z marką i dla dziennikarzy, że postawiła sobie za cel, aby w przeciągu 5 lat zwiększyć obroty firmy dwukrotnie. Przy dotychczas działającym portfolio sklepów byłoby to niemożliwe. E-commerce, choć rosnący w zawrotnym tempie, również nie dawał firmie szansy na taki rozwój.

–  Wymyśliliśmy więc dwa kierunki. Jeden to wyjście z naszym e-commerce za granicę i myślę, że tam są nieskończone możliwości. Krajów mamy wiele w Europie, zaczęliśmy od Włoch, we wrześniu uruchomimy kolejny rynek – zapowiedziała prezes Kolaszyńska.

–  Drugi kierunek to nowy koncept sklepów, którego wprowadzenie nie było łatwe, bo Super-Pharm i jego DNA to trzy biznesy w jednym: apteka, drogeria i perfumeria, a także – w niektórych salonach – optyk. Przez wiele lat właściciel i rada nadzorcza firmy nie akceptowali pomysłu, by mógł powstać nowy koncept sklepów, nowy brand czy Super-Pharm bez apteki – opowiadała.   

Ostatecznie jednak po wielu dyskusjach, udało się nieprzekonanych przekonać i polski zespół uzyskał zgodę na wprowadzenie na rynek swojej innowacyjnej koncepcji.

–  Dermokosmetyki – w tym jesteśmy najlepsi i wiedzieliśmy, że nowy koncept musi być zbudowany wokół tego asortymentu, a także eksperckości i opieki nad skórą. Najpierw więc zbudowaliśmy wszystkie kategorie z tym związane. Kolejny punkt docelowy to była kategoria produktów do włosów, która rosła po covidzie bardzo dynamicznie i w naszej ocenie będzie nadal rosła na poziomie dwucyfrowym. By móc wprowadzić do sprzedaży profesjonalne marki kosmetyczne otworzyliśmy w Skin & Beauty usługi fryzjerskie. Kolejnym marzeniem było wejście w brandy selektywne i wiedzieliśmy, że aby partnerzy nam zaufali, nasz koncept musi być wyjątkowy, unikatowy.  Zaprosiliśmy do współpracy znakomitych architektów, aby stworzyli coś innego, coś, czego nie ma na rynku.  I to się udało. Skin & Beauty nie przypomina obrazu dzisiejszego retailu – mówi prezes sieci.

To prawda. Jak wygląda Skin & Beauty by Super-Pharm trzeba przekonać się na własne oczy – jest przytulny a zarazem na wskroś nowoczesny.  Wciąga nas do środka zapraszając do kolejnych światów – pielęgnacji, makijażu, perfumerii i prowadzi do miejsc, w których odbywają są indywidualne konsultacje  i zabiegi.  

– Poczuj urodę życia – to jest hasło, które przypisaliśmy do tego sklepu. O beauty można mówić w sposób piękny albo próżny. Nam nie chodzi o próżność, a o to, jak chcemy żyć. W naszej misji mówimy o tym, że chcemy czynić życie naszych klientów, pacjentów zdrowszym i piękniejszym.  Piękniejszym przez to, że czują się u nas dobrze, są zaopiekowani, otrzymują profesjonalną poradę, świetne produkty i są na bieżąco ze wszystkimi trendami – podkreśliła Monika Kolaszyńska.

Zgodnie z zapowiedziami zarządu Super-Pharm Poland będą otwierane kolejne sklepy Skin & Beauty. W ciągu trzech, czterech lat ma ich powstać 25-30.

– Kolejny otworzymy już pod koniec sierpnia w Poznaniu, w Starym Browarze – powiedziała nam prezes Monika Kolaszyńska.

Lokalizacje następnych placówek są uzależnione od dostępności odpowiednich powierzchni handlowych.

Z okazji otwarcia nowego sklepu w warszawskiej Elektrowni Powiśle – klimatycznym centrum handlowym zbudowanym w miejscu dawnej fabryki – został zorganizowany event dla partnerów handlowych, dziennikarzy i twórców internetowych, a w drugiej części i kolejnego dnia dostępny dla wszystkich klientów. Selektywne i dermokosmetyczne marki zaprezentowały swoje produkty i nowości. Część marek selektywnych po raz pierwszy współpracuje z Super-Pharm przy takim projekcie. Można było również skorzystać z profesjonalnych konsultacji dotyczących stanu skóry, włosów, otrzymać „receptę” na indywidualną rutynę pielęgnacyjną.  W strefie skincare doradzają eksperci marek La Roche-Posay, Avène, Cetaphil oraz Nuxe. W strefie hair – Dyson, Kérastase i L’Oréal Professionnel. W strefie Selective można poznać ekskluzywne kosmetyki i skonsultować się z ekspertami Lancôme, Caudalie oraz Clinique.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. czerwiec 2024 08:42