StoryEditor
Drogerie
02.03.2023 00:00

Rossman króluje w 8. edycji Rankingu Popularności Sieci Handlowych w Polsce

VIII edycja „Rankingu popularności sieci handlowych w Polsce” prezentuje podmioty, które cieszyły się największym zainteresowaniem wśród konsumentów w roku 2022. / Listonic
Postępujący kryzys finansowy ma niebagatelny wpływ na branżę handlową. Konsumenci i konsumentki coraz szczegółowiej planują zakupy i analizują swoje wydatki, a konkurencja między sieciami handlowymi nasila się. Odpowiedź na pytanie, które sieci najczęściej odwiedzają Polacy i ile w nich wydają, można znaleźć w najnowszym raporcie Listonic.

W tegorocznym Rankingu Popularności Sieci Handlowych autorstwa Listonic (aplikacji pozwalającej na organizowanie list zakupowych) miejsca na podium zajęły Lidl, Biedronka i Auchan — dyskonty, w których oferta kosmetyczna zajmuje istotne miejsce. Spadek z tych trzech marek zaliczył jednie Auchan, co wiązać się może z problemami PRowymi po wybuchu wojny w Ukrainie i zwlekaniu sieci z opuszczeniem Rosji; Auchan uzyskał wynik na poziomie 7 proc. objęcia list zakupowych. Drugie miejsce zajęła Biedronka, która dzięki skokowi popularności o 9 punktów procentowych zdobyła wynik końcowy 34,17 proc. Złoto natomiast zdobywa Lidl, który objął aż 35,2 proc. zanalizowanych przez Listonic list zakupowych.

Czytaj także: L‘Oréal i Lidl wprowadzają koncepcję działu kosmetycznego Beauty Box

Interesujące są także wyniki dyskontów niespożywczych, w których także znajdują się regały z kosmetykami — Pepco, Dealz i Action zajęły podium, z wynikami kolejno 48,58 proc., 38,29 proc. i 4,96 proc. Latami wyczekiwany w Polsce Primark, zaskakująco, uzyskał wynik w wysokości zaledwie 1,58 proc. (sieć posiada bardzo rozwiniętą ofertę beauty, podobnie jak Dealz i Action).

Czytaj także: Pepco i Dealz potwierdzają plany ekspansji w Polsce, Action zapowiada otwarcie ponad 80 sklepów w 2023 roku


W kategorii drogeryjnej, bardziej interesującej dla branży beauty, bezapelacyjne pierwsze miejsce zdobywa Rossmann, który zdeklasował konkurencję z wynikiem 92,17 proc. zanalizowanych list zakupowych. Zaszczytne drugie — a jednocześnie bardzo odległe — miejsce zajmuje Hebe (6,09 proc.), a na trzecim miejscu plasuje się Super-Pharm z wynikiem tuż poniżej 1 proc. Za podium znalazły się Natura (0,79 proc.) i świeżak na polskim rynku, dm drogerie markt (0,01 proc.). Warto wspomnieć, że Hebe, jako jedyna sieć drogeryjna, odnotowała wzrost popularności o ponad 1.7 punktów procentowych w porównaniu do roku 2021.

Czytaj także: Drogerie Hebe w ocenie konsumentów mają najszerszą ofertę polskich kosmetyków

Jak przeczytać można w raporcie Listonic, "w 2022 roku na polskim rynku działało ponad 6 tys. drogerii, czyli o prawie 150 mniej niż w 2021. Część działających do tej pory detalistów nie znajduje następców chętnych, by przejąć biznes. Przewagę na rynku zdobywają sieci drogerii z zagranicznym kapitałem. Rośnie konkurencja w e-commerce oraz innych kanałach sprzedaży, np. w dyskontach niespożywczych".

Czytaj także: Wejście do dyskontów stało się celem dla firm kosmetycznych

Jeśli chodzi o to, co konsumenci i konsumentki wkładają do swoich koszyków zakupowych, to prym w kategorii drogeryjnej wiodą pasty do zębów, papier toaletowy, szampon, żel pod prysznic i podpaski — a więc produkty pierwszej potrzeby.

Pełen raport można pobrać na stronie Listonic.

Czytaj także: Promocje nie są sposobem na przyciągniecie klienta, który ubożeje [Raport Barometr e-Commerce]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
18.09.2025 12:27
Koncept Douglas Beauty Store – otwarty w Tomaszowie Mazowieckim
GAJDA MARCIN

Pierwsza perfumeria Douglas w regionie Tomaszowa Mazowieckiego działa od niedawna w Galerii Tomaszów. Perfumeria ma 155 mkw., została zaprojektowana w oparciu o nowoczesne, proekologiczne technologie.

Świeżo otwarta perfumeria Douglas w Tomaszowie Mazowieckim na powierzchni 155 mkw. oferuje światowej marki kosmetyki pielęgnacyjne, do makijażu oraz perfumy. Została ona otwarta w najnowszym koncepcie Douglas Beauty Store, który łączy elegancki design z funkcjonalnością i komfortem zakupów. 

W ofercie klienci znajdą m.in. produkty do makijażu od takich marek, jak Dr Irena Eris, Clarins, IT Cosmetics, Anastasia Beverly Hills i Douglas Collection, zapachy Lancome, Armani czy Yves Saint Laurent, a także pielęgnację ciała od Sol de Janeiro. Wnętrze perfumerii zaprojektowano w oparciu o nowoczesne, proekologiczne technologie. 

Możliwe jest też korzystanie z usługi Click & Collect i Click & Collect Express oraz wsparcia konsultantów przy zakupach online. Klienci mogą też korzystać z benefitów karty lojalnościowej Douglas.

image
GAJDA MARCIN

Bardzo cieszymy się, że Galeria Tomaszów jest doceniana jako atrakcyjne centrum handlowe zarówno przez lokalne, jak i światowe marki skierowane do różnych typów klientów, o różnych potrzebach. Dbamy o to, aby odpowiadać na potrzeby mieszkańców naszego miasta, jak również regionu – podkreśla Albert Urbaniak, Shopping Center Director Galerii Tomaszów.

W Galerii Tomaszów poza działalnością komercyjną realizowane są liczne działania społeczne, takie jak np. inicjatywa „Oddajemy Scenę Młodym”, działania proekologiczne, edukacyjne i prozdrowotne.

Galeria Tomaszów to nowoczesna galeria handlowo-rozrywkowa, usytuowana w ścisłym centrum miasta. Znajduje się tu ponad 60 sklepów renomowanych polskich i zagranicznych sieci na powierzchni 18,5 tys. mkw. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
15.09.2025 11:39
Znany polski piłkarz zadebiutował kolekcją pięciu perfum
Dla Błaszczykowskiego 16 to nie tylko sportowy symbol, lecz także znak wytrwałości i determinacjimedia, ICON16

ICON16 by Kuba Błaszczykowski to nowa kolekcja perfum, która zadebiutowała na półkach sieci drogerii Rossmann. W skład kolekcji wchodzi pięć zapachów, przeznaczonych dla mężczyzn. Twarzą tego projektu jest znany, lubiany i ceniony polski piłkarz – Kuba Błaszczykowski.

Błaszczykowski był reprezentantem Polski w piłce nożnej w latach 2006–2023, z czego od 2010 do 2014 pełnił funkcję kapitana drużyny narodowej. Jako członek Klubu Wybitnego Reprezentanta Kuba Błaszczykowski jest (obok m.in. Grzegorza Laty i Roberta Lewandowskiego) zawodnikiem, który ma na koncie co najmniej 100 występów w reprezentacji Polski.

Kuba Błaszczykowski występował w reprezentacji z numerem 16 na koszulce – dlatego szesnastka zdobi teraz firmowane przez piłkarza kosmetyki. Dla Kuby Błaszczykowskiego numer 16 to nie tylko sportowy symbol, lecz także znak wytrwałości i determinacji. To właśnie ta liczba dała nazwę marce.

ICON16 by Kuba Błaszczykowski to marka stworzona z myślą o mężczyznach, którzy chcą żyć autentycznie, cenią elegancję i szukają zapachów, które wzmacniają ich codzienną pewność siebie – opisuje Rossmann na stronie internetowej.

W skład kolekcji ICON16 wchodzi pięć wód perfumowanych, które powstały w stolicy perfumiarstwa – Grasse. Każda kompozycja to inny wymiar osobowości mężczyzny. 

On Point – to świeżość i energia, zapach podkreślający pewność siebie i aktywność. Unique – to oryginalność, zapach mężczyzny wyróżniającego się z tłumu. Authentic to naturalna moc, zapach podkreślający charakter mężczyzny, który nie boi się być sobą, nawet w ekstremalnych sytuacjach.

Unstoppable to niezłomność – zapach mężczyzny, który dąży do swoich celów i czerpie z życia pełnymi garściami. Natomiast Manifest to “intensywna charyzma, zapach pełen mocy, dla osób nie bojących się wyzwań i lubiących dominować w każdej sytuacji” – opisuje producent, podkreślając, że wszystkie pięć zapachów tworzy pełny obraz męskości, która nie uznaje ograniczeń.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. wrzesień 2025 06:23