StoryEditor
Drogerie
13.03.2020 00:00

Rossmann reglamentuje sprzedaż produktów!

Sieć drogerii Rossmann wprowadza racjonowanie produktów „w trosce o dobro wszystkich klientów”. Taką informację dostrzegliśmy na drzwiach jednej z placówek sieci – w Piastowie.

„W trosce o dobro wszystkich klientów limit sprzedaży ustalamy na maksymalnie 3 sztuki danego produktu na osobę. Dziękujemy za wyrozumiałość” – informacja o takiej treści zawisła przy wejściu do jednej z drogerii sieci Rossmann.

Ograniczenie dotyczy wybranych produktów, takich, na które jest największy popyt, jak środki higieny i produkty antybakteryjne. Już w pierwszych dniach marca Rossmann Polska odpowiedział na Facebooku jednej z klientek, skarżącej się na brak mydeł antybakteryjnych, że obecnie żele antybakteryjne czy produkty do dezynfekcji dłoni są masowo nabywane przez klientów.

Przy tak dużym zainteresowaniu niestety nie jesteśmy w stanie zapewnić ich stałej dostępności. Oczywiście staramy się jak najszybciej uzupełniać wszelkie braki w asortymencie, jednak nie zawsze jest to możliwie. Dostępność tych produktów można obecnie weryfikować bezpośrednio w naszych stacjonarnych drogeriach – poinformował wówczas Rossmann. 

Rossmann jest największą siecią drogeryjną w Polsce (blisko 1400 placówek). Do niego klienci masowo uderzyli w panice poszukując produktów, które mają pomóc im zabezpieczyć się przed zarażeniem się koronawirusem i potencjalnym roznoszeniem zarazków. 

Dodatkowo, właśnie do Rossmanna odsyła firma Medisept, która zaopatruje tę sieć w produkty antyseptyczne. Komunikat na stronie medisept.pl brzmi:

"W związku z ogromnym zapotrzebowaniem na produkty dezynfekcyjne Medisept informujemy, że produkcja asortymentu konsumenckiego do dezynfekcji dłoni i powierzchni jest systematycznie kierowana do sieci Rossmann. Mogą tam Państwo dokonywać zakupów, w ramach dostarczanych partii towaru.

Również ze względu na duże zapotrzebowanie i wzmożony ruch w naszym sklepie internetowym, prosimy o cierpliwość przy oczekiwaniu na towary zamówione przez medisept.pl oraz dezynfekcja.pl. Wszystkie zlecenia są obsługiwane w kolejności zgłoszeń. Niestety czas tych zamówień jest często trudny do oszacowania, dlatego zachęcamy, by w pierwszej kolejności kierować się do sklepów Rossmann. By sprostać Państwa oczekiwaniom produkcja przeszła na trzyzmianowy tryb pracy. Ma to usprawnić i przyśpieszyć wytwarzanie produktów, by trafiły do sklepów najszybciej, jak to możliwe. Przepraszamy za utrudnienia i prosimy o cierpliwość. Zespół Medisept"

To wszystko spowodowało, że półki w drogeriach Rossmann świeciły pustkami.

 Jesteśmy w kontakcie z producentami antybakteryjnych produktów, staramy się na bieżąco uzupełniać braki by zapewnić pełen asortyment – informowała nas Agata Nowakowska, rzecznik prasowy sieci Rossmann. 

Taki popyt jest jednak praktycznie nie do opanowania i sieć musiała zdecydować się na reglamentację produktów. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.04.2025 11:39
Charytatywne misie z Rossmanna pomagają także wiosną — w centrum krwiodawstwa MSWiA
Podarowanie przez Rossmanna misiów stacji krwiodawstwa jest szczególnie cennym gestem przed długim majowym weekendem, kiedy na skutek wypadków drogowych wiele osób potrzebuje transfuzji.Anonimowa krwiodawczyni

Rossmann przekazał darowiznę Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (CKiK MSWiA) w postaci charytatywnych misiów z wcześniejszych edycji znanej akcji „Podaruj Misia”. Inicjatywa ta, prowadzona przez firmę od 19 lat, co roku wspiera organizacje i osoby potrzebujące. Maskotki powstają przy współpracy z osobami ze świata kultury i mediów, a cały dochód z ich sprzedaży trafia na cele dobroczynne.

Od momentu rozpoczęcia akcji w Polsce, misie zyskały ogromną sympatię klientów drogerii Rossmann. Co roku pojawiają się nowe wzory, które projektują znane postacie ze świata show-biznesu. Klienci chętnie wspierają akcję, a maskotki szybko znikają z półek. „Podaruj Misia” to nie tylko okazja do pomocy innym, ale również ważny element przedświątecznej atmosfery w sklepach sieci.

image
Anonimowa krwiodawczyni
Tym razem Rossmann zdecydował się na nietypowy jak na dotychczasowe edycje akcji gest – część misiów trafiła do CKiK MSWiA, gdzie będą wręczane honorowym krwiodawcom jako forma dodatkowego podziękowania za oddanie krwi. Zazwyczaj po skutecznym oddaniu jednostki krwi, dawcy otrzymują zestaw czekolad, jednak dzięki gestowi sieci drogerii będą mogli również otrzymać pluszowego misia. Według anonimowej osoby pracującej w centrum krwiodawstwa w szpitalu przy ulicy Wołoskiej w Warszawie, misie stanowią prezent dla krwiodawców, a przy okazji umożliwiły Rossmannowi zbycie pluszaków z poprzednich edycji w formie korzystnej z punktu widzenia podatkowego darowizny.

W ten sposób akcja „Podaruj Misia” zyskała nowy wymiar – nie tylko wspiera potrzebujących finansowo, ale także staje się symbolicznym wyrazem wdzięczności wobec osób, które dzielą się tym, co najcenniejsze – swoją krwią. Na krwiodawców czekają dzisiaj  Miś Marta – zaprojektowany przez Martę Kuligowską i MMC Studio, oraz Miś Grzesiek – zaprojektowany przez Grzegorza Kajdanowicza i Balamonte.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
15.04.2025 16:33
"Rossmann Red", czyli drogeria w niestandardowym collabie z NEONAIL
Rossmann

W drogeriach Rossmann pojawiła się nowość, która może zainteresować miłośniczki manicure hybrydowego – lakier w unikalnym odcieniu czerwieni „Rossmann Red”. Produkt powstał we współpracy z polskim producentem lakierów NEONAIL i wpisuje się w trendy kolorystyczne na rok 2025. Nowy kolor został zaprezentowany jako odpowiedź na rosnące zainteresowanie intensywnymi, głębokimi czerwieniami w stylizacjach paznokciowych.

Tego rodzaju współpraca stanowi wyraźny sygnał rosnącego trendu zacieśniania relacji między markami w branży kosmetycznej. Coraz częściej obserwujemy działania oparte na wspólnym tworzeniu produktów, które mają nie tylko odpowiadać na potrzeby konsumentów, ale także wyróżniać się na tle standardowej oferty. Partnerstwa tego typu pozwalają markom łączyć kompetencje – technologiczne, marketingowe i sprzedażowe – aby tworzyć rozwiązania atrakcyjne zarówno dla lojalnych klientek, jak i nowych odbiorców. Przykład „Rossmann Red” pokazuje, że takie działania mogą dotyczyć nie tylko marek premium, ale także szeroko dostępnych produktów dla masowego odbiorcy.

To jednak nietypowe partnerstwo – o ile zwykle tego rodzaju współprace odbywają się pomiędzy dwiema markami produktowymi, takimi jak producent kosmetyków i projektant mody czy influencer, w tym przypadku mamy do czynienia z siecią detaliczną jako współtwórcą produktu. Rossmann, zamiast jedynie pełnić rolę dystrybutora, aktywnie uczestniczy w procesie projektowania i promowania nowego koloru lakieru, przy okazji umacniając swój branding. To strategiczny krok, który nie tylko buduje wizerunek marki jako innowatora, ale też pozwala jej lepiej kontrolować ofertę i reagować na dynamicznie zmieniające się oczekiwania klientów.

Według analiz rynku kosmetycznego, w 2025 roku odcienie czerwieni odpowiadają już za około 31 proc. sprzedaży lakierów hybrydowych w Polsce. Warto również dodać, że to pierwsza tego typu współpraca Rossmanna z marką NEONAIL, co może zapowiadać kolejne edycje specjalne skierowane do klientek drogerii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 13:40