StoryEditor
Drogerie
13.03.2020 00:00

Rossmann reglamentuje sprzedaż produktów!

Sieć drogerii Rossmann wprowadza racjonowanie produktów „w trosce o dobro wszystkich klientów”. Taką informację dostrzegliśmy na drzwiach jednej z placówek sieci – w Piastowie.

„W trosce o dobro wszystkich klientów limit sprzedaży ustalamy na maksymalnie 3 sztuki danego produktu na osobę. Dziękujemy za wyrozumiałość” – informacja o takiej treści zawisła przy wejściu do jednej z drogerii sieci Rossmann.

Ograniczenie dotyczy wybranych produktów, takich, na które jest największy popyt, jak środki higieny i produkty antybakteryjne. Już w pierwszych dniach marca Rossmann Polska odpowiedział na Facebooku jednej z klientek, skarżącej się na brak mydeł antybakteryjnych, że obecnie żele antybakteryjne czy produkty do dezynfekcji dłoni są masowo nabywane przez klientów.

Przy tak dużym zainteresowaniu niestety nie jesteśmy w stanie zapewnić ich stałej dostępności. Oczywiście staramy się jak najszybciej uzupełniać wszelkie braki w asortymencie, jednak nie zawsze jest to możliwie. Dostępność tych produktów można obecnie weryfikować bezpośrednio w naszych stacjonarnych drogeriach – poinformował wówczas Rossmann. 

Rossmann jest największą siecią drogeryjną w Polsce (blisko 1400 placówek). Do niego klienci masowo uderzyli w panice poszukując produktów, które mają pomóc im zabezpieczyć się przed zarażeniem się koronawirusem i potencjalnym roznoszeniem zarazków. 

Dodatkowo, właśnie do Rossmanna odsyła firma Medisept, która zaopatruje tę sieć w produkty antyseptyczne. Komunikat na stronie medisept.pl brzmi:

"W związku z ogromnym zapotrzebowaniem na produkty dezynfekcyjne Medisept informujemy, że produkcja asortymentu konsumenckiego do dezynfekcji dłoni i powierzchni jest systematycznie kierowana do sieci Rossmann. Mogą tam Państwo dokonywać zakupów, w ramach dostarczanych partii towaru.

Również ze względu na duże zapotrzebowanie i wzmożony ruch w naszym sklepie internetowym, prosimy o cierpliwość przy oczekiwaniu na towary zamówione przez medisept.pl oraz dezynfekcja.pl. Wszystkie zlecenia są obsługiwane w kolejności zgłoszeń. Niestety czas tych zamówień jest często trudny do oszacowania, dlatego zachęcamy, by w pierwszej kolejności kierować się do sklepów Rossmann. By sprostać Państwa oczekiwaniom produkcja przeszła na trzyzmianowy tryb pracy. Ma to usprawnić i przyśpieszyć wytwarzanie produktów, by trafiły do sklepów najszybciej, jak to możliwe. Przepraszamy za utrudnienia i prosimy o cierpliwość. Zespół Medisept"

To wszystko spowodowało, że półki w drogeriach Rossmann świeciły pustkami.

 Jesteśmy w kontakcie z producentami antybakteryjnych produktów, staramy się na bieżąco uzupełniać braki by zapewnić pełen asortyment – informowała nas Agata Nowakowska, rzecznik prasowy sieci Rossmann. 

Taki popyt jest jednak praktycznie nie do opanowania i sieć musiała zdecydować się na reglamentację produktów. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2025 12:25
Kosmetyczne q-commerce, czyli rewolucja w drogerii Super-Pharm
Program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.mat.pras.

Większość użytkowników sieci aktualnie nie wyobraża sobie życia bez robienia zakupów online. Zamawiane są już nie tylko ubrania, których zabrakło stacjonarnie w ulubionej sieciówce, ale nawet codzienne zakupy spożywcze. Wzrost w tym obszarze zanotowała także branża beauty. W 2024 roku aż 17,3 proc. wszystkich kosmetyków w kraju sprzedano właśnie za pomocą platform e-commerce. Super-Pharm połączyło siły z Glovo i Bolt Food, dzięki czemu od września można zamawiać tysiące produktów z drogeryjnego asortymentu z dostawą pod drzwi – i to w mniej, niż 30 minut. Z usługi mogą już korzystać mieszkańcy 30 polskich miast.

Coraz większą popularnością cieszą się także ekspresowe dostawy, realizowane już w kilkadziesiąt minut. Jest to rozwiązanie pozwalające kupującym oszczędzić czas oraz nerwy, które nierzadko zostają wystawione na próbę podczas wizyty w galerii handlowej. Super-Pharm, jako lider w branży health & beauty, dostrzega potrzeby klientów, starając się na nie niezwłocznie odpowiadać.

W Super-Pharm naszą misją jest inspirowanie do życia, które jest zdrowsze i piękniejsze – mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland. – Dzięki partnerstwu z Bolt i Glovo przenosimy tę obietnicę na zupełnie nowy poziom. Chcemy być bliżej naszych klientów, dokładnie wtedy, gdy nas potrzebują. Oddajemy w ich ręce możliwość ekspresowej dostawy – ulubiony dermokosmetyk, viralowe perfumy arabskie czy kosmetyki koreańskie mogą znaleźć się pod ich drzwiami nawet w 30 minut.

Wejście we współpracę z dwiema wiodącymi platformami to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, dla których kluczowe stają się wygoda, oszczędność czasu i natychmiastowa dostępność produktów. To strategiczny krok dla Super-Pharm, który znacząco wzmacnia pozycję e-commerce marki. Jest to także rozwiązanie na nagłe sytuacje, które mogą spotkać każdego z konsumentów – np. gdy zabraknie pieluszek dla dziecka lub niespodziewanie zaatakuje przeziębienie, nie ma czasu by czekać na zamówienie kilka dni. Taka dostawa w pół godziny jest wówczas ratunkiem. 

Asortyment obejmuje jednak znacznie więcej, m.in. viralowe koreańskie kosmetyki, dermokosmetyki do pielęgnacji skóry wrażliwej, a także produkty do codziennego makijażu oraz niezbędną w domu chemię gospodarczą

Usługa dostępna jest w 30 polskich miastach, w których znajdują się drogerie Super-Pharm. Także w miejscowościach typowo turystycznych, takich jak Zakopane, dzięki czemu nawet podczas wyjazdów nie zabraknie szamponu ani pasty do zębów. Dodatkowym plusem czekającym na zamawiających jest fakt, iż ceny są takie same jak stacjonarnie w drogerii, a członkowie klubu Super-Pharm będą mogli zbierać dodatkowe punkty również za zakupy w aplikacji. Warto dodać, że program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.

Jak podkreśla Super-Pharm, współpraca powstała po to, aby zapewnić kupującym wygodę i ułatwić codzienne zakupy. – Super-Pharm wraz z partnerami chce budować poczucie bezpieczeństwa i niezawodności wśród swoich klientów. Niezależnie od tego, czy trzeba w ostatniej chwili spakować kosmetyczkę, czy uzupełnić zapas ulubionego kremu – podkreśla sieć.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.11.2025 14:27
Rossmann w czołówce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego 2024”
Logo sieci drogerii Rossmann (fot. Shutterstock)Shutterstock

Rossmann znalazł się w ścisłej czołówce najważniejszego regionalnego zestawienia biznesowego – „Złotej Setki Województwa Łódzkiego”. Drogerie zajęły drugie miejsce wśród 100 firm o największych przychodach ze sprzedaży netto w 2024 roku, ustępując jedynie PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. To istotne wyróżnienie dla firmy, która od lat pozostaje największą siecią drogeryjną w Polsce oraz jednym z najważniejszych pracodawców w regionie łódzkim.

W kategorii „Liderzy Wzrostu 2024” Rossmann uplasował się na trzeciej pozycji, co dodatkowo podkreśla dynamikę rozwoju spółki. Ranking pokazuje, że przedsiębiorstwo nie tylko osiąga wysokie przychody, lecz także utrzymuje stabilny trend wzrostowy, wyprzedzając wielu lokalnych konkurentów reprezentujących różne branże – od FMCG, przez farmację, po produkcję AGD.

„Złota Setka” jest jednym z największych projektów rankingowych w kraju, cyklicznie przygotowywanym przez redakcje regionalnych dzienników należących do Polskapresse oraz ich wydawcę, Polska Press Grupę. Celem zestawienia jest wyróżnienie firm, które poprzez swoje wyniki i działalność wpływają na gospodarczy rozwój regionów oraz podnoszenie jakości życia lokalnych społeczności.

Ranking bazuje na danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego oraz informacjach przekazywanych bezpośrednio przez przedsiębiorstwa. Nad rzetelnością i poprawnością merytoryczną zestawienia czuwają renomowani partnerzy. W edycji 2024 województwa łódzkiego rolę partnera merytorycznego objęła Politechnika Łódzka, gwarantując transparentność i wysoki poziom analizy finansowej.

W pierwszej piątce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego” 2024 znalazły się kolejno: PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A., Rossmann SDP Sp. z o.o., JTI Polska Sp. z o.o., Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. oraz BEKO Poland Manufacturing Sp. z o.o. Wyniki te pokazują zróżnicowanie gospodarcze regionu, w którym obok energetyki rozwijają się sektor retail, farmacja oraz produkcja przemysłowa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 21:10