StoryEditor
Drogerie
25.03.2024 08:00

Rossmann rocznie wprowadza do oferty 10 tys. nowości

Rossmann w 2024 r. planuje otworzyć ponad 130 nowych drogerii / wiadomoscikosmetyczne.pl
Rossmann w 2023 r. wprowadził do swojej oferty 10 tys. nowych produktów. Sieć zwiększa zakupy z krajów Unii Europejskiej i z Azji.

W 2024 r. Rossmann Polska planuje otworzyć 140 drogerii rozpocząć  rozbudowę  regionalnego  magazynu  w  Pyskowicach – poinformowała sieć w sprawozdaniu finansowym za 2023 r. opublikowanym 22 lutego br.

Powiększenie  magazynu  zapewni  nam  płynną  obsługę logistyczną  zwiększającej  się  sieci drogerii oraz rosnącego asortymentu produktów oferowanych naszym klientom – uzasadnia zarząd sieci.

Obroty Rossmanna w Polsce

W 2023 r. obroty Rossmanna w Polsce wyniosły dokładnie 13 352 374 807,48 zł netto. To wzrost o 17 proc. w stosunku do 2022 r. Tempo wzrostu sprzedaży w 2023 roku było wyższe od planowanego – poinformowała spółka.

Zysk netto wyniósł 1 311 349 097,24 zł i był wyższy o 17, proc. niż w roku 2022.

Zarząd firmy podkreślił, że ubiegły rok upłynął pod znakiem inflacji, która wyniosła średniorocznie 11,4 proc., a przychody i koszty były pod wpływem rosnących cen. "Na  działalność  wpływają  ogólne  ryzyka  związane  ze  zmianą  stóp  procentowych, kursów  walut  oraz  ogólnej  sytuacji  ekonomicznej  i  kondycji  otoczenia w jakim działa Rossmann SDP. Jednym  z  głównych  ryzyk  prowadzenia  działalności  w  ostatnich  latach  jest  duża zmienność  przepisów,  która  wpływa  na  działalność  spółki  i  na  cały  rynek  dóbr konsumpcyjnych" – czytamy w sprawozdaniu.

Czy Rossmann płaci podatki?

Rossmann zapłacił za 2023 r. podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 327 275 605,20 zł i był on o 17,6 proc. wyższy od podatku za poprzedni rok.

Podatek  od  sprzedaży detalicznej wyniósł 167 547 892,00 zł i jak zaznaczono w sprawozdaniu miał on istotny wpływ na wynik firmy w 2023 r.

Ile drogerii ma Rossmann?

W 2023 r. Rossmann otworzył 124 nowych drogerii. Na koniec grudnia 2023 r. na sieć w Polsce składało się 1787 sklepów w 684 miejscowościach.

"W ubiegłym roku Rossmann wprowadził do oferty ponad 10 tys. nowych produktów. W  roku  2023  wzrósł  zakup  towarów  z  krajów  Unii  Europejskiej  i  Azji" – podano w komunikacie.

image
Nowości w Rossmannie oznaczone specjalnymi etykietami 
wiadomoscikosmetyczne.pl

Czytaj także: Marcin Grabara, Rossmann Polska: Będziemy otwierać jeszcze więcej drogerii, e-commerce trzeba odczarować

Kto jest prezesem Rossmanna?

W sprawozdaniu finansowym przypominano, że w 2023 r. był rokiem istotnej zmiany wewnętrznej w zarządzie Rossmanna. Ze stanowiska prezesa zarządu zrezygnował Marek Maruszak i powołany do pełnienia tej funkcji został Marek Grabara, dotychczasowy wiceprezes.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.11.2025 15:12
Jeden konkurent mniej? Niemiecka sieć drogerii ogłasza niewypłacalność tygodnie przed Gwiazdką
Jak informuje niemiecka agencja prasowa dpa, szefem firmy pozostaje Oliver Pieper, prawnuk założycielki.Karolina Grabowska STAFFAGE

Największa rodzinna sieć perfumerii w Niemczech – Stadt-Parfümerie Pieper – ogłosiła niewypłacalność tuż przed rozpoczęciem kluczowego sezonu świątecznych zakupów. Sąd rejonowy uruchomił wstępne postępowanie upadłościowe w trybie samorządowym, co pozwala dotychczasowemu kierownictwu pozostać u steru i podjąć próbę ratowania przedsiębiorstwa poprzez głęboką restrukturyzację. Decyzja zapadła w momencie wzmożonej konkurencji na rynku premium oraz malejącej skłonności konsumentów do wydatków w tym segmencie.

Mimo ogłoszenia niewypłacalności ponad 140 perfumerii Pieper nadal działa, a sieć zapewnia klientów o ciągłości operacyjnej. Firma deklaruje, że jej głównym celem jest „zrównoważenie działalności i ustawienie przedsiębiorstwa na nowo”, co ma umożliwić funkcjonowanie w dłuższej perspektywie. Pieper to marka o ponad 90-letniej historii: powstała w 1931 roku jako sklep z mydłem w Bochum, a dziś większość sklepów zlokalizowana jest w Nadrenii Północnej-Westfalii, z dodatkowymi placówkami w Dolnej Saksonii, Bremie i Hamburgu.

Kierownictwo pozostaje stabilne — na czele sieci nadal stoi Oliver Pieper, prawnuk założycielki. Jednocześnie sąd wyznaczył nadzorczynię sądową, adwokat Sarah Wolf, która ma monitorować przebieg postępowania i dbać o zgodność procesu z obowiązującymi przepisami. W ramach upadłościowego zabezpieczenia wypłaty dla około 1000 pracowników pokryje przez trzy miesiące Federalna Agencja Pracy (Bundesagentur für Arbeit), co jest standardową procedurą w niemieckich postępowaniach tego typu.

Problemy finansowe sieci narastają od okresu pandemii. Lockdowny doprowadziły do gwałtownego spadku sprzedaży stacjonarnej, a pomimo późniejszego odbicia firma nie odzyskała wcześniejszej stabilności. W roku finansowym 2021/22 Pieper wykazał jedynie symboliczny zysk na poziomie 0,2 mln euro przy obrotach wynoszących 113,7 mln euro, co sygnalizowało ograniczoną odporność sieci na dalsze wstrząsy rynkowe.

Według danych agencji dpa na kondycję Piepera negatywnie wpływał jednoczesny spadek konsumpcji, rosnące koszty operacyjne — w szczególności energii — oraz ogólna niepewność gospodarcza, która obniża skłonność klientów do zakupów produktów z segmentu beauty premium. To właśnie te czynniki doprowadziły do sytuacji, w której restrukturyzacja stała się koniecznością, a jej rezultat zdecyduje o przyszłości jednej z najbardziej rozpoznawalnych rodzinnych perfumerii w Niemczech.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2025 12:25
Kosmetyczne q-commerce, czyli rewolucja w drogerii Super-Pharm
Program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.mat.pras.

Większość użytkowników sieci aktualnie nie wyobraża sobie życia bez robienia zakupów online. Zamawiane są już nie tylko ubrania, których zabrakło stacjonarnie w ulubionej sieciówce, ale nawet codzienne zakupy spożywcze. Wzrost w tym obszarze zanotowała także branża beauty. W 2024 roku aż 17,3 proc. wszystkich kosmetyków w kraju sprzedano właśnie za pomocą platform e-commerce. Super-Pharm połączyło siły z Glovo i Bolt Food, dzięki czemu od września można zamawiać tysiące produktów z drogeryjnego asortymentu z dostawą pod drzwi – i to w mniej, niż 30 minut. Z usługi mogą już korzystać mieszkańcy 30 polskich miast.

Coraz większą popularnością cieszą się także ekspresowe dostawy, realizowane już w kilkadziesiąt minut. Jest to rozwiązanie pozwalające kupującym oszczędzić czas oraz nerwy, które nierzadko zostają wystawione na próbę podczas wizyty w galerii handlowej. Super-Pharm, jako lider w branży health & beauty, dostrzega potrzeby klientów, starając się na nie niezwłocznie odpowiadać.

W Super-Pharm naszą misją jest inspirowanie do życia, które jest zdrowsze i piękniejsze – mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland. – Dzięki partnerstwu z Bolt i Glovo przenosimy tę obietnicę na zupełnie nowy poziom. Chcemy być bliżej naszych klientów, dokładnie wtedy, gdy nas potrzebują. Oddajemy w ich ręce możliwość ekspresowej dostawy – ulubiony dermokosmetyk, viralowe perfumy arabskie czy kosmetyki koreańskie mogą znaleźć się pod ich drzwiami nawet w 30 minut.

Wejście we współpracę z dwiema wiodącymi platformami to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, dla których kluczowe stają się wygoda, oszczędność czasu i natychmiastowa dostępność produktów. To strategiczny krok dla Super-Pharm, który znacząco wzmacnia pozycję e-commerce marki. Jest to także rozwiązanie na nagłe sytuacje, które mogą spotkać każdego z konsumentów – np. gdy zabraknie pieluszek dla dziecka lub niespodziewanie zaatakuje przeziębienie, nie ma czasu by czekać na zamówienie kilka dni. Taka dostawa w pół godziny jest wówczas ratunkiem. 

Asortyment obejmuje jednak znacznie więcej, m.in. viralowe koreańskie kosmetyki, dermokosmetyki do pielęgnacji skóry wrażliwej, a także produkty do codziennego makijażu oraz niezbędną w domu chemię gospodarczą

Usługa dostępna jest w 30 polskich miastach, w których znajdują się drogerie Super-Pharm. Także w miejscowościach typowo turystycznych, takich jak Zakopane, dzięki czemu nawet podczas wyjazdów nie zabraknie szamponu ani pasty do zębów. Dodatkowym plusem czekającym na zamawiających jest fakt, iż ceny są takie same jak stacjonarnie w drogerii, a członkowie klubu Super-Pharm będą mogli zbierać dodatkowe punkty również za zakupy w aplikacji. Warto dodać, że program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.

Jak podkreśla Super-Pharm, współpraca powstała po to, aby zapewnić kupującym wygodę i ułatwić codzienne zakupy. – Super-Pharm wraz z partnerami chce budować poczucie bezpieczeństwa i niezawodności wśród swoich klientów. Niezależnie od tego, czy trzeba w ostatniej chwili spakować kosmetyczkę, czy uzupełnić zapas ulubionego kremu – podkreśla sieć.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. listopad 2025 18:28