StoryEditor
Drogerie
29.07.2020 00:00

Rossmann startuje w Hiszpanii. Pierwsza drogeria ruszy w Walencji

Po Polsce, Węgrzech, Czechach, Albanii, Kosowie i Turcji Rossmann wkracza do Hiszpanii. Już w najbliższy piątek otworzy w Walencji swoją pierwszą drogerię.

Hiszpania jest pierwszym krajem w południowej Europie, do którego wkracza Rossmann. Oddział o powierzchni 450 metrów kwadratowych znajduje się w samym sercu miasta portowego przy Avenida del Puerto.

Sklep zatrudnia 10 pracowników i zaoferuje klientom asortyment 12 000 pozycji. - Chcemy mieć wpływ na kształtowanie rynku w Hiszpanii i jesteśmy pewni, że nasza oferta również tam zostanie dobrze przyjęta - mówi Raoul Rossmann, dyrektor zarządzający ds. zakupów i marketingu.

Pod koniec września w trzecim co do wielkości mieście Hiszpanii ma zostać otwarty kolejny sklep. Rossmann Drogeria España S.L.U. jest spółką zależną w całości należącą do Dirk Rossmann GmbH. Jest to siódma zagraniczna spółka zależna firmy. Otwarcie zaplanowano na kwiecień 2020 r., ale z powodu globalnej pandemii koronawirusa i panujących obostrzeń, data ta uległa przesunięciu.

Spółka Rossmann Drogueria España S.l. została zarejestrowana w maju 2019 r. pod kodem 4619 – „pośrednicy handlu różnymi produktami”. W specyfice działalności zapisano: sprzedaż produktów detalicznych, prowadzenie sklepów fizycznych i internetowych oraz hurtowni, świadczenie usług transportowych, logistycznych i marketingowych, a także sprzedaż nieruchomości.

W Hiszpanii Rossmann będzie konkurował m.in. z siecią Müller, która chce rozszerzyć swoją działalność z Majorki na kontynent.

Rossmann prowadzi działalność w Niemczech, skąd się wywodzi, w Polsce, Czechach, Albanii, Turcji i na Węgrzech. Zdaniem założyciela sieci Dirka Rossmanna, Grupa Rossmann, która generuje około 30 procent sprzedaży za granicą, może sobie pozwolić na rozwój, nawet w sytuacji zagrożenia koronawirusem, bo jest  „dobrze przygotowana do nadchodzących wyzwań”. Jednocześnie Dirk Rossmann, cytowany przez „Lebensmittel Zeitung”, ostrzega, że pandemia „zmieni gospodarkę i wpłynie na zachowania konsumentów”.

Drogeryjna sieć Rossmann zanotowała w 2019 globalne przychody na poziomie 10 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 5,7 proc.

W samych Niemczech sprzedaż Rossmanna poprawiła się o 5,1 proc., osiągając 7 mld euro. W Polsce, na Węgrzech, w Czechach, Turcji, Albanii i Kosowie sprzedaż sieci wzrosła o 7,1 proc. do 3 mld euro. – Zestawiając wyniki na rynku polskim, czeskim i węgierskim, rynek polski wypada najlepiej – powiedział Dirk Rossmann w wywiadzie dla „Wiadomości Kosmetycznych”.  –  Cały sukces firmy w Polsce zawdzięczamy wyłącznie polskim menedżerom – dodał.

W styczniu tego roku Rossmann zapowiedział na 2020 r. wydatki inwestycyjne na poziomie 200 mln euro, które mają się przełożyć na otwarcie 200 nowych placówek – 80 z nich ma ruszyć w Niemczech. Ok. 100 nowych drogerii zostanie otwartych w Polsce. Czytaj: Marek Maruszak, Rossmann Polska: podtrzymujemy plany ekspansji. Około 100 nowych drogerii w tym roku

W Polsce Rossmann posiada obecnie blisko 1400 drogerii, które działają w 553 miastach, prowadzi też e-drogerię. Firma zatrudnia w Polsce 18 tys. pracowników. Obroty sieci osiągnęły 9,7 mld zł w 2019 r. Placówki Rossmanna odwiedzane są codziennie przez 770 tys. osób, co daje sieci 28,7 proc. udziału w polskim rynku drogeryjnym. Firma dysponuje czterema centrami logistycznymi. 

Globalnie Rossmann zakończył 2019 r. posiadając 4088 drogerii (w tym 2196 w Niemczech) oraz zatrudniając 56,2 tys. osób.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 23:26