StoryEditor
Drogerie
17.01.2024 14:02

Rossmann zebrał już 5 mln zł na remont Kliniki Neurologii Centrum Zdrowia Matki Polki

W 2023 r. punkty zebrane w aplikacji Rossmann PL sieć Rossmann Polska zamieniła na 5 mln zł. Cel to 15 mln zł na remont i rozbudowę Kliniki Neurochirurgii Rozwojowej i Epileptologii Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki / Rossmann Polska

Rossmann w 2024 r. kontynuuje akcję Pomagamy jak umiemy, w którą włączają się konsumenci. Celem jest 15 mln zł, które zostaną przekazane na remont i rozbudowę Kliniki Neurologii Rozwojowej i Epileptologii Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki. Dotychczas udało się już zebrać 5 mln zł.

Rossmann od 2017 r. prowadzi akcję Pomagamy jak umiemy, w ramach której wspiera organizacje pomocowe i cele charytatywne. Obecny cel to remont i rozbudowa Kliniki Neurologii Rozwojowej i Epileptologii Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki.

Klinika zajmuje się leczeniem chorób układu nerwowego u dzieci od pierwszych dni życia do osiągnięcia dorosłości. Zespół wybitnych specjalistów pod wodzą dr. Łukasza Przysło diagnozuje i leczy nowatorskimi metodami młodych pacjentów cierpiących m.in. na SMA (rdzeniowy zanik mięśni), stwardnienie rozsiane, padaczkę lekooporną. W ubiegłym roku Klinika przyjęła 2700 tys. dzieci, a 1500 małych pacjentów czeka w kolejce. Do dyspozycji jest tylko 26 łóżek na oddziale, który nie był remontowany od 1989 r. czyli od otwarcia  Centrum Zdrowia Matki Polki.

Rossmann Polska chce przekazać w ciągu 3 lat 15 mln zł na remont i rozbudowę Kliniki. Dzięki temu warunki pobytu pacjentów w szpitalu oraz pracy dla personelu zmienią się diametralnie.

Będzie to możliwe dzięki klientom sieci, którzy włączają się w akcję skanując aplikację Rossmann PL podczas zakupów. W ten sposób włączają się w szczytny cel. Zebrane punkty Rossmann zamienia na złotówki. Również wybierane produkty mają znaczenie, bo detalista wraz z partnerami handlowymi (dostawcami, producentami marek) organizuje akcje sprzedażowe, z których dochód przeznaczony jest na rozbudowę Kliniki.

Nasi klienci już od siedmiu lat zbierają w ramach Klubu Rossmann punkty za każde zrobione przez siebie zakupy. My zamieniamy je na pomoc rzeczową i finansową. Dzięki akcji „Pomagamy jak umiemy” z pomocą o wartości blisko 30 milionów złotych dotarliśmy do 880 organizacji w całej Polsce 

– mówi wiceprezes Rossmann Polska Renata Lach.

Cel obecniej akcji został ustanowiony w 2023 r. Środki mają być zebrane i przekazane w ciągu 3 lat. Już udało się zebrać 5 mln zł. Remont Kliniki ma się zakończyć w 2025 r.

Czytaj więcej: Rossmann przekaże miliony na remont Kliniki Neurologii w Centrum Zdrowia Matki Polki

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
14.10.2024 16:47
Rossmann przyciąga do swojej oferty foodowej hasłem „Oszczędzanie może smakować tak dobrze”
Oferta spożwycza Rossmanna rozrasta się w ostatnich latach.Agata Grysiak

Rossmann w październiku wprowadził akcje promocyjne, oferując 20-procentowy rabat na wszystkie produkty spożywcze. Kampania pod hasłem „Oszczędzanie może smakować tak dobrze” ma na celu wzmocnienie pozycji niemieckiej sieci drogerii na rynku spożywczym. Klienci mogą skorzystać z rabatu, instalując aplikację Rossmanna. Dzięki tej strategii firma chce przyciągnąć nowych klientów, promując swoją różnorodność asortymentu i poszerzając swoją działalność poza tradycyjny segment kosmetyczny.

Ekspert ds. handlu, profesor dr Martin Fassnacht, ocenia ten krok w rozmowie z Lebensmittel Praxis jako „rozsądny i perspektywiczny”. W jego opinii, Rossmann ma szansę stać się poważnym konkurentem dla uznanych sieci spożywczych, szczególnie dzięki korzystnym ofertom cenowym. Promocje mogą pomóc firmie przyciągnąć nowych klientów, a jednocześnie zwiększyć lojalność obecnych. Według Fassnachta, rozszerzenie działalności na sektor spożywczy może okazać się kluczowym krokiem dla dalszego rozwoju sieci drogerii.

Jednakże profesor zwraca uwagę, że taka strategia niesie ze sobą wyzwania. Chociaż promocje cenowe mogą przyciągnąć większą liczbę klientów, Rossmann będzie musiał zmierzyć się z presją cenową, co może wpłynąć na marże. Ponadto, zbyt silne skoncentrowanie się na sektorze spożywczym może sprawić, że podstawowa oferta drogerii, czyli kosmetyki i artykuły gospodarstwa domowego, zostanie zepchnięta na dalszy plan. Firma będzie musiała znaleźć równowagę, aby nie zatracić swojej „drogeryjnej tożsamości”.

Na rynku niemieckim sukces podobnej strategii osiągnęła konkurencyjna sieć drogerii DM, która z powodzeniem wprowadziła do swojej oferty produkty organiczne, przekąski i superfoods. To pokazuje, że drogerie mają potencjał, aby rozwijać się w sektorze spożywczym, nie tracąc przy tym swojej pierwotnej specjalizacji. Wyzwanie polega na tym, aby Rossmann potrafił skutecznie balansować między nową ofertą a zachowaniem swojej dotychczasowej pozycji na rynku drogerii.

Czytaj także: Jakie podatki płaci Rossmann w Polsce?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
11.10.2024 14:24
Hebe ma pierwszą drogerię w Nowym Targu
Drogeria Hebe w Parku Handlowym Stopiakfot. Hebe

Sieć Hebe powiększyła się o kolejną drogerię. Pierwszy sklep sieci powstał w Nowym Targu w Parku Handlowym Stopiak.

Sieć Hebe otworzyła drogerię w Parku Handlowym Stopiak w Nowym Targu, przy ul. Ludźmierskiej 26A. To pierwsza lokalizacja Hebe w tym mieście.  

image
Drogeria Hebe w Parku Handlowym Stopiak
fot. Hebe
Tradycyjnie, otwarcie nowej drogerii wiąże się ze specjalnymi akcjami promocyjnymi i obniżkami cen.  Ponad 1200 produktów dostępnych jest w wyjątkowych cenach w ramach promocji „Hity cenowe”. 

W promocji „1+1 za 1 zł”, przy zakupie jednego produktu danej marki, drugi produkt tej samej marki można kupić za symboliczną złotówkę, a w ramach akcji „Czas na makijaż”, tylko do 16 października 2024 r., Hebe oferuje rabat do -80% na wybrane kosmetyki do makijażu takich marek jak Rimmel, Maybelline, Eveline Cosmetics, Paese i Sally Hansen.  

Każdy klient, który w dniach od 11 do 15 października zrobi zakupy za min. 80 zł, otrzyma kupon o wartości 20 zł na kolejne zakupy.  

Należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins (właściciel Biedronki) Hebe jest jedną z największych sieci drogeryjnych działających w Polsce, gdzie miała swój początek. Pierwsza drogeria Hebe została otwarta w 2011 r. w Alejach Jerozolimskich w Warszawie. Internetowa drogeria Hebe.pl ruszyła natomiast 17 lipca 2019 r.

W pierwszym półroczu 2024 r. sieć Hebe osiągnęła sprzedaż na poziomie 271 mln euro – o 30,6 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2023 r. (o 22 proc. więcej w walucie lokalnej przy LFL na poziomie 12,4 proc.).  

Na koniec pierwszego półrocza 2024 pod szyldem Hebe działało 361 drogerii (w tym dwie w Czechach).  Na cały 2024 r. sieć zaplanowała otwarcie około 30 nowych sklepów.

Czytaj także: Hebe otworzy jesienią trzecią drogerię w Czechach

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. październik 2024 23:06