StoryEditor
Drogerie
12.05.2020 00:00

Rossmann zwiększa powierzchnię i przedłuża najem w Centrum Zakupów Zgierz

Pod koniec maja 2020 r. w Centrum Zakupów Zgierz zostanie otwarta powiększona drogeria Rossmann. Sieć obecna jest w centrum od jego uruchomienia, czyli od blisko 10 lat i teraz przedłużyła umowę najmu na kolejny okres. 

Park handlowy Centrum Zakupów w Zgierzu k. Łodzi, należący do firmy Napollo, znajduje się przy jednym z głównych traktów komunikacyjnych miasta, ul. Łódzkiej, i w bezpośrednim sąsiedztwie wielkiego osiedla mieszkaniowego. Powierzchnię centrum zajmują market spożywczy Mila, a także punkty sprzedaży sieci Rossmann, Cosmedica, Pepco, Deichmann i Jysk.

Powiększona drogeria Rossmann zajmie ponad 500 mkw. – Mamy kolejne dobre wieści w tym bezprecedensowym i trudnym dla rynku retail okresie. Po niedawnym uruchomieniu marketu spożywczego Mila w Centrum Zakupów Zgierz przyszedł czas na rozbudowę drogerii Rossmann, która działa w centrum od jego uruchomienia – mówi Dorota Beltrani, dyrektor ds. komercjalizacji w firmie Napollo. – Cieszy nas bardzo, że marka Rossmann, jako jeden z naszych wiodących najemców, z którym współpracujemy od lat przy wielu naszych projektach handlowych, nie tylko powiększa swój salon ale także przedłuża umowę najmu na kolejne lata. Rossman ze swoim asortymentem doskonale wpisuje się w profil centrum ukierunkowanego na realizację codziennych potrzeb klientów w kluczowych kategoriach. Centrum Zakupów, działające od blisko 10 lat, zakorzeniło się w lokalnym krajobrazie handlowym, na co niebagatelny wpływ ma oczywiście kompleksowa oferta – od artykułów spożywczych, poprzez drogeryjne i apteczne, modę rodzinną, obuwie i akcesoria po wyposażenie domu – dodaje Dorota Beltrani.

Rossmann jest liderem rynku drogeryjnego w Polsce. Codziennie zakupy w jego drogeriach robi ponad 820 tys. Polaków. Dziś Rossmann ma ponad 1400 sklepów i 19 tys. pracowników. Oferuje  21,5 tys. produktów polskich i zagranicznych (w sumie 800 marek). Rossmann firmuje także 27 marek własnych. 7 mln użytkowników korzysta z aplikacji zakupowej Rossmann PL. 

Centra Zakupów są pierwszym formatem handlowym typu convenience, który wprowadziła na rynek firma Napollo. Obecnie realizowane są parki handlowe wygodnych zakupów pod marką N-Park, które działają już w aglomeracji warszawskiej, w Warszawie i Wrocławiu. Kolejne zaplanowane są m.in. we Wrocławiu oraz Gorzowie Wielkopolskim.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
13.11.2025 12:47
Prezes sieci DM z szacunkiem o konkurencie: Był odważnym pionierem, ojcem dyskontów drogeryjnych
Na zdjęciu (od lewej): prezes HDE dr Alexander von Preen, Dirk Rossmann i Christoph WernerJörg Sarbach/Studio Winkler

Christoph Werner, prezes największej niemieckiej sieci drogeryjnej DM, uhonorował w środę w Berlinie Dirka Rossmanna – założyciela drogerii Rossmann – w trakcie Niemieckiego Kongresu Handlu Detalicznego. W ocenie Wernera Dirk Rossmann jest osobą, która znacząco wpłynęła na kształt branży detalicznej w Niemczech i w Europie poprzez dzieło swojego życia, pracowitość, zaangażowanie w ważnych dla ludzi sprawach oraz biznesowe wizjonerstwo.

Prezes DM Drogerie Markt, Christoph Werner, wygłosił mowę pochwalną na cześć swojego konkurenta, który otrzymał nagrodę za całokształt twórczości od Niemieckiej Federacji Handlu Detalicznego (HDE). Werner podszedł do przemówienia bardzo osobiście, ponieważ urodzony w 1946 roku Dirk Rossmann był przyjacielem jego ojca – założyciela DM Götza W. Wernera (1944–2022). 

Nasz laureat [Dirk Rossmann - red.] często bywał u nas w domu i z pasją komentował światowe wydarzenia światowe z subiektywnej perspektywy. Jako dziecko byłem pod ogromnym wrażeniem, ponieważ mój ojciec zwykle powstrzymywał się od wygłaszania takich stwierdzeń w obecności nas, dzieci – wyjaśnił Christoph Werner. 

Werner podkreślił również, że obydwie sieci drogeryjne – DM oraz Rossmann – od wielu lat prowadzą udaną współpracę, której podstawą jest przyjaźń obydwu przedsiębiorców. Przypomniał też, że w przeszłości, gdy powstawały obydwie sieci, ich założyciele byli “młodymi buntownikami, indywidualistami, którzy dzielnie stawiali czoła potężnym sieciom spożywczym, hipermarketom i domom towarowym, będąc nieustannie pod silną presją ze strony branży towarów markowych, gdy dążyli do obniżania cen” –  wyjaśnił prezes DM.

W swoim przemówieniu Christoph Werner przedstawił Dirka Rossmanna jako nieustraszonego pioniera. „Po sukcesie modelu dyskontów spożywczych w latach 60. i dyskusji o tzw. ‘zniesieniu cen odsprzedaży’ jako projekcie reformy polityki handlowej dla produktów drogeryjnych, 17 marca 1972 roku natychmiast otworzył pierwszą w Niemczech drogerię dyskontową. Wyprzedził tym samym przepisy, które weszły w życie dopiero dwa lata później, w połowie 1974 roku” – przypomniał Werner. Chociaż jego ojciec podjął i wdrożył ten pomysł biznesowy w 1973 roku, to Rossmann był pierwszym, który odważnie wkroczył w ten nowy format handlu detalicznego po zniesieniu dotychczasowych ograniczeń. 

image

DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

Werner przypomniał również, że 79-letni Dirk Rossmann jest także odnoszącym sukcesy autorem książek i osobą “pełną inspirujących sprzeczności” i niezwykle ambitną we wszelkich przedsięwzięciach, jakich się podejmuje. [Dirk Rossmann] ‘ma serce po właściwej stronie i dzięki swojemu zaangażowaniu społecznemu jest wzorem do naśladowania dla tego, co stanowi szlachetne oblicze przedsiębiorczości w naszym kraju” – podsumował Christoph Werner.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.11.2025 12:44
Woolworths Beauty rośnie o 14,7 proc. i rozwija działalność w Afryce Wschodniej
Sklep sieci WoolworthsFlickr

Woolworths Beauty odnotowało w ostatnim roku wzrost sprzedaży o 14,7 proc. w ujęciu rocznym, a liczba klientów korzystających z oferty kosmetycznej sieci przekroczyła milion w Republice Południowej Afryki. Dane te potwierdzają dynamiczny rozwój segmentu beauty w strukturze południowoafrykańskiego detalisty, który coraz śmielej konkuruje z międzynarodowymi graczami branży kosmetycznej.

Sieć wskazuje, że wzrost był napędzany przez rozwój wszystkich głównych kategorii — pielęgnacji skóry, zapachów, makijażu oraz pielęgnacji włosów. Woolworths podkreśla, że skuteczność strategii opiera się na tworzeniu doświadczeń zakupowych i emocjonalnym zaangażowaniu klienta. Przykładem tego podejścia jest cykliczne wydarzenie Summer Escape, które w tym roku odbyło się po raz drugi w Hyde Park w Johannesburgu. Wzięli w nim udział influencerzy, przedstawiciele mediów oraz klienci premium, zaproszeni na ekskluzywny pokaz nowości kosmetycznych.

Podczas wydarzenia zaprezentowano zarówno własną linię WBeauty, oferującą wegańskie i nietestowane na zwierzętach produkty, jak i znane światowe marki, m.in. Fenty Beauty oraz Dior. Dzięki takiej strategii Woolworths umacnia pozycję w segmencie beauty premium, jednocześnie budując wizerunek marki dbającej o zrównoważony rozwój i etyczną produkcję.

Firma rozszerza także działalność poza granice RPA. Jej sklep w Nairobi, zlokalizowany w centrum handlowym Sarit Centre, został przekształcony w regionalny punkt flagowy dla Afryki Wschodniej. Inwestycja ta ma stanowić pierwszy etap szerszej ekspansji na rynki Kenii, Tanzanii i Ugandy, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty kosmetyczne z wyższej półki.

Wyniki Woolworths Beauty podkreślają rosnące znaczenie sprzedaży kosmetyków w strukturze afrykańskiego handlu detalicznego. Dynamiczny wzrost, sięgający 14,7 proc. rok do roku, wskazuje, że połączenie strategii doświadczeń zakupowych z regionalną ekspansją może stać się jednym z najważniejszych czynników napędzających rozwój sieci w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. listopad 2025 15:49