StoryEditor
Drogerie
15.11.2021 00:00

Sieć DM intensywnie poszukuje pracowników

Sieć drogerii DM, która niedawno rozpoczęła działalność w Polsce, intensywnie poszukuje pracowników na szereg stanowisk w handlu, logistyce, zaopatrzeniu i wiele innych.

Niemiecka sieć DM w kwietniu br. oficjalnie potwierdziła, że Polska jest 14 krajem, w którym powstaną jej drogerie. Od tamtej pory firma intensywnie rekrutuje pracowników. Obecnie poszukiwani są kierownicy drogerii we Wrocławiu, Jeleniej Górze i Lesznie.

Od kandydatów oczekuje się wykształcenia kierunkowego lub co najmniej 3-letniego doświadczenia zawodowe w handlu detalicznym, mile widziany sektor drogeryjny. Dobrze widziana jest znajomość języka niemieckiego. Kandydaci powinni być gotowi do odbycia tymczasowego wdrożenia w Niemczech.

Rekrutacja prowadzona jest również m.in. na stanowiska specjalisty ds. łańcucha dostaw, zaopatrzenia, logistyki e-commerce, kierownika działu administrowania danymi. Poszukiwani są także eksperci z zakresu IT, którzy zajmą się projektowaniem i rozwijaniem procesów oraz aplikacji planowania strategicznego i operacyjnego w środowisku SAP Retail, SAP F&R, SAP CAR z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i nowych technologii.

Chęć pracy w sieci DM mogą też zgłaszać wszystkie osoby, które uważają, że ich doświadczenie przyda się w firmie. Jest to możliwe w ramach tzw. spontanicznej rekrutacji.

Aktualnie jesteśmy w fazie dynamicznego rozwoju naszej firmy w Polsce. Poszukujemy osób z różnymi kwalifikacjami i doświadczeniem. (…) Analizujemy dokładnie każdą aplikację i szukamy osób, którzy tak jak my z pasją tworzą swoje miejsce pracy. Dziś ważna jest dla nas znajomość języka niemieckiego, jednak w przyszłości z dużym prawdopodobieństwem będziemy stawiać również na osoby bez tej umiejętności – czytamy w ogłoszeniu wystosowanym przez DM.

Za budowę sieci i otwarcia sklepów DM w Polsce jest odpowiedzialny Markus Trojansky, dyrektor zarządzający działem ekspansji DM drogerie markt.

Sieć DM w roku obrotowym 2019/20 osiągnęła 11,5 mld euro przychodu (wzrost o 2,9 proc. względem poprzedniego roku). Największym rynkiem są Niemcy, gdzie DM jest liderem i jej przychód wyniósł 8,5 mld euro. DM ma 3700 sklepów i ponad 60 tys. pracowników w 13 krajach. Dla porównania Rossmann, największy konkurent DM, w 2020 r. osiągnął 10,3 mld euro przychodu. Prowadzi 4200 drogerii w 8 państwach.

Zobacz także: Czy DM zagrozi konkurentom w Polsce?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 14:01