StoryEditor
Drogerie
08.01.2024 11:43

Super-Pharm oficjalne potwierdza – sklepy online będą pojawiać się na kolejnych zagranicznych rynkach. Na początek ruszyła platforma we Włoszech

W Polsce Super-Pharm ma około 80 stacjonarnych placówek i e-sklep. We Włoszech nie zamierza wychodzić poza e-commerce   / wiadomoscikosmetyczne.pl
Super-Pharm uruchomił sklep online superpharm.it. Włochy są pierwszym, ale jak zapowiada sieć nie ostatnim rynkiem zagranicznym, na którym rozwijany będzie jej e-commerce.

Sieć Super-Pharm ogłosiła, że kolejny etap wzrostu, rozwoju i budowania pozycji odbywać się będzie poprzez tworzenie platform sprzedażowych na zagranicznych rynkach. Pierwszym zagranicznym rynkiem, na który drogerie weszły ze swoim sklepem online, są Włochy, o czym wiadomościkosmetyczne.pl pisały już w listopadzie ubiegłego roku. Czytaj: Superpharm.it działa. Ruszyła platforma sprzedażowa Super-Pharm we Włoszech

 

Za tamtejszy e-commerce w całości odpowiedzialne jest biuro w Polsce, natomiast za komunikację marketingową – włoska agencja reklamowa Gummy Industries. Sieci zależy bowiem, by precyzyjnie odpowiedzieć na potrzeby lokalnego klienta.

Mateusz Jacob, head of cross-border Super-Pharm Poland mówi:

Wejście na włoski rynek poprzedzone było wieloma analizami. Przede wszystkim pod uwagę wzięliśmy wielkość oraz poziom rozwoju rynku w kategoriach, w których mamy pozycję lidera w Polsce. Przyjrzeliśmy się sytuacji e-commerce oraz perspektywom na jego wzrost. Ocenialiśmy zwyczaje i przyzwyczajenia klientów na kilkunastu rynkach europejskich. Na podstawie tych danych uznaliśmy, że rynek włoski idealnie odpowiada naszym założeniom. Jednocześnie to duże wyzwanie i ambitny cel dla Super-Pharm. Mamy obrany kierunek, w którym planujemy wykorzystać określone przewagi konkurencyjne.

Przygotowanie pierwszej zagranicznej platformy sprzedażowej Super-Pharm wiązało się z przetłumaczeniem ponad 2 mln słów na włoski. Na stałe jest tu już ponad 8,4 tysiąca produktów, a oferta cały czas jest poszerzana. Na koniec stycznia portfolio ma byc w 100 proc. tożsame z polskim we wszystkich kategoriach w sprzedaży online dla drogerii.

By zachować pełną transparentność, superpharm.it jako jedna z nielicznych platform na tamtejszym rynku, podaje tracking najniższych cen z 30 dni. Sklep daje możliwość dodawania opinii oraz podglądu opinii zamieszczonch w Polsce w języku włoskim w czasie rzeczywistym. Udostepniono też możliwoć dokonywania zwrotów w kilku tysiącach punktów we Włoszech. Natomiast płatności odbywają za pośrednictwem globalnej firmy Adyen, co daje możliwość przyszłej współpracy nie tylko na rynku włoskim, ale na całym świecie. Jest to więc jeden z elementów strategicznych, przygotowanych pod kolejne rynki.

Zgodnie z zapowiedziami sieci, niebawem ruszą też odbiory w punktach oraz dodatkowe metody płatności, takie jak PayPal. Nastąpi też ulepszenie formy kontaktu, m.in. poprzez włączenie WhatsAppa.

Wprowadzając platformę na włoski rynek, sięgaliśmy po zaawansowane narzędzia i rozwiązania, m.in. do modelowania oferty cenowej, stosując system do zarządzania cenami, pracujący w modelu opartym na machine learningu. Przebudowaliśmy też naszą architekturę systemową w firmie tak, żeby móc dynamicznie wchodzić na kolejne rynki

– informuje Mateusz Jacob.

Przyznaje równocześnie, że uruchomienie platformy było dla sieci dużym wyzwaniem logistycznym, ale przy okazji umożliwiło sprawdzenie jej sprawności operacyjnej. Wysyłki zamówień realizowane są z polskiego magazynu firmy. Natomiast dostawy do klienta odbywają się w 100 proc. przez włoską firmę kurierską BRT. Docelowy czas dostawy to 3 do 5 dni roboczych.

Super-Pharm zapewnia, że obecnie nie ma planów otwierania punktów stacjonarnych we Włoszech.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.10.2025 10:58
Forbes: Rossmann ponownie w topie najlepszych pracodawców na świecie
Sklep sieci drogerii RossmannShutterstock

Sieć drogerii Rossmann została ponownie uznana przez amerykański magazyn Forbes za jednego z najlepszych pracodawców na świecie. Firma od kilku lat z rzędu zajmuje czołowe miejsca w rankingach, plasując się na czołowych miejscach zarówno w rodzimych Niemczech, jak i poza granicami kraju. O wynikach zadecydowały głosy pracowników.

Według opublikowanego w październiku rankingu za rok 2025, Rossmann utrzymuje swoją pozycję w czołówce. Ponownie zostaje numerem 1 w Niemczech w kategorii „Handel detaliczny i hurtowy”. W międzynarodowym zestawieniu branżowym Rossmann zajmuje 4. miejsce, co plasuje tę sieć w topie światowych pracodawców w sektorze handlu detalicznego. 

W ogólnym rankingu wszystkich firm, Rossmann zajmuje 9. miejsce w Niemczech i 58. miejsce na świecie.

Jesteśmy dumni, że w tym roku ponownie zostaliśmy uznani przez magazyn Forbes za najlepszego pracodawcę w niemieckim handlu detalicznym. Nasza ponowna pozycja w czołówce firm świadczy o silnej społeczności i zaangażowaniu naszych pracowników, zarówno wobec siebie nawzajem, jak i wobec naszych klientów

 – skomentował Stefan Sander, dyrektor ds. kadr w Dirk Rossmann GmbH.

image

Rossmann przekracza kolejną barierę w Polsce i otwiera drogerię nr 2000! [FOTORELACJA]

Ranking opiera się na badaniu jakości pracodawców, przeprowadzonym przez Forbes we współpracy z firmą Statista. Ponad 300 tys. pracowników zostało anonimowo zapytanych o to, czy poleciliby swojego pracodawcę. Ocenie poddano również dodatkowe kryteria, takie jak wizerunek, rozwój talentów, równość i odpowiedzialność społeczna.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.10.2025 10:39
YouGov: Drogeria DM najpopularniejszą marką wśród niemieckich konsumentów
Drogerie DM okazały się najpopularniejszą marką w ocenie niemieckich konsumentów, wysoko oceniono m.in. stosunek jakości do cenyMarzena Szulc

Sieć drogeryjna DM jest najpopularniejszą marką w Niemczech – jak wynika z najnowszego badania “Marka Roku”, przeprowadzonego przez instytut badań rynkowych YouGov i dziennik ekonomiczny Handelsblatt. W badaniu wzięło udział ponad milion konsumentów, oceniano m.in. stosunek jakości do ceny.

YouGov poprosił milion badanych o ocenę 970 marek w 32 kategoriach w okresie od września 2024 do sierpnia 2025. Respondenci zostali poproszeni między innymi o ocenę jakości oraz stosunku jakości do ceny każdej z badanych marek. Zostali też zapytani o to, jak bardzo dane marki są skłonni polecić innym osobom.

W efekcie najpopularniejszą marką w Niemczech z wynikiem 50,5 okazały się drogerie DM. Dla porównania, “wiodący producent samochodów” uzyskał 25 punktów. DM wyprzedziło w badaniu kolejne firmy handlowe aż o 10 punktów. 

image
Marzena Szulc

Pierwsze miejsce, zajęte w rankingu „Marki Roku”, stanowi  kontynuację serii czołowych miejsc w innych zestawieniach, zajmowanych przez sieć drogeryjną DM w tym roku. 

W opublikowanym we wrześniu badaniu konsumenckim „Kundenmonitor” DM zajęło pierwsze miejsce w kategorii drogerii, jak również pierwsze miejsce wśród sklepów stacjonarnych w Niemczech. W styczniu badanie zlecone przez magazyn Stern (i przeprowadzone przez instytut badań rynku Statista) uznało DM za najpopularniejszego pracodawcę w Niemczech we wszystkich branżach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. październik 2025 22:39