StoryEditor
Drogerie
23.06.2025 12:32

Superdrug inwestuje 20 mln funtów w kosmetyki private label – chce konkurować z prestiżowymi markami

Superdrug chce stworzyć innowacyjne kosmetyki dla konsumentów świadomych, poszukujących mniej kosztownych alternatyw wobec marek prestiżowych / Shutterstock

Superdrug zwiększa nakłady finansowe na swoje marki własne – cel to stworzenie innowacyjnych kosmetyków przystępnych cenowo, ale mogących konkurować z luksusowymi i prestiżowymi markami. Brytyjska sieć przeznacza na ten cel 20 mln funtów.

Celem kosmetyczno-aptecznej sieci jest stworzenie produktów, wyróżniających się formułami najwyższej jakości, składnikami zgodnymi z aktualnymi trendami, przetestowanych klinicznie, ale oferowanych za część ceny, jaką proponują za porównywalne produkty marki prestiżowe.

Superdrug chce stworzyć kosmetyki dla konsumentów świadomych, poszukujących mniej kosztownych alternatyw – i uważa, że da się uzyskać ten cel (jakość, ale bez kompromisów) dzięki własnemu portfolio marek własnych.

Ostatnie pięciolecie to rozwój private labels Superdrug: B., Artiscent, M+ i Studio London. Aby lepiej poznać preferencje kosmetyczne swoich konsumentów, Superdrug zorganizował wydarzenie SuperSwaps, gdzie klienci mogli wymienić 10 produktów premium na odpowiadające im produkty alternatywne marek własnych. Mogli w ten sposób zaoszczędzić nawet 500 funtów za koszyk.

Jak ocenia Simon Comins, dyrektor ds. handlowych w Superdrug, kupujący są obecnie bardziej świadomi cen, niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki tej akcji miłośnicy piękna mogli przyjść i zapoznać się z najnowszymi kolekcjami, które są trendy, zapewniają wysoką jakość, składniki i wydajność – ale ceny produktów nie są nadmiernie wysokie.

Akcja ta, zdaniem Cominsa, pokazuje ciągłe zaangażowanie Superdrug w redefiniowanie wartości w handlu detalicznym kosmetykami i oferowanie klientom “niesamowitych produktów marek własnych”. – Widzimy, że konsumenci chcą prawdziwych rezultatów, inteligentnych formuł i produktów zgodnych z ich stylem życia i wartościami. To właśnie zapewniają innowacje naszej marki własnej – dodaje. 

SuperSwaps to coś więcej niż kampania marketingowa. To sygnał strategicznego zwrotu w sposobie, w jaki Superdrug konkuruje z luksusowymi i prestiżowymi markami – wskazuje Comins.

Nasi klienci robią rozeznania, śledzą ekspertów beauty w mediach społecznościowych i dokładnie wiedzą, jakich składników poszukiwać. Od kwasu hialuronowego po niacynamid – chcą formuł wysokiej jakości, które przynoszą realne rezultaty. Nasz przekaz do nich jest prosty: wydawaj mniej i oczekuj więcej – podkreśla Jamie Archer, dyrektor ds. marek własnych w Superdrug.

Zobacz też: Jeansy i buty sportowe w drogerii? Superdrug rozszerza ofertę marketplace o 60 marek fashion

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
23.06.2025 10:09
Rossmann jest nie do zatrzymania? W tym roku sieć przekroczy 2 tys. placówek Polsce
Tak wygląda dział perfumeryjny Rossmanna po tegorocznym remodelingu Marzena Szulc

Największa w Polsce sieć drogerii zamknęła miniony rok imponującymi wynikami – zarówno jeśli chodzi o finanse, jak i rozwój sieci. W 2025 roku Rossmann planuje dalszą ekspansję – ma zostać otwartych ponad 150 nowych drogerii, w wyniku czego sieć przekroczy liczbę 2 tys. Część z istniejących placówek jest sukcesywnie poddawana remodelingowi. Spółka podkreśla z drugiej strony, że mierzy się z rosnącą niestabilnością przepisów, kosztami podatków oraz ryzykami, związanymi z inflacją, stopami procentowymi i wahaniami kursów walut.

W 2024 roku Rossmann otworzył w Polsce 164 nowe drogerie, zwiększając całkowitą liczbę placówek w naszym kraju do 1925 w 709 miejscowościach. W 2024 roku firma wzbogaciła swoją ofertę o ponad 10 tys. nowych produktów, odpowiadając na aktualne trendy w kategorii zdrowia i urody. Rozwój sieci oraz rozbudowa asortymentu to elementy strategii, która zakłada dalsze umacnianie obecności na rynku oraz jak najlepsze, zgodne z bieżącymi trendami, dostosowanie się do potrzeb konsumentów

Zobacz wiecej: Rossmann reaguje na najnowsze trendy mindfulness – i tworzy w tym celu nową markę

Rossmann kontynuuje swoją ekspansję

W 2025 roku Rossmann planuje dalszą ekspansję, zakładając uruchomienie ponad 150 nowych drogerii – sieć będzie liczyć zatem ponad 2 tys. placówek. 

Kontynuowana będzie również rozbudowa magazynu regionalnego w Pyskowicach, co ma zapewnić lepszą obsługę logistyczną dla rosnącej sieci sklepów i stale rozszerzającego się asortymentu.

Wartość majątku trwałego firmy wzrosła z 1,44 mld zł na początku 2024 roku do 1,67 mld zł na jego koniec i świadczy to o dalszym umacnianiu pozycji kapitałowej firmy. Wzrost ten jest rezultatem inwestycji w zaplecze infrastrukturalne oraz nowoczesne systemy informatyczne do zarządzania gospodarką magazynową i optymalizacją dostaw – podkreśla portal wiadomoscihandlowe.pl.

Zobacz też: "Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku

W ubiegłym roku Rossmann zwiększył zakupy towarów z krajów Unii Europejskiej i Azji, co wiąże się z koniecznością dokonywania płatności w walutach obcych. Spółka nie korzystała z opcji walutowych, co oznacza, że pozostaje wrażliwa na wahania kursów.

Ile zarobił Rossmann w 2024?

W 2024 roku obroty netto Rossmanna ze sprzedaży towarów i usług osiągnęły poziom 15 020 865 396,50 zł. Jest to wzrost o 12,5 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Zysk netto wyniósł 1,47 mld zł (+11,9 proc. rok do roku). 

Jeśli chodzi o wartość podatku dochodowego od osób prawnych, który w 2024 roku wyniósł 365 mln zł, czyli o 11,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Dodatkowo firma zapłaciła 189 mln zł z tytułu podatku od sprzedaży detalicznej.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
20.06.2025 09:17
Rossmann reaguje na najnowsze trendy mindfulness – i tworzy w tym celu nową markę
- Chcemy inspirować i pokazać, jak poprzez codzienne rytuały można kochać siebie każdego dnia - uzasadnia Rossmann launch nowej nowej marki własnej Amo‘yaShutterstock

Rossmann przygotował dla swoich klientek i klientów nową markę własną, skupioną na tym, aby traktować swoje ciało “z uwagą i czułością” oraz dzięki rytuałom piękna i mindfulness “być dla siebie codziennie”. W ramach marki Amo’ya na półkach drogerii znaleźć można aż 42 produkty – są to kosmetyki i akcesoria pielęgnacyjne oraz produkty do aromaterapii, akcesoria do masażu, zapachy dla domu oraz napoje funkcjonalne.

Nowa marka powstała z wiary, że u podstaw szczęśliwego życia leży potrzeba dbania o siebie. Im lepiej o siebie dbamy, o swoje ciało i emocje, tym bardziej siebie akceptujemy, a podążając za swoimi potrzebami, zaprzyjaźniamy się ze sobą. Praktyki bliskości to prosty sposób na wyrażanie miłości do siebie. Stąd też nazwa marki – Amo’ya, gdzie „amo” pochodzi od pochodzi od łacińskiego słowa,„kochać”.

Większość z nas nie kocha siebie, a Rossmann chce zmienić to podejście

Żyjąc w ciągłym biegu często zapominamy o sobie. Brakuje nam czasu na zatrzymanie się, wsłuchanie w swoje potrzeby i pokochanie siebie – podkreśla Rossmann i podaje, że z badania „Self-Love Index” przeprowadzonego na zlecenie tej sieci drogerii przez agencję badawczą Minds & Roses na próbie 1000 osób metodą CAPI (wywiady w domach respondentów) wynika, że tylko co piąty Polak (19 proc.) “bardzo kocha siebie”, co czwarty “raczej kocha siebie”. Natomiast aż co trzeci (34 proc.) deklaruje, że “nie kocha” i “raczej nie kocha siebie”.

Chcielibyśmy odmienić ten trend. Chcemy inspirować i pokazać, jak poprzez codzienne rytuały można kochać siebie każdego dnia. Zachęcić do tego, by traktować swoje ciało z uwagą i czułością, by świadomie dbać o siebie podczas codziennego czasu spędzanego w łazience – uzasadnia Rossmann launch nowej marki, skupionej na dbaniu o siebie i swoje samopoczucie. Na taki światowy trend wskazuje też m.in. ostatni raport Zalando, wskazujący, że wśród konsumentów na popularności zyskują produkty kosmetyczne, stworzone w celu uspokojenia układu nerwowego i zminimalizowania reakcji organizmu na przeciążenia, wszelkie wyciszające rytuały pielęgnacyjne do ciała, jak również świadome organizowanie “garderoby zapachowej” – tak, aby konsument mógł wybrać zapach odpowiadający jego stanowi emocjonalnemu (wyciszenie, szukanie równowagi, dodanie energii etc.).

Zobacz więcej na ten temat: Raport Zalando: Kluczowe trendy w dziedzinie urody, inspirujące w 2025 roku. Które kosmetyki są na topie?

Kosmetyki i akcesoria, wsparte aplikacją

W chwili obecnej marka Amo’ya liczy 42 produkty, które pomagają nawiązać bliski kontakt z własnym ciałem. Są wśród nich kosmetyki do mycia i kąpieli oraz pielęgnacji ciała, a także akcesoria do masażu, zapachy dla domu czy napoje funkcjonalne. Produkty są odpowiednio dobrane i ułożone w linie, z których każda opowiada inną historię, wyróżnia się zapachem i konsystencją. Działają na wszystkie zmysły i odpowiadają różnym potrzebom. 

Cztery linie – Energia, Odpoczynek, Równowaga i Wyciszenie – tworzą rytuały, a piąta to akcesoria do masażu, które można stosować dowolnie w każdej praktyce.

Dla klientów pomocna w zdobywaniu wiedzy o rytuałach jest aplikacja Rossmanna, gdzie poszukujący praktycznych wskazówek znajdą w niej Strefę czułości, a tam – mnóstwo konkretnych podpowiedzi, jak pracować nad samoakceptacją w domowym zaciszu i lepiej poznawać siebie. Można też dzięki aplikacji skorzystać z rzetelnych i sprawdzonych treści, skupionych wokół czterech rytuałów (te przygotowane przez ekspertów w oparciu o badania oraz potrzeby konsumentów i opatrzone pieczęcią Rossmanna). 

Dla kogo przeznaczone są poszczególne linie?

  1. WYCISZENIE – rytuał kojący ciało i zmysły;
  2. ODPOCZYNEK – odprężający rytuał na zakończenie dnia i dobry sen;
  3. RÓWNOWAGĘ – rytuał pełen wsparcia dla kobiecego cyklu;
  4. ENERGIĘ – pobudzający rytuał na dzień dobry.

W ramach poszczególnych rytuałów będzie można odnaleźć m.in. ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne, medytacje, praktyki oparte na intuicyjnym ruchu i automasażu i wiele innych. Każda z praktyk będzie odpowiedzią na różne potrzeby organizmu, dostarczy mu różnorodnych i przyjemnych doznań sensorycznych, pomoże uwolnić się od stresu, zmęczenia czy niepokoju.

Co tydzień – nowe inspiracje, informacje i wsparcie eksperckie

Jak zapowiada Rossmann, nowe materiały inspiracyjne i instruktażowe będą pojawiać się w aplikacji każdego tygodnia.

Dzięki temu wspólnie będziemy budować zdrowe nawyki, rozwijać swoją wiedzę i umiejętności, a docelowo budować społeczność wokół Strefy czułości Rossmanna. Co ważne, te treści są darmowe, co wyróżnia aplikację Rossmann PL na tle innych płatnych aplikacji mindfulnessowych – podkreśla Rossmann, dodając, że przy rytuałach korzysta ze współpracy z wieloma ekspertami z obszaru mindfulness, którzy pomagają kreować wartościowe treści i programy, wspierające miłość do siebie. 

Wśród ekspertów są m.in. Gosia Gondek, Kaja Gołuchowska, Magdalena Janik (Madalena Yoga), Joanna Flis (Madame Monday) czy Zuza Jankowski (Purnama).

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. czerwiec 2025 12:45