StoryEditor
Drogerie
04.04.2024 15:43

Szlachetna Paczka podsumowuje akcję z Rossmanem. 125 000 sprzedanych lizaków-cegiełek

Lizaki charytatywne przyjęły w tym roku wymyślne formy. / Rossmann
W ramach inicjatywy współorganizowanej przez Szlachetną Paczkę i sieć drogerii Rossmann, sprzedano 125 tysięcy specjalnych lizaków. Akcja, która trwała od 1 do 14 lutego, miała na celu wsparcie rodzin i osób samotnych znajdujących się w potrzebie, pod opieką Szlachetnej Paczki. Dzięki temu udało się zebrać i przekazać 250 tysięcy złotych na ich rzecz.

Szlachetna Paczka stanowi jeden z najbardziej rozpoznawalnych projektów charytatywnych w Polsce, niosący pomoc najbardziej potrzebującym przez ponad dwie dekady. W ostatnim roku udało się dotrzeć z pomocą do 17 012 rodzin, przy czym łączna wartość przekazanego wsparcia osiągnęła blisko 74 miliony złotych. Klienci Rossmanna, którzy po raz ósmy z kolei aktywnie wzięli udział w zakupie lizaków-cegiełek na rzecz Szlachetnej Paczki, przyczynili się do zasilenia funduszy programu hojnymi wpłatami. Dzięki ich zaangażowaniu, w tym roku na działalność Szlachetnej Paczki zostanie przeznaczona kwota przewyższająca 250 tysięcy złotych.

W bieżącym roku uczestnicy akcji "Pomaganie jest słodkie" mieli szansę przyczynić się do wsparcia dodatkowego, istotnego projektu charytatywnego. Zakup lizaków i użycie aplikacji Rossmann PL umożliwiało klientom tej sieci drogeryjnej jednoczesny udział w akcji "Pomagamy jak umiemy", organizowanej przez Rossmann od roku 2017. Głównym zadaniem tego flagowego projektu jest aktualnie remont oraz rozbudowa Kliniki Neurologii Rozwojowej i Epileptologii w Instytucie Centrum Zdrowia Matki Polki. Koszt odnowienia Kliniki wyniesie 15 milionów złotych, a zakończenie prac nad nowo rozbudowaną i odnowioną placówką zaplanowano na rok 2025.

Nasi klienci i pracownicy naszych drogerii lubią pomagać, nic więc dziwnego, że ta akcja od lat cieszy się niesłabnącym powodzeniem. Lizaki z każdym rokiem przybierają coraz bardziej ciekawe formy, są przez to wdzięcznym, niezobowiązującym upominkiem dla bliskiej osoby. A przy okazji mają ogromną moc pomagania

- powiedziała Monika Gałązka, kierowniczka Cause Related Marketingu w firmie Rossmann SDP.

Czytaj także: Sephora i Fundacja Sukces Pisany Szminką kontynuują współpracę; cegiełką jest lampka-tęcza

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 19:30