StoryEditor
Drogerie
21.03.2023 00:00

Założyciela DM został pośmiertnie wprowadzony do Galerii Sław Przedsiębiorców Rodzinnych

Tytuł członka honorowego Galerii Sław Przedsiębiorców Rodzinnych dla założyciela sieci DM odebrał Christoph Werner, jego syn i następca na stanowisku prezesa firmy / fot. materiały prasowe
Prof. Götz W. Werner, założyciel drogeryjnej sieci DM, został pośmiertnie wprowadzony do Galerii Sław Przedsiębiorców Rodzinnych. Wyróżnienie jest od 14 lat przyznawane w uznaniu osiągnięć przedsiębiorczych przez Handelsblatt, niemiecki dziennik biznesowo-finansowy.

Nieco ponad rok po jego śmierci prof. Götza W. Wernera, założyciela drogeryjnej sieci DM, Handelsblatt, niemiecki dziennik biznesowo-finansowy przyznał mu tytuł członka honorowego Galerii Sław Przedsiębiorców Rodzinnych. Nagrodę odebrał jego syn i następca na stanowisku prezesa DM – Christoph Werner.

Czytaj też: Zmarł założyciel dm, prof. Götz W. Werner

Co roku Handelsblatt przyznaje to wyróżnienie kilku wybranym przedsiębiorcom w uznaniu ich osiągnięć. Honorowe członkostwo w Galerii Sław jest wyrazem uznania dla dzieła życia Götza W. Wernera, który stworzył firmę zaangażowaną społecznie i zorientowaną na ludzi.

Dla mojego ojca bardzo ważne było zaufanie do otaczających go ludzi i delegowanie im odpowiedzialności. Był przekonany, że zaufanie stymuluje zdolności człowieka i umożliwia rozwój jednostki. Dzięki temu społeczność staje się silniejsza. To było sednem jego filozofii i jestem przekonany, że jest i pozostanie bardzo ważnym czynnikiem długoterminowego sukcesu i rentowności naszej firmy – powiedział Christoph Werner.

Przywołał tez słowa ojca, który mawiał:

Każdy pracownik z zasady chce dawać z siebie wszystko. Musisz tylko pozwolić mu rozwijać swoje umiejętności – Götz W. Werner

Götz W. Werner otworzył pierwszy market DM w Karlsruhe w 1973 roku, ustanawiając tym samym ideę tanich artykułów drogeryjnych oferowanych w samoobsługowych sklepach. Ze swojego biznesu stworzył sieć działającą na skalę międzynarodową. Kształtował firmę przez około 45 lat jako dyrektor zarządzający i członek rady nadzorczej.

Pełnił też funkcję kierownika Katedry Przedsiębiorczości na Uniwersytecie w Karlsruhe oraz jako autor kilku prac inicjował i promował różne debaty społeczne, w szczególności dotyczące bezwarunkowego dochodu podstawowego.

Tego lata DM będzie obchodzić swoje 50-lecie. W Polsce sieć działa od kwietnia 2022 r. i ma już 11 sklepów.

Czytaj też: 11 drogerii dm w Polsce i druga w Krakowie 

Handelsblatt organizuje Galerię Sław Przedsiębiorców Rodzinnych od 14 lat. Co roku wprowadzani są do niej wybrani czołowi przedsiębiorcy. Oprócz przedstawicieli redakcji w skład jury wchodzą również przedstawiciele KPMG, jako głównego sponsora Galerii Sław, oraz innych znanych firm. Oprócz Götza W. Wernera, Handelsblatt uhonorował w tym roku również Jürgena Heindla z Progroup i Natalie Mekelburger z Coroplast.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
08.12.2025 12:39
Jubileuszowa edycja „Podaruj Misia” – charytatywne misie już w Rossmannie!
Tegoroczna edycja misiów została zaprojektowana przez najmłodszych.Rossmann

Od początku grudnia w drogeriach Rossmann ponownie pojawią się kolorowe, miękkie misie – symbol jednej z najdłużej prowadzonych akcji charytatywnych w Polsce. Tegoroczna, jubileuszowa edycja jest szczególna: po raz pierwszy w 20-letniej historii projektu „Podaruj Misia temu, kogo kochasz, i pomóż tym, którzy potrzebują pomocy” to dzieci zaprojektowały pluszowych bohaterów akcji. Inicjatywa, organizowana wspólnie z Fundacją TVN, od dwóch dekad pokazuje, że pomoc charytatywna może być jednocześnie skuteczna i wzruszająco prosta. W edycji 2025 misie trafią do sprzedaży w cenie 65 zł, wyłącznie w drogeriach Rossmann oraz na stronie rossmann.pl.

Jubileuszowa odsłona akcji to również nowa formuła – do współpracy zaproszono najmłodszych wraz z uznanymi projektantami mody. Jury wybrało cztery zwycięskie dziecięce projekty, które zostały dopracowane z Gosią Baczyńską, Violą Piekut, Dawidem Wolińskim oraz duetem Paprocki&Brzozowski. Dzięki temu powstały cztery unikatowe misie: Milena, Bianka, Adaś i Wajla. Ich młodzi autorzy mieli pełną dowolność w nadawaniu imion i wyborze stylistyki, a profesjonaliści dbali o dobór materiałów oraz finalny wygląd ubranek. Efekt to pluszaki o bardzo różnym charakterze – od balowej elegancji po zimową awangardę.

Każdy z misiów ma własną historię i wizualną tożsamość. Wajla, stworzona przez 7-letnią Kasię z Siemianowic Śląskich, to przywodząca na myśl księżniczkę misia w jasnoróżowej sukience z tiulem i kwiatkami. Bianka, zaprojektowana przez 14-letnią krakowiankę, łączy modowy look z zimową stylistyką dzięki czerwonym akcentom i plisowanej dżinsowej spódniczce. Adaś – owoc współpracy 7-letniej Laury z Dawidem Wolińskim – nawiązuje do munduru dziadka do orzechów, jednak w nowoczesnej, minimalistycznej formie. Ostatnia z czwórki, Milena, autorstwa 13-letniej projektantki z Tarnowa, utrzymana jest w estetyce świątecznej magii i przypomina czarodziejkę-cukierniczkę w charakterystycznym czerwono-czarno-białym stroju.

Dochód ze sprzedaży misiów zasili cele związane z ochroną zdrowia najmłodszych. Rossmann przeznaczy wpływy m.in. na rozbudowę i remont Kliniki Neurologii i Neurochirurgii Instytutu CZMP w Łodzi – placówki, która rocznie przyjmuje blisko 3 tys. młodych pacjentów. W ramach programu „Pomagamy jak umiemy” wartość wsparcia zwiększono z 15 do 20 mln zł, aby sfinansować zarówno wyposażenie klinik, jak i budowę Laboratorium Chodu – nowoczesnej przestrzeni diagnostyczno-terapeutycznej. Równolegle Fundacja TVN, która od ponad 20 lat finansuje leczenie i rehabilitację dzieci oraz zakup specjalistycznego sprzętu, przypomina, że do tej pory jej programem wsparcia objęto już ponad 30 tys. najmłodszych.

Jubileuszowe misie – Milena, Bianka, Adaś i Wajla – pojawią się w sprzedaży na początku grudnia. Każdy zakup to nie tylko świąteczny prezent, lecz także realny wkład w poprawę warunków leczenia dzieci w całej Polsce. Dzięki zaangażowaniu klientów i partnerów akcji „Podaruj Misia” od dwóch dekad pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych projektów charytatywnych w kraju, a tegoroczna, 20. edycja wzmacnia jej wymiar społeczny poprzez udział młodych twórców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 12:30