
Która z aplikacji sieci handlowych najlepiej spełnia oczekiwania użytkowników? Na to pytanie miało odpowiedzieć badanie Digital Service Awards, przeprowadzone przez KPMG w Niemczech. Wyniki opublikowano pod koniec czerwca 2025. Najbardziej przyjazne dla klientów aplikacje B2C w Niemczech zostały wyróżnione – po raz pierwszy – na podstawie szeroko zakrojonego badania konsumenckiego oraz ocen ekspertów z jury.
Zobacz też: Marcin Detko, Drogerie DM: Do końca roku chcemy mieć około 80 sklepów
Wybór był przeprowadzony w dwóch etapach: najpierw przeprowadzono ankietę wśród około 2 tys. użytkowników na temat ich świadomości, użytkowania i zadowolenia z aplikacji 150 największych niemieckich firm B2C. Następnie 15 najlepiej ocenionych aplikacji przeszło do ostatniej rundy oceny, dokonanej przez interdyscyplinarne jury.
Jury oceniło aplikacje na podstawie pięciu kryteriów: przyjazności dla użytkownika (doświadczenie klienta), stopnia innowacyjności, korzyści społecznych, zasięgu i marki pracodawcy.
Zwycięzcy przekonali jury swoim podejściem, skoncentrowanym na użytkowniku, a także strategiczną wizją. W aplikacji DM uznanie konsumentów i jurorów zdobył nacisk, położony na personalizacji treści. Kolejne miejsca na podium zdobyły aplikacje sieci spożywczych: Lidl oraz REWE.
Zobacz też: W Warszawie działa już piąta drogeria DM. Byliśmy na jej otwarciu! [FOTORELACJA]