StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.10.2017 00:00

Action otworzył pierwszy sklep w Polsce

Potwierdziły się informacje portalu wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl - międzynarodowa sieć nieżywnościowych dyskontów Action wkroczyła do Polski. W Galerii Park Leszno właśnie otwarto pierwszy w naszym kraju sklep pod tym szyldem. Już niebawem powstać ma kilka kolejnych.

Action to sieć, która powstała w 1993 roku w Holandii, a później rozszerzyła działalność także na Belgię Luksemburg, Francję, Austrię i Niemcy. Swoim klientom oferuje 13 grup produktów, m.in. kosmetyki, napoje i przekąski, zabawki, wyroby szklane, tekstylia, artykuły gospodarstwa domowego, artykuły biurowe czy porcelanę. Teraz będzie je można dostać także w Polsce. – Leszno jest dla nas idealnym punktem do wejścia na Polski rynek. Sklep mieści się w świetnym, zróżnicowanym środowisku handlowym, oferuje nowoczesną atmosferę i wiele miejsc parkingowych dla naszych klientów – powiedział Sander van der Laan, CEO Action. Sklep zatrudni 25 osób, będzie czynny codziennie od 9 do 21.30.

To jednak nie koniec podboju polskiego rynku przez holendrów. Już niebawem sklepy Action zostaną otwarte w Głogowie, Legnicy, Wałbrzychu, Lubaniu i Świdnicy. Firma już zatrudniła 50 osób do prowadzenia polskich oddziałów. 30 z nich było niedawno intensywnie szkolonych w Holandii. - Polska jest naprawdę ekscytującym krajem do rozpoczęcia działalności biznesowej. Infrastruktura jest tu dobrze rozwinięta, gospodarka rozwija się dynamicznie a ze względu na gęstość zaludnienia i rynek detaliczny, potencjał jest duży – powiedział van der Laan.

Sprzedaż w sklepach Action w 2016 roku 2,7 mld euro, w ostatnich latach rosła o 30 proc rocznie. Każdego tygodnia sklepy Action w Europie odwiedza ok. 6 mln klientów. Na półkach mogą tam znaleźć ok. 6 tys. artykułów.  

Czytaj także:
Action, holenderska sieć dyskontów, jesienią wchodzi do Polski
Sieć Action potwierdza: Wchodzimy do Polski! Wkrótce ruszy 5-6 sklepów

wiadomoscihandlowe.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
23.04.2025 15:26
Rituals notuje rekordowy rok 2024 z 21 proc. wzrostem sprzedaży
Z myślą o przyszłości, Rituals kontynuuje strategię rozszerzania swojej obecności, ze szczególnym uwzględnieniem rynków europejskich. Główne kierunki rozwoju to Francja, Niemcy i Włochy.Rituals

Marka kosmetyków i produktów wellness Rituals, mająca siedzibę w Amsterdamie, ogłosiła zakończenie roku 2024 z rekordowym wynikiem finansowym. Sprzedaż wzrosła o 21 proc. i osiągnęła poziom 1,79 miliarda funtów (2,1 miliarda euro), co stanowi znaczący skok względem 1,46 miliarda funtów (1,7 miliarda euro) w roku poprzednim. Według przedstawicieli firmy, na ten wzrost złożyły się przede wszystkim silny rozwój organiczny, ciągłe innowacje produktowe oraz globalna ekspansja — Rituals konsekwentnie utrzymuje tempo otwierania jednego nowego sklepu w każdy dzień roboczy.

Firma odnotowała wzrost zarówno w sprzedaży detalicznej stacjonarnej, jak i internetowej. Obroty ze sklepów fizycznych zwiększyły się o 24 proc., natomiast sprzedaż online wzrosła o 17 proc., obecnie odpowiadając za 15 proc. całkowitych przychodów marki. Te dane podkreślają skuteczność strategii wielokanałowej oraz umiejętność dostosowania się do zmieniających się preferencji konsumentów.

Na koniec 2024 roku Rituals posiadała ponad 1300 sklepów w 42 krajach. Szczególnie dynamiczny wzrost nastąpił w regionie Azji oraz na rynkach europejskich. Do sukcesu firmy przyczyniła się także popularność linii luksusowych oraz edycji limitowanych, które nie tylko zwiększają wartość koszyka zakupowego, ale także przyciągają nowych klientów.

Patrząc w przyszłość, Rituals planuje dalszą ekspansję, szczególnie w Europie. Firma skupia się na rynkach takich jak Francja, Niemcy i Włochy, a w Wielkiej Brytanii odnotowała wzrost sprzedaży aż o 39 proc. w 2024 roku. W ramach strategii rozwoju globalnego na 2025 rok marka zakłada osiągnięcie obrotów przekraczających 2 miliardy funtów (2,4 miliarda euro) oraz otwarcie ponad 240 nowych sklepów, w tym 37 w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Szczególny nacisk położony zostanie również na ekspansję w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.04.2025 12:04
NIQ: W sklepach małoformatowych w 2024 kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki
Shutterstock

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaż produktów FMCG w sklepach małoformatowych – obejmujących duże, średnie i małe sklepy spożywcze, stacje benzynowe oraz sklepy alkoholowe – osiągnęła wartość blisko 24 miliardów złotych. Choć oznacza to wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, był on niewielki i wyniósł niespełna 1 proc. Jednocześnie wolumen sprzedaży spadł aż o 7 proc.

Znaczące zmiany odnotowano w poszczególnych koszykach produktowych; kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki – wartość sprzedaży zmniejszyła się o 12 proc., a wolumen aż o 13 proc. Wśród produktów spożywczych największy wpływ na spadek obrotów miały piwo i wódka – sprzedaż piwa spadła o 4 proc. (wolumenowo o 7 proc.), natomiast wódki o 2 proc. (wolumenowo o 8 proc.).

Udział sklepów małoformatowych w całkowitym rynku FMCG w Polsce w pierwszym kwartale 2025 wyniósł 32 proc.. Największe różnice w dynamice sprzedaży między małym formatem a całym rynkiem FMCG zaobserwowano w kategorii chemiczno-kosmetycznej. Podczas gdy w skali ogólnopolskiej odnotowano niewielki wzrost, w sprzedaży małoformatowej wystąpiły dwucyfrowe spadki.

Napoje energetyczne i sportowe ponownie okazały się jedną z najsilniejszych kategorii produktowych w sklepach spożywczych, odgrywając również istotną rolę w asortymencie drogerii. Choć minął już rok od wprowadzenia zakazu sprzedaży napojów z dużą zawartością kofeiny osobom niepełnoletnim, sektor ten zdaje się skutecznie dostosował do nowych przepisów. W analizowanym kanale sprzedaży napoje te zajmują czwarte miejsce wśród kategorii spożywczych generujących najwyższe obroty, a ich dynamika wzrostu rok do roku znacząco przewyższa inne kluczowe segmenty. W pierwszym kwartale 2025 roku wartość ich sprzedaży przekroczyła 500 milionów złotych, co oznacza wzrost o 18 proc., przy jednoczesnym wzroście wolumenu o niemal 13 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 07:34