StoryEditor
Sieci i centra handlowe
11.05.2021 00:00

Aldi wprowadza na opakowaniach marek własnych specjalne oznaczenia. Mają ułatwić segregację śmieci

Sieć chce zachęcić do segregacji i wprowadza specjalne oznaczenia informujące o kolorze pojemnika, do którego powinny trafić poszczególne odpady. Kolorowe piktogramy pojawią się na opakowaniach marek własnych sieci i będą pomagały konsumentom w prawidłowej segregacji.

Grupa ALDI Nord zapowiada też, że do 2025 roku wszystkie opakowania artykułów marek własnych będą poddawane recyklingowi. Sieć restrykcyjnie zarządza odpadami i dąży do redukcji plastiku w swoich sklepach.

Oznaczenie istnieją już na 31 markach własnych Aldi, co daje łącznie 127 produkty z tym symbolem. Sieć wprowadziła projekt pod koniec 2020 roku, ale docelowo ma to być standardowe oznaczenie na wszystkich opakowaniach marek własnych dyskontu.

Dzięki recyklingowi odpady zamiast trafić na składowisko, będą przekształcane w surowce do produkcji nowych materiałów. Jednak aby tak się stało, muszą być odpowiednio posegregowane.

Tylko dwie trzecie Polaków segreguje śmieci, z czego tylko 15 proc. robi to dobrze. By zwiększyć poziom świadomości społecznej w tym zakresie i ułatwić klientom segregacje, sieć wprowadzana opakowaniach marek własnych oznaczenia, które pozwolą na łatwą identyfikację do jakiego pojemnika powinien trafić odpad.

- Odpowiedzialnie podchodzimy do tematu gospodarowania odpadami i stawiamy na optymalizację procesu, której efektem jest zmniejszenie marnotrawstwa i maksymalizacja recyklingu. Wiemy, że sortowanie śmieci, to proces żmudny i w Polsce ciągle uczymy  się go. Trzeba zapamiętać, co, gdzie i w jakiej formie powinno się znaleźć. Dlatego na opakowaniach marek własnych wprowadzamy oznaczenia, które pomogą konsumentom w prawidłowym segregowaniu i przyczynią się do lepszego przetworzenia i wykorzystania odpadów  - tłumaczy Katarzyna Bawoł, Kierownik Działu Jakości i CR ALDI Polska.

Aldi przekazuje do recyklingu średnio ponad 1200 ton opakowań z papieru i tektury oraz ponad 500 ton folii rocznie. Jedna tona makulatury pozwala oszczędzić 17 drzew i może być wykorzystana przy produkcji artykułów higienicznych (np. papieru toaletowego), filtrów do kawy, opakowań na jajka, a nawet maseczek ochronnych i fartuchów szpitalnych.

Z folii z recyklingu można wytworzyć butelki, meble ogrodowe, polary, ekrany przeciwhałasowe czy reklamówki. sieć oferuje klientom reklamówki wykonane z przynajmniej 80%  surowców po recyklingu i w 100% przeznaczone do recyklingu. 

Jednym z głównych celów sieci dyskontów w zakresie polityki opakowaniowej jest także wprowadzenie do  końca 2025 roku dla wszystkich produktów marek własnych opakowań nadających się do recyklingu, kompostowania lub ponownego wykorzystania.

Już teraz z oferty wycofano ze sprzedaży produkty wykonane z tworzyw sztucznych, takie jak np. talerze, sztućce, kubki i słomki. Od 2019 roku w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord standardowe patyczki do uszu zastępowane są bardziej ekologicznymi alternatywami. Dzięki temu tylko w 2019 roku sieci udało się oszczędzić 369 ton tworzyw sztucznych.

Cele Grupy ALDI Norrd w zakresie polityki opakowaniowej i redukcji plastiku zawarte zostały w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju 2019.

Aldi w Polsce posiada 170 sklepów i zatrudnia blisko 3500 pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
23.04.2025 15:26
Rituals notuje rekordowy rok 2024 z 21 proc. wzrostem sprzedaży
Z myślą o przyszłości, Rituals kontynuuje strategię rozszerzania swojej obecności, ze szczególnym uwzględnieniem rynków europejskich. Główne kierunki rozwoju to Francja, Niemcy i Włochy.Rituals

Marka kosmetyków i produktów wellness Rituals, mająca siedzibę w Amsterdamie, ogłosiła zakończenie roku 2024 z rekordowym wynikiem finansowym. Sprzedaż wzrosła o 21 proc. i osiągnęła poziom 1,79 miliarda funtów (2,1 miliarda euro), co stanowi znaczący skok względem 1,46 miliarda funtów (1,7 miliarda euro) w roku poprzednim. Według przedstawicieli firmy, na ten wzrost złożyły się przede wszystkim silny rozwój organiczny, ciągłe innowacje produktowe oraz globalna ekspansja — Rituals konsekwentnie utrzymuje tempo otwierania jednego nowego sklepu w każdy dzień roboczy.

Firma odnotowała wzrost zarówno w sprzedaży detalicznej stacjonarnej, jak i internetowej. Obroty ze sklepów fizycznych zwiększyły się o 24 proc., natomiast sprzedaż online wzrosła o 17 proc., obecnie odpowiadając za 15 proc. całkowitych przychodów marki. Te dane podkreślają skuteczność strategii wielokanałowej oraz umiejętność dostosowania się do zmieniających się preferencji konsumentów.

Na koniec 2024 roku Rituals posiadała ponad 1300 sklepów w 42 krajach. Szczególnie dynamiczny wzrost nastąpił w regionie Azji oraz na rynkach europejskich. Do sukcesu firmy przyczyniła się także popularność linii luksusowych oraz edycji limitowanych, które nie tylko zwiększają wartość koszyka zakupowego, ale także przyciągają nowych klientów.

Patrząc w przyszłość, Rituals planuje dalszą ekspansję, szczególnie w Europie. Firma skupia się na rynkach takich jak Francja, Niemcy i Włochy, a w Wielkiej Brytanii odnotowała wzrost sprzedaży aż o 39 proc. w 2024 roku. W ramach strategii rozwoju globalnego na 2025 rok marka zakłada osiągnięcie obrotów przekraczających 2 miliardy funtów (2,4 miliarda euro) oraz otwarcie ponad 240 nowych sklepów, w tym 37 w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Szczególny nacisk położony zostanie również na ekspansję w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.04.2025 12:04
NIQ: W sklepach małoformatowych w 2024 kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki
Shutterstock

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaż produktów FMCG w sklepach małoformatowych – obejmujących duże, średnie i małe sklepy spożywcze, stacje benzynowe oraz sklepy alkoholowe – osiągnęła wartość blisko 24 miliardów złotych. Choć oznacza to wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, był on niewielki i wyniósł niespełna 1 proc. Jednocześnie wolumen sprzedaży spadł aż o 7 proc.

Znaczące zmiany odnotowano w poszczególnych koszykach produktowych; kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki – wartość sprzedaży zmniejszyła się o 12 proc., a wolumen aż o 13 proc. Wśród produktów spożywczych największy wpływ na spadek obrotów miały piwo i wódka – sprzedaż piwa spadła o 4 proc. (wolumenowo o 7 proc.), natomiast wódki o 2 proc. (wolumenowo o 8 proc.).

Udział sklepów małoformatowych w całkowitym rynku FMCG w Polsce w pierwszym kwartale 2025 wyniósł 32 proc.. Największe różnice w dynamice sprzedaży między małym formatem a całym rynkiem FMCG zaobserwowano w kategorii chemiczno-kosmetycznej. Podczas gdy w skali ogólnopolskiej odnotowano niewielki wzrost, w sprzedaży małoformatowej wystąpiły dwucyfrowe spadki.

Napoje energetyczne i sportowe ponownie okazały się jedną z najsilniejszych kategorii produktowych w sklepach spożywczych, odgrywając również istotną rolę w asortymencie drogerii. Choć minął już rok od wprowadzenia zakazu sprzedaży napojów z dużą zawartością kofeiny osobom niepełnoletnim, sektor ten zdaje się skutecznie dostosował do nowych przepisów. W analizowanym kanale sprzedaży napoje te zajmują czwarte miejsce wśród kategorii spożywczych generujących najwyższe obroty, a ich dynamika wzrostu rok do roku znacząco przewyższa inne kluczowe segmenty. W pierwszym kwartale 2025 roku wartość ich sprzedaży przekroczyła 500 milionów złotych, co oznacza wzrost o 18 proc., przy jednoczesnym wzroście wolumenu o niemal 13 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 06:13