StoryEditor
Sieci i centra handlowe
29.01.2021 00:00

Carrefour rozwija sieć sklepów convenience w Polsce

Pomimo trudności związanych z epidemią, francuska sieć uruchomiła w ostatnim kwartale 2020 r., 12 nowych sklepów: 9 Carrefour Express convenience i 3 Globi. Obecnie w sieci Carrefour działa już 687 sklepów osiedlowych, z których większość to placówki franczyzowe rozwijane we współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami.

Jak podaje sieć handlowa w komunikacie prasowym, rozwój sklepów w formacie convenience to jeden z priorytetów planu strategicznego „Carrefour 2022”, dzięki którym może być bliżej swoich klientów.

Spośród 9 nowych sklepów Carrefour Express, cztery działają w Warszawie, a spośród pozostałych trzy w Gdyni, Krakowie, Gorzowie Wielkopolskim. Kolejne dwa zostały otwarte na MOP Wilczyce przy autostradzie A4 w Legnicy oraz stacji paliw w Sękowie.

Sklepy Carrefour Express mają w ofercie ponad 1500 artykułów. Natomiast sklepy Globi pod względem powierzchni i asortymentu są kierowane w szczególności do mieszkańców małych miast oraz terenów wiejskich. Mimo to, jeden z nowych sklepów powstał w Bydgoszczy, a dwa w mniejszych miejscowościach: Lesznowoli i Sierakowicach Lewych. Ten ostatni, to kolejny sklep otwarty we współpracy z wieloletnim partnerem biznesowym, który sukcesywnie rozbudowuje swoją sieć sklepów w ramach franczyzy Carrefour. 

- Pomimo trudnego 2020 roku, Carrefour Polska ma już blisko 700 sklepów w formacie convenience. W 2021 r. będziemy dalej aktywnie rozbudowywać ich sieć wykorzystując naszą strategiczną synergię omnikanałową z własną siecią handlową i pomagając naszym partnerom franczyzowym w dochodowym prowadzeniu sklepów. Oferujemy bardzo dobre warunki współpracy, przejrzystą umowę, elastyczne rozwiązania i przyjazny model partnerskiej franczyzy. Dzięki dużej różnorodności formatów jesteśmy w stanie dopasować ofertę do indywidualnych możliwości, lokalizacji, a przede wszystkim potrzeb lokalnego klienta – mówi Krzysztof Łagowski, dyrektor Sklepów Convenience w Carrefour Polska.

Do każdego nowo otwieranego sklepu Carrefour podchodzi indywidualnie, ekipa specjalistów dba o właściwą aranżację, dobór asortymentu, atrakcyjną wizualizację i logistykę ze stabilną ciągłością dostaw. Klienci sklepów Carrefour Express mogą łatwo dokonać zakupów, odebrać przesyłkę czy opłacić rachunki. W sklepach franczyzowych sukcesywnie wdrażana jest też usługa click&collect.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
09.06.2025 14:00
Inglot otwiera nowy butik w Magnolia Park – większa przestrzeń, nowe usługi i produkty
Nowy salon marki we Wrocławiu został urządzony w odświeżonym koncepcie.Inglot

W czerwcu polska marka kosmetyczna Inglot otworzyła nowy sklep w centrum handlowym Magnolia Park we Wrocławiu. Nowa lokalizacja na parterze, o powierzchni ponad 30 mkw., zastąpiła dotychczasowy punkt wolnostojący. Butik zaprojektowano zgodnie z najnowszym konceptem marki, który zakłada lepsze dostosowanie przestrzeni do potrzeb konsumentów – zarówno pod względem estetyki, jak i funkcjonalności. Klienci mogą teraz korzystać z podziału na strefy: pielęgnacyjną, bazową, kolorową i manicure, co ułatwia poruszanie się po ofercie.

Jak podkreśla Marta Kocik, dyrektorka Magnolia Park, nowy lokal to odpowiedź na rosnące zainteresowanie wysokiej jakości kosmetykami i komfortowymi warunkami zakupów. Zwiększenie powierzchni pozwoliło na rozszerzenie asortymentu naturalnych kosmetyków i podniesienie standardu obsługi. Sklep wyróżnia się pastelowym wystrojem wnętrza inspirowanym ludzką twarzą, co ma nie tylko walory estetyczne, ale też funkcjonalne – sprzyjające indywidualnemu podejściu do potrzeb klientów.

Nowością w butiku są profesjonalne usługi makijażowe – dzienny, wieczorowy oraz okolicznościowy – a także lekcje makijażu. Co istotne, klientki otrzymują w cenie usługi zestaw kosmetyków o tej samej wartości, co czyni ofertę unikatową na rynku. Na makijaż można umawiać się w salonie, przez aplikację Booksy lub telefonicznie. Na otwarcie zaplanowano również specjalne wydarzenie: 20 i 21 czerwca odwiedzający będą mogli skorzystać z analizy kolorystycznej prowadzonej przez Mateusza Szlagiera – eksperta w tej dziedzinie.

Marka Inglot, obecna na sześciu kontynentach, pozostaje firmą rodzinną z polskim kapitałem. Aż 95 proc. produktów powstaje w zakładzie produkcyjnym w Przemyślu. Firma znana jest z innowacyjnego podejścia i dbałości o etykę – kosmetyki nie są testowane na zwierzętach. Otwarcie nowego butiku zbiegło się z premierą nowego produktu: pomadki Glazed Lips z filtrem SPF 50+, stanowiącej odpowiedź na potrzeby konsumentek w zakresie ochrony i pielęgnacji ust.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
04.06.2025 15:30
Atak na e-commerce Victoria’s Secret. Firma ostrzega przed wpływem na wyniki finansowe
Sieć bieliźniarska jest liczącym się graczem na rynku kosmetycznym ze względu na bogatą ofertę zapachów, makijażu i pielęgnacji.Shutterstock

Victoria’s Secret & Co. poinformowała o incydencie bezpieczeństwa, który spowodował trzydniowe wyłączenie sklepu internetowego. Firma ostrzega, że zdarzenie może negatywnie wpłynąć na wyniki finansowe za bieżący kwartał. Trwają prace nad pełną oceną skali i konsekwencji ataku. Mimo że wstępne dane za pierwszy kwartał – zakończony 3 maja – nie zostały naruszone, to spółka podkreśla, że poniosła dodatkowe koszty i straty, które mogą odbić się na przyszłych wynikach.

W 2023 roku około jedna trzecia całkowitej sprzedaży Victoria’s Secret pochodziła z kanału e-commerce, co czyni przerwę w działalności cyfrowej szczególnie istotną. Incydent doprowadził do opóźnienia publikacji raportu finansowego, pierwotnie planowanego na ten tydzień. Pracownicy wciąż mają ograniczony dostęp do części systemów korporacyjnych, co utrudnia przetwarzanie danych potrzebnych do przygotowania sprawozdań.

Pomimo problemów technicznych, Victoria’s Secret podała wstępne wyniki za pierwszy kwartał – sprzedaż wyniosła 1,35 miliarda dolarów i była zgodna z oczekiwaniami analityków. Spółka zaznacza, że jak dotąd incydent nie spowodował istotnych zakłóceń w bieżącej działalności operacyjnej, choć niektóre procesy wciąż są przywracane.

Reakcja rynku była natychmiastowa – akcje spółki spadły o około 2 proc. w notowaniach na nowojorskiej giełdzie w dniu ogłoszenia informacji. Od początku roku kurs Victoria’s Secret stracił już około 50 proc. To kolejny w ostatnim czasie przypadek naruszenia bezpieczeństwa danych w sektorze detalicznym – podobne problemy dotknęły ostatnio firmę Adidas AG oraz kilku detalistów w Wielkiej Brytanii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 20:40