StoryEditor
Sieci i centra handlowe
29.01.2021 00:00

Carrefour rozwija sieć sklepów convenience w Polsce

Pomimo trudności związanych z epidemią, francuska sieć uruchomiła w ostatnim kwartale 2020 r., 12 nowych sklepów: 9 Carrefour Express convenience i 3 Globi. Obecnie w sieci Carrefour działa już 687 sklepów osiedlowych, z których większość to placówki franczyzowe rozwijane we współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami.

Jak podaje sieć handlowa w komunikacie prasowym, rozwój sklepów w formacie convenience to jeden z priorytetów planu strategicznego „Carrefour 2022”, dzięki którym może być bliżej swoich klientów.

Spośród 9 nowych sklepów Carrefour Express, cztery działają w Warszawie, a spośród pozostałych trzy w Gdyni, Krakowie, Gorzowie Wielkopolskim. Kolejne dwa zostały otwarte na MOP Wilczyce przy autostradzie A4 w Legnicy oraz stacji paliw w Sękowie.

Sklepy Carrefour Express mają w ofercie ponad 1500 artykułów. Natomiast sklepy Globi pod względem powierzchni i asortymentu są kierowane w szczególności do mieszkańców małych miast oraz terenów wiejskich. Mimo to, jeden z nowych sklepów powstał w Bydgoszczy, a dwa w mniejszych miejscowościach: Lesznowoli i Sierakowicach Lewych. Ten ostatni, to kolejny sklep otwarty we współpracy z wieloletnim partnerem biznesowym, który sukcesywnie rozbudowuje swoją sieć sklepów w ramach franczyzy Carrefour. 

- Pomimo trudnego 2020 roku, Carrefour Polska ma już blisko 700 sklepów w formacie convenience. W 2021 r. będziemy dalej aktywnie rozbudowywać ich sieć wykorzystując naszą strategiczną synergię omnikanałową z własną siecią handlową i pomagając naszym partnerom franczyzowym w dochodowym prowadzeniu sklepów. Oferujemy bardzo dobre warunki współpracy, przejrzystą umowę, elastyczne rozwiązania i przyjazny model partnerskiej franczyzy. Dzięki dużej różnorodności formatów jesteśmy w stanie dopasować ofertę do indywidualnych możliwości, lokalizacji, a przede wszystkim potrzeb lokalnego klienta – mówi Krzysztof Łagowski, dyrektor Sklepów Convenience w Carrefour Polska.

Do każdego nowo otwieranego sklepu Carrefour podchodzi indywidualnie, ekipa specjalistów dba o właściwą aranżację, dobór asortymentu, atrakcyjną wizualizację i logistykę ze stabilną ciągłością dostaw. Klienci sklepów Carrefour Express mogą łatwo dokonać zakupów, odebrać przesyłkę czy opłacić rachunki. W sklepach franczyzowych sukcesywnie wdrażana jest też usługa click&collect.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
13.08.2025 12:09
Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa
Wzrost Nykaa był napędzany skupieniem się na dotarciu do większej liczby klientów w sklepach internetowych i stacjonarnych oraz oferowaniu produktów z wyższej półkiNykaa IG

Indyjska Nykaa, sprzedawca kosmetyków premium, odnotował dwukrotny wzrost zysku za ostatni kwartał dzięki wciąż rosnącemu popytowi na produkty kosmetyczne – informuje Reuters. Plany rozszerzenia swojego biznesu kosmetycznego o rynek indyjski informowały m.in. firmy Amway, Chanel, a także polskie firmy – w tym Inglot czy Dr. Irena Eris.

FSN E-Commerce Ventures, spółka macierzysta indyjskiego sprzedawcy detalicznego kosmetyków Nykaa, potwierdziła ponad dwukrotny wzrost kwartalnego zysku, dzięki zmianom w portfolio marek oraz stabilnemu popytowi na kosmetyki do makijażu i pielęgnacji skóry.

Nykaa, która sprzedaje online i offline szereg marek, takich jak Estee Lauder, Chanel, Kylie Cosmetics, poinformowała, że zysk wzrósł do 233,2 mln rupii (2,66 mln USD) w pierwszym kwartale, zakończonym 30 czerwca. Rok wcześniej zysk wyniósł za analogiczny okres 96,4 mln rupii.

Nykaa prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem ponad 100 sklepów stacjonarnych oraz online. Niedawno o nawiązaniu współpracy z indyjskim gigantem poinformowało Chanel, które będzie prowadzić sprzedaż w regionie w wybranych sklepach Nykaa Luxe, a także poprzez aplikację Nykaa i w sklepie online. 

Nykaa, dodając do swojej oferty takie podmioty jak luksusowe Chanel, koreańska marka kosmetyków do pielęgnacji skóry Aestura i producent kremów przeciwsłonecznych Supergoop, zwiększyła przychody z branży kosmetycznej o 24 proc. do 19,75 mld rupii.

Hindusi, zwłaszcza ci bardziej zamożni, nie stronią od wydatków na produkty do pielęgnacji skóry i kosmetyki – kategorię ta obecnie radzi sobie lepiej niż inne, nawet pomimo globalnego spowolnienia konsumpcji. Wartość indyjskiego przemysłu kosmetycznego i środków higieny osobistej szacowany jest na 28 mld dolarów – podaje Reuters.

Wzrost Nykaa był napędzany skupieniem się na dotarciu do większej liczby klientów w sklepach internetowych i stacjonarnych oraz oferowaniu produktów z wyższej półki. W połączeniu z 15-procentowym wzrostem, osiągniętym przez Nykaa w segmencie modowym, zwiększyło to całkowite przychody o 23 proc. do 21,55 miliarda rupii. Nykaa sprzedaje odzież i akcesoria takich marek. jak Victoria‘s Secret i Mia

Jak podkreślały Wiadomości Kosmetyczne rok temu, Indie to idealny kierunek eksportu dla polskiej branży kosmetycznej, czego dowodami są sukcesy firm Inglot oraz Dr Irena Eris. Łączna wartość kontraktów gospodarczych między Polską a Indiami cały czas rośnie, przekroczyła w tamtym czasie 6 mld dolarów. Wciąż ponad dwie trzecie tych kwot stanowi import, ale sukcesy polskim firm pokazują, że branża beauty powinna zainteresować się tamtejszym rynkiem zbytu.

Zobacz więcej:  Indie obiecującym rynkiem dla polskich kosmetyków. By rósł eksport, potrzebujemy lepszych relacji dyplomatycznych

Bożena Wróblewska, Krajowa Izba Gospodarcza: Polskie firmy kosmetyczne coraz bardziej interesują się rynkami azjatyckimi

Kolejna zachodnia firma kosmetyczna planuje podbój rynku w Indiach

Amway uznaje Indie za swój priorytetowy rynek i inwestuje 4 miliony dolarów

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
12.08.2025 14:33
Victoria’s Secret z innowacyjnym konceptem w Galerii Krakowskiej
Victoria‘s Secret mat.pras.

Sieć Victoria’s Secret, specjalizująca się w bieliźnie oraz produktach kosmetycznych, zapachach, produktach do pielęgnacji ciała i odzieży domowej, otworzyła w pierwszych dniach sierpnia swój najnowszy sklep w Krakowie.

Sklep ze świetną lokalizacją (w Galerii Krakowskiej, tuż obok Dworca Głównego, w pobliżu Rynku i Starego Miasta) prezentuje innowacyjnie zaprojektowany koncept oraz intuicyjną nawigację, dzięki którym klienci mogą cieszyć się sprawnymi zakupami.

image
Victoria‘s Secret mat.pras.

Klienci znajdą w ofercie nie tylko kultową bieliznę i piżamy, ale też mogą wybierać spośród szerokiej gamy kosmetyków marki, w tym popularnych zapachów, mgiełek oraz perfum, z których kilka zostało bestsellerami - nie tylko na polskim rynku.

image
Victoria‘s Secret mat.pras.

W nowym sklepie dostępne będą także bezpłatne, indywidualne konsultacje brafitterskie. Jak podkreśla Victoria’s Secret, usługa dopasowania biustonoszy jest bezpłatna i nie wymaga wcześniejszej rezerwacji.

Zobacz też: Victoria’s Secret zmienia CEO: za sterem stanie autorka sukcesu Savage x Fenty, Hillary Super

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 23:48