StoryEditor
Sieci i centra handlowe
28.05.2020 00:00

Drogerie Vica tworzą strefy piękna w marketach Grupy SPAR! W planach 45 placówek. [Galeria zdjęć]

Polska sieć drogerii Vica rozpoczęła współpracę z Grupą SPAR. W placówkach tej sieci stworzy strefy piękna Vica, które będą działały na zasadzie sklepu w sklepie. Pierwsza drogeria tego typu została już otwarta w markecie Eurospar w Poznaniu. Kolejna, na początku czerwca ruszy w warszawskim centrum handlowym Blue City. – Docelowo strefy z własną ekspozycją Vica mogą pojawić się nawet w 45 sklepach SPAR – potwierdził dla "Wiadomości Kosmetycznych" Rob Philipson, członek zarządu Spar Group.

Polska sieć drogerii Vica prowadzi ponad 30 własnych drogerii. Teraz podpisała także umowę z Grupą SPAR, w ramach której zagospodaruje strefy piękna w jej marketach. Umowa dotyczy placówek, które SPAR przejął po sieci delikatesów Piotr i Paweł i dostosowuje je asortymentowo i wizualizacyjnie do swoich standardów.

Drogeryjna sieć Vica dostała do dyspozycji ok. 100 mkw. w marketach Eurospar do zagospodarowania na przestrzeń kosmetyczną, którą będzie zarządzać. Na razie jest to projekt pilotażowy obejmujący dwa markety. Pierwszy market po rebrandingu, gdzie powstała strefa Vica, został otwarty 26 maja przy ul. Promienistej w Poznaniu, drugi na początku czerwca ruszy w Blue City w Warszawie. Docelowo może to być 45 marketów pod szyldem Eurospar, w których wnętrzu pojawią się strefy pod logo Vica.

– Współpraca z nowym partnerem – polską siecią drogerii Vica – dotyczy placówek, które przechodzą rebranding – dostosowujemy je asortymentowo i wizualizacyjnie do standardów naszej sieci sklepów. Na razie projekt obejmuje dwie lokacje pilotażowe – będziemy dokładnie analizować potrzeby i zadowolenie naszych klientów. Ekspozycje drogerii Vica z produktami kosmetycznymi w naszych placówkach będą wielkości ok. 100 mkw. Wraz ze wzrostem zainteresowania artykułami drogeryjnymi będziemy wdrażać kolejne etapy projektu Shop in Shop tej marki – docelowo strefy z własną ekspozycją Vica mogą pojawić się nawet w 45 sklepach SPAR – potwierdził dla "Wiadomości Kosmetycznych" Rob Philipson, członek zarządu Spar Group. – Nie zwalniamy tempa i planujemy kolejne wdrożenia ekspozycji Shop in Shop także innych partnerów w sklepach SPAR, m.in. marki Greno – dostarczającej najwyższej jakości ręczniki, pościeli i inne tekstylia domowe – w następnych 21 sklepach – dodał Rob Philipson.

Drogerie Vica to polska, lokalna sieć sklepów działająca na terenie województw wielkopolskiego, dolnośląskiego, lubuskiego i łódzkiego. Należy do niej ponad 30 drogerii. Specjalizuje się w sprzedaży kosmetyków, w tym hiszpańskich marek i naturalnych produktów (także chemii gospodarczej). Średnia powierzchnia drogerii Vica to 130 mkw., liczba pozycji asortymentowych – ok. 11 tys. SKU. Drogerie Vica odwiedza miesięcznie ok. 100 tys. klientów. Sieć prowadzi własny program lojalnościowy Vica Club (100 tys. wydanych kart). Sieć prowadzi także własną drogerię internetową vica.pl, która ma w ofercie ponad 4 tys. produktów. Organizatorem siec Vica i głównym dostawcą dla niej jest hurtownia Davi.

Spółka Wasz Sklep SPAR należy do SPAR Group i jest wyłącznym operatorem licencji SPAR na terenie Polski. Spółka zakłada dysponowanie 400 sklepami w ciągu 5 lat w Polsce – na bazie placówek Piotr i Paweł, a także w oparciu o nowe umowy z niezależnymi detalistami. 26 maja spółka otworzyła 4 nowe sklepy jednego dnia – trzy w Poznaniu, jeden w Częstochowie. SPAR prowadzi w Polsce ponad 210 sklepów w systemie partnerskim pod szyldami SPAR, SPAR Express i Eurospar.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
09.12.2025 15:16
Lush wznawia franczyzę we Francji, stawiając na model licencjonowania
Lush to jedna z najbardziej znanych sieci kosmetycznych w Europie.Agata Grysiak

Po trzech latach intensywnej konsolidacji i przekształcania sklepów w placówki własne, Lush zdecydował się ponownie otworzyć możliwość prowadzenia sklepów pod swoim szyldem we Francji. Firma, która dotąd unikała klasycznej franczyzy, w 2025 r. wraca do współpracy z partnerami zewnętrznymi, licząc na przyspieszenie ekspansji na jednym z kluczowych rynków europejskich. Zmiana ta oznacza otwarcie nowego etapu rozwoju, różniącego się jednak znacząco od standardowych programów franczyzowych.

Według informacji przekazywanych przez Lush, decyzja o wznowieniu programu wynika przede wszystkim z potrzeby zwiększenia tempa rozbudowy sieci. W ostatnich latach francuski rynek beauty notował stabilne wzrosty, co zachęciło firmę do szukania bardziej elastycznego modelu operacyjnego. Dotychczasowa strategia polegała na centralizacji i przejmowaniu sklepów od partnerów, jednak tempo rozwoju okazało się niewystarczające wobec rosnącego popytu i konkurencji.

Wprowadzenie na nowo współpracy z partnerami nie oznacza jednak powrotu do klasycznego systemu franczyzowego. Lush określa swój model jako system licencjonowania („licensee”), co oznacza większą autonomię firmy w kształtowaniu standardów operacyjnych i wizerunkowych. Licencjobiorcy działają zgodnie z zasadami marki, ale nie uzyskują pełnego pakietu usług typowych dla tradycyjnej franczyzy. Taki model jest stosowany przez spółki prywatne, które chcą zachować kontrolę nad kluczowymi obszarami działalności.

Wejście w program licencyjny Lush wymaga znaczących nakładów finansowych. Szacowany koszt otwarcia sklepu we Francji mieści się w przedziale od 70 000 do 400 000 dolarów, obejmując wynajem lokalu, budowę i wyposażenie, zatowarowanie oraz działania marketingowe. Tak szeroki zakres inwestycji odzwierciedla zróżnicowanie wielkości i lokalizacji sklepów – od małych butików po większe salony ulokowane w prestiżowych centrach handlowych.

Wysokie koszty wejścia mają jednak na celu utrzymanie jakości sieci, która stanowi kluczowy element strategii marki. Lush znany jest z ręcznie wytwarzanych produktów i unikalnego doświadczenia zakupowego, co wymaga spełnienia określonych standardów wizualnych i operacyjnych. Firma zapewnia wsparcie w zakresie szkolenia personelu, zatowarowania i marketingu, natomiast licencjobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za inwestycję oraz bieżące zarządzanie sklepem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.12.2025 23:25
Rituals w formacie premium działa już w warszawskiej Arkadii [FOTORELACJA]
622306
/ Marzena Szulc
622308
/ Marzena Szulc
622297
/ Marzena Szulc
622298
/ Marzena Szulc
622306
622308
622297
622298
Gallery

W środę 3 grudnia marka Rituals ponownie otworzyła swój sklep w Westfield Arkadia w Warszawie. Przebudowa trwała kilka miesięcy. Jest to pierwszy butik marki w Polsce w formacie premium– przestrzeń zaprojektowano z myślą o komforcie klientów oraz szerszym asortymencie. Czym jeszcze wyróżnia się ten sklep?

Tylko w tym sklepie dostępna jest stacjonarnie kolekcja Amsterdam o zapachu holenderskiego tulipana i yuzu. Z okazji otwarcia na odwiedzających czekało wiele niespodzianek i wyjątkowych ofert – pierwszych 200 klientów otrzymało limitowane torby, stworzone specjalnie na tę okazję z upominkami od marki. Dodatkowo przez pierwsze pięć dni od otwarcia klienci będą mogli skorzystać ze specjalnej oferty na kultowe pianki pod prysznic – idealny prezent na nadchodzące święta.

Tylko w dzień otwarcia klienci mogli skorzystać z wyjątkowej niespodzianki – możliwości personalizacji zakupionych produktów za pomocą kaligrafii. 

image
Marzena Szulc

Powiększony sklep Rituals w Westfield Arkadia to miejsce, w którym codzienne czynności zmieniają się w chwile relaksu, a zakupy stają się inspirującym doświadczeniem. To idealny moment, by odkryć odświeżone wnętrze i wprowadzić do swojej codzienności odrobinę harmonii – przekonuje Rituals. 

Amsterdam Collection dostępna w sklepie Rituals w Westfield Arkadia to wyjątkowa kolekcja, która powstała we współpracy ze słynnym Rijksmuseum w Amsterdamie i stanowi hołd dla historii Holandii – kraju, z którego wywodzi się marka Rituals.

image
Marzena Szulc
Połączenie holenderskiego tulipana i yuzu oddaje klimat zwiedzania tego miasta. Design opakowań inspirowany jest słynną niebieską ceramiką z Delft, ozdobioną motywami azjatyckich kwiatów i ptaków. Fani marki znajdą w kolekcji ulubione produkty takie jak pianka pod prysznic, krem do ciała, mgiełkę, czy peeling, a entuzjaści produktów do domu – patyczki zapachowe, świece, zapachy do domu i do samochodu. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 16:33