StoryEditor
Sieci i centra handlowe
15.07.2021 00:00

Galeria Bronowice oferuje szczepienia przeciw COVID-19 przy okazji zakupów

Pierwszy w Małopolsce punkt szczepień przeciw COVID-19 w centrum handlowym ruszył w Galeria Bronowice. Działa od poniedziałku 12 lipca i przez pierwsze trzy dni zaszczepił 500 osób. Klienci mogą przyjąć preparat przy okazji zakupów bez konieczności wcześniejszej rejestracji.

W punkcie szczepień zlokalizowanym w Galerii Bronowice w Krakowie mogą zaszczepić się zarówno wszyscy chętni, którzy do tej pory tego nie zrobili, jak i osoby mające przyjąć drugą dawkę. Dotyczy to również szczepień najmłodszych od 12 roku życia. Nie jest wymagana wcześniejsza rejestracja. Na miejscu należy wypełnić niezbędną dokumentację oraz przejść kwalifikację medyczną, na podstawie której podawany jest preparat. Organizatorem punktu szczepień jest Centrum Medyczne Unimed Kraków.

W galerii dostępna jest jednodawkowa szczepionka firmy Johnson&Johnson. W dyspozycji punktu są także preparaty dwudawkowe, takie jak Pfizer i Moderna – klienci mogą skorzystać ze szczepienia pełnym cyklem w/w preparatów, jak również zaszczepić się drugą dawką bez względu na miejsce przyjęcia pierwszej. Dzieciom i młodzieży od 12 roku życia podawany jest dwudawkowy preparat firmy Pfizer.

Punkt szczepień w Galerii Bronowice znajduje się na parterze, przy schodach ruchomych prowadzących na pasaż z bezpłatnego parkingu. Przygotowano go zgodnie z wymogami organizacyjno-technicznymi i wytycznymi dla tego typu placówek. Wyposażony został w odpowiedni sprzęt medyczny. Do dyspozycji odwiedzających go osób jest wykwalifikowany personel oraz lekarze. Szczepiący się przyjmowani są przy zachowaniu reżimu sanitarnego.

– Galeria Bronowice jest pierwszym centrum handlowym w naszym regionie, w którym pojawił się punkt szczepień przeciw COVID-19. Dzięki współpracy z lokalną przychodnią może on zapewnić fachową obsługę oraz sprawne funkcjonowanie. Po kilku pierwszych dniach działania widzimy, że obecność tego typu placówki w centrum handlowym sprawdza się, a szczepieniem jest zainteresowanych sporo osób – mówi Aleksandra Mańka, dyrektor Galerii Bronowice.

Punkt szczepień czynny jest w godzinach otwarcia centrum handlowego. Codziennie dysponuje minimum 200 dawkami szczepionek – po podaniu tej puli lokal w danym dniu jest zamykany. Codziennie na stronie Galerii Bronowice (około południa) pojawia się informacja na temat dostępności dawek poszczególnych szczepionek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.11.2025 10:26
Bath & Body Works obniża prognozy i wprowadza plan naprawczy Consumer First Formula
Bath & Body Works od lat zaopatruje konsumentów i konsumentki w świece, spreje do ciała i płyny dezynfekcyjne.Marzena Szulc

Bath & Body Works odnotował w trzecim kwartale 2025 roku spadek sprzedaży o 1 proc., do poziomu 1,6 mld dolarów. Pogarszające się wyniki skłoniły firmę do obniżenia prognoz zarówno na czwarty kwartał, jak i na cały rok obrotowy. Jednocześnie sieć ogłosiła wprowadzenie nowego planu transformacyjnego pod nazwą Consumer First Formula, który ma poprawić wyniki i wzmocnić pozycję marki.

W trzecim kwartale zysk na akcję wyniósł 0,37 dolarów, a w ujęciu skorygowanym 0,35 dolarów. Spadki odnotowano także w wynikach operacyjnych i zysku netto, które okazały się niższe niż rok wcześniej. Spółka prognozuje, że w czwartym kwartale sprzedaż obniży się o wartości „high single-digit”, czyli o wysoki jednocyfrowy procent. W całym roku Bath & Body Works spodziewa się spadku przychodów w niskich jednocyfrowych wartościach.

Aktualizacja prognoz obejmuje również oczekiwania dotyczące rentowności. Firma zakłada, że skorygowany zysk na akcję za rok 2025 osiągnie co najmniej 2,83 dolarów. Obniżone przewidywania są reakcją na trudne otoczenie konsumenckie, w tym ostrożniejsze wydatki klientów oraz presję kosztową.

W odpowiedzi na te wyzwania firma wdraża plan Consumer First Formula, skoncentrowany na czterech strategicznych obszarach. Należą do nich: intensyfikacja innowacji produktowych w kluczowych kategoriach, odświeżenie wizerunku marki, rozszerzenie zasięgu rynkowego poprzez rozwój kanałów cyfrowych i hurtowych oraz poprawa efektywności operacyjnej. Ostatni z elementów ma przynieść 250 mln dolarów oszczędności w ciągu dwóch lat.

Strategia ma na celu przeciwdziałać bieżącym trudnościom rynkowym oraz przygotować firmę do stabilniejszego wzrostu w kolejnych latach. Bath & Body Works liczy, że bardziej skoncentrowane działania produktowe, wzmocnienie kapitału marki oraz dyscyplina kosztowa pozwolą na poprawę wyników i lepsze wykorzystanie potencjału w zmieniającym się otoczeniu handlowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.11.2025 15:01
Kaufland testuje nowy system zwrotu opakowań po kosmetykach
Kaufland

Kaufland Germany uruchomił pilotażowy system zwrotu opakowań po kosmetykach, realizowany we współpracy ze start-upem reo – cyfrową platformą wspierającą obieg opakowań wielokrotnego użytku. Projekt powstał przy udziale Zero Waste Innovation Hub w Monachium i stanowi kolejny krok sieci w kierunku ograniczania odpadów opakowaniowych. Test ma pokazać, czy rozwiązania znane ze zwrotu butelek mogą działać także w kategorii kosmetyków.

Od 30 października klienci mogą zwracać puste opakowania po kosmetykach w dziesięciu sklepach Kaufland oraz w trzech sklepach VollCorner na terenie regionu Monachium. Łącznie obejmuje to 13 placówek, w których wdrożono oznaczenia na półkach oraz na produktach, aby ułatwić uczestnictwo w programie. Zwroty dotyczą wybranych artykułów marek Lavera Naturkosmetik, Kneipp oraz Logocos Naturkosmetik.

Mechanizm pilotażu jest prosty i oparty na zasadach znanych z systemu kaucji za butelki. Za każde zwrócone puste opakowanie klient otrzymuje zwrot w wysokości 29 centów. Kaufland podkreśla, że celem projektu jest maksymalne uproszczenie procesu, tak aby stał się intuicyjny i możliwy do wdrożenia na szeroką skalę.

Według Steffanie Rainer, CEO reo, kluczowe jest pokazanie, że „świadome konsumowanie nie musi oznaczać dodatkowego wysiłku”. Jak dodała, dopiero wtedy, gdy rozwiązania prośrodowiskowe zostają włączone w codzienne zakupy, możliwa jest realna zmiana po stronie marek, detalistów i konsumentów. Z kolei Jessica Koch, international sales manager w Kauflandzie, podkreśliła rolę współpracy z innowacyjnymi start-upami, które wnoszą świeże spojrzenie i pozwalają rozwijać przyszłościowe modele handlu.

Kaufland Germany traktuje pilotaż jako test możliwości łączenia celów ekonomicznych z proekologicznymi i zapowiada dalszy rozwój projektu wraz z reo. Jeśli program okaże się skuteczny, może stać się inspiracją do wdrażania podobnych systemów w innych segmentach handlu detalicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2025 21:11