StoryEditor
Sieci i centra handlowe
15.07.2021 00:00

Galeria Bronowice oferuje szczepienia przeciw COVID-19 przy okazji zakupów

Pierwszy w Małopolsce punkt szczepień przeciw COVID-19 w centrum handlowym ruszył w Galeria Bronowice. Działa od poniedziałku 12 lipca i przez pierwsze trzy dni zaszczepił 500 osób. Klienci mogą przyjąć preparat przy okazji zakupów bez konieczności wcześniejszej rejestracji.

W punkcie szczepień zlokalizowanym w Galerii Bronowice w Krakowie mogą zaszczepić się zarówno wszyscy chętni, którzy do tej pory tego nie zrobili, jak i osoby mające przyjąć drugą dawkę. Dotyczy to również szczepień najmłodszych od 12 roku życia. Nie jest wymagana wcześniejsza rejestracja. Na miejscu należy wypełnić niezbędną dokumentację oraz przejść kwalifikację medyczną, na podstawie której podawany jest preparat. Organizatorem punktu szczepień jest Centrum Medyczne Unimed Kraków.

W galerii dostępna jest jednodawkowa szczepionka firmy Johnson&Johnson. W dyspozycji punktu są także preparaty dwudawkowe, takie jak Pfizer i Moderna – klienci mogą skorzystać ze szczepienia pełnym cyklem w/w preparatów, jak również zaszczepić się drugą dawką bez względu na miejsce przyjęcia pierwszej. Dzieciom i młodzieży od 12 roku życia podawany jest dwudawkowy preparat firmy Pfizer.

Punkt szczepień w Galerii Bronowice znajduje się na parterze, przy schodach ruchomych prowadzących na pasaż z bezpłatnego parkingu. Przygotowano go zgodnie z wymogami organizacyjno-technicznymi i wytycznymi dla tego typu placówek. Wyposażony został w odpowiedni sprzęt medyczny. Do dyspozycji odwiedzających go osób jest wykwalifikowany personel oraz lekarze. Szczepiący się przyjmowani są przy zachowaniu reżimu sanitarnego.

– Galeria Bronowice jest pierwszym centrum handlowym w naszym regionie, w którym pojawił się punkt szczepień przeciw COVID-19. Dzięki współpracy z lokalną przychodnią może on zapewnić fachową obsługę oraz sprawne funkcjonowanie. Po kilku pierwszych dniach działania widzimy, że obecność tego typu placówki w centrum handlowym sprawdza się, a szczepieniem jest zainteresowanych sporo osób – mówi Aleksandra Mańka, dyrektor Galerii Bronowice.

Punkt szczepień czynny jest w godzinach otwarcia centrum handlowego. Codziennie dysponuje minimum 200 dawkami szczepionek – po podaniu tej puli lokal w danym dniu jest zamykany. Codziennie na stronie Galerii Bronowice (około południa) pojawia się informacja na temat dostępności dawek poszczególnych szczepionek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
23.04.2025 15:26
Rituals notuje rekordowy rok 2024 z 21 proc. wzrostem sprzedaży
Z myślą o przyszłości, Rituals kontynuuje strategię rozszerzania swojej obecności, ze szczególnym uwzględnieniem rynków europejskich. Główne kierunki rozwoju to Francja, Niemcy i Włochy.Rituals

Marka kosmetyków i produktów wellness Rituals, mająca siedzibę w Amsterdamie, ogłosiła zakończenie roku 2024 z rekordowym wynikiem finansowym. Sprzedaż wzrosła o 21 proc. i osiągnęła poziom 1,79 miliarda funtów (2,1 miliarda euro), co stanowi znaczący skok względem 1,46 miliarda funtów (1,7 miliarda euro) w roku poprzednim. Według przedstawicieli firmy, na ten wzrost złożyły się przede wszystkim silny rozwój organiczny, ciągłe innowacje produktowe oraz globalna ekspansja — Rituals konsekwentnie utrzymuje tempo otwierania jednego nowego sklepu w każdy dzień roboczy.

Firma odnotowała wzrost zarówno w sprzedaży detalicznej stacjonarnej, jak i internetowej. Obroty ze sklepów fizycznych zwiększyły się o 24 proc., natomiast sprzedaż online wzrosła o 17 proc., obecnie odpowiadając za 15 proc. całkowitych przychodów marki. Te dane podkreślają skuteczność strategii wielokanałowej oraz umiejętność dostosowania się do zmieniających się preferencji konsumentów.

Na koniec 2024 roku Rituals posiadała ponad 1300 sklepów w 42 krajach. Szczególnie dynamiczny wzrost nastąpił w regionie Azji oraz na rynkach europejskich. Do sukcesu firmy przyczyniła się także popularność linii luksusowych oraz edycji limitowanych, które nie tylko zwiększają wartość koszyka zakupowego, ale także przyciągają nowych klientów.

Patrząc w przyszłość, Rituals planuje dalszą ekspansję, szczególnie w Europie. Firma skupia się na rynkach takich jak Francja, Niemcy i Włochy, a w Wielkiej Brytanii odnotowała wzrost sprzedaży aż o 39 proc. w 2024 roku. W ramach strategii rozwoju globalnego na 2025 rok marka zakłada osiągnięcie obrotów przekraczających 2 miliardy funtów (2,4 miliarda euro) oraz otwarcie ponad 240 nowych sklepów, w tym 37 w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Szczególny nacisk położony zostanie również na ekspansję w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.04.2025 12:04
NIQ: W sklepach małoformatowych w 2024 kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki
Shutterstock

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaż produktów FMCG w sklepach małoformatowych – obejmujących duże, średnie i małe sklepy spożywcze, stacje benzynowe oraz sklepy alkoholowe – osiągnęła wartość blisko 24 miliardów złotych. Choć oznacza to wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, był on niewielki i wyniósł niespełna 1 proc. Jednocześnie wolumen sprzedaży spadł aż o 7 proc.

Znaczące zmiany odnotowano w poszczególnych koszykach produktowych; kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki – wartość sprzedaży zmniejszyła się o 12 proc., a wolumen aż o 13 proc. Wśród produktów spożywczych największy wpływ na spadek obrotów miały piwo i wódka – sprzedaż piwa spadła o 4 proc. (wolumenowo o 7 proc.), natomiast wódki o 2 proc. (wolumenowo o 8 proc.).

Udział sklepów małoformatowych w całkowitym rynku FMCG w Polsce w pierwszym kwartale 2025 wyniósł 32 proc.. Największe różnice w dynamice sprzedaży między małym formatem a całym rynkiem FMCG zaobserwowano w kategorii chemiczno-kosmetycznej. Podczas gdy w skali ogólnopolskiej odnotowano niewielki wzrost, w sprzedaży małoformatowej wystąpiły dwucyfrowe spadki.

Napoje energetyczne i sportowe ponownie okazały się jedną z najsilniejszych kategorii produktowych w sklepach spożywczych, odgrywając również istotną rolę w asortymencie drogerii. Choć minął już rok od wprowadzenia zakazu sprzedaży napojów z dużą zawartością kofeiny osobom niepełnoletnim, sektor ten zdaje się skutecznie dostosował do nowych przepisów. W analizowanym kanale sprzedaży napoje te zajmują czwarte miejsce wśród kategorii spożywczych generujących najwyższe obroty, a ich dynamika wzrostu rok do roku znacząco przewyższa inne kluczowe segmenty. W pierwszym kwartale 2025 roku wartość ich sprzedaży przekroczyła 500 milionów złotych, co oznacza wzrost o 18 proc., przy jednoczesnym wzroście wolumenu o niemal 13 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 13:42