StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.06.2024 11:39

Grupa Empik powiększa zarząd spółki i powołuje na wiceprezesa dyrektora e-commerce

Zarząd Grupy Empik / fot. Empik
Grupa Empik poinformowała o zmianach w zarządzie spółki, które mają ją wzmocnić i pozwolić na efektywniejsze zarządzanie wielokanałowym rozwojem.

Grupa Empik dokonała w pierwszej połowie br. zmian w swoim zespole zarządczym i poinformowała teraz o tym media.

Karol Ignatowicz, dotychczasowy dyrektor e-commerce i łańcucha dostaw, członek zarządu od 2021 roku, objął stanowisko group COO i wiceprezesa. W nowej funkcji odpowiada za dalszy rozwój kanału online, doświadczenie klienta i łańcuch dostaw oraz synergie operacji w ramach spółek Empik, Empik Fulfilment, Platon i Empik Foto.

Do zarządu Grupy Empik dołączyło również troje dotychczasowych członków Executive Team:

Natalia Korzeniecka-Walak, dyrektorka ds. korporacyjnych, wspierająca rozwój Grupy od strony zasobów ludzkich, skutecznej i wydajnej organizacji, ekspertyzy prawnej, ESG oraz komunikacji korporacyjnej;

Wojciech Kudaś, dyrektor marketingu i strategii, który odpowiada za siłę marki Empik, maksymalizację wartości klienta i realizację kluczowych inicjatyw rozwojowych w ramach całej Grupy;

Łukasz Sitko, dyrektor operacyjny retail, odpowiedzialny za operacje i sprzedaż w kanale offline oraz realizację strategii ekspansji sieci fizycznej w ramach omnikanałowego ekosystemu Empiku.

Pozostały skład zarządu pozostaje bez zmian. Prezesem grupy jest Ewa Szmidt. Piotr Świątek jest dyrektorem finansowym, w roli członka zarządu od 2015 roku. Karol Czupryński to dyrektor handlowy, w zarządzie od 2023 r. 

Nowi członkowie zarządu mają wesprzeć  wielokanałowy rozwój Grupy Empik. Każdy z menedżerów odpowiada za jeden z filarów strategii, na którą składają się, jak podaje firma: e-commerce i łańcuch dostaw; rozwój sieci fizycznej; finanse; multikategoryjna, atrakcyjna oferta; HR, ESG i corporate affairs oraz marketing i siła marki.

– Bardzo się cieszę, że Natalia, Wojtek i Łukasz dołączyli do zarządu Grupy Empik. Każde z nich odznacza się wieloletnim doświadczeniem, silnymi kompetencjami i pasją do powierzonych im obszarów, które mają dużą strategiczną wagę dla naszego biznesu – podkreśla prezes Ewa Szmidt.

Zmiany nastąpiły także w radzie nadzorczej Empiku. W pierwszej połowie 2024 roku powołani zostali do niej dwaj nowi członkowie: Damian Zapłata (wcześniej m.in. prezes zarządu Modivo oracz członek zarządu Allegro na stanowisku chief commercial officera) oraz Jacek Owczarek (zarazem członek zarządu i dyrektor finansowy w Grupie Eurocash). Dołączyli oni do dotychczasowych członków rady: Łukasza Waszaka i Pawła Moskwy, wnosząc doświadczenie z obszarów e-commerce, marketplace, retail, finansów i logistyki.

Grupa Empik to firma handlowa działająca w modelu omnichannel. Posiada 350 stacjonarnych salonów oraz e-sklep i marketplace. Rocznie przez wszystkie kanały zakupy w Empiku robi 7 mln Polaków na kwotę 3 mld zł. Empik oferuje ponad 15 mln produktów w ponad 20 kategoriach – m.in. książki, zabawki, art. papiernicze, produkty cyfrowe, zdrowie i uroda, elektronika, dom i ogród czy sport.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.11.2025 16:37
Zmiany w zarządzie Victoria’s Secret? Przewodnicząca rady nadzorczej "pozbawiona obiektywizmu".
Gigant bieliźniany gorączkowo poszukuje sposobów na przetrwanie rewolucji kulturowej wewnątrz i na zewnątrz firmy.Lagardère Travel Retail

Australijska grupa inwestycyjna BBRC International, posiadająca blisko 12,9 proc. akcji Victoria’s Secret, wezwała do usunięcia z funkcji przewodniczącej rady nadzorczej Donny James oraz domaga się miejsca w zarządzie dla swojego założyciela, Bretta Blundy’ego. W liście skierowanym do spółki BBRC wyraziła zaniepokojenie ładem korporacyjnym i strategią firmy, określając James jako „zbyt długo zasiadającą” i pozbawioną obiektywizmu.

Victoria’s Secret poinformowała, że analizuje kandydaturę Blundy’ego, podkreślając jednocześnie, iż jego udział w radzie może wiązać się z potencjalnym konfliktem interesów. W reakcji na ujawnienie listu akcje spółki spadły o ok. 3 proc. w notowaniach przed sesją giełdową, a w godzinach popołudniowych zniżkowały o kolejne 1,5 proc.. Według danych LSEG BBRC jest drugim największym udziałowcem amerykańskiego producenta bielizny, który od 2021 r. funkcjonuje jako niezależna spółka po wydzieleniu z L Brands.

Blundy, australijski miliarder i założyciel BBRC, argumentuje, że jego obecność w radzie „wypełniłaby kluczowe luki i zwiększyła zaufanie rynku”. Ostrzegł jednocześnie, że jeśli zarząd nie zmieni swojego stanowiska, BBRC zamierza podjąć działania w celu wymiany części dyrektorów podczas przyszłorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy – „jeśli nie wcześniej”.

Victoria’s Secret przyznała, że jest „rozczarowana” brakiem odpowiedzi Blundy’ego na pytania dotyczące jego kandydatury, ale zapewniła o kontynuowaniu rozmów z BBRC w sprawie jego postulatów. W maju 2025 r., po zwiększeniu udziałów przez BBRC, spółka wprowadziła tzw. „shareholder rights plan”, mający chronić przed wrogim przejęciem. W czerwcu z kolei fundusz Barington Capital Group z Nowego Jorku również wezwał firmę do zmian w składzie rady i zniesienia planu ochrony akcjonariuszy.

Spór z BBRC to kolejny sygnał presji, jakiej Victoria’s Secret poddawana jest ze strony inwestorów po spadku wartości akcji od momentu debiutu giełdowego w 2021 r. Firma, której kapitalizacja wynosi obecnie ok. 1,8 mld USD, od dwóch lat zmaga się z osłabioną sprzedażą i próbami redefinicji wizerunku marki. Konflikt z największymi udziałowcami może zadecydować o dalszym kierunku zmian w strategii i strukturze zarządu spółki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.10.2025 13:22
H&M planuje emisję obligacji o wartości 500 mln euro po dwóch latach przerwy
Sieć od lat oferuje kosmetyki pielęgnacyjne i makijażowe.H&M Beauty

Szwedzka grupa H&M ogłosiła zamiar emisji 8-letnich obligacji o wartości 500 mln euro (ok. 583 mln dolarów). Będzie to pierwsza oferta długu spółki od dwóch lat i jednocześnie dowód na poprawę kondycji finansowej po serii lepszych od oczekiwań wyników kwartalnych.

Zgodnie z komunikatem, środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne. Decyzja o emisji następuje po dwóch z rzędu kwartałach, w których H&M zanotowało wyniki przewyższające prognozy analityków. Firma, kierowana przez prezesa Daniela Ervéra, koncentruje się na wzmocnieniu swojej głównej marki oraz ścisłej kontroli kosztów, co przynosi efekty w postaci poprawy rentowności.

Nowe papiery dłużne będą zapadać w 2033 roku i stanowią kontynuację poprzedniej emisji z 2023 roku, również o wartości 500 mln euro. Tamte obligacje miały charakter zielony i obecnie notowane są powyżej wartości nominalnej, co wskazuje na zaufanie inwestorów do stabilności H&M.

Sprzedaż nowej emisji koordynują międzynarodowe instytucje finansowe: BBVA, BNP Paribas, Citigroup, Danske Bank oraz Svenska Handelsbanken. Włączenie kilku czołowych banków europejskich i amerykańskich potwierdza skalę oraz znaczenie transakcji na rynku kapitałowym.

Planowana emisja obligacji sygnalizuje wzrost pewności finansowej H&M i utrzymujące się tempo odbudowy po okresie spowolnienia. Dla rynku detalicznego, który wciąż funkcjonuje w warunkach ostrożności i zmienności kosztów operacyjnych, decyzja szwedzkiej grupy jest interpretowana jako dowód skuteczności strategii restrukturyzacyjnej i większej odporności na presję makroekonomiczną.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. listopad 2025 07:29