StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.06.2024 11:39

Grupa Empik powiększa zarząd spółki i powołuje na wiceprezesa dyrektora e-commerce

Zarząd Grupy Empik / fot. Empik
Grupa Empik poinformowała o zmianach w zarządzie spółki, które mają ją wzmocnić i pozwolić na efektywniejsze zarządzanie wielokanałowym rozwojem.

Grupa Empik dokonała w pierwszej połowie br. zmian w swoim zespole zarządczym i poinformowała teraz o tym media.

Karol Ignatowicz, dotychczasowy dyrektor e-commerce i łańcucha dostaw, członek zarządu od 2021 roku, objął stanowisko group COO i wiceprezesa. W nowej funkcji odpowiada za dalszy rozwój kanału online, doświadczenie klienta i łańcuch dostaw oraz synergie operacji w ramach spółek Empik, Empik Fulfilment, Platon i Empik Foto.

Do zarządu Grupy Empik dołączyło również troje dotychczasowych członków Executive Team:

Natalia Korzeniecka-Walak, dyrektorka ds. korporacyjnych, wspierająca rozwój Grupy od strony zasobów ludzkich, skutecznej i wydajnej organizacji, ekspertyzy prawnej, ESG oraz komunikacji korporacyjnej;

Wojciech Kudaś, dyrektor marketingu i strategii, który odpowiada za siłę marki Empik, maksymalizację wartości klienta i realizację kluczowych inicjatyw rozwojowych w ramach całej Grupy;

Łukasz Sitko, dyrektor operacyjny retail, odpowiedzialny za operacje i sprzedaż w kanale offline oraz realizację strategii ekspansji sieci fizycznej w ramach omnikanałowego ekosystemu Empiku.

Pozostały skład zarządu pozostaje bez zmian. Prezesem grupy jest Ewa Szmidt. Piotr Świątek jest dyrektorem finansowym, w roli członka zarządu od 2015 roku. Karol Czupryński to dyrektor handlowy, w zarządzie od 2023 r. 

Nowi członkowie zarządu mają wesprzeć  wielokanałowy rozwój Grupy Empik. Każdy z menedżerów odpowiada za jeden z filarów strategii, na którą składają się, jak podaje firma: e-commerce i łańcuch dostaw; rozwój sieci fizycznej; finanse; multikategoryjna, atrakcyjna oferta; HR, ESG i corporate affairs oraz marketing i siła marki.

– Bardzo się cieszę, że Natalia, Wojtek i Łukasz dołączyli do zarządu Grupy Empik. Każde z nich odznacza się wieloletnim doświadczeniem, silnymi kompetencjami i pasją do powierzonych im obszarów, które mają dużą strategiczną wagę dla naszego biznesu – podkreśla prezes Ewa Szmidt.

Zmiany nastąpiły także w radzie nadzorczej Empiku. W pierwszej połowie 2024 roku powołani zostali do niej dwaj nowi członkowie: Damian Zapłata (wcześniej m.in. prezes zarządu Modivo oracz członek zarządu Allegro na stanowisku chief commercial officera) oraz Jacek Owczarek (zarazem członek zarządu i dyrektor finansowy w Grupie Eurocash). Dołączyli oni do dotychczasowych członków rady: Łukasza Waszaka i Pawła Moskwy, wnosząc doświadczenie z obszarów e-commerce, marketplace, retail, finansów i logistyki.

Grupa Empik to firma handlowa działająca w modelu omnichannel. Posiada 350 stacjonarnych salonów oraz e-sklep i marketplace. Rocznie przez wszystkie kanały zakupy w Empiku robi 7 mln Polaków na kwotę 3 mld zł. Empik oferuje ponad 15 mln produktów w ponad 20 kategoriach – m.in. książki, zabawki, art. papiernicze, produkty cyfrowe, zdrowie i uroda, elektronika, dom i ogród czy sport.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
28.11.2025 14:05
MRiRW rekomenduje Krajowej Grupie Spożywczej przejęcie Carrefour Polska
(fot. Robert Way/Shutterstock)Robert Way/Shutterstock

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oficjalnie zarekomendowało Krajowej Grupie Spożywczej przejęcie francuskiej sieci Carrefour, wskazując, że krok ten ma wzmocnić krajowy sektor rolno-spożywczy. Według resortu przejęcie jednego z największych detalistów w Polsce jest elementem szerszej strategii budowy zintegrowanych łańcuchów dostaw, które mają poprawić pozycję polskich rolników i ułatwić konsumentom dostęp do krajowej żywności. Rekomendacja została przekazana mediom za pośrednictwem PAP Biznes.

Resort podkreśla, że KGS, obejmując kontrolę nad siecią, mogłaby otworzyć polskim produktom znacznie szerszy dostęp do półek sklepowych. Obecnie rynek handlu detalicznego pozostaje w dużej mierze zdominowany przez zagraniczne dyskonty oraz marki własne, które ograniczają ekspozycję lokalnych producentów. Ministerstwo wskazuje, że tworzenie państwowych, zorganizowanych kanałów sprzedaży mogłoby zwiększyć udział polskich upraw i gospodarstw w dystrybucji żywności.

Wśród kluczowych argumentów MRiRW znalazły się trzy główne obszary. Po pierwsze, przejęcie miałoby poprawić konkurencyjność rolników poprzez budowę spójnych struktur „od pola do sklepu”. Po drugie, resort ostrzega, że brak narodowych kanałów handlowych osłabia stabilność gospodarki rolnej, zwiększając ryzyko wahań cen oraz destabilizacji rynku. Po trzecie, utworzenie „Polskiej Sieci Sklepów” na bazie Carrefoura pozwoliłoby na skuteczniejszą kontrolę krajowego sektora dystrybucji oraz lepsze zabezpieczenie interesów producentów.

Rekomendacja MRiRW jest kolejnym etapem działań państwa na rzecz poprawy stabilności finansowej produkcji rolnej. Resort od miesięcy podkreśla konieczność budowania narzędzi, które zapewnią polskim gospodarstwom przewidywalność cen oraz możliwość sprzedaży w zorganizowanych kanałach, zwłaszcza na końcowym etapie obrotu detalicznego.

Carrefour Polska to jedna z największych sieci handlowych w kraju, obejmująca ponad 900 sklepów działających w sześciu formatach – od hipermarketów i supermarketów po sklepy osiedlowe, hurtowo-dyskontowe i specjalistyczne – oraz kanał e-commerce. Firma zarządza również 20 centrami handlowymi o łącznej powierzchni ponad 230 tys. m² GLA oraz siecią 40 stacji paliw. Globalnie Carrefour posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach, co czyni go jednym z największych graczy branży spożywczej na świecie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.11.2025 10:26
Bath & Body Works obniża prognozy i wprowadza plan naprawczy Consumer First Formula
Bath & Body Works od lat zaopatruje konsumentów i konsumentki w świece, spreje do ciała i płyny dezynfekcyjne.Marzena Szulc

Bath & Body Works odnotował w trzecim kwartale 2025 roku spadek sprzedaży o 1 proc., do poziomu 1,6 mld dolarów. Pogarszające się wyniki skłoniły firmę do obniżenia prognoz zarówno na czwarty kwartał, jak i na cały rok obrotowy. Jednocześnie sieć ogłosiła wprowadzenie nowego planu transformacyjnego pod nazwą Consumer First Formula, który ma poprawić wyniki i wzmocnić pozycję marki.

W trzecim kwartale zysk na akcję wyniósł 0,37 dolarów, a w ujęciu skorygowanym 0,35 dolarów. Spadki odnotowano także w wynikach operacyjnych i zysku netto, które okazały się niższe niż rok wcześniej. Spółka prognozuje, że w czwartym kwartale sprzedaż obniży się o wartości „high single-digit”, czyli o wysoki jednocyfrowy procent. W całym roku Bath & Body Works spodziewa się spadku przychodów w niskich jednocyfrowych wartościach.

Aktualizacja prognoz obejmuje również oczekiwania dotyczące rentowności. Firma zakłada, że skorygowany zysk na akcję za rok 2025 osiągnie co najmniej 2,83 dolarów. Obniżone przewidywania są reakcją na trudne otoczenie konsumenckie, w tym ostrożniejsze wydatki klientów oraz presję kosztową.

W odpowiedzi na te wyzwania firma wdraża plan Consumer First Formula, skoncentrowany na czterech strategicznych obszarach. Należą do nich: intensyfikacja innowacji produktowych w kluczowych kategoriach, odświeżenie wizerunku marki, rozszerzenie zasięgu rynkowego poprzez rozwój kanałów cyfrowych i hurtowych oraz poprawa efektywności operacyjnej. Ostatni z elementów ma przynieść 250 mln dolarów oszczędności w ciągu dwóch lat.

Strategia ma na celu przeciwdziałać bieżącym trudnościom rynkowym oraz przygotować firmę do stabilniejszego wzrostu w kolejnych latach. Bath & Body Works liczy, że bardziej skoncentrowane działania produktowe, wzmocnienie kapitału marki oraz dyscyplina kosztowa pozwolą na poprawę wyników i lepsze wykorzystanie potencjału w zmieniającym się otoczeniu handlowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. listopad 2025 14:28