StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.06.2024 11:39

Grupa Empik powiększa zarząd spółki i powołuje na wiceprezesa dyrektora e-commerce

Zarząd Grupy Empik / fot. Empik
Grupa Empik poinformowała o zmianach w zarządzie spółki, które mają ją wzmocnić i pozwolić na efektywniejsze zarządzanie wielokanałowym rozwojem.

Grupa Empik dokonała w pierwszej połowie br. zmian w swoim zespole zarządczym i poinformowała teraz o tym media.

Karol Ignatowicz, dotychczasowy dyrektor e-commerce i łańcucha dostaw, członek zarządu od 2021 roku, objął stanowisko group COO i wiceprezesa. W nowej funkcji odpowiada za dalszy rozwój kanału online, doświadczenie klienta i łańcuch dostaw oraz synergie operacji w ramach spółek Empik, Empik Fulfilment, Platon i Empik Foto.

Do zarządu Grupy Empik dołączyło również troje dotychczasowych członków Executive Team:

Natalia Korzeniecka-Walak, dyrektorka ds. korporacyjnych, wspierająca rozwój Grupy od strony zasobów ludzkich, skutecznej i wydajnej organizacji, ekspertyzy prawnej, ESG oraz komunikacji korporacyjnej;

Wojciech Kudaś, dyrektor marketingu i strategii, który odpowiada za siłę marki Empik, maksymalizację wartości klienta i realizację kluczowych inicjatyw rozwojowych w ramach całej Grupy;

Łukasz Sitko, dyrektor operacyjny retail, odpowiedzialny za operacje i sprzedaż w kanale offline oraz realizację strategii ekspansji sieci fizycznej w ramach omnikanałowego ekosystemu Empiku.

Pozostały skład zarządu pozostaje bez zmian. Prezesem grupy jest Ewa Szmidt. Piotr Świątek jest dyrektorem finansowym, w roli członka zarządu od 2015 roku. Karol Czupryński to dyrektor handlowy, w zarządzie od 2023 r. 

Nowi członkowie zarządu mają wesprzeć  wielokanałowy rozwój Grupy Empik. Każdy z menedżerów odpowiada za jeden z filarów strategii, na którą składają się, jak podaje firma: e-commerce i łańcuch dostaw; rozwój sieci fizycznej; finanse; multikategoryjna, atrakcyjna oferta; HR, ESG i corporate affairs oraz marketing i siła marki.

– Bardzo się cieszę, że Natalia, Wojtek i Łukasz dołączyli do zarządu Grupy Empik. Każde z nich odznacza się wieloletnim doświadczeniem, silnymi kompetencjami i pasją do powierzonych im obszarów, które mają dużą strategiczną wagę dla naszego biznesu – podkreśla prezes Ewa Szmidt.

Zmiany nastąpiły także w radzie nadzorczej Empiku. W pierwszej połowie 2024 roku powołani zostali do niej dwaj nowi członkowie: Damian Zapłata (wcześniej m.in. prezes zarządu Modivo oracz członek zarządu Allegro na stanowisku chief commercial officera) oraz Jacek Owczarek (zarazem członek zarządu i dyrektor finansowy w Grupie Eurocash). Dołączyli oni do dotychczasowych członków rady: Łukasza Waszaka i Pawła Moskwy, wnosząc doświadczenie z obszarów e-commerce, marketplace, retail, finansów i logistyki.

Grupa Empik to firma handlowa działająca w modelu omnichannel. Posiada 350 stacjonarnych salonów oraz e-sklep i marketplace. Rocznie przez wszystkie kanały zakupy w Empiku robi 7 mln Polaków na kwotę 3 mld zł. Empik oferuje ponad 15 mln produktów w ponad 20 kategoriach – m.in. książki, zabawki, art. papiernicze, produkty cyfrowe, zdrowie i uroda, elektronika, dom i ogród czy sport.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
09.06.2025 14:00
Inglot otwiera nowy butik w Magnolia Park – większa przestrzeń, nowe usługi i produkty
Nowy salon marki we Wrocławiu został urządzony w odświeżonym koncepcie.Inglot

W czerwcu polska marka kosmetyczna Inglot otworzyła nowy sklep w centrum handlowym Magnolia Park we Wrocławiu. Nowa lokalizacja na parterze, o powierzchni ponad 30 mkw., zastąpiła dotychczasowy punkt wolnostojący. Butik zaprojektowano zgodnie z najnowszym konceptem marki, który zakłada lepsze dostosowanie przestrzeni do potrzeb konsumentów – zarówno pod względem estetyki, jak i funkcjonalności. Klienci mogą teraz korzystać z podziału na strefy: pielęgnacyjną, bazową, kolorową i manicure, co ułatwia poruszanie się po ofercie.

Jak podkreśla Marta Kocik, dyrektorka Magnolia Park, nowy lokal to odpowiedź na rosnące zainteresowanie wysokiej jakości kosmetykami i komfortowymi warunkami zakupów. Zwiększenie powierzchni pozwoliło na rozszerzenie asortymentu naturalnych kosmetyków i podniesienie standardu obsługi. Sklep wyróżnia się pastelowym wystrojem wnętrza inspirowanym ludzką twarzą, co ma nie tylko walory estetyczne, ale też funkcjonalne – sprzyjające indywidualnemu podejściu do potrzeb klientów.

Nowością w butiku są profesjonalne usługi makijażowe – dzienny, wieczorowy oraz okolicznościowy – a także lekcje makijażu. Co istotne, klientki otrzymują w cenie usługi zestaw kosmetyków o tej samej wartości, co czyni ofertę unikatową na rynku. Na makijaż można umawiać się w salonie, przez aplikację Booksy lub telefonicznie. Na otwarcie zaplanowano również specjalne wydarzenie: 20 i 21 czerwca odwiedzający będą mogli skorzystać z analizy kolorystycznej prowadzonej przez Mateusza Szlagiera – eksperta w tej dziedzinie.

Marka Inglot, obecna na sześciu kontynentach, pozostaje firmą rodzinną z polskim kapitałem. Aż 95 proc. produktów powstaje w zakładzie produkcyjnym w Przemyślu. Firma znana jest z innowacyjnego podejścia i dbałości o etykę – kosmetyki nie są testowane na zwierzętach. Otwarcie nowego butiku zbiegło się z premierą nowego produktu: pomadki Glazed Lips z filtrem SPF 50+, stanowiącej odpowiedź na potrzeby konsumentek w zakresie ochrony i pielęgnacji ust.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
04.06.2025 15:30
Atak na e-commerce Victoria’s Secret. Firma ostrzega przed wpływem na wyniki finansowe
Sieć bieliźniarska jest liczącym się graczem na rynku kosmetycznym ze względu na bogatą ofertę zapachów, makijażu i pielęgnacji.Shutterstock

Victoria’s Secret & Co. poinformowała o incydencie bezpieczeństwa, który spowodował trzydniowe wyłączenie sklepu internetowego. Firma ostrzega, że zdarzenie może negatywnie wpłynąć na wyniki finansowe za bieżący kwartał. Trwają prace nad pełną oceną skali i konsekwencji ataku. Mimo że wstępne dane za pierwszy kwartał – zakończony 3 maja – nie zostały naruszone, to spółka podkreśla, że poniosła dodatkowe koszty i straty, które mogą odbić się na przyszłych wynikach.

W 2023 roku około jedna trzecia całkowitej sprzedaży Victoria’s Secret pochodziła z kanału e-commerce, co czyni przerwę w działalności cyfrowej szczególnie istotną. Incydent doprowadził do opóźnienia publikacji raportu finansowego, pierwotnie planowanego na ten tydzień. Pracownicy wciąż mają ograniczony dostęp do części systemów korporacyjnych, co utrudnia przetwarzanie danych potrzebnych do przygotowania sprawozdań.

Pomimo problemów technicznych, Victoria’s Secret podała wstępne wyniki za pierwszy kwartał – sprzedaż wyniosła 1,35 miliarda dolarów i była zgodna z oczekiwaniami analityków. Spółka zaznacza, że jak dotąd incydent nie spowodował istotnych zakłóceń w bieżącej działalności operacyjnej, choć niektóre procesy wciąż są przywracane.

Reakcja rynku była natychmiastowa – akcje spółki spadły o około 2 proc. w notowaniach na nowojorskiej giełdzie w dniu ogłoszenia informacji. Od początku roku kurs Victoria’s Secret stracił już około 50 proc. To kolejny w ostatnim czasie przypadek naruszenia bezpieczeństwa danych w sektorze detalicznym – podobne problemy dotknęły ostatnio firmę Adidas AG oraz kilku detalistów w Wielkiej Brytanii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 17:26