StoryEditor
Sieci i centra handlowe
12.10.2023 09:24

Grupa Pepco uspokaja rynek wynikami za czwarty kwartał

Pepco Group, właściciel dyskontowych marek Pepco i Dealz w Europie oraz Poundland w Wielkiej Brytanii, opublikował dziś aktualizację wyników za czwarty kwartał finansowy roku budżetowego 23 kończący się 30 września 2023 r. i chwali się dwucyfrowym wzrostem oraz rekordową liczbą otwarć sklepów.

Przychody grupy za cały rok wyniosły 5 649 mln euro, co oznacza wzrost o 17,7 proc. przy stałej podstawie walutowej. Wzrost Pepco wyniósł 24,8 proc. i Poundland Group 8,4 proc.

Przychody Grupy za IV kwartał wyniosły 1 441 mln euro, co oznacza wzrost o 12,5 proc. rok do roku przy stałej podstawie walutowej, przy czym Pepco osiągnęło wzrost o 12,6 proc, Poundland Group  o 12,4 proc.

Przychody Grupy porównywalne (LFL) w czwartym kwartale pozostały na niezmienionym poziomie, a w całym roku wzrosły o 6 proc. Przychody Pepco LFL spadły o 2,4 proc. w czwartym kwartale, przy czym LFL osiągnął wartość ujemną w sierpniu i pogorszył się we wrześniu.

Czytaj więcej: Dyrektor generalny Pepco ustępuje ze stanowiska, firma obniża prognozy finansowe

Grupa otworzyła w ciągu roku 668 sklepów, co przekroczyło cel ustalony na 550. Ogółem w czwartym kwartale otwarte zostały 343 nowe sklepy netto, co samo w sobie jest rekordem nowych otwarć w jednym kwartale.

Pod szyldem Pepco zostało otwartych 281 nowych sklepów netto  w czwartym kwartale. Pepco otworzyło swoją działalność na 19. rynku, a we wrześniu weszło do Bośni i Hercegowiny z 9 sklepami. Jest to kontynuacja udanej premiery w Portugalii na początku tego lata, gdzie obecnie prowadzimy 14 sklepów.

Grupa Poundland otworzyła 62 nowe sklepy netto w czwartym kwartale, w dużej mierze udział w tym miał Dealz Poland, który otworzył 48 nowych sklepów netto. Dealz na koniec okresu posiadał 283 sklepy.

We wrześniu Poundland zgodził się przejąć 71 sklepów Wilko w Wielkiej Brytanii. 20 sklepów Wilko Poundland już zostało otwartych jako sklepy Poundland i planowane jest otwieranie kolejnych w nadchodzących tygodniach. Nowe sklepy będą oferować nową gamę odzieży Pepco, a także szeroką gamę towarów FMCG i artykułów ogólnych dostępnych w Poundland.

Wyniki Grupy w ciągu ostatniego roku nie były zgodne z trudnymi warunkami rynkowymi. Otworzyliśmy rekordową liczbę nowych sklepów i osiągnęliśmy silny dwucyfrowy wzrost przychodów, co przełożyło się na rekordowe przychody Grupy. Zapewnimy wzrost zysków rok do roku i najwyższy w historii wynik EBITDA na poziomie około 750 mln euro.

Jak ogłoszono po raz pierwszy 12 września, w ostatnim kwartale środowisko handlowe na rynkach Pepco, zwłaszcza w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE), uległo znacznemu pogorszeniu, co wiązało się ze słabszą sprzedażą, niższą niż prognozowano marżą brutto i wyższymi kosztami, co doprowadziło do obniżonego poziomu rentowności na naszych głównych rynkach, którymi się zajmujemy.

 

- powiedział Andy Bond, prezes wykonawczy Grupy Pepco.

 

Zapowiedział, że podczas nadchodzącego Dnia Rynków Kapitałowych przedstawi plan działania -  wdrożenie bardziej ukierunkowanego planu wzrostu na rynkach, na których firma jest obecna, oraz przyspieszenie przejścia do jednej firmy. Celem jest poprawa rentowności i generowanie środków pieniężnych oraz zapewnienia bardziej wymiernego wzrostu. 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 10:44
Bath & Body Works zatrudni 30 tys. pracowników sezonowych na czas świątecznego szczytu
Bath & Body Works w galerii Westfield Arkadia w Warszawie. wiadomoscikosmetyczne.pl

Bath & Body Works ogłosiło plany zatrudnienia ponad 30 tys. pracowników sezonowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Portoryko, aby sprostać spodziewanemu wzrostowi popytu w okresie świątecznym. Rekrutacja obejmie zarówno sklepy detaliczne, jak i centra dystrybucyjne, które odpowiadają za sprawną obsługę zamówień w tym kluczowym dla handlu czasie.

Firma planuje przyjąć częściowo etatowych pracowników do obsługi prawie 1,9 tys. sklepów w Ameryce Północnej. Dodatkowo w pięciu centrach dystrybucyjnych zlokalizowanych w Ohio powstanie ponad 2 tys. pełnoetatowych stanowisk, które wzmocnią zaplecze logistyczne i zapewnią sprawną realizację dostaw.

Zarząd podkreśla, że tak szeroko zakrojona rekrutacja ma na celu zagwarantowanie wysokiego poziomu obsługi w okresie największego obciążenia sprzedażowego w roku. Dzięki zwiększeniu zatrudnienia sieć chce nie tylko usprawnić proces zakupowy, ale także utrzymać standardy obsługi klienta, z których marka jest znana.

Prezes Bath & Body Works, Daniel Heaf, zaznaczył, że sezon świąteczny jest czasem, w którym „marka, produkty i zespoły pokazują pełnię swoich możliwości”. Jak dodał, sukces w tym okresie zależy od tysięcy pracowników, którzy swoją pracą w sklepach i centrach dystrybucyjnych tworzą doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 01:12
Victoria’s Secret stawia na Wrocław – butik we Wroclavii już działa
599626
/ Victoria‘s Secret mat.pras.
599627
/ Victoria‘s Secret mat.pras.
599628
/ Victoria‘s Secret mat.pras.
599629
/ Victoria‘s Secret mat.pras.
599626
599627
599628
599629
Gallery

5 września Victoria’s Secret, wiodący detaliczny sprzedawca bielizny i produktów kosmetycznych, w tym nowoczesnych kolekcji inspirowanych modą, ekskluzywnych zapachów, produktów do pielęgnacji ciała i odzieży domowej, otworzyła swój najnowszy sklep we Wrocławiu w Polsce.

Sklep marki mieści się w CH Wroclavia, sąsiadującym z Dworcem Głównym. Oferuje innowacyjnie zaprojektowany koncept oraz intuicyjną nawigację, dzięki którym klienci mogą cieszyć się sprawnymi i przyjemnymi zakupami.

W ofercie sklepu znajdują się kultowe biustonosze, majtki oraz piżamy Victoria’s Secret w różnorodnych kolekcjach. Klienci mogą również wybierać spośród szerokiej gamy kosmetyków marki, w tym popularnych zapachów, mgiełek oraz perfum, takich jak bestsellerowa woda perfumowana Bombshell.  

W nowym sklepie dostępne będą także bezpłatne, indywidualne konsultacje brafitterskie. Usługa dopasowania biustonoszy jest darmowa i nie wymaga wcześniejszej rezerwacji.

Więcej informacji o otwarciu znaleźć można na polskim koncie instagramowym marki.

Lokalizacja: CH Wroclavia, Wrocław, ul. Sucha 1. Godziny otwarcia sklepu: poniedziałek – niedziela 09:00 – 21:00.

Victoria’s Secret & Co. to marka specjalizująca się w inspirowanych modą nowoczesnych kolekcjach bielizny, w tym kultowych biustonoszach, majtkach, piżamach, odzieży sportowej i strojach kąpielowych, a także w docenianych i nagradzanych perfumach oraz produktach do pielęgnacji ciała.

VS&Co to wiodące marki: Victoria’s Secret, Victoria’s Secret PINK oraz Adore Me – zaawansowana technologicznie, skoncentrowana na cyfrowych rozwiązaniach, innowacyjna marka bieliźniana.

Obecnie marka działa w 70 krajach, posiadając ok. 1 350 sklepów. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. wrzesień 2025 14:37