StoryEditor
Sieci i centra handlowe
08.10.2019 00:00

Koalicja Obywatelska obiecuje zniesienie zakazu handlu w niedziele

Koalicja Obywatelska walczy o głosy wyborców - po raz kolejny obiecuje, że jeśli tylko dojdzie do władzy po najbliższych wyborach parlamentarnych, to zniesie zakaz handlu w niedziele. Tym razem deklarację taką podczas konwencji KO złożyła Katarzyna Lubnauer.

- Przywrócimy handel w niedzielę. To ważne dla rozwoju gospodarki, ale także dla obywateli - stwierdziła Lubnauer. - Nie chcemy mówić Polakom, jak mają żyć i kiedy handlować. Przywrócimy handel, zapewniając dwie wolne niedziele w miesiącu dla każdego pracownika - dodała.

Podobne deklaracje ze strony przedstawicieli Koalicji Obywatelskiej padły na początku września, podczas prezentacji programu gospodarczego komitetu. Andrzej Rżońca, główny ekonomista PO, oznajmił wówczas, że sklepy ponownie będą otwarte, natomiast jednocześnie wprowadzony zostanie obowiązek udzielania pracownikom handlu minimum dwóch wolnych niedziel w miesiącu.

Przypomnijmy, że Platforma Obywatelska - główna siła polityczna wchodząca w skład Koalicji Obywatelskiej - w dobiegającej końca kadencji parlamentu złożyła w Sejmie dwa projekty ustaw dotyczących niedzielnego handlu. Na jesieni 2017 r. Platforma wniosła projekt zmian w Kodeksie pracy, dotyczących właśnie "zagwarantowania osobom pracującym w niedziele co najmniej dwóch niedziel wolnych w miesiącu".

Później, w marcu 2018 r. - na kilka dni przed pierwszą niehandlową niedzielą - PO wniosła do Sejmu kolejny projekt ustawy. Projekt ten zakładał całkowite uchylenie ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta, przepchniętej wcześniej przez parlament głosami posłów i senatorów Prawa i Sprawiedliwości.

Również Nowoczesna, czyli partia Katarzyny Lubnauer, od samego początku była przeciwna zakazowi handlu w niedziele. Posłowie Nowoczesnej złożyli do laski marszałkowskiej dwa projekty ustaw w tej sprawie, jednak sejmowe komisje nigdy się nimi nie zajęły.

Wraz z końcem obecnej kadencji sejmu, wszystkie projekty ustaw dotyczących zakazu handlu w niedziele - w tym jeden projekt autorstwa Prawa i Sprawiedliwości - trafią do kosza. Więcej na ten temat można przeczytać w artykule zamieszczonym na portalu wiadomoscihandlowe.pl.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.08.2025 10:36
Topowe marki segmentu zdrowia i urody pozostają na dłużej w czterech obiektach Greenman Poland
Yves Rocher podpisał aneks z CH Nowe Czyżyny w KrakowieGreenman Poland

Rossmann zostaje na dłużej w centrach i parkach handlowych z portfolio Greenman Poland. Popularna drogeria przedłużyła umowy najmu z CH Nowa Górna w Łodzi oraz parkami handlowymi w Grodzisku Mazowieckim i Namysłowie. Nie jest to jedyna marka z segmentu zdrowia i urody, która zostaje na dłużej. Yves Rocher właśnie podpisał aneks z CH Nowe Czyżyny w Krakowie.

Obie marki obecne są w naszych obiektach od lat. Zarówno w Łodzi, Namysłowie, jak i w Grodzisku Mazowieckim Rossmann jest dziś filarem oferty zdrowia i urody, a także jest naszym kluczowym partnerem. Yves Rocher to z kolei marka, która od lat cieszy się w Krakowie ogromną popularnością, przyciągając klientów poszukujących kosmetyków i zapachów – mówi Karolina Nitowska, Leasing Director w Greenman Poland.

Jak dodaje, podpisane właśnie aneksy gwarantują kupującym stabilny dostęp do oferty tych marek przez kolejne lata.

Cieszymy się, że Rossmann, będący dziś liderem na polskim rynku, a także Yves Rocher – marka o mocnej pozycji rynkowej – dostrzegają w naszym portfelu potencjał biznesowy oraz szansę na dalszy rozwój, a w konsekwencji decydują się na długofalową współpracę – podkreśla Karolina Nitowska.

Podpisane aneksy to kolejne, jakie Greenman Poland zawarł z marką Rossmann w ostatnich latach. Rok temu firma przedłużyła także umowę najmu z centrum handlowym Nowe Bielawy w Toruniu, dodatkowo modernizując swój lokal i zwiększając powierzchnię najmu. Kilka lat temu modernizację przeszła również drogeria w Nowych Czyżynach w Krakowie.

Działając w naszych centrach, marki zyskują dostęp do chłonnych i atrakcyjnych rynków konsumenckich. Co więcej, mają możliwość rozwoju w nowoczesnych obiektach, które generują stabilnie rosnące – rok do roku – wskaźniki odwiedzin i sprzedaży. Format convenience, który oferujemy, sprawia, że jesteśmy zawsze blisko codziennych potrzeb zakupowych klientów – wyjaśnia Karolina Nitowska. 

image
CH Nowa Górna w Łodzi
Greenman Poland

Nie bez znaczenia dla decyzji najemców jest też silna pozycja centrów na lokalnych rynkach. Parki handlowe w Grodzisku Mazowieckim i Namysłowie należą do najchętniej odwiedzanych obiektów w tych miastach, co jest zasługą dobrze skomponowanego tenant-mixu. Nowa Górna natomiast notuje stale rosnącą liczbę klientów, co jest wynikiem zarówno szerokiej oferty handlowej, jak i zeszłorocznej rozbudowy o park handlowy. Nowe Czyżyny to z kolei nasz największy obiekt handlowy, który jest dziś jedną z najpopularniejszych, codziennych destynacji zakupowych w Krakowie – dodaje ekspertka

Greenman Poland, asset manager i deweloper w segmencie convenience z siedzibą w Warszawie, koncentruje się na nabywaniu, zarządzaniu oraz rozwoju parków handlowych i centrów handlowych bazujących na ofercie spożywczej. Greenman Poland zarządza aktywami o wartości 160 mln euro, na które składają się parki handlowe i centra handlowe o łącznej powierzchni 87 tys. m kw. Najemcami tych obiektów są wiodące europejskie sieci handlowe, takie jak Carrefour, Rossmann, JYSK, Pepco czy Spar

(źródło: Greenman Poland/Guarana)

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
13.08.2025 12:09
Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa
Wzrost Nykaa był napędzany skupieniem się na dotarciu do większej liczby klientów w sklepach internetowych i stacjonarnych oraz oferowaniu produktów z wyższej półkiNykaa IG

Indyjska Nykaa, sprzedawca kosmetyków premium, odnotował dwukrotny wzrost zysku za ostatni kwartał dzięki wciąż rosnącemu popytowi na produkty kosmetyczne – informuje Reuters. Plany rozszerzenia swojego biznesu kosmetycznego o rynek indyjski informowały m.in. firmy Amway, Chanel, a także polskie firmy – w tym Inglot czy Dr. Irena Eris.

FSN E-Commerce Ventures, spółka macierzysta indyjskiego sprzedawcy detalicznego kosmetyków Nykaa, potwierdziła ponad dwukrotny wzrost kwartalnego zysku, dzięki zmianom w portfolio marek oraz stabilnemu popytowi na kosmetyki do makijażu i pielęgnacji skóry.

Nykaa, która sprzedaje online i offline szereg marek, takich jak Estee Lauder, Chanel, Kylie Cosmetics, poinformowała, że zysk wzrósł do 233,2 mln rupii (2,66 mln USD) w pierwszym kwartale, zakończonym 30 czerwca. Rok wcześniej zysk wyniósł za analogiczny okres 96,4 mln rupii.

Nykaa prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem ponad 100 sklepów stacjonarnych oraz online. Niedawno o nawiązaniu współpracy z indyjskim gigantem poinformowało Chanel, które będzie prowadzić sprzedaż w regionie w wybranych sklepach Nykaa Luxe, a także poprzez aplikację Nykaa i w sklepie online. 

Nykaa, dodając do swojej oferty takie podmioty jak luksusowe Chanel, koreańska marka kosmetyków do pielęgnacji skóry Aestura i producent kremów przeciwsłonecznych Supergoop, zwiększyła przychody z branży kosmetycznej o 24 proc. do 19,75 mld rupii.

Hindusi, zwłaszcza ci bardziej zamożni, nie stronią od wydatków na produkty do pielęgnacji skóry i kosmetyki – kategorię ta obecnie radzi sobie lepiej niż inne, nawet pomimo globalnego spowolnienia konsumpcji. Wartość indyjskiego przemysłu kosmetycznego i środków higieny osobistej szacowany jest na 28 mld dolarów – podaje Reuters.

Wzrost Nykaa był napędzany skupieniem się na dotarciu do większej liczby klientów w sklepach internetowych i stacjonarnych oraz oferowaniu produktów z wyższej półki. W połączeniu z 15-procentowym wzrostem, osiągniętym przez Nykaa w segmencie modowym, zwiększyło to całkowite przychody o 23 proc. do 21,55 miliarda rupii. Nykaa sprzedaje odzież i akcesoria takich marek. jak Victoria‘s Secret i Mia

Jak podkreślały Wiadomości Kosmetyczne rok temu, Indie to idealny kierunek eksportu dla polskiej branży kosmetycznej, czego dowodami są sukcesy firm Inglot oraz Dr Irena Eris. Łączna wartość kontraktów gospodarczych między Polską a Indiami cały czas rośnie, przekroczyła w tamtym czasie 6 mld dolarów. Wciąż ponad dwie trzecie tych kwot stanowi import, ale sukcesy polskim firm pokazują, że branża beauty powinna zainteresować się tamtejszym rynkiem zbytu.

Zobacz więcej:  Indie obiecującym rynkiem dla polskich kosmetyków. By rósł eksport, potrzebujemy lepszych relacji dyplomatycznych

Bożena Wróblewska, Krajowa Izba Gospodarcza: Polskie firmy kosmetyczne coraz bardziej interesują się rynkami azjatyckimi

Kolejna zachodnia firma kosmetyczna planuje podbój rynku w Indiach

Amway uznaje Indie za swój priorytetowy rynek i inwestuje 4 miliony dolarów

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. sierpień 2025 10:52