StoryEditor
Sieci i centra handlowe
25.05.2020 00:00

Kolporter negocjuje czynsze w centrach handlowych

Kolporter jest kolejną spółką, która prowadzi negocjacje z centrami handlowymi w sprawie obniżki czynszu. Firma specjalizująca się w sprzedaży prasy i artykułów impulsowych straciła przychody ze sprzedaży w związku z ograniczeniami w handlu. 

Spółka Kolporter prowadząca sieć saloników prasowych Kolporter i Top-Press prowadzi negocjacje dotyczące obniżki lub zawieszenia płatności czynszu z centrami handlowymi i podmiotami, od których wynajmuje lokale – podały wirtualnemedia.pl. 

W sprawozdaniu z działalności, sporządzonym pod koniec kwietna, zarząd Kolportera omówił wpływ epidemii koronawirusa na działalność spółki. Poinformowano, że w związku z ograniczeniem od połowy marca handlu niespożywczego (wznowiony na początku maja) w centrach handlowych jest dużo mniej klientów, więc chociaż saloniki Kolporter i Top-Press działają, mają niższą sprzedaż.

Zmalały też wpływy z dystrybucji prasy – spadała jej sprzedaż w związku z ograniczeniami w przemieszczaniu się ludności. Dodatkowo ok. 3-4 proc. punktów sprzedaży obsługiwanych przez Kolporter zawiesiło działalność. Zarząd spółki poinformował, że skutkiem spadków sprzedaży jest spadek wpływów oraz możliwe wystąpienie opóźnień w realizacji zobowiązań wobec dostawców.

Działalność spółki Kolporter jest podzielona na dwa główne segmenty: dystrybucję i sprzedaż we własnej sieci. Pierwszy obejmuje dostarczanie prasy i innych wydawnictw do punktów sprzedaży, obsługę prenumerat prasowych oraz usługi logistyczne i magazynowe Kolporter współpracuje z ponad tysiącem wydawców, poprzez 17 swoich oddziałów regionalnych dostarcza ponad 5 tys. tytułów do ok. 30 tys. odbiorców – przede wszystkim sklepów, a także do ok. 5 tys. prenumeratorów.
Natomiast pion sprzedaży własnej to ok. 800 saloników działających pod markami Kolporter i Top-Press.   
Według danych Izby Wydawców Prasy z lutego ub.r. Kolporter dostarczał prasę do ponad 24 tys. punktów sprzedaży, co dawało mu 51,95 proc. udziału w rynku dystrybucji prasowej. Zajmujący drugie miejsce Ruch miał 29,93 proc. udziału, a Garmond Press – 13,12 proc. – podają  wirtualnemedia.pl.


Przychody Kolportera ze sprzedaży towarów zmalały z 1,346 mld zł w 2018 roku do 1,307 mld zł w ub.r., a z usług – z 51,88 do 49,05 mln zł – wynika ze sprawozdania firmy złożonego w KRS.
   

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 10:44
Bath & Body Works zatrudni 30 tys. pracowników sezonowych na czas świątecznego szczytu
Bath & Body Works w galerii Westfield Arkadia w Warszawie. wiadomoscikosmetyczne.pl

Bath & Body Works ogłosiło plany zatrudnienia ponad 30 tys. pracowników sezonowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Portoryko, aby sprostać spodziewanemu wzrostowi popytu w okresie świątecznym. Rekrutacja obejmie zarówno sklepy detaliczne, jak i centra dystrybucyjne, które odpowiadają za sprawną obsługę zamówień w tym kluczowym dla handlu czasie.

Firma planuje przyjąć częściowo etatowych pracowników do obsługi prawie 1,9 tys. sklepów w Ameryce Północnej. Dodatkowo w pięciu centrach dystrybucyjnych zlokalizowanych w Ohio powstanie ponad 2 tys. pełnoetatowych stanowisk, które wzmocnią zaplecze logistyczne i zapewnią sprawną realizację dostaw.

Zarząd podkreśla, że tak szeroko zakrojona rekrutacja ma na celu zagwarantowanie wysokiego poziomu obsługi w okresie największego obciążenia sprzedażowego w roku. Dzięki zwiększeniu zatrudnienia sieć chce nie tylko usprawnić proces zakupowy, ale także utrzymać standardy obsługi klienta, z których marka jest znana.

Prezes Bath & Body Works, Daniel Heaf, zaznaczył, że sezon świąteczny jest czasem, w którym „marka, produkty i zespoły pokazują pełnię swoich możliwości”. Jak dodał, sukces w tym okresie zależy od tysięcy pracowników, którzy swoją pracą w sklepach i centrach dystrybucyjnych tworzą doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 01:12
Victoria’s Secret stawia na Wrocław – butik we Wroclavii już działa
599626
/ Victoria‘s Secret mat.pras.
599627
/ Victoria‘s Secret mat.pras.
599628
/ Victoria‘s Secret mat.pras.
599629
/ Victoria‘s Secret mat.pras.
599626
599627
599628
599629
Gallery

5 września Victoria’s Secret, wiodący detaliczny sprzedawca bielizny i produktów kosmetycznych, w tym nowoczesnych kolekcji inspirowanych modą, ekskluzywnych zapachów, produktów do pielęgnacji ciała i odzieży domowej, otworzyła swój najnowszy sklep we Wrocławiu w Polsce.

Sklep marki mieści się w CH Wroclavia, sąsiadującym z Dworcem Głównym. Oferuje innowacyjnie zaprojektowany koncept oraz intuicyjną nawigację, dzięki którym klienci mogą cieszyć się sprawnymi i przyjemnymi zakupami.

W ofercie sklepu znajdują się kultowe biustonosze, majtki oraz piżamy Victoria’s Secret w różnorodnych kolekcjach. Klienci mogą również wybierać spośród szerokiej gamy kosmetyków marki, w tym popularnych zapachów, mgiełek oraz perfum, takich jak bestsellerowa woda perfumowana Bombshell.  

W nowym sklepie dostępne będą także bezpłatne, indywidualne konsultacje brafitterskie. Usługa dopasowania biustonoszy jest darmowa i nie wymaga wcześniejszej rezerwacji.

Więcej informacji o otwarciu znaleźć można na polskim koncie instagramowym marki.

Lokalizacja: CH Wroclavia, Wrocław, ul. Sucha 1. Godziny otwarcia sklepu: poniedziałek – niedziela 09:00 – 21:00.

Victoria’s Secret & Co. to marka specjalizująca się w inspirowanych modą nowoczesnych kolekcjach bielizny, w tym kultowych biustonoszach, majtkach, piżamach, odzieży sportowej i strojach kąpielowych, a także w docenianych i nagradzanych perfumach oraz produktach do pielęgnacji ciała.

VS&Co to wiodące marki: Victoria’s Secret, Victoria’s Secret PINK oraz Adore Me – zaawansowana technologicznie, skoncentrowana na cyfrowych rozwiązaniach, innowacyjna marka bieliźniana.

Obecnie marka działa w 70 krajach, posiadając ok. 1 350 sklepów. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. wrzesień 2025 19:46