StoryEditor
Sieci i centra handlowe
19.04.2022 00:00

Kosmetyki w Dealz – „Wielkie marki, mini ceny” [FOTOREPORTAŻ]

Dealz to brytyjska sieć supermarketów działająca w Polsce od 2018. Oferuje m.in. artykuły spożywcze (w tym ogromny wybór słodyczy i kolorowych napojów), zabawki, artykuły papiernicze, drobną elektronikę (słuchawki i akcesoria do telefonów), produkty dla zwierząt, chemię domową oraz artykuły do wyposażenia i dekoracji domu i ogrodu. Jednak kategorią, która wita klientów na wejściu są kosmetyki, które zajmują całą długą alejkę.

Sieć Dealz pierwszą placówkę w naszym kraju uruchomiła na początku lutego 2018 r. w centrum handlowym ETC Swarzędz. W pierwszym roku obecności w Polsce planowała otwarcie 20 sklepów, a w ciągu trzech lat miało powstać nawet 200 dyskontów. Planów nie udało się zrealizować, ale biorąc pod uwagę problemy handlu wynikające z pandemii i tak jest nieźle – w kwietniu 2022 r. w Sosnowcu został otwarty 131 sklep sieci.

Dealz to koncept oferujących produkty znanych marek z różnych branż w konkurencyjnych cenach. Oferowane są one pod hasłem „Wielkie marki, mini ceny”. Sieć należy do Pepco Group, w skład której wchodzą dwie dyskontowe sieci – Pepco i Dealz. Obie są zaopatrywane przez globalną firmę PGS zajmującą się zaopatrzeniem sklepów w towary z takich krajów jak Chiny, Bangladesz, Pakistan i Indie oraz Hong Kong, bez udziału pośredników i lokalnych dystrybutorów.

Pierwszym działem od wejścia do sklepu, zaraz za wąską półką z bateriami, są kosmetyki. Zaczyna się on ofertą produktów do pielęgnacji włosów.

 

 

Szeroką ofertę popularnych marek znanych z innych sklepów uzupełniają profesjonalne produkty TRESemmé (Unilever).

 

 

 

Poszukiwacze kosmetyków zgodnych z aktualnymi trendami też znajdą tu coś dla siebie. Trend wegański reprezentuje marka XHC. Jej oferta w Dealz jest jednak o wiele szersza i obejmuje rozmaite produkty do pielęgnacji włosów z olejem arganowym.

 

 

 

Dealz ma szeroką ofertę suchych szamponów. Sprowadza na swoje potrzeby znane w Polsce szampony Batiste i uzupełnia ofertę tańszym zamiennikiem marki Shelley.   

 

 

 

Interesująco prezentuje się też połka z produktami do kąpieli, na której, oprócz licznych żeli pod prysznic w różnych pojemnościach, znalazły się też kule, galaretki czy sole do wanny oraz akcesoria, takie jak rękawice, myjki czy szczotki.

 

 

Swoja półkę kosmetyczną w Dealz mają też mężczyźni. Odnajdą tu szeroką ofertę produktów do mycia i golenia, a także dezodoranty - głównie produkty koncernowych marek.

 

 

Wydzielone zostały produkty do depilacji dla kobiet.

 

 

 

Pokaźnie prezentuje się dział z produktami do higieny jamy ustnej. Wiele tu propozycji różnego rodzaju past do zębów, płynów do płukania oraz szczoteczek najbardziej popularnych marek.

 

Czytaj też:  Colgate, Blend-a-med i Elmex – TOP3 w pastach do zębów [RANKING]

 

 

Do Dealza warto wpaść po maskę do twarzy albo po kosmetyczny zestaw prezentowy.

 

 

Kosmetyczna oferta sklepu nie byłaby pełna bez kolorówki. Wybór nie jest duży, ale jeśli ktoś przyjdzie po tusz do rzęs, pomadkę czy podkład to nie wyjdzie z pustymi rękami – stoi tu szafa polskiej marki Vipera. Są też palety z cieniami i wiele akcesoriów – pędzle i gąbeczki, sztuczne paznokcie i kępki rzęs, pilniki i zalotki, a także liczne akcesoria do włosów. Na osobnym dystrybutorze znajdują się natomiast lakiery hybrydowe za 10 zł (!) oraz dodatkowe akcesoria do manicure od marki Sanso Cosmetics.

 

 

Częstymi klientami sklepu są rodzice najmłodszych dzieci. Z myślą o nich znalazły się tu liczne produkty higieniczne i kosmetyczne, a także akcesoria do kąpieli i do karmienia.

 

 

W alejce kosmetycznej dostaniemy także popularne leki bez recepty, suplementy diety oraz materiały opatrunkowe.

 

 

 

 

Z alejką kosmetyczną sąsiadują produkty do sprzątania i prania. Tu znów półki zastawione są produktami najbardziej znanych marek. Wiele z nich oferowanych jest w ekonomicznych megaopakowaniach, albo w zestawach Duo Pack, w których drugi produkt sprzedawany jest 50 proc. taniej. Eksponowane są zarówno na regałach, jak i w koszach promocyjnych.

 

Oprócz najbardziej znanych marek koncernowych Dealz oferuje chemię włoskiej marki Felce Azzurra, a także produkty do prania marki Der Waschkönig.

Szeroką ofertę stanowią też nawilżane chusteczki do czyszczenia różnych powierzchni.

To co wyróżnia ofertę Dealz spośród innych sieci handlowych to ceny. Zgodnie z polityką sklepu wszystkie są wielokrotnością 1 zł. To czego możemy więc być pewni, to to, że kasjer, wydając nam resztę, nie powie, że zabrakło mu grosza.

 

Dealz działa na rynku od 1990 roku, ma ponad 900 sklepów w krajach Europy Zachodniej oraz w Wielkiej Brytanii. Zatrudnia ponad 18 tys. pracowników. Należy do Pepco Group, właściciela innej znanej w Polsce sieci – Pepco.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.10.2025 13:22
H&M planuje emisję obligacji o wartości 500 mln euro po dwóch latach przerwy
Sieć od lat oferuje kosmetyki pielęgnacyjne i makijażowe.H&M Beauty

Szwedzka grupa H&M ogłosiła zamiar emisji 8-letnich obligacji o wartości 500 mln euro (ok. 583 mln dolarów). Będzie to pierwsza oferta długu spółki od dwóch lat i jednocześnie dowód na poprawę kondycji finansowej po serii lepszych od oczekiwań wyników kwartalnych.

Zgodnie z komunikatem, środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne. Decyzja o emisji następuje po dwóch z rzędu kwartałach, w których H&M zanotowało wyniki przewyższające prognozy analityków. Firma, kierowana przez prezesa Daniela Ervéra, koncentruje się na wzmocnieniu swojej głównej marki oraz ścisłej kontroli kosztów, co przynosi efekty w postaci poprawy rentowności.

Nowe papiery dłużne będą zapadać w 2033 roku i stanowią kontynuację poprzedniej emisji z 2023 roku, również o wartości 500 mln euro. Tamte obligacje miały charakter zielony i obecnie notowane są powyżej wartości nominalnej, co wskazuje na zaufanie inwestorów do stabilności H&M.

Sprzedaż nowej emisji koordynują międzynarodowe instytucje finansowe: BBVA, BNP Paribas, Citigroup, Danske Bank oraz Svenska Handelsbanken. Włączenie kilku czołowych banków europejskich i amerykańskich potwierdza skalę oraz znaczenie transakcji na rynku kapitałowym.

Planowana emisja obligacji sygnalizuje wzrost pewności finansowej H&M i utrzymujące się tempo odbudowy po okresie spowolnienia. Dla rynku detalicznego, który wciąż funkcjonuje w warunkach ostrożności i zmienności kosztów operacyjnych, decyzja szwedzkiej grupy jest interpretowana jako dowód skuteczności strategii restrukturyzacyjnej i większej odporności na presję makroekonomiczną.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.10.2025 12:37
Walmart wprowadza zakupy z ChatGPT – nowy etap handlu konwersacyjnego
Kolejna sieć eksperymentuje z AI.DALL-E

Walmart ogłosił strategiczne partnerstwo z OpenAI, które umożliwi klientom sieci oraz członkom Sam’s Club dokonywanie zakupów bezpośrednio w aplikacji ChatGPT za pomocą funkcji Instant Checkout. Nowe rozwiązanie pozwala użytkownikom przeglądać produkty, planować zakupy i finalizować transakcje w czasie rzeczywistym, bez konieczności opuszczania czatu.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię „AI-first retail”, która ma przekształcić sposób, w jaki konsumenci dokonują zakupów – z wyszukiwania opartego na słowach kluczowych w kierunku doświadczeń predykcyjnych i konwersacyjnych. Dzięki integracji z ChatGPT klienci mogą planować posiłki, uzupełniać codzienne zapasy czy odkrywać nowe produkty w oparciu o personalizowane rekomendacje generowane przez sztuczną inteligencję.

Walmart od kilku lat intensywnie inwestuje w rozwiązania AI, które usprawniają wewnętrzne procesy i obsługę klientów. Sztuczna inteligencja pomaga już m.in. w optymalizacji katalogów produktowych, skracając czas wprowadzania nowych kolekcji modowych nawet o 18 tygodni. Automatyzacja obsługi zgłoszeń klientów skróciła natomiast średni czas rozwiązywania spraw o 40 proc., co znacząco poprawiło efektywność działania centrum wsparcia.

Równolegle Walmart wdraża ChatGPT Enterprise dla swoich pracowników oraz prowadzi program certyfikacyjny OpenAI Certifications, mający na celu podniesienie kompetencji cyfrowych w zakresie korzystania z generatywnej sztucznej inteligencji. Według firmy to kolejny krok w budowaniu „kultury AI”, w której narzędzia oparte na uczeniu maszynowym wspierają decyzje na każdym poziomie organizacji.

Dzięki tym inicjatywom Walmart umacnia swoją pozycję lidera w transformacji cyfrowej handlu detalicznego. Integracja z ChatGPT ma nie tylko uprościć proces zakupowy, ale także umożliwić przewidywanie potrzeb konsumentów w czasie rzeczywistym – co, jak podkreśla spółka, stanowi klucz do przyszłości handlu opartego na danych i inteligentnej automatyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. październik 2025 05:11