StoryEditor
Sieci i centra handlowe
19.04.2022 00:00

Kosmetyki w Dealz – „Wielkie marki, mini ceny” [FOTOREPORTAŻ]

Dealz to brytyjska sieć supermarketów działająca w Polsce od 2018. Oferuje m.in. artykuły spożywcze (w tym ogromny wybór słodyczy i kolorowych napojów), zabawki, artykuły papiernicze, drobną elektronikę (słuchawki i akcesoria do telefonów), produkty dla zwierząt, chemię domową oraz artykuły do wyposażenia i dekoracji domu i ogrodu. Jednak kategorią, która wita klientów na wejściu są kosmetyki, które zajmują całą długą alejkę.

Sieć Dealz pierwszą placówkę w naszym kraju uruchomiła na początku lutego 2018 r. w centrum handlowym ETC Swarzędz. W pierwszym roku obecności w Polsce planowała otwarcie 20 sklepów, a w ciągu trzech lat miało powstać nawet 200 dyskontów. Planów nie udało się zrealizować, ale biorąc pod uwagę problemy handlu wynikające z pandemii i tak jest nieźle – w kwietniu 2022 r. w Sosnowcu został otwarty 131 sklep sieci.

Dealz to koncept oferujących produkty znanych marek z różnych branż w konkurencyjnych cenach. Oferowane są one pod hasłem „Wielkie marki, mini ceny”. Sieć należy do Pepco Group, w skład której wchodzą dwie dyskontowe sieci – Pepco i Dealz. Obie są zaopatrywane przez globalną firmę PGS zajmującą się zaopatrzeniem sklepów w towary z takich krajów jak Chiny, Bangladesz, Pakistan i Indie oraz Hong Kong, bez udziału pośredników i lokalnych dystrybutorów.

Pierwszym działem od wejścia do sklepu, zaraz za wąską półką z bateriami, są kosmetyki. Zaczyna się on ofertą produktów do pielęgnacji włosów.

 

 

Szeroką ofertę popularnych marek znanych z innych sklepów uzupełniają profesjonalne produkty TRESemmé (Unilever).

 

 

 

Poszukiwacze kosmetyków zgodnych z aktualnymi trendami też znajdą tu coś dla siebie. Trend wegański reprezentuje marka XHC. Jej oferta w Dealz jest jednak o wiele szersza i obejmuje rozmaite produkty do pielęgnacji włosów z olejem arganowym.

 

 

 

Dealz ma szeroką ofertę suchych szamponów. Sprowadza na swoje potrzeby znane w Polsce szampony Batiste i uzupełnia ofertę tańszym zamiennikiem marki Shelley.   

 

 

 

Interesująco prezentuje się też połka z produktami do kąpieli, na której, oprócz licznych żeli pod prysznic w różnych pojemnościach, znalazły się też kule, galaretki czy sole do wanny oraz akcesoria, takie jak rękawice, myjki czy szczotki.

 

 

Swoja półkę kosmetyczną w Dealz mają też mężczyźni. Odnajdą tu szeroką ofertę produktów do mycia i golenia, a także dezodoranty - głównie produkty koncernowych marek.

 

 

Wydzielone zostały produkty do depilacji dla kobiet.

 

 

 

Pokaźnie prezentuje się dział z produktami do higieny jamy ustnej. Wiele tu propozycji różnego rodzaju past do zębów, płynów do płukania oraz szczoteczek najbardziej popularnych marek.

 

Czytaj też:  Colgate, Blend-a-med i Elmex – TOP3 w pastach do zębów [RANKING]

 

 

Do Dealza warto wpaść po maskę do twarzy albo po kosmetyczny zestaw prezentowy.

 

 

Kosmetyczna oferta sklepu nie byłaby pełna bez kolorówki. Wybór nie jest duży, ale jeśli ktoś przyjdzie po tusz do rzęs, pomadkę czy podkład to nie wyjdzie z pustymi rękami – stoi tu szafa polskiej marki Vipera. Są też palety z cieniami i wiele akcesoriów – pędzle i gąbeczki, sztuczne paznokcie i kępki rzęs, pilniki i zalotki, a także liczne akcesoria do włosów. Na osobnym dystrybutorze znajdują się natomiast lakiery hybrydowe za 10 zł (!) oraz dodatkowe akcesoria do manicure od marki Sanso Cosmetics.

 

 

Częstymi klientami sklepu są rodzice najmłodszych dzieci. Z myślą o nich znalazły się tu liczne produkty higieniczne i kosmetyczne, a także akcesoria do kąpieli i do karmienia.

 

 

W alejce kosmetycznej dostaniemy także popularne leki bez recepty, suplementy diety oraz materiały opatrunkowe.

 

 

 

 

Z alejką kosmetyczną sąsiadują produkty do sprzątania i prania. Tu znów półki zastawione są produktami najbardziej znanych marek. Wiele z nich oferowanych jest w ekonomicznych megaopakowaniach, albo w zestawach Duo Pack, w których drugi produkt sprzedawany jest 50 proc. taniej. Eksponowane są zarówno na regałach, jak i w koszach promocyjnych.

 

Oprócz najbardziej znanych marek koncernowych Dealz oferuje chemię włoskiej marki Felce Azzurra, a także produkty do prania marki Der Waschkönig.

Szeroką ofertę stanowią też nawilżane chusteczki do czyszczenia różnych powierzchni.

To co wyróżnia ofertę Dealz spośród innych sieci handlowych to ceny. Zgodnie z polityką sklepu wszystkie są wielokrotnością 1 zł. To czego możemy więc być pewni, to to, że kasjer, wydając nam resztę, nie powie, że zabrakło mu grosza.

 

Dealz działa na rynku od 1990 roku, ma ponad 900 sklepów w krajach Europy Zachodniej oraz w Wielkiej Brytanii. Zatrudnia ponad 18 tys. pracowników. Należy do Pepco Group, właściciela innej znanej w Polsce sieci – Pepco.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.11.2025 10:26
Bath & Body Works obniża prognozy i wprowadza plan naprawczy Consumer First Formula
Bath & Body Works od lat zaopatruje konsumentów i konsumentki w świece, spreje do ciała i płyny dezynfekcyjne.Marzena Szulc

Bath & Body Works odnotował w trzecim kwartale 2025 roku spadek sprzedaży o 1 proc., do poziomu 1,6 mld dolarów. Pogarszające się wyniki skłoniły firmę do obniżenia prognoz zarówno na czwarty kwartał, jak i na cały rok obrotowy. Jednocześnie sieć ogłosiła wprowadzenie nowego planu transformacyjnego pod nazwą Consumer First Formula, który ma poprawić wyniki i wzmocnić pozycję marki.

W trzecim kwartale zysk na akcję wyniósł 0,37 dolarów, a w ujęciu skorygowanym 0,35 dolarów. Spadki odnotowano także w wynikach operacyjnych i zysku netto, które okazały się niższe niż rok wcześniej. Spółka prognozuje, że w czwartym kwartale sprzedaż obniży się o wartości „high single-digit”, czyli o wysoki jednocyfrowy procent. W całym roku Bath & Body Works spodziewa się spadku przychodów w niskich jednocyfrowych wartościach.

Aktualizacja prognoz obejmuje również oczekiwania dotyczące rentowności. Firma zakłada, że skorygowany zysk na akcję za rok 2025 osiągnie co najmniej 2,83 dolarów. Obniżone przewidywania są reakcją na trudne otoczenie konsumenckie, w tym ostrożniejsze wydatki klientów oraz presję kosztową.

W odpowiedzi na te wyzwania firma wdraża plan Consumer First Formula, skoncentrowany na czterech strategicznych obszarach. Należą do nich: intensyfikacja innowacji produktowych w kluczowych kategoriach, odświeżenie wizerunku marki, rozszerzenie zasięgu rynkowego poprzez rozwój kanałów cyfrowych i hurtowych oraz poprawa efektywności operacyjnej. Ostatni z elementów ma przynieść 250 mln dolarów oszczędności w ciągu dwóch lat.

Strategia ma na celu przeciwdziałać bieżącym trudnościom rynkowym oraz przygotować firmę do stabilniejszego wzrostu w kolejnych latach. Bath & Body Works liczy, że bardziej skoncentrowane działania produktowe, wzmocnienie kapitału marki oraz dyscyplina kosztowa pozwolą na poprawę wyników i lepsze wykorzystanie potencjału w zmieniającym się otoczeniu handlowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.11.2025 15:01
Kaufland testuje nowy system zwrotu opakowań po kosmetykach
Kaufland

Kaufland Germany uruchomił pilotażowy system zwrotu opakowań po kosmetykach, realizowany we współpracy ze start-upem reo – cyfrową platformą wspierającą obieg opakowań wielokrotnego użytku. Projekt powstał przy udziale Zero Waste Innovation Hub w Monachium i stanowi kolejny krok sieci w kierunku ograniczania odpadów opakowaniowych. Test ma pokazać, czy rozwiązania znane ze zwrotu butelek mogą działać także w kategorii kosmetyków.

Od 30 października klienci mogą zwracać puste opakowania po kosmetykach w dziesięciu sklepach Kaufland oraz w trzech sklepach VollCorner na terenie regionu Monachium. Łącznie obejmuje to 13 placówek, w których wdrożono oznaczenia na półkach oraz na produktach, aby ułatwić uczestnictwo w programie. Zwroty dotyczą wybranych artykułów marek Lavera Naturkosmetik, Kneipp oraz Logocos Naturkosmetik.

Mechanizm pilotażu jest prosty i oparty na zasadach znanych z systemu kaucji za butelki. Za każde zwrócone puste opakowanie klient otrzymuje zwrot w wysokości 29 centów. Kaufland podkreśla, że celem projektu jest maksymalne uproszczenie procesu, tak aby stał się intuicyjny i możliwy do wdrożenia na szeroką skalę.

Według Steffanie Rainer, CEO reo, kluczowe jest pokazanie, że „świadome konsumowanie nie musi oznaczać dodatkowego wysiłku”. Jak dodała, dopiero wtedy, gdy rozwiązania prośrodowiskowe zostają włączone w codzienne zakupy, możliwa jest realna zmiana po stronie marek, detalistów i konsumentów. Z kolei Jessica Koch, international sales manager w Kauflandzie, podkreśliła rolę współpracy z innowacyjnymi start-upami, które wnoszą świeże spojrzenie i pozwalają rozwijać przyszłościowe modele handlu.

Kaufland Germany traktuje pilotaż jako test możliwości łączenia celów ekonomicznych z proekologicznymi i zapowiada dalszy rozwój projektu wraz z reo. Jeśli program okaże się skuteczny, może stać się inspiracją do wdrażania podobnych systemów w innych segmentach handlu detalicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2025 08:24