StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.11.2022 00:00

Lidl przeznaczy ponad 230 mln zł na wzrost płac i nowe miejsca pracy

Lidl Polska podejmuje poważne działania, aby przyciągnąć do swojej załogi kolejnych pracowników. Wynagrodzenia obsługi sklepów i magazynów od stycznia ponownie wzrosną; w 2023 roku firma ma zamiar przeznaczyć na podwyżki dla już zatrudnionych osób i stworzenie miejsc pracy dla kolejnych ponad 230 mln zł.

Od stycznia 2023 r. pracownicy sklepów sieci Lidl będą zarabiać do 4200 zł brutto do 5150 zł brutto na początku zatrudnienia. Już po roku i dwóch latach pracy pracodawca gwarantuje podwyżki — do pułapu 5600 zł brutto. Jeśli chodzi o pensje załogi magazynów, to po podwyżkach wyniesie ona od 4800 zł brutto do 5250 zł brutto na początku zatrudnienia, z pułapem podwyżek do 6050 zł brutto. Lidl w ramach benefitów pracowniczych oferuje również bony świąteczne w wysokości 1000 zł do wykorzystania w aplikacji Lidl Plus; to wzrost o 25% w stosunku do świadczeń wydawanych w 2021 r. Do dzieci pracowników trafi również ponad 23 tys. paczek świątecznych z zabawkami i słodyczami.

Poza wynagrodzeniami wyższymi niż średnie w handlu, sieć Lidl Polska oferuje inne benefity, takie jak wyprawki szkolne dla pierwszoklasistów i dziecięce dla nowonarodzonych, prywatne ubezpieczenie medyczne, ubezpieczenia grupowe, karty Multisport, dostęp do eTutor (platformy do samodzielnej nauki języków obcych online) a także unikatowy Program Wsparcia Pracowników. W ramach PWP załoga sklepów i magazynów może korzystać z pomocy psychologa, prawnika i doradcy finansowego.

Sieć promuje również rozwój zawodowy, równość płacową i umożliwia względnie łatwe awanse wewnętrzne, dzięki czemu równość między mężczyznami a kobietami staje się celem widocznym na horyzoncie.

Czytaj także: Lidl inwestuje w marki własne i chce naturalnych kosmetyków

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
09.06.2025 14:00
Inglot otwiera nowy butik w Magnolia Park – większa przestrzeń, nowe usługi i produkty
Nowy salon marki we Wrocławiu został urządzony w odświeżonym koncepcie.Inglot

W czerwcu polska marka kosmetyczna Inglot otworzyła nowy sklep w centrum handlowym Magnolia Park we Wrocławiu. Nowa lokalizacja na parterze, o powierzchni ponad 30 mkw., zastąpiła dotychczasowy punkt wolnostojący. Butik zaprojektowano zgodnie z najnowszym konceptem marki, który zakłada lepsze dostosowanie przestrzeni do potrzeb konsumentów – zarówno pod względem estetyki, jak i funkcjonalności. Klienci mogą teraz korzystać z podziału na strefy: pielęgnacyjną, bazową, kolorową i manicure, co ułatwia poruszanie się po ofercie.

Jak podkreśla Marta Kocik, dyrektorka Magnolia Park, nowy lokal to odpowiedź na rosnące zainteresowanie wysokiej jakości kosmetykami i komfortowymi warunkami zakupów. Zwiększenie powierzchni pozwoliło na rozszerzenie asortymentu naturalnych kosmetyków i podniesienie standardu obsługi. Sklep wyróżnia się pastelowym wystrojem wnętrza inspirowanym ludzką twarzą, co ma nie tylko walory estetyczne, ale też funkcjonalne – sprzyjające indywidualnemu podejściu do potrzeb klientów.

Nowością w butiku są profesjonalne usługi makijażowe – dzienny, wieczorowy oraz okolicznościowy – a także lekcje makijażu. Co istotne, klientki otrzymują w cenie usługi zestaw kosmetyków o tej samej wartości, co czyni ofertę unikatową na rynku. Na makijaż można umawiać się w salonie, przez aplikację Booksy lub telefonicznie. Na otwarcie zaplanowano również specjalne wydarzenie: 20 i 21 czerwca odwiedzający będą mogli skorzystać z analizy kolorystycznej prowadzonej przez Mateusza Szlagiera – eksperta w tej dziedzinie.

Marka Inglot, obecna na sześciu kontynentach, pozostaje firmą rodzinną z polskim kapitałem. Aż 95 proc. produktów powstaje w zakładzie produkcyjnym w Przemyślu. Firma znana jest z innowacyjnego podejścia i dbałości o etykę – kosmetyki nie są testowane na zwierzętach. Otwarcie nowego butiku zbiegło się z premierą nowego produktu: pomadki Glazed Lips z filtrem SPF 50+, stanowiącej odpowiedź na potrzeby konsumentek w zakresie ochrony i pielęgnacji ust.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
04.06.2025 15:30
Atak na e-commerce Victoria’s Secret. Firma ostrzega przed wpływem na wyniki finansowe
Sieć bieliźniarska jest liczącym się graczem na rynku kosmetycznym ze względu na bogatą ofertę zapachów, makijażu i pielęgnacji.Shutterstock

Victoria’s Secret & Co. poinformowała o incydencie bezpieczeństwa, który spowodował trzydniowe wyłączenie sklepu internetowego. Firma ostrzega, że zdarzenie może negatywnie wpłynąć na wyniki finansowe za bieżący kwartał. Trwają prace nad pełną oceną skali i konsekwencji ataku. Mimo że wstępne dane za pierwszy kwartał – zakończony 3 maja – nie zostały naruszone, to spółka podkreśla, że poniosła dodatkowe koszty i straty, które mogą odbić się na przyszłych wynikach.

W 2023 roku około jedna trzecia całkowitej sprzedaży Victoria’s Secret pochodziła z kanału e-commerce, co czyni przerwę w działalności cyfrowej szczególnie istotną. Incydent doprowadził do opóźnienia publikacji raportu finansowego, pierwotnie planowanego na ten tydzień. Pracownicy wciąż mają ograniczony dostęp do części systemów korporacyjnych, co utrudnia przetwarzanie danych potrzebnych do przygotowania sprawozdań.

Pomimo problemów technicznych, Victoria’s Secret podała wstępne wyniki za pierwszy kwartał – sprzedaż wyniosła 1,35 miliarda dolarów i była zgodna z oczekiwaniami analityków. Spółka zaznacza, że jak dotąd incydent nie spowodował istotnych zakłóceń w bieżącej działalności operacyjnej, choć niektóre procesy wciąż są przywracane.

Reakcja rynku była natychmiastowa – akcje spółki spadły o około 2 proc. w notowaniach na nowojorskiej giełdzie w dniu ogłoszenia informacji. Od początku roku kurs Victoria’s Secret stracił już około 50 proc. To kolejny w ostatnim czasie przypadek naruszenia bezpieczeństwa danych w sektorze detalicznym – podobne problemy dotknęły ostatnio firmę Adidas AG oraz kilku detalistów w Wielkiej Brytanii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 18:31