StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.11.2022 00:00

Lidl przeznaczy ponad 230 mln zł na wzrost płac i nowe miejsca pracy

Lidl Polska podejmuje poważne działania, aby przyciągnąć do swojej załogi kolejnych pracowników. Wynagrodzenia obsługi sklepów i magazynów od stycznia ponownie wzrosną; w 2023 roku firma ma zamiar przeznaczyć na podwyżki dla już zatrudnionych osób i stworzenie miejsc pracy dla kolejnych ponad 230 mln zł.

Od stycznia 2023 r. pracownicy sklepów sieci Lidl będą zarabiać do 4200 zł brutto do 5150 zł brutto na początku zatrudnienia. Już po roku i dwóch latach pracy pracodawca gwarantuje podwyżki — do pułapu 5600 zł brutto. Jeśli chodzi o pensje załogi magazynów, to po podwyżkach wyniesie ona od 4800 zł brutto do 5250 zł brutto na początku zatrudnienia, z pułapem podwyżek do 6050 zł brutto. Lidl w ramach benefitów pracowniczych oferuje również bony świąteczne w wysokości 1000 zł do wykorzystania w aplikacji Lidl Plus; to wzrost o 25% w stosunku do świadczeń wydawanych w 2021 r. Do dzieci pracowników trafi również ponad 23 tys. paczek świątecznych z zabawkami i słodyczami.

Poza wynagrodzeniami wyższymi niż średnie w handlu, sieć Lidl Polska oferuje inne benefity, takie jak wyprawki szkolne dla pierwszoklasistów i dziecięce dla nowonarodzonych, prywatne ubezpieczenie medyczne, ubezpieczenia grupowe, karty Multisport, dostęp do eTutor (platformy do samodzielnej nauki języków obcych online) a także unikatowy Program Wsparcia Pracowników. W ramach PWP załoga sklepów i magazynów może korzystać z pomocy psychologa, prawnika i doradcy finansowego.

Sieć promuje również rozwój zawodowy, równość płacową i umożliwia względnie łatwe awanse wewnętrzne, dzięki czemu równość między mężczyznami a kobietami staje się celem widocznym na horyzoncie.

Czytaj także: Lidl inwestuje w marki własne i chce naturalnych kosmetyków

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.10.2025 13:22
H&M planuje emisję obligacji o wartości 500 mln euro po dwóch latach przerwy
Sieć od lat oferuje kosmetyki pielęgnacyjne i makijażowe.H&M Beauty

Szwedzka grupa H&M ogłosiła zamiar emisji 8-letnich obligacji o wartości 500 mln euro (ok. 583 mln dolarów). Będzie to pierwsza oferta długu spółki od dwóch lat i jednocześnie dowód na poprawę kondycji finansowej po serii lepszych od oczekiwań wyników kwartalnych.

Zgodnie z komunikatem, środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne. Decyzja o emisji następuje po dwóch z rzędu kwartałach, w których H&M zanotowało wyniki przewyższające prognozy analityków. Firma, kierowana przez prezesa Daniela Ervéra, koncentruje się na wzmocnieniu swojej głównej marki oraz ścisłej kontroli kosztów, co przynosi efekty w postaci poprawy rentowności.

Nowe papiery dłużne będą zapadać w 2033 roku i stanowią kontynuację poprzedniej emisji z 2023 roku, również o wartości 500 mln euro. Tamte obligacje miały charakter zielony i obecnie notowane są powyżej wartości nominalnej, co wskazuje na zaufanie inwestorów do stabilności H&M.

Sprzedaż nowej emisji koordynują międzynarodowe instytucje finansowe: BBVA, BNP Paribas, Citigroup, Danske Bank oraz Svenska Handelsbanken. Włączenie kilku czołowych banków europejskich i amerykańskich potwierdza skalę oraz znaczenie transakcji na rynku kapitałowym.

Planowana emisja obligacji sygnalizuje wzrost pewności finansowej H&M i utrzymujące się tempo odbudowy po okresie spowolnienia. Dla rynku detalicznego, który wciąż funkcjonuje w warunkach ostrożności i zmienności kosztów operacyjnych, decyzja szwedzkiej grupy jest interpretowana jako dowód skuteczności strategii restrukturyzacyjnej i większej odporności na presję makroekonomiczną.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.10.2025 12:37
Walmart wprowadza zakupy z ChatGPT – nowy etap handlu konwersacyjnego
Kolejna sieć eksperymentuje z AI.DALL-E

Walmart ogłosił strategiczne partnerstwo z OpenAI, które umożliwi klientom sieci oraz członkom Sam’s Club dokonywanie zakupów bezpośrednio w aplikacji ChatGPT za pomocą funkcji Instant Checkout. Nowe rozwiązanie pozwala użytkownikom przeglądać produkty, planować zakupy i finalizować transakcje w czasie rzeczywistym, bez konieczności opuszczania czatu.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię „AI-first retail”, która ma przekształcić sposób, w jaki konsumenci dokonują zakupów – z wyszukiwania opartego na słowach kluczowych w kierunku doświadczeń predykcyjnych i konwersacyjnych. Dzięki integracji z ChatGPT klienci mogą planować posiłki, uzupełniać codzienne zapasy czy odkrywać nowe produkty w oparciu o personalizowane rekomendacje generowane przez sztuczną inteligencję.

Walmart od kilku lat intensywnie inwestuje w rozwiązania AI, które usprawniają wewnętrzne procesy i obsługę klientów. Sztuczna inteligencja pomaga już m.in. w optymalizacji katalogów produktowych, skracając czas wprowadzania nowych kolekcji modowych nawet o 18 tygodni. Automatyzacja obsługi zgłoszeń klientów skróciła natomiast średni czas rozwiązywania spraw o 40 proc., co znacząco poprawiło efektywność działania centrum wsparcia.

Równolegle Walmart wdraża ChatGPT Enterprise dla swoich pracowników oraz prowadzi program certyfikacyjny OpenAI Certifications, mający na celu podniesienie kompetencji cyfrowych w zakresie korzystania z generatywnej sztucznej inteligencji. Według firmy to kolejny krok w budowaniu „kultury AI”, w której narzędzia oparte na uczeniu maszynowym wspierają decyzje na każdym poziomie organizacji.

Dzięki tym inicjatywom Walmart umacnia swoją pozycję lidera w transformacji cyfrowej handlu detalicznego. Integracja z ChatGPT ma nie tylko uprościć proces zakupowy, ale także umożliwić przewidywanie potrzeb konsumentów w czasie rzeczywistym – co, jak podkreśla spółka, stanowi klucz do przyszłości handlu opartego na danych i inteligentnej automatyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. listopad 2025 21:29