StoryEditor
Sieci i centra handlowe
11.03.2024 13:33

Lidl wprowadził do sprzedaży perfumowany papier toaletowy...o zapachu EDT Chloé?

W ostatnim czasie internet obiegła zaskakująca teoria: użytkownicy sieci zaczęli dostrzegać zaskakujące podobieństwo między zapachem perfumowanego papieru toaletowego marki własnej sieci Lidl, Floralys, a prestiżową wodą toaletową marki Chloé. Ta niecodzienna obserwacja szybko zyskała na popularności, stając się gorącym tematem dyskusji wśród internautów.

Jedna z facebookowych grup zrzeszających pasjonatów branży perfumeryjnej stała się ostatnio areną niezwykłego odkrycia. Użytkownicy zaczęli dzielić się spostrzeżeniem, że perfumowany papier toaletowy Floralys, marki własnej popularnej sieci dyskontowej Lidl, wydziela zapach niezwykle podobny do luksusowej wody toaletowej marki Chloé. To zaskakujące porównanie wywołało szereg dyskusji i spekulacji dotyczących tego, jak dwie tak różne kategorie produktów mogły się znaleźć na wspólnym gruncie zapachowym.

image
Wiadomości Kosmetyczne

Woda toaletowa Chloé, znana ze swojej kwiatowej i eleganckiej kompozycji zapachowej, od dawna zajmuje czołowe miejsce na listach bestsellerów perfum. Z kolei Floralys Lidl to produkt codziennego użytku, który oferuje dodatkową wartość sensoryczną dzięki subtelnego zaperfumowaniu. Odkrycie podobieństwa między tymi dwoma produktami stało się więc źródłem zdumienia i ciekawości wśród członków grupy.

Eksperci branży perfumeryjnej zwracają uwagę na fakt, że zapachy w produktach codziennego użytku, takich jak papier toaletowy, często są inspirowane popularnymi perfumami. Jest to sposób na wzbogacenie doświadczenia użytkownika i nadanie zwyczajnym produktom pewnej ekskluzywności. Jednak rzadko kiedy podobieństwo jest na tyle wyraźne, by zostało dostrzeżone i szeroko skomentowane przez społeczność internetową.

Część użytkowników zwróciła uwagę na to, że coraz więcej produktów codziennego użytku pachnie jak znane, markowe kompozycje zapachowe. Wśród takich rodzynków zostały wymienione worki na śmieci marki Zosia Samosia i dyfuzor zapachowy Bispol.

image
Wiadomości Kosmetyczne

Społeczność online zareagowała z mieszanymi uczuciami, wahając się między rozbawieniem a autentycznym zainteresowaniem. Niektórzy użytkownicy wyrazili zaskoczenie i podziw dla Lidla za wprowadzenie do oferty produktu o tak zaskakującej jakości zapachowej. Inni traktują to odkrycie jako dowód na to, jak perfumy przenikają różne aspekty naszego życia, niezależnie od ceny czy prestiżu.

Redakcja zwróciła się do sieci Lidl z pytaniem o komentarz w tej sprawie.

Czytaj także: Lidl testuje stacje uzupełniania detergentów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
28.11.2025 14:05
MRiRW rekomenduje Krajowej Grupie Spożywczej przejęcie Carrefour Polska
(fot. Robert Way/Shutterstock)Robert Way/Shutterstock

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oficjalnie zarekomendowało Krajowej Grupie Spożywczej przejęcie francuskiej sieci Carrefour, wskazując, że krok ten ma wzmocnić krajowy sektor rolno-spożywczy. Według resortu przejęcie jednego z największych detalistów w Polsce jest elementem szerszej strategii budowy zintegrowanych łańcuchów dostaw, które mają poprawić pozycję polskich rolników i ułatwić konsumentom dostęp do krajowej żywności. Rekomendacja została przekazana mediom za pośrednictwem PAP Biznes.

Resort podkreśla, że KGS, obejmując kontrolę nad siecią, mogłaby otworzyć polskim produktom znacznie szerszy dostęp do półek sklepowych. Obecnie rynek handlu detalicznego pozostaje w dużej mierze zdominowany przez zagraniczne dyskonty oraz marki własne, które ograniczają ekspozycję lokalnych producentów. Ministerstwo wskazuje, że tworzenie państwowych, zorganizowanych kanałów sprzedaży mogłoby zwiększyć udział polskich upraw i gospodarstw w dystrybucji żywności.

Wśród kluczowych argumentów MRiRW znalazły się trzy główne obszary. Po pierwsze, przejęcie miałoby poprawić konkurencyjność rolników poprzez budowę spójnych struktur „od pola do sklepu”. Po drugie, resort ostrzega, że brak narodowych kanałów handlowych osłabia stabilność gospodarki rolnej, zwiększając ryzyko wahań cen oraz destabilizacji rynku. Po trzecie, utworzenie „Polskiej Sieci Sklepów” na bazie Carrefoura pozwoliłoby na skuteczniejszą kontrolę krajowego sektora dystrybucji oraz lepsze zabezpieczenie interesów producentów.

Rekomendacja MRiRW jest kolejnym etapem działań państwa na rzecz poprawy stabilności finansowej produkcji rolnej. Resort od miesięcy podkreśla konieczność budowania narzędzi, które zapewnią polskim gospodarstwom przewidywalność cen oraz możliwość sprzedaży w zorganizowanych kanałach, zwłaszcza na końcowym etapie obrotu detalicznego.

Carrefour Polska to jedna z największych sieci handlowych w kraju, obejmująca ponad 900 sklepów działających w sześciu formatach – od hipermarketów i supermarketów po sklepy osiedlowe, hurtowo-dyskontowe i specjalistyczne – oraz kanał e-commerce. Firma zarządza również 20 centrami handlowymi o łącznej powierzchni ponad 230 tys. m² GLA oraz siecią 40 stacji paliw. Globalnie Carrefour posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach, co czyni go jednym z największych graczy branży spożywczej na świecie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.11.2025 10:26
Bath & Body Works obniża prognozy i wprowadza plan naprawczy Consumer First Formula
Bath & Body Works od lat zaopatruje konsumentów i konsumentki w świece, spreje do ciała i płyny dezynfekcyjne.Marzena Szulc

Bath & Body Works odnotował w trzecim kwartale 2025 roku spadek sprzedaży o 1 proc., do poziomu 1,6 mld dolarów. Pogarszające się wyniki skłoniły firmę do obniżenia prognoz zarówno na czwarty kwartał, jak i na cały rok obrotowy. Jednocześnie sieć ogłosiła wprowadzenie nowego planu transformacyjnego pod nazwą Consumer First Formula, który ma poprawić wyniki i wzmocnić pozycję marki.

W trzecim kwartale zysk na akcję wyniósł 0,37 dolarów, a w ujęciu skorygowanym 0,35 dolarów. Spadki odnotowano także w wynikach operacyjnych i zysku netto, które okazały się niższe niż rok wcześniej. Spółka prognozuje, że w czwartym kwartale sprzedaż obniży się o wartości „high single-digit”, czyli o wysoki jednocyfrowy procent. W całym roku Bath & Body Works spodziewa się spadku przychodów w niskich jednocyfrowych wartościach.

Aktualizacja prognoz obejmuje również oczekiwania dotyczące rentowności. Firma zakłada, że skorygowany zysk na akcję za rok 2025 osiągnie co najmniej 2,83 dolarów. Obniżone przewidywania są reakcją na trudne otoczenie konsumenckie, w tym ostrożniejsze wydatki klientów oraz presję kosztową.

W odpowiedzi na te wyzwania firma wdraża plan Consumer First Formula, skoncentrowany na czterech strategicznych obszarach. Należą do nich: intensyfikacja innowacji produktowych w kluczowych kategoriach, odświeżenie wizerunku marki, rozszerzenie zasięgu rynkowego poprzez rozwój kanałów cyfrowych i hurtowych oraz poprawa efektywności operacyjnej. Ostatni z elementów ma przynieść 250 mln dolarów oszczędności w ciągu dwóch lat.

Strategia ma na celu przeciwdziałać bieżącym trudnościom rynkowym oraz przygotować firmę do stabilniejszego wzrostu w kolejnych latach. Bath & Body Works liczy, że bardziej skoncentrowane działania produktowe, wzmocnienie kapitału marki oraz dyscyplina kosztowa pozwolą na poprawę wyników i lepsze wykorzystanie potencjału w zmieniającym się otoczeniu handlowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. grudzień 2025 20:00