StoryEditor
Sieci i centra handlowe
24.10.2023 12:20

Lidl testuje stacje uzupełniania detergentów

29 kwietnia 2022: Lidl ogłosił testy pierwszej w Wielkiej Brytanii ”inteligentnej” stacji uzupełniania detergentu do prania w supermarkecie, we współpracy z chilijskim start-upem Algramo, start-upem zajmującym się zrównoważonym rozwojem. Sześciomiesięczny pilotaż, rozpoczęty w Kingswinford w West Midlands, pozwolił zaoszczędzić 2970 jednorazowych plastikowych pojemników w jednym sklepie. / Lidl
Lidl prowadzi testy stacji refill w kolejnych krajach. Przez sześć miesięcy w dziesięciu holenderskich sklepach sieci klienci będą mogli korzystać ze stacji uzupełniania detergentów i płynów zmiękczających. Mogą napełniać specjalnie przygotowany pojemnik wielokrotnego użytku trzema różnymi rodzajami płynnego detergentu lub płynu zmiękczającego do tkanin.

Lidl wprowadził testowo stacje refill do detergentów w dziesięciu swoich sklepach w Holandii. Jako zachętę klienci mogą zobaczyć na ekranie, ile plastiku oszczędzają, ponownie wykorzystując pojemnik wielokrotnego użytku. Otrzymują także dodatkowy rabat przy każdym uzupełnieniu, jak donosi RetailTrends. Do 2025 roku niemiecki dyskont zamierza zmniejszyć o 30 proc. użycie tworzyw sztucznych w swojej ofercie marek własnych.

Coraz więcej sieci handlowych stawia na zrównoważone rozwiązania, w tym refillomaty, które pozwalają klientom uzupełniać swoje opakowania wielokrotnego użytku z produktami. Przykłady takich inicjatyw można znaleźć w różnych branżach. Na przykład, w sklepach spożywczych, marka Unverpackt w Niemczech oferuje szeroki wybór produktów spożywczych i domowych w opakowaniach wielokrotnego użytku. W Wielkiej Brytanii, sieć Waitrose wprowadziła stacje do uzupełniania opakowań m.in. z płynami do mycia naczyń i proszkami do prania. W sektorze kosmetyków, The Body Shop w niektórych swoich sklepach oferuje możliwość uzupełniania kosmetyków, a sieć Lush posiada swoje "Naked Shops" z produktami bez opakowań. W sklepie flagowym Carrefour Arkadia w Warszawie klienci mają okazję nabyć produkty chemiczne z linii własnej marki Carrefour i przelać je do swoich własnych opakowań lub butelek wielokrotnego użytku. Dostępne są osiem artykułów z dziedziny chemii domowej, które są oferowane pod logo sieci handlowej. Taka forma zakupu pozwala na zaoszczędzenie nawet do 50 procent w porównaniu z produktami markowymi dostępnymi w tradycyjnych opakowaniach.

To tylko kilka przykładów, jakie sieci handlowe angażują się w walkę z nadmiernym zużyciem plastiku i promują zrównoważone podejście do opakowań poprzez wprowadzenie refillomatów do swojej oferty.

Czytaj także: Drogeria DOT pracuje nad zmianą konsumenckich nawyków. Wielorazowe opakowania to jej świat

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
09.06.2025 14:00
Inglot otwiera nowy butik w Magnolia Park – większa przestrzeń, nowe usługi i produkty
Nowy salon marki we Wrocławiu został urządzony w odświeżonym koncepcie.Inglot

W czerwcu polska marka kosmetyczna Inglot otworzyła nowy sklep w centrum handlowym Magnolia Park we Wrocławiu. Nowa lokalizacja na parterze, o powierzchni ponad 30 mkw., zastąpiła dotychczasowy punkt wolnostojący. Butik zaprojektowano zgodnie z najnowszym konceptem marki, który zakłada lepsze dostosowanie przestrzeni do potrzeb konsumentów – zarówno pod względem estetyki, jak i funkcjonalności. Klienci mogą teraz korzystać z podziału na strefy: pielęgnacyjną, bazową, kolorową i manicure, co ułatwia poruszanie się po ofercie.

Jak podkreśla Marta Kocik, dyrektorka Magnolia Park, nowy lokal to odpowiedź na rosnące zainteresowanie wysokiej jakości kosmetykami i komfortowymi warunkami zakupów. Zwiększenie powierzchni pozwoliło na rozszerzenie asortymentu naturalnych kosmetyków i podniesienie standardu obsługi. Sklep wyróżnia się pastelowym wystrojem wnętrza inspirowanym ludzką twarzą, co ma nie tylko walory estetyczne, ale też funkcjonalne – sprzyjające indywidualnemu podejściu do potrzeb klientów.

Nowością w butiku są profesjonalne usługi makijażowe – dzienny, wieczorowy oraz okolicznościowy – a także lekcje makijażu. Co istotne, klientki otrzymują w cenie usługi zestaw kosmetyków o tej samej wartości, co czyni ofertę unikatową na rynku. Na makijaż można umawiać się w salonie, przez aplikację Booksy lub telefonicznie. Na otwarcie zaplanowano również specjalne wydarzenie: 20 i 21 czerwca odwiedzający będą mogli skorzystać z analizy kolorystycznej prowadzonej przez Mateusza Szlagiera – eksperta w tej dziedzinie.

Marka Inglot, obecna na sześciu kontynentach, pozostaje firmą rodzinną z polskim kapitałem. Aż 95 proc. produktów powstaje w zakładzie produkcyjnym w Przemyślu. Firma znana jest z innowacyjnego podejścia i dbałości o etykę – kosmetyki nie są testowane na zwierzętach. Otwarcie nowego butiku zbiegło się z premierą nowego produktu: pomadki Glazed Lips z filtrem SPF 50+, stanowiącej odpowiedź na potrzeby konsumentek w zakresie ochrony i pielęgnacji ust.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
04.06.2025 15:30
Atak na e-commerce Victoria’s Secret. Firma ostrzega przed wpływem na wyniki finansowe
Sieć bieliźniarska jest liczącym się graczem na rynku kosmetycznym ze względu na bogatą ofertę zapachów, makijażu i pielęgnacji.Shutterstock

Victoria’s Secret & Co. poinformowała o incydencie bezpieczeństwa, który spowodował trzydniowe wyłączenie sklepu internetowego. Firma ostrzega, że zdarzenie może negatywnie wpłynąć na wyniki finansowe za bieżący kwartał. Trwają prace nad pełną oceną skali i konsekwencji ataku. Mimo że wstępne dane za pierwszy kwartał – zakończony 3 maja – nie zostały naruszone, to spółka podkreśla, że poniosła dodatkowe koszty i straty, które mogą odbić się na przyszłych wynikach.

W 2023 roku około jedna trzecia całkowitej sprzedaży Victoria’s Secret pochodziła z kanału e-commerce, co czyni przerwę w działalności cyfrowej szczególnie istotną. Incydent doprowadził do opóźnienia publikacji raportu finansowego, pierwotnie planowanego na ten tydzień. Pracownicy wciąż mają ograniczony dostęp do części systemów korporacyjnych, co utrudnia przetwarzanie danych potrzebnych do przygotowania sprawozdań.

Pomimo problemów technicznych, Victoria’s Secret podała wstępne wyniki za pierwszy kwartał – sprzedaż wyniosła 1,35 miliarda dolarów i była zgodna z oczekiwaniami analityków. Spółka zaznacza, że jak dotąd incydent nie spowodował istotnych zakłóceń w bieżącej działalności operacyjnej, choć niektóre procesy wciąż są przywracane.

Reakcja rynku była natychmiastowa – akcje spółki spadły o około 2 proc. w notowaniach na nowojorskiej giełdzie w dniu ogłoszenia informacji. Od początku roku kurs Victoria’s Secret stracił już około 50 proc. To kolejny w ostatnim czasie przypadek naruszenia bezpieczeństwa danych w sektorze detalicznym – podobne problemy dotknęły ostatnio firmę Adidas AG oraz kilku detalistów w Wielkiej Brytanii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 18:15