StoryEditor
Sieci i centra handlowe
24.10.2023 12:20

Lidl testuje stacje uzupełniania detergentów

29 kwietnia 2022: Lidl ogłosił testy pierwszej w Wielkiej Brytanii ”inteligentnej” stacji uzupełniania detergentu do prania w supermarkecie, we współpracy z chilijskim start-upem Algramo, start-upem zajmującym się zrównoważonym rozwojem. Sześciomiesięczny pilotaż, rozpoczęty w Kingswinford w West Midlands, pozwolił zaoszczędzić 2970 jednorazowych plastikowych pojemników w jednym sklepie. / Lidl
Lidl prowadzi testy stacji refill w kolejnych krajach. Przez sześć miesięcy w dziesięciu holenderskich sklepach sieci klienci będą mogli korzystać ze stacji uzupełniania detergentów i płynów zmiękczających. Mogą napełniać specjalnie przygotowany pojemnik wielokrotnego użytku trzema różnymi rodzajami płynnego detergentu lub płynu zmiękczającego do tkanin.

Lidl wprowadził testowo stacje refill do detergentów w dziesięciu swoich sklepach w Holandii. Jako zachętę klienci mogą zobaczyć na ekranie, ile plastiku oszczędzają, ponownie wykorzystując pojemnik wielokrotnego użytku. Otrzymują także dodatkowy rabat przy każdym uzupełnieniu, jak donosi RetailTrends. Do 2025 roku niemiecki dyskont zamierza zmniejszyć o 30 proc. użycie tworzyw sztucznych w swojej ofercie marek własnych.

Coraz więcej sieci handlowych stawia na zrównoważone rozwiązania, w tym refillomaty, które pozwalają klientom uzupełniać swoje opakowania wielokrotnego użytku z produktami. Przykłady takich inicjatyw można znaleźć w różnych branżach. Na przykład, w sklepach spożywczych, marka Unverpackt w Niemczech oferuje szeroki wybór produktów spożywczych i domowych w opakowaniach wielokrotnego użytku. W Wielkiej Brytanii, sieć Waitrose wprowadziła stacje do uzupełniania opakowań m.in. z płynami do mycia naczyń i proszkami do prania. W sektorze kosmetyków, The Body Shop w niektórych swoich sklepach oferuje możliwość uzupełniania kosmetyków, a sieć Lush posiada swoje "Naked Shops" z produktami bez opakowań. W sklepie flagowym Carrefour Arkadia w Warszawie klienci mają okazję nabyć produkty chemiczne z linii własnej marki Carrefour i przelać je do swoich własnych opakowań lub butelek wielokrotnego użytku. Dostępne są osiem artykułów z dziedziny chemii domowej, które są oferowane pod logo sieci handlowej. Taka forma zakupu pozwala na zaoszczędzenie nawet do 50 procent w porównaniu z produktami markowymi dostępnymi w tradycyjnych opakowaniach.

To tylko kilka przykładów, jakie sieci handlowe angażują się w walkę z nadmiernym zużyciem plastiku i promują zrównoważone podejście do opakowań poprzez wprowadzenie refillomatów do swojej oferty.

Czytaj także: Drogeria DOT pracuje nad zmianą konsumenckich nawyków. Wielorazowe opakowania to jej świat

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.07.2024 15:03
Precordia Capital i Septyma nabyły udziały w parku handlowym Vis à Vis Wilanów
Ulokowanie Street Mall Vis à Vis Wilanów w bliskości dwóch dzielnic Warszawy i Konstancina-Jeziorny gwarantuje duży ruch kliencki.Street Mall Vis à Vis Wilanów
Precordia Capital Sp. z o.o., której właścicielem jest Jerzy Motz, oraz spółka Septyma Sp. z o.o., należąca do Piotra Beaupre, nabyły 66 proc. udziałów w parku handlowym Street Mall Vis à Vis Wilanów. Sprzedającym udziały była firma Capital Park Sp. z o.o. Nowymi zarządcami nieruchomości została firma Real Management Services Sp. z o.o., należąca do grupy Real Management S.A.

Street Mall Vis à Vis Wilanów zlokalizowany jest w południowej części Warszawy, przy ul. Przyczółkowej 219. Jego lokalizacja przy głównej drodze łączącej Centrum z Wilanowem i Konstancinem-Jeziorną sprawia, że jest łatwo dostępny dla mieszkańców zarówno miasta, jak i okolic. Park handlowy oferuje 17 sklepów oraz lokali usługowych i gastronomicznych o łącznej powierzchni najmu 4300 mkw., a także 104 miejsca parkingowe. Wśród najemców Vis à Vis Wilanów znajdują się takie marki, jak Decathlon, Deseo, Drogeria Hebe, MAX Premium Burgers, RTV EURO AGD, Sakana Sushi&Sticks oraz ZooZoo.pl. Obiekt jest obecnie w pełni wynajęty.

Prezes Zarządu Precordia Capital Sp. z o.o., Jerzy Motz, wyraził zadowolenie z przeprowadzonej transakcji. Wskazał, że parki handlowe typu convenience, takie jak Vis à Vis Wilanów, okazały się najbardziej odporne na skutki pandemii COVID-19. Lokalny charakter tego typu obiektów idealnie wpisał się w nową rzeczywistość, zaspokajając potrzeby konsumentów, którzy zaczęli spędzać więcej czasu w swoim sąsiedztwie. Analizy wykazały, że centra convenience osiągają najlepsze wyniki wśród formatów handlowych, co potwierdza zasadność inwestycji w tego typu nieruchomości.

Nowym zarządcą Vis à Vis Wilanów została firma Real Management Services Sp. z o.o., należąca do grupy Real Management S.A. Spółka ta przejęła odpowiedzialność za bieżące zarządzanie nieruchomością, dbając o utrzymanie wysokiego standardu obsługi najemców oraz klientów parku handlowego. Przejęcie zarządzania przez doświadczoną firmę ma zapewnić dalszy rozwój i stabilność obiektu, podnosząc jego wartość na rynku nieruchomości komercyjnych.

Czytaj także: Nowy park handlowy pod Warszawą: na granicy z Konstancinem powstanie nowy obiekt

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.07.2024 16:03
Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?
Kaufland Global Marketplace obejmuje 64 kategorie produktów, w tym kosmetyki i perfumyfot. Kaufland
Kaufland Global Marketplace będzie dostępny także w Polsce. Sieć podała datę premiery platformy, przez którą sprzedawcy będą mogli sprzedawać we wszystkich krajach, gdzie marketplace jest dostępny. Na jakich warunkach z biznesem e-commerce niemieckiego detalisty będą mogli współpracować sprzedawcy z Polski?

Jak podaje Kaufland, na polskiej platformie sprzedażowej Kauflad.pl zarejestrowanych jest obecnie 2 tys. sprzedawców. Ma ona ruszyć 7 sierpnia br.

Polska platforma będzie kolejnym rynkiem, na którym będzie działał Kaufland Global Marketplace. W takiej formule niemiecki detalista sprzedaje już w Niemczech, Słowacji  i Czechach. Platformy w Austrii i w Polsce zostaną wkrótce odpalone.

Sprzedaż online odbywa się na zasadzie współpracy z zewnętrznymi przedsiębiorcami, którzy rejestrują się na marketplace i samodzielnie wystawiają i sprzedają swoje produkty. Sami są również odpowiedzialni za wysyłkę towaru i wystawianie faktur Kaufland zajmuje się działaniami marketingowymi. Można także skorzystać z międzynarodowej usługi logistycznej sieci (Fullfilment by Kaufland).

Sprzedawca wnosi miesięczną opłatę podstawową w wysokości 175 zł i zmienną prowizję od sprzedaży, od 7 do 16 proc. Np. dla kategorii perfum prowizja na start na polskiej platformie wynosi 8 proc., na pozostałych rynkach 10 proc. Dla kategorii pielęgnacja ciała i zdrowie w Polsce prowizja od sprzedaży wynosi 8 proc. na start, na pozostałych rynkach 13 proc. Prowizja jest naliczana za zakupione produkty, które nie zostały anulowane lub zwrócone.

Dodatkowo płatne jest dodanie na marketplace bezpośredniego linku do sklepu sprzedawcy, w tej opcji miesięczna opłata wynosi 220 zł.

Kaufland obiecuje sprzedawcom dostęp do wszystkich platform, którymi dysponuje, a tym samym do 56 mln potencjalnych klientów.

Dostęp do platformy możliwy będzie w przeglądarce, jak również poprzez aplikację mobilną sieci.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. lipiec 2024 17:36