StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.07.2020 00:00

Na kosmetycznej półce w Biedronce zrobiło się ekologicznie

Od czwartku 16 lipca sieć Biedronka oferuje wegańskie i ekologiczne kosmetyki relaksacyjne – maski na tkaninie, kwiatowe i ziołowe sole i kule do kąpieli, a także kosmetyki koreańskie. 

W ofercie dyskontera znalazły się maski na tkaninie Marion (3,99 zł/szt.) z wysoką zawartością składników pochodzenia naturalnego (aż do 95 proc.). W ich formułach znalazły się zielone algi i kwas hialuronowy, ekstrakt z kawy i żeńszenia oraz ekstrakt z ogórka i herbata matcha.

Czytaj więcej o kosmetykach w Biedronce: Co znajdziemy na drogeryjnych półkach Biedronki? [REPORTAŻ]

W zgodzie z naturalnym trendem przygotowano też propozycje pod marką własną Biedronki. Są to zestawy wegańskich, musujących kul do kąpieli (BeBeauty Mix, 9,99 zł/3 szt.) o zapachach inspirowanych naturą, m.in. lawendy, róży, kwiatu pomarańczy czy mango. Formuła kosmetyków zawiera olej z awokado i pestek winogron. Wegańskie i testowane dermatologicznie są również wszystkie sole do kąpieli (BeBeauty, 2,99 zł/opak.) – ziołowe, z dodatkiem oleju z awokado i ekstraktów roślinnych z aloesu oraz kwiatowe, z olejami z nasion bawełny i ziaren słonecznika. Z myślą o pielęgnacji stóp przygotowano perełki (BeBeauty Mix, 2,99 zł/opak.) o zapachu bazylii i cytryny lub mango.

– Klienci sieci sklepów Biedronka to bardzo świadomi konsumenci, którzy dużą wagę przykładają nie tylko do składów artykułów spożywczych, ale i produktów kosmetycznych. Uważnie śledzą urodowe nowości i trendy, jak np. produkty ze składnikami naturalnymi oraz ekstraktami bio. W odpowiedzi na ich oczekiwania, a także w trosce o zrównoważony rozwój stale rozbudowujemy naszą własną linię naturalnych, w większości wegańskich, a przy tym bardzo przystępnych cenowo kosmetyków BeBeauty – mówi Dorota Dłużniewska z działu zakupów sieci sklepów Biedronka.

W Biedronce pojawiły się też kosmetyki inspirowane wieloetapową koreańską pielęgnacją ze składnikami chroniącymi skórę przed letnim przesuszeniem (m.in. z kolagenem, filtratem ze śluzu ślimaka oraz ekstraktem z aloesu) oraz opóźniającymi procesy starzeniowe (np. z platyną koloidalną czy witaminą E). W ofercie znalazły się maseczki w płacie Coscodi (4,99 zł/opak.) oraz szampony i odżywki marki Kerasys Perfume (19,99 zł/opak., 600 ml), w trzech odsłonach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.11.2025 16:37
Zmiany w zarządzie Victoria’s Secret? Przewodnicząca rady nadzorczej "pozbawiona obiektywizmu".
Gigant bieliźniany gorączkowo poszukuje sposobów na przetrwanie rewolucji kulturowej wewnątrz i na zewnątrz firmy.Lagardère Travel Retail

Australijska grupa inwestycyjna BBRC International, posiadająca blisko 12,9 proc. akcji Victoria’s Secret, wezwała do usunięcia z funkcji przewodniczącej rady nadzorczej Donny James oraz domaga się miejsca w zarządzie dla swojego założyciela, Bretta Blundy’ego. W liście skierowanym do spółki BBRC wyraziła zaniepokojenie ładem korporacyjnym i strategią firmy, określając James jako „zbyt długo zasiadającą” i pozbawioną obiektywizmu.

Victoria’s Secret poinformowała, że analizuje kandydaturę Blundy’ego, podkreślając jednocześnie, iż jego udział w radzie może wiązać się z potencjalnym konfliktem interesów. W reakcji na ujawnienie listu akcje spółki spadły o ok. 3 proc. w notowaniach przed sesją giełdową, a w godzinach popołudniowych zniżkowały o kolejne 1,5 proc.. Według danych LSEG BBRC jest drugim największym udziałowcem amerykańskiego producenta bielizny, który od 2021 r. funkcjonuje jako niezależna spółka po wydzieleniu z L Brands.

Blundy, australijski miliarder i założyciel BBRC, argumentuje, że jego obecność w radzie „wypełniłaby kluczowe luki i zwiększyła zaufanie rynku”. Ostrzegł jednocześnie, że jeśli zarząd nie zmieni swojego stanowiska, BBRC zamierza podjąć działania w celu wymiany części dyrektorów podczas przyszłorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy – „jeśli nie wcześniej”.

Victoria’s Secret przyznała, że jest „rozczarowana” brakiem odpowiedzi Blundy’ego na pytania dotyczące jego kandydatury, ale zapewniła o kontynuowaniu rozmów z BBRC w sprawie jego postulatów. W maju 2025 r., po zwiększeniu udziałów przez BBRC, spółka wprowadziła tzw. „shareholder rights plan”, mający chronić przed wrogim przejęciem. W czerwcu z kolei fundusz Barington Capital Group z Nowego Jorku również wezwał firmę do zmian w składzie rady i zniesienia planu ochrony akcjonariuszy.

Spór z BBRC to kolejny sygnał presji, jakiej Victoria’s Secret poddawana jest ze strony inwestorów po spadku wartości akcji od momentu debiutu giełdowego w 2021 r. Firma, której kapitalizacja wynosi obecnie ok. 1,8 mld USD, od dwóch lat zmaga się z osłabioną sprzedażą i próbami redefinicji wizerunku marki. Konflikt z największymi udziałowcami może zadecydować o dalszym kierunku zmian w strategii i strukturze zarządu spółki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.10.2025 13:22
H&M planuje emisję obligacji o wartości 500 mln euro po dwóch latach przerwy
Sieć od lat oferuje kosmetyki pielęgnacyjne i makijażowe.H&M Beauty

Szwedzka grupa H&M ogłosiła zamiar emisji 8-letnich obligacji o wartości 500 mln euro (ok. 583 mln dolarów). Będzie to pierwsza oferta długu spółki od dwóch lat i jednocześnie dowód na poprawę kondycji finansowej po serii lepszych od oczekiwań wyników kwartalnych.

Zgodnie z komunikatem, środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne. Decyzja o emisji następuje po dwóch z rzędu kwartałach, w których H&M zanotowało wyniki przewyższające prognozy analityków. Firma, kierowana przez prezesa Daniela Ervéra, koncentruje się na wzmocnieniu swojej głównej marki oraz ścisłej kontroli kosztów, co przynosi efekty w postaci poprawy rentowności.

Nowe papiery dłużne będą zapadać w 2033 roku i stanowią kontynuację poprzedniej emisji z 2023 roku, również o wartości 500 mln euro. Tamte obligacje miały charakter zielony i obecnie notowane są powyżej wartości nominalnej, co wskazuje na zaufanie inwestorów do stabilności H&M.

Sprzedaż nowej emisji koordynują międzynarodowe instytucje finansowe: BBVA, BNP Paribas, Citigroup, Danske Bank oraz Svenska Handelsbanken. Włączenie kilku czołowych banków europejskich i amerykańskich potwierdza skalę oraz znaczenie transakcji na rynku kapitałowym.

Planowana emisja obligacji sygnalizuje wzrost pewności finansowej H&M i utrzymujące się tempo odbudowy po okresie spowolnienia. Dla rynku detalicznego, który wciąż funkcjonuje w warunkach ostrożności i zmienności kosztów operacyjnych, decyzja szwedzkiej grupy jest interpretowana jako dowód skuteczności strategii restrukturyzacyjnej i większej odporności na presję makroekonomiczną.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. listopad 2025 00:54