StoryEditor
Sieci i centra handlowe
13.02.2024 11:08

Nowa sieciówka zadebiutuje w Polsce — czym jest Arket i co nam zaoferuje?

H&M, sieć sklepów odzieżowych, planuje rozszerzenie działalności na rynek polski poprzez wprowadzenie nowej marki. Szwedzkie przedsiębiorstwo poszukuje sposobów na zwiększenie sprzedaży i rozwija swoje marki satelitarne. Wkrótce na polskim rynku zadebiutuje sieć Arket; H&M dotychczas otworzyło jedynie 30 sklepów Arket na 14 różnych rynkach na całym świecie, a charakteryzują się one tym, że łączą salon mody z kawiarnią.

Sklepy Arket obejmują wydzielone obszary z kawiarnią, co stanowi integralną część ich konceptu. H&M konsekwentnie łączy ofertę gastronomiczną z asortymentem odzieżowym, przykładając szczególną wagę do wysokiej jakości składników oraz promowania zdrowego stylu życia. Marka Arket już działa w kilku krajach, takich jak Chiny, Niemcy, Belgia, Dania, Szwajcaria i Wielka Brytania, gdzie pierwszy salon został otwarty w Londynie w 2017 roku. Od tego czasu firma rozwija także sprzedaż online, wysyłając zakupy internetowe do 31 krajów.

W każdym z krajów, gdzie Arket ma sklepy stacjonarne, firma otwiera tylko kilka lokalizacji. Jedynie jeden salon działa w Estonii, Finlandii, Francji, Włoszech, Łotwie, Luksemburgu i Hiszpanii. Sklepy Arket różnią się między sobą. Chociaż każdy z nich jest zaprojektowany w jasnym, skandynawskim stylu, zarówno witryny, jak i układ sklepów są unikatowe. Projektanci marki odwołują się do filozofii nordyckiego modernizmu przy tworzeniu każdego z salonów.

image

Przykładowe produkty kosmetyczne z oferty Arket.

Wiadomości Kosmetyczne

W minionym roku Arket otworzył swoje pierwsze placówki w Estonii i Szwajcarii, a w grudniu pojawił się pierwszy sklep na Łotwie, w Rydze. Natomiast w bieżącym roku planowany jest debiut Arket w Polsce. Przed wejściem na polski rynek firma otworzy jeszcze sklepy w Hiszpanii i we Włoszech. Według strategii H&M, sklep w Polsce ma zostać uruchomiony w 2024 roku. Wiadomo, że będzie zlokalizowany w Warszawie, jednak szczegółów dotyczących konkretnego miejsca na razie brakuje. Szwedzka firma może wybrać albo wynajęcie nowej lokalizacji, preferując centrum handlowe o prestiżowej lokalizacji z uwagi na położenie marki, albo przekształcenie istniejącego już sklepu H&M. W bieżącym roku grupa planuje renegocjacje licznych umów najmu oraz modernizację i dostosowanie liczby oraz powierzchni sklepów, aby zapewnić optymalne portfolio placówek na każdym rynku.

Pod koniec listopada 2023 roku Grupa H&M posiadała łącznie 4369 sklepów stacjonarnych, działających pod siedmioma różnymi markami. Największą sieć stanowi H&M, posiadająca 3872 sklepy. Na drugim miejscu pod względem liczby placówek jest COS (245), a na trzecim &Other Stories (72). W skład grupy wchodzą również marki Monki (64 sklepy), Weekday (53) oraz H&M Home (33), chociaż ta ostatnia marka jest także dostępna w 433 sklepach H&M. Ponadto, do portfela spółki należą również marki internetowe Afound i Sellpy.

Czytaj także: H&M Beauty zmienia formuły swoich kosmetyków do makijażu na wegańskie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
24.08.2025 16:38
Miniso debiutuje w Warszawie po raz drugi. Blind boxy przyciągnęły tłumy klientów [GALERIA]
597982
/ Marzena Szulc
597976
/ Marzena Szulc
597984
/ Marzena Szulc
597975
/ Marzena Szulc
597982
597976
597984
597975
Gallery

Otwarcie pierwszego w Polsce sklepu Miniso z zabawkami kolekcjonerskimi okazało się wielkim hitem. Klienci czekali na wejście do środka sklepu w długiej kolejce, a pierwsi z nich ustawiali się w ogonku już kilka godzin przed otwarciem. Pierwszy (po kilkuletniej przerwie) sklep chińskiej sieci Warszawie został otwarty w sobotę 23 sierpnia na parterze warszawskiego CH Złote Tarasy.

We flagowym sklepie sieci Miniso w Warszawie, liczącym 1 tys. mkw., można znaleźć bardzo duży wybór popularnych winylowych pluszaków, m.in. z disneyowskich serii Stitch i Myszka Miki. W ofercie ponadto klienci znajdą artykuły modowe, gadżety i artykuły gospodarstwa domowego.

Sieć oferuje szeroką gamę produktów lifestylowych – od artykułów gospodarstwa domowego po akcesoria modowe i zabawki. Posiada już ponad 7,7 tys. sklepów w ponad 110 krajach. 

Pochodząca z Chin (ale stylizująca się na japońską) sieć powraca na polski rynek po kilkuletniej nieobecności. Marka zadebiutowała w Polsce w 2018 roku, prowadząc cztery sklepy (pierwszy z nich zadebiutował przy ul. Marszałkowskiej w Warszawie). Ówczesne ambitne plany zakładały rozwój do 100 placówek do 2020 roku. Jednak plany te pokrzyżowała pandemia, w wyniku której firma wycofała się z Polski. 

Teraz, po blisko pięciu latach, Miniso powraca ze sklepem w prestiżowej lokalizacji – czyli w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych nie tylko w stolicy, ale i w Polsce. Złote Tarasy, mieszczące się w sąsiedztwie Dworca Centralnego, przyciągają młodzież i konsumentów z najmłodszych pokoleń (nierzadko – fanów japońskiej popkultury, anime i Labubu).

Wcześniej rozwój sieci prowadziła firma Miniso Lifestyle Polska, obecnie odpowiada za to spółka Miniso Trading.

Miniso ma w swojej ofercie szeroką gamę produktów konsumpcyjnych, w tym m.in. kosmetyki, zabawki, artykuły gospodarstwa domowego, akcesoria modowe, artykuły papiernicze, elektronikę, żywność i napoje, produkty zapachowe, tekstylia oraz nowoczesne gadżety, blind boxy i przedmioty inspirowane popkulturą. Sieć kładzie nacisk na dostępność produktów o wysokiej jakości w przystępnych cenach, zgodnych z popularnymi trendami.

image

MiniSo wraca do Polski. Po nieudanym debiucie planuje nowy start w Złotych Tarasach

Sieć prowadzi dynamiczny rozwój, otwierając ok. 800 nowych sklepów rocznie. Oprócz flagowej sieci, Miniso inwestuje również w rozwój konceptu Top Toy, który specjalizuje się w sprzedaży zabawek kolekcjonerskich i popkulturowych gadżetów. Sklepów takich jest obecnie blisko 300.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.08.2025 14:12
Były Produkciaki, będą… Biedroniaki? Biedronka lada dzień ujawni nowy gang maskotek
Jak będą się nazywać nowe maskotki z Biedronki? Sieć ujawni to już niedługoBiedronka/Biedronka mat. prasowe

Do sklepów z logo Biedronki za kilka dni zawita kolejny (już ósmy!) maskotkowy gang. Czy nowe maskotki z Biedronki, kluczowy element strategii lojalnościowej sieci popularnych dyskontów, wzbudzą ponownie silne emocje i naklejkowo-maskotkowy szał wśród klientów portugalskiej sieci? Wiemy już, kiedy pierwsze zabawki z nowej serii trafią do sklepów – i w ręce klientów.

Świeżaki, Produkciaki, Słodziaki… Teraz czas na Biedroniaka?

Najnowsza seria maskotek, które klienci Biedronki będą mogli zdobywać, robiąc zakupy w sklepach sieci, pojawią się najprawdopodobniej już w najbliższy poniedziałek, czyli 25 sierpnia.

Podczas poprzednich, podobnych akcji Biedronki, klienci mieli już sposobność zdobywać zabawki, należące do różnych “gangów” – mieliśmy słynne Świeżaki, były też Fajniaki, Swojaki, Bystrzaki, czy ostatnio Produkciaki. Jak zostaną nazwane zabawki z najnowszej serii?

Sieć oficjalnie nie ujawniła jeszcze nazwy nowych maskotek. Z ustaleń redakcji portalu Wiadomości Handlowe wynika, że najbardziej prawdopodobnym wariantem wydaje się Gang Biedroniaków. 

image

Nowy gang maskotek w Biedronce! Wiemy, kiedy w sklepach sieci rozpocznie się szaleństwo

Jak będzie naprawdę – klienci Biedronki dowiedzą się już za kilka dni.  Wiadomo, że Biedronka traktuje sprawę nazwy dla nowych maskotek bardzo poważnie, bowiem już w czerwcu zgłosiła do rejestracji w Urzędzie Patentowym RP trzy różne znaki towarowe: Gang Biedroniaków, Gang Spożywczaków i Gang Moneciaków. 

“Biedronka już kilka razy zastosowała manewr z rejestracją trzech nazw zamiast jednej. Przykładowo, w 2024 r. firma złożyła wnioski o rejestrację znaków towarowych Gang Fantastyczniaków, Gang Planeciaków i Gang Produkciaków. Następnie Biedronka podjęła decyzję o wyborze ostatniej ze wspomnianych nazw” – przypominają Wiadomości Handlowe.

Czy maskotki z Biedronki “zażrą” po raz kolejny?

Organizowane przez Biedronkę co roku akcje lojalnościowe, kuszące klientów możliwością zebrania kolekcji maskotek, stały się już pewnego rodzaju tradycją i marketingowym (oraz socjologicznym) fenomenem. Zbieraniu naklejek, które można było następnie wymienić na pożądane maskotki, towarzyszyły duże emocje, spory, a nawet walki wśród klientów.

Każda taka akcja przynosiła sklepom, należącym do portugalskiej grupy Jeronimo Martins, bardzo duże wzrosty sprzedaży. Z podsumowania ubiegłorocznej akcji “maskotkowej” wynika, że Biedronka w ciągu trwającej pięć tygodni akcji (z Gangiem Produkciaków w roli głównej) rozdystrybuowała wśród klientów ok.  800 tys. maskotek. Aby odebrać jednego Produkcie, klient musiał zgromadzić 60 naklejek.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. wrzesień 2025 14:10