StoryEditor
Sieci i centra handlowe
02.12.2022 00:00

Pepco ma już 3 tys. sklepów. Rośnie potencjał dla kategorii kosmetyków

Sieć Pepco ma już 3 tys. sklepów w Europie. Ten trzytysięczny został otwarty 1 grudnia w Berlinie. Docelowo Grupa Pepco, do której należą także marki Poundland i Dealz, chce otworzyć 20 tys. sklepów w Europie. W Polsce pod szyldem Pepco ma 1200 sklepów i sukcesywnie wprowadza na półki kosmetyki. Pilotażowa sprzedaż kosmetyków poszła tak dobrze, że mają one wejść do wszystkich sklepów o odpowiednim metrażu.  

Pepco – to kolejna niespożywcza sieć, która postanowiła wprowadzić na półki kosmetyki. Dla producentów kosmetyków, którzy oferują masowe produkty, otworzył się nowy kanał zbytu. Nie  ukrywają, że ważny i że na tej współpracy im zależy.

– Nawiązanie naszej współpracy z Pepco było strzałem w dziesiątkę. Dziś Pepco   średnio obsługuje 20 mln klientów miesięcznie. Coraz więcej produktów jest licencjonowanych oraz oznaczonych certyfikatami jakości. Nasze kosmetyki zostały przyjęte w Pepco z dużym entuzjazmem i jest to potwierdzenie, że kosmetyki sprzedają się w sklepach sektora tekstylno-domowego. Warto też dodać, że sieć Pepco jest otwarta na nowości z naszego portfolio i chętnie stawia na swoich półkach produkty, których nie ma jeszcze w innych sklepach – mówi Wioletta Kmieć, krajowa koordynatorka ds. kluczowych klientów w krakowskiej firmie Barwa produkującej kosmetyki i środki czystości.

Listę sklepów, w których można kupić kosmetyki, Pepco publikuje na swojej stronie internetowej. Początkowo było to około 100 placówek. Jednak po pilotażowym projekcie zapadła decyzja, że kosmetyki wejdą do całej sieci. Trafią do wszystkich sklepów Pepco w Polsce, w których powierzchnia jest odpowiednio duża, aby zmieścić dodatkowo 3-4 moduły, czyli pojawią się w lokalach o powierzchni 500-550 mkw. Może ich być nawet tysiąc. 

Będziemy rozwijać ofertę kosmetyczną ze względu na dobre wyniki sprzedaży – przyznała w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Agnieszka Jaworska, commercial director w Pepco.

Czytaj więcej: Pepco zadowolone z testowej sprzedaży kosmetyków. Asortyment poszerzy ofertę nawet tysiąca sklepów  

Pepco prowadzi jeszcze testy dotyczące m.in. najbardziej odpowiednich regałów. Zapada też decyzja, w jakim formacie będą prezentowane kosmetyki do makijażu.

Strefę z kosmetykami w sklepach Pepco tworzą cztery sekcje: makijaż, włosy, pielęgnacja i dziecko. Sieć współpracuje ze znanymi markami. Oprócz wspomnianej Barwy są to m.in. Ziaja, AA, Green Pharmacy, Vis Plantis, Le Petit Marseillais, Lux, Axe, Makeup Revolution, a więc zarówno marki koncernowe, jak i lokalne.

Czytaj także: Jak wygląda półka kosmetyczna w Pepco [FOTOREPORTAŻ]

Wykorzystując doświadczenia zdobyte na polskim rynku od 2013 roku Pepco zaczęło rozszerzać swoją działalność na Centralną i Wschodnią Europę, włączając w to m.in. Słowację, Czechy, Rumunię, Bułgarię, Litwę, a w ostatnich latach weszło także na takie zachodnie rynki jak Hiszpania, Włochy, Austria czy Niemcy – pokazując, że cała Europa jest w zasięgu marki.

Obecnie Pepco ma cztery sklepy w Niemczech i planowane są kolejne otwarcia. Po wejściu do Grecji w październiku, marka jest obecna już w 17 krajach. Jej dwutysięczny sklep został otwarty w czerwcu 2020 roku, w mieście Makarska w Chorwacji. Marka zamierza kontynuować rozwój, planując wejście do Portugalii wiosną 2023 roku.

– Otwarcie 3-tysięcznego sklepu to ważny kamień milowy w naszym rozwoju. Dzięki efektowi skali weszliśmy na poziom niezwykle dynamicznego wzrostu i średnio każdego dnia, gdzieś w Europie otwieramy co najmniej jeden sklep Pepco, a każdego roku wchodzimy na dwa nowe europejskiej rynki. Tylko w ubiegłym roku finansowym otworzyliśmy 446 nowych placówek, a zamierzamy rozwijać się jeszcze szybciej. Jako Grupa Pepco, będąca także właścicielem marek Poundland i Dealz, chcemy otworzyć 20 tys. sklepów w całej Europie – powiedział Anand Patel, Managing Director, Pepco.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
05.09.2025 14:55
Domestos i Rexona wśród marek, wspierających akcję Kauflandu “Z sercem dla najmłodszych”
Kaufland mat.pras.

Do 17 września klienci Kauflandu mogą dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć najmłodszych podopiecznych Fundacji „Serca dla Maluszka”. Co trzeba zrobić? Wystarczy, że klient w trakcie codziennych zakupów wybierze produkty takich marek jak Danone, Żywiec Zdrój oraz Unilever.

Część dochodu ze sprzedaży zostanie przeznaczona na pomoc dzieciom, wymagającym specjalistycznej opieki medycznej.

Fundacja „Serca dla Maluszka” od lat niesie wsparcie rodzinom, których dzieci od pierwszych chwil życia zmagają się z ciężkimi chorobami. Dzięki przekazywanym środkom mali pacjenci oraz ich bliscy otrzymują nie tylko pomoc finansową i medyczną, ale też wsparcie emocjonalne potrzebne w najtrudniejszych momentach – podkreśla Kaufland w swoim komunikacie.

Nasze codzienne zakupy mogą stać się realnym wsparciem dla najmłodszych i ich rodzin. Dlatego zachęcamy klientów, by zwracali uwagę na specjalne oznaczenia w sklepach i razem z nami włączyli się w akcję. Wierzymy, że wspólnie możemy zrobić coś dobrego – mówi Katarzyna Łosińska-Burdzy, Dyrektor Pionu Corporate Affairs w Kaufland Polska.

W akcji biorą udział m.in. produkty marki Domestos, Axe, Rexona, jogurty pitne Activia, Fantasia, Danio w saszetce, produkty marki Alpro, woda Żywiec Zdrój.

Pełna lista artykułów biorących udział w akcji “Z sercem dla najmłodszych” oraz pełen regulamin znajduje się na stronie internetowej sieci Kaufland.

image

Mystery boxy ze zwrotów konsumenckich w Kauflandzie — w paczkach wszystko, od szamponów do smartfonów

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
05.09.2025 14:39
Kolejna marka odzieżowa poszerza ofertę o produkty kosmetyczne i pielęgnacyjne
Posunięcie Gap Inc. to znak, że kolejna firma z sektora fashion zmienia strategię, stawiając na dywersyfikacjęGap mat.pras.

Amerykańska sieć odzieżowa Gap zdecydowała się na wprowadzenie do swojej oferty produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych. Trafią one do sklepów sieci już jesienią – informuje Reuters. Co stoi za tym krokiem uznanego producenta odzieży?

Będzie to dla Gap (należącego wraz z markami odzieżowymi Old Navy i Banana Republic do spółki-matki Gap Inc.) otwarcie zupełnie nowej karty. Wprowadzenie do sprzedaży kosmetyków oraz produktów do pielęgnacji osobistej to znak, że segmenty te nadal świetnie się rozwijają. Niektóre z produktów kosmetycznych mają być sprzedawane pod marką Old Navy.

Posunięcie Gap Inc. to znak, że kolejna firma z sektora fashion zmienia strategię, stawiając na dywersyfikację źródeł swoich dochodów poza podstawową działalność, jaką stanowi sprzedaż odzieży. Na krok taki decyduje się coraz więcej firm w obecnych czasach, gdzie panuje duża niepewność rynkowa związana z cłami oraz spadkiem popytu.

Ostatnio wprowadzeniu do sprzedaży linii luksusowych kosmetyków do makijażu poinformował Louis Vuitton.

image

Louis Vuitton wkracza na rynek luksusowych kosmetyków, licząc na poprawę wyników

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. wrzesień 2025 04:06