StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.01.2024 12:28

Pepco odnotowuje rekordowy kwartał, Dealz prymusem w grupie

Pepco to jeden z najpopularniejszych dyskontów niespożywczych w Polsce. / mat. prasowe Pepco Group
W ramach trzech marek należących do Grupy Pepco, czyli Pepco, Poundland i Dealz, największy wzrost w pierwszym kwartale osiągnęła marka Dealz (o 41,8 proc.). Jednocześnie, sklepy działające pod tą marką zanotowały największy spadek w sprzedaży porównywalnej, który wyniósł 4,6 proc. Przychód ze sprzedaży w sklepach pod szyldem Dealz wyniósł 89 milionów euro.

Pomimo mówienia przez Pepco o rekordowym kwartale, spółka zanotowała spadek sprzedaży na poziomie LfL. W pierwszym kwartale roku obrotowego 2024, kończącym się w spółce w grudniu 2023 r., przychody Pepco Group wyniosły 1,87 miliarda euro, co oznacza wzrost o prawie 11 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Niemniej jednak, spółka odnotowała spadek przychodów, jeśli porównywać je z danymi z analogicznego okresu, który wyniósł 2,3 proc.

Wśród trzech marek należących do spółki, tj. Pepco, Poundland i Dealz, marka Dealz odnotowała największy wzrost wynoszący 41,8 proc. Jednakże, sklepy działające pod tą marką zanotowały także największy spadek w sprzedaży porównywalnej, który wyniósł 4,6 proc. Marka Dealz przyniosła firmie dochód w wysokości 89 milionów euro.

image

Pepco Group - podsumowanie I kwartału roku obrotowego 2024

Pepco

Sklepy głównej marki, czyli Pepco, osiągnęły przychód w wysokości 1,18 miliarda euro, co stanowi wzrost o 14,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Niemniej jednak sprzedaż w sklepach porównywalnych spadła o 3,7 proc. Poundland przyczynił się do zwiększenia przychodów Pepco Group o 596 milionów euro, przy wzroście sprzedaży o 3,1 proc. i LfL na poziomie 0,9 proc. Pod koniec grudnia 2023 roku, Pepco Group posiadało łącznie 4 832 sklepy, co stanowi wzrost w porównaniu do 4 629 sklepów w poprzednim roku. W tym okresie spółka otworzyła 240 nowych placówek i zamknęła 37 (co stanowi 203 netto).

Pod marką Pepco otwarto 137 nowych sklepów, zamknięto 10 (co stanowi 127 netto). Na koniec omawianego kwartału, działało 3 650 sklepów Pepco w porównaniu do 3 523 w roku poprzednim.

Sieć Dealz powiększyła się o 26 marketów, osiągając liczbę 309 sklepów na koniec 2023 roku, przy braku zamknięć. W sieci Poundland na koniec kwartału działało 873 sklepy, z otwarciem 77 nowych i zamknięciem 27 (50 netto). Warto dodać, że ta liczba obejmuje jednorazowy wzrost w postaci przekształcenia 54 sklepów Wilko na sklepy Poundland w Wielkiej Brytanii.

Czytaj także: Sieć Dealz przekroczyła zakładany plan rozwoju na 2023 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
23.04.2025 15:26
Rituals notuje rekordowy rok 2024 z 21 proc. wzrostem sprzedaży
Z myślą o przyszłości, Rituals kontynuuje strategię rozszerzania swojej obecności, ze szczególnym uwzględnieniem rynków europejskich. Główne kierunki rozwoju to Francja, Niemcy i Włochy.Rituals

Marka kosmetyków i produktów wellness Rituals, mająca siedzibę w Amsterdamie, ogłosiła zakończenie roku 2024 z rekordowym wynikiem finansowym. Sprzedaż wzrosła o 21 proc. i osiągnęła poziom 1,79 miliarda funtów (2,1 miliarda euro), co stanowi znaczący skok względem 1,46 miliarda funtów (1,7 miliarda euro) w roku poprzednim. Według przedstawicieli firmy, na ten wzrost złożyły się przede wszystkim silny rozwój organiczny, ciągłe innowacje produktowe oraz globalna ekspansja — Rituals konsekwentnie utrzymuje tempo otwierania jednego nowego sklepu w każdy dzień roboczy.

Firma odnotowała wzrost zarówno w sprzedaży detalicznej stacjonarnej, jak i internetowej. Obroty ze sklepów fizycznych zwiększyły się o 24 proc., natomiast sprzedaż online wzrosła o 17 proc., obecnie odpowiadając za 15 proc. całkowitych przychodów marki. Te dane podkreślają skuteczność strategii wielokanałowej oraz umiejętność dostosowania się do zmieniających się preferencji konsumentów.

Na koniec 2024 roku Rituals posiadała ponad 1300 sklepów w 42 krajach. Szczególnie dynamiczny wzrost nastąpił w regionie Azji oraz na rynkach europejskich. Do sukcesu firmy przyczyniła się także popularność linii luksusowych oraz edycji limitowanych, które nie tylko zwiększają wartość koszyka zakupowego, ale także przyciągają nowych klientów.

Patrząc w przyszłość, Rituals planuje dalszą ekspansję, szczególnie w Europie. Firma skupia się na rynkach takich jak Francja, Niemcy i Włochy, a w Wielkiej Brytanii odnotowała wzrost sprzedaży aż o 39 proc. w 2024 roku. W ramach strategii rozwoju globalnego na 2025 rok marka zakłada osiągnięcie obrotów przekraczających 2 miliardy funtów (2,4 miliarda euro) oraz otwarcie ponad 240 nowych sklepów, w tym 37 w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Szczególny nacisk położony zostanie również na ekspansję w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.04.2025 12:04
NIQ: W sklepach małoformatowych w 2024 kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki
Shutterstock

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaż produktów FMCG w sklepach małoformatowych – obejmujących duże, średnie i małe sklepy spożywcze, stacje benzynowe oraz sklepy alkoholowe – osiągnęła wartość blisko 24 miliardów złotych. Choć oznacza to wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, był on niewielki i wyniósł niespełna 1 proc. Jednocześnie wolumen sprzedaży spadł aż o 7 proc.

Znaczące zmiany odnotowano w poszczególnych koszykach produktowych; kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki – wartość sprzedaży zmniejszyła się o 12 proc., a wolumen aż o 13 proc. Wśród produktów spożywczych największy wpływ na spadek obrotów miały piwo i wódka – sprzedaż piwa spadła o 4 proc. (wolumenowo o 7 proc.), natomiast wódki o 2 proc. (wolumenowo o 8 proc.).

Udział sklepów małoformatowych w całkowitym rynku FMCG w Polsce w pierwszym kwartale 2025 wyniósł 32 proc.. Największe różnice w dynamice sprzedaży między małym formatem a całym rynkiem FMCG zaobserwowano w kategorii chemiczno-kosmetycznej. Podczas gdy w skali ogólnopolskiej odnotowano niewielki wzrost, w sprzedaży małoformatowej wystąpiły dwucyfrowe spadki.

Napoje energetyczne i sportowe ponownie okazały się jedną z najsilniejszych kategorii produktowych w sklepach spożywczych, odgrywając również istotną rolę w asortymencie drogerii. Choć minął już rok od wprowadzenia zakazu sprzedaży napojów z dużą zawartością kofeiny osobom niepełnoletnim, sektor ten zdaje się skutecznie dostosował do nowych przepisów. W analizowanym kanale sprzedaży napoje te zajmują czwarte miejsce wśród kategorii spożywczych generujących najwyższe obroty, a ich dynamika wzrostu rok do roku znacząco przewyższa inne kluczowe segmenty. W pierwszym kwartale 2025 roku wartość ich sprzedaży przekroczyła 500 milionów złotych, co oznacza wzrost o 18 proc., przy jednoczesnym wzroście wolumenu o niemal 13 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 07:57