StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.01.2024 12:28

Pepco odnotowuje rekordowy kwartał, Dealz prymusem w grupie

Pepco to jeden z najpopularniejszych dyskontów niespożywczych w Polsce. / mat. prasowe Pepco Group
W ramach trzech marek należących do Grupy Pepco, czyli Pepco, Poundland i Dealz, największy wzrost w pierwszym kwartale osiągnęła marka Dealz (o 41,8 proc.). Jednocześnie, sklepy działające pod tą marką zanotowały największy spadek w sprzedaży porównywalnej, który wyniósł 4,6 proc. Przychód ze sprzedaży w sklepach pod szyldem Dealz wyniósł 89 milionów euro.

Pomimo mówienia przez Pepco o rekordowym kwartale, spółka zanotowała spadek sprzedaży na poziomie LfL. W pierwszym kwartale roku obrotowego 2024, kończącym się w spółce w grudniu 2023 r., przychody Pepco Group wyniosły 1,87 miliarda euro, co oznacza wzrost o prawie 11 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Niemniej jednak, spółka odnotowała spadek przychodów, jeśli porównywać je z danymi z analogicznego okresu, który wyniósł 2,3 proc.

Wśród trzech marek należących do spółki, tj. Pepco, Poundland i Dealz, marka Dealz odnotowała największy wzrost wynoszący 41,8 proc. Jednakże, sklepy działające pod tą marką zanotowały także największy spadek w sprzedaży porównywalnej, który wyniósł 4,6 proc. Marka Dealz przyniosła firmie dochód w wysokości 89 milionów euro.

image

Pepco Group - podsumowanie I kwartału roku obrotowego 2024

Pepco

Sklepy głównej marki, czyli Pepco, osiągnęły przychód w wysokości 1,18 miliarda euro, co stanowi wzrost o 14,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Niemniej jednak sprzedaż w sklepach porównywalnych spadła o 3,7 proc. Poundland przyczynił się do zwiększenia przychodów Pepco Group o 596 milionów euro, przy wzroście sprzedaży o 3,1 proc. i LfL na poziomie 0,9 proc. Pod koniec grudnia 2023 roku, Pepco Group posiadało łącznie 4 832 sklepy, co stanowi wzrost w porównaniu do 4 629 sklepów w poprzednim roku. W tym okresie spółka otworzyła 240 nowych placówek i zamknęła 37 (co stanowi 203 netto).

Pod marką Pepco otwarto 137 nowych sklepów, zamknięto 10 (co stanowi 127 netto). Na koniec omawianego kwartału, działało 3 650 sklepów Pepco w porównaniu do 3 523 w roku poprzednim.

Sieć Dealz powiększyła się o 26 marketów, osiągając liczbę 309 sklepów na koniec 2023 roku, przy braku zamknięć. W sieci Poundland na koniec kwartału działało 873 sklepy, z otwarciem 77 nowych i zamknięciem 27 (50 netto). Warto dodać, że ta liczba obejmuje jednorazowy wzrost w postaci przekształcenia 54 sklepów Wilko na sklepy Poundland w Wielkiej Brytanii.

Czytaj także: Sieć Dealz przekroczyła zakładany plan rozwoju na 2023 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.11.2025 10:26
Bath & Body Works obniża prognozy i wprowadza plan naprawczy Consumer First Formula
Bath & Body Works od lat zaopatruje konsumentów i konsumentki w świece, spreje do ciała i płyny dezynfekcyjne.Marzena Szulc

Bath & Body Works odnotował w trzecim kwartale 2025 roku spadek sprzedaży o 1 proc., do poziomu 1,6 mld dolarów. Pogarszające się wyniki skłoniły firmę do obniżenia prognoz zarówno na czwarty kwartał, jak i na cały rok obrotowy. Jednocześnie sieć ogłosiła wprowadzenie nowego planu transformacyjnego pod nazwą Consumer First Formula, który ma poprawić wyniki i wzmocnić pozycję marki.

W trzecim kwartale zysk na akcję wyniósł 0,37 dolarów, a w ujęciu skorygowanym 0,35 dolarów. Spadki odnotowano także w wynikach operacyjnych i zysku netto, które okazały się niższe niż rok wcześniej. Spółka prognozuje, że w czwartym kwartale sprzedaż obniży się o wartości „high single-digit”, czyli o wysoki jednocyfrowy procent. W całym roku Bath & Body Works spodziewa się spadku przychodów w niskich jednocyfrowych wartościach.

Aktualizacja prognoz obejmuje również oczekiwania dotyczące rentowności. Firma zakłada, że skorygowany zysk na akcję za rok 2025 osiągnie co najmniej 2,83 dolarów. Obniżone przewidywania są reakcją na trudne otoczenie konsumenckie, w tym ostrożniejsze wydatki klientów oraz presję kosztową.

W odpowiedzi na te wyzwania firma wdraża plan Consumer First Formula, skoncentrowany na czterech strategicznych obszarach. Należą do nich: intensyfikacja innowacji produktowych w kluczowych kategoriach, odświeżenie wizerunku marki, rozszerzenie zasięgu rynkowego poprzez rozwój kanałów cyfrowych i hurtowych oraz poprawa efektywności operacyjnej. Ostatni z elementów ma przynieść 250 mln dolarów oszczędności w ciągu dwóch lat.

Strategia ma na celu przeciwdziałać bieżącym trudnościom rynkowym oraz przygotować firmę do stabilniejszego wzrostu w kolejnych latach. Bath & Body Works liczy, że bardziej skoncentrowane działania produktowe, wzmocnienie kapitału marki oraz dyscyplina kosztowa pozwolą na poprawę wyników i lepsze wykorzystanie potencjału w zmieniającym się otoczeniu handlowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.11.2025 15:01
Kaufland testuje nowy system zwrotu opakowań po kosmetykach
Kaufland

Kaufland Germany uruchomił pilotażowy system zwrotu opakowań po kosmetykach, realizowany we współpracy ze start-upem reo – cyfrową platformą wspierającą obieg opakowań wielokrotnego użytku. Projekt powstał przy udziale Zero Waste Innovation Hub w Monachium i stanowi kolejny krok sieci w kierunku ograniczania odpadów opakowaniowych. Test ma pokazać, czy rozwiązania znane ze zwrotu butelek mogą działać także w kategorii kosmetyków.

Od 30 października klienci mogą zwracać puste opakowania po kosmetykach w dziesięciu sklepach Kaufland oraz w trzech sklepach VollCorner na terenie regionu Monachium. Łącznie obejmuje to 13 placówek, w których wdrożono oznaczenia na półkach oraz na produktach, aby ułatwić uczestnictwo w programie. Zwroty dotyczą wybranych artykułów marek Lavera Naturkosmetik, Kneipp oraz Logocos Naturkosmetik.

Mechanizm pilotażu jest prosty i oparty na zasadach znanych z systemu kaucji za butelki. Za każde zwrócone puste opakowanie klient otrzymuje zwrot w wysokości 29 centów. Kaufland podkreśla, że celem projektu jest maksymalne uproszczenie procesu, tak aby stał się intuicyjny i możliwy do wdrożenia na szeroką skalę.

Według Steffanie Rainer, CEO reo, kluczowe jest pokazanie, że „świadome konsumowanie nie musi oznaczać dodatkowego wysiłku”. Jak dodała, dopiero wtedy, gdy rozwiązania prośrodowiskowe zostają włączone w codzienne zakupy, możliwa jest realna zmiana po stronie marek, detalistów i konsumentów. Z kolei Jessica Koch, international sales manager w Kauflandzie, podkreśliła rolę współpracy z innowacyjnymi start-upami, które wnoszą świeże spojrzenie i pozwalają rozwijać przyszłościowe modele handlu.

Kaufland Germany traktuje pilotaż jako test możliwości łączenia celów ekonomicznych z proekologicznymi i zapowiada dalszy rozwój projektu wraz z reo. Jeśli program okaże się skuteczny, może stać się inspiracją do wdrażania podobnych systemów w innych segmentach handlu detalicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. listopad 2025 19:47