StoryEditor
Sieci i centra handlowe
25.09.2023 11:04

Pepco wycofuje kosmetyk dla dzieci. Powodem zawartość niedozwolonych substancji

Wycofany artykuł to zestaw kredy do włosów z tatuażami marki Moya Mia. / Pepco
Sieć Pepco podjęła decyzję o wycofaniu ze swoich sklepów zestawu kosmetyków dla dzieci. To kreda do włosów z tatuażami. W oficjalnym oświadczeniu podano, że produkt nie spełnia standardów bezpieczeństwa. W związku z tym Pepco prosi klientów, aby zwrócili ten produkt. Główny Inspektorat Sanitarny również poinformował o wycofaniu tego kosmetyku oznaczonego jako "PLU 340688 kreda do włosów z tatuażami" z rynku, z powodu zawartości niedozwolonych barwników.

Na podstawie zgłoszenia firmy Pepco, Główny Inspektorat Sanitarny poinformował o wycofaniu produktu kosmetycznego o numerze PLU 340688, który jest kredą do włosów z tatuażami, z rynku. Decyzja ta wynika z obecności niedozwolonych barwników w produkcie. Klienci, którzy zakupili ten produkt, mogą go zwrócić w dowolnym sklepie Pepco, a do dokonania zwrotu nie jest wymagany paragon.

Pełen komunikat ze strony Pepco brzmi jak następuje:

W trosce o bezpieczeństwo naszych Klientów oraz w związku z niespełnieniem standardów bezpieczeństwa firmy PEPCO, podjęliśmy decyzję o wycofaniu następującego produktu:

PLU 340688 kreda do włosów z tatuażami

W wyniku przeprowadzonych badań stwierdzono, że produkt, przedstawiony powyżej jest niezgodny z wymaganiami europejskiego rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 w sprawie produktów kosmetycznych. W produkcie zostały wykryte niedozwolone barwniki.

Prosimy o zwrot wspomnianego produktu oraz odbiór pełnej kwoty za jego zakup.

Zwrotu można dokonać w dowolnym sklepie PEPCO.

Paragon nie jest wymagany.

To kolejny zestaw kosmetyków zabawkowych wycofany z rynku: uprzednio pisałyśmy o produktach Pop GIRL i LOL, paletce do makijażu w kasetce, kolekcji lakierów do paznokci i zestawie schodkowym błyszczyków.

Czytaj także: Coraz więcej produktów do rozjaśniania skóry zgłaszanych do Safety Gate RAPEX

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.10.2025 13:22
H&M planuje emisję obligacji o wartości 500 mln euro po dwóch latach przerwy
Sieć od lat oferuje kosmetyki pielęgnacyjne i makijażowe.H&M Beauty

Szwedzka grupa H&M ogłosiła zamiar emisji 8-letnich obligacji o wartości 500 mln euro (ok. 583 mln dolarów). Będzie to pierwsza oferta długu spółki od dwóch lat i jednocześnie dowód na poprawę kondycji finansowej po serii lepszych od oczekiwań wyników kwartalnych.

Zgodnie z komunikatem, środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne. Decyzja o emisji następuje po dwóch z rzędu kwartałach, w których H&M zanotowało wyniki przewyższające prognozy analityków. Firma, kierowana przez prezesa Daniela Ervéra, koncentruje się na wzmocnieniu swojej głównej marki oraz ścisłej kontroli kosztów, co przynosi efekty w postaci poprawy rentowności.

Nowe papiery dłużne będą zapadać w 2033 roku i stanowią kontynuację poprzedniej emisji z 2023 roku, również o wartości 500 mln euro. Tamte obligacje miały charakter zielony i obecnie notowane są powyżej wartości nominalnej, co wskazuje na zaufanie inwestorów do stabilności H&M.

Sprzedaż nowej emisji koordynują międzynarodowe instytucje finansowe: BBVA, BNP Paribas, Citigroup, Danske Bank oraz Svenska Handelsbanken. Włączenie kilku czołowych banków europejskich i amerykańskich potwierdza skalę oraz znaczenie transakcji na rynku kapitałowym.

Planowana emisja obligacji sygnalizuje wzrost pewności finansowej H&M i utrzymujące się tempo odbudowy po okresie spowolnienia. Dla rynku detalicznego, który wciąż funkcjonuje w warunkach ostrożności i zmienności kosztów operacyjnych, decyzja szwedzkiej grupy jest interpretowana jako dowód skuteczności strategii restrukturyzacyjnej i większej odporności na presję makroekonomiczną.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.10.2025 12:37
Walmart wprowadza zakupy z ChatGPT – nowy etap handlu konwersacyjnego
Kolejna sieć eksperymentuje z AI.DALL-E

Walmart ogłosił strategiczne partnerstwo z OpenAI, które umożliwi klientom sieci oraz członkom Sam’s Club dokonywanie zakupów bezpośrednio w aplikacji ChatGPT za pomocą funkcji Instant Checkout. Nowe rozwiązanie pozwala użytkownikom przeglądać produkty, planować zakupy i finalizować transakcje w czasie rzeczywistym, bez konieczności opuszczania czatu.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię „AI-first retail”, która ma przekształcić sposób, w jaki konsumenci dokonują zakupów – z wyszukiwania opartego na słowach kluczowych w kierunku doświadczeń predykcyjnych i konwersacyjnych. Dzięki integracji z ChatGPT klienci mogą planować posiłki, uzupełniać codzienne zapasy czy odkrywać nowe produkty w oparciu o personalizowane rekomendacje generowane przez sztuczną inteligencję.

Walmart od kilku lat intensywnie inwestuje w rozwiązania AI, które usprawniają wewnętrzne procesy i obsługę klientów. Sztuczna inteligencja pomaga już m.in. w optymalizacji katalogów produktowych, skracając czas wprowadzania nowych kolekcji modowych nawet o 18 tygodni. Automatyzacja obsługi zgłoszeń klientów skróciła natomiast średni czas rozwiązywania spraw o 40 proc., co znacząco poprawiło efektywność działania centrum wsparcia.

Równolegle Walmart wdraża ChatGPT Enterprise dla swoich pracowników oraz prowadzi program certyfikacyjny OpenAI Certifications, mający na celu podniesienie kompetencji cyfrowych w zakresie korzystania z generatywnej sztucznej inteligencji. Według firmy to kolejny krok w budowaniu „kultury AI”, w której narzędzia oparte na uczeniu maszynowym wspierają decyzje na każdym poziomie organizacji.

Dzięki tym inicjatywom Walmart umacnia swoją pozycję lidera w transformacji cyfrowej handlu detalicznego. Integracja z ChatGPT ma nie tylko uprościć proces zakupowy, ale także umożliwić przewidywanie potrzeb konsumentów w czasie rzeczywistym – co, jak podkreśla spółka, stanowi klucz do przyszłości handlu opartego na danych i inteligentnej automatyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. październik 2025 00:47