StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.08.2020 00:00

Pierwszy sklep Primark w Polsce. Popularna sieć odzieżowa ma też dział kosmetyczny

Międzynarodowa firma odzieżowa pokazała swój pierwszy sklep w Polsce. Popularna sieć sklepów ma pokaźną ofertę modową, artykułów do wnętrz, a także strefę beauty z kosmetykami i akcesoriami.

Primark, międzynarodowa firma odzieżowa, otworzyła dziś (20 sierpnia) swój pierwszy sklep w Polsce, w centrum handlowym Galeria Młociny w Warszawie. Wewnątrz sklepu, który stworzył ponad 250 miejsc pracy, wprowadzono liczne środki bezpieczeństwa, mające chronić pracowników i klientów.

Jak powiedział nam przedstawiciel firmy, sieć przenosiła wcześniej terminy otwarcia m.in. z tego powodu, że chciała zrobić to w jak najbezpieczniejszym momencie ze względu na sytuację epidemiologiczną w kraju. Niemal cały asortyment sklepu jest sygnowany marką własną. Primark prowadzi tradycyjną sprzedaż i nie planuje w najbliższym czasie uruchomienia e-sklepu.

Sklep zajmuje 3 660 mkw. powierzchni handlowej na dwóch piętrach i prezentuje najnowszy, nowoczesny koncept sklepów Primark. W środku znajduje się 30 kas, które zostały wyposażone w płyty pleksi, a także 35 przymierzalni. Klienci sklepu będą też mieli bezpłatny dostęp do sieci Wi-Fi.

Sklep Primark w Galerii Młociny będzie oferował kolekcje zgodne z najnowszymi trendami w modzie damskiej, męskiej i dziecięcej, w tym obuwie, akcesoria, a także bieliznę i artykuły wyposażenia domu. Można będzie kupić w nim także produkty Primark, wykonane z materiałów pozyskiwanych w sposób zrównoważony, w tym organicznych oraz pochodzących z recyklingu.

Na zapleczu sklepu znalazły się przestronne przestrzenie dla pracowników, sprzyjające między innymi integracji. Takim miejscem jest “Recharge café", czyli w pełni wyposażona kuchnia, utrzymana w jasnej kolorystyce, która została zaprojektowana w taki sposób, by służyć przyjaznej i rodzinnej atmosferze.

Na tym nie koniec. W Polsce powstanie drugi Primark – zapewnili nas przedstawiciele firmy. Otwarcie kolejnego sklepu zostało zaplanowane na 2021 r. w Poznaniu. Obecnie firma prowadzi rekrutację na stanowisko kierownika sklepu i szefa działu HR.

Sklep w Galerii Młociny to 382 lokalizacja sieci Primark, która działa na 13 rynkach. Primark po raz pierwszy wszedł na rynek Europy Środkowo-Wschodniej w 2019 roku, otwierając sklep w Lublanie w Słowenii. Firma ogłosiła także dalsze plany ekspansji w regionie – planowane jest też otwarcie dwóch sklepów w Czechach – w Pradze w 2020 roku i w Brnie w 2022 roku oraz sklepu w Bratysławie na Słowacji w 2022 roku.

Biuro, które zarządza działalnością w Polsce znajduje się w Warszawie na zapleczu sklepu w Galerii Młociny. Dostawy towaru do naszego kraju odbywają się z magazynu zlokalizowanego w Czechach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.11.2025 15:01
Kaufland testuje nowy system zwrotu opakowań po kosmetykach
Kaufland

Kaufland Germany uruchomił pilotażowy system zwrotu opakowań po kosmetykach, realizowany we współpracy ze start-upem reo – cyfrową platformą wspierającą obieg opakowań wielokrotnego użytku. Projekt powstał przy udziale Zero Waste Innovation Hub w Monachium i stanowi kolejny krok sieci w kierunku ograniczania odpadów opakowaniowych. Test ma pokazać, czy rozwiązania znane ze zwrotu butelek mogą działać także w kategorii kosmetyków.

Od 30 października klienci mogą zwracać puste opakowania po kosmetykach w dziesięciu sklepach Kaufland oraz w trzech sklepach VollCorner na terenie regionu Monachium. Łącznie obejmuje to 13 placówek, w których wdrożono oznaczenia na półkach oraz na produktach, aby ułatwić uczestnictwo w programie. Zwroty dotyczą wybranych artykułów marek Lavera Naturkosmetik, Kneipp oraz Logocos Naturkosmetik.

Mechanizm pilotażu jest prosty i oparty na zasadach znanych z systemu kaucji za butelki. Za każde zwrócone puste opakowanie klient otrzymuje zwrot w wysokości 29 centów. Kaufland podkreśla, że celem projektu jest maksymalne uproszczenie procesu, tak aby stał się intuicyjny i możliwy do wdrożenia na szeroką skalę.

Według Steffanie Rainer, CEO reo, kluczowe jest pokazanie, że „świadome konsumowanie nie musi oznaczać dodatkowego wysiłku”. Jak dodała, dopiero wtedy, gdy rozwiązania prośrodowiskowe zostają włączone w codzienne zakupy, możliwa jest realna zmiana po stronie marek, detalistów i konsumentów. Z kolei Jessica Koch, international sales manager w Kauflandzie, podkreśliła rolę współpracy z innowacyjnymi start-upami, które wnoszą świeże spojrzenie i pozwalają rozwijać przyszłościowe modele handlu.

Kaufland Germany traktuje pilotaż jako test możliwości łączenia celów ekonomicznych z proekologicznymi i zapowiada dalszy rozwój projektu wraz z reo. Jeśli program okaże się skuteczny, może stać się inspiracją do wdrażania podobnych systemów w innych segmentach handlu detalicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.11.2025 13:34
Woolworth przyspiesza ekspansję w Polsce: nowy sklep w Kwidzynie, celem jest 400 lokalizacji
Woolworth to konkurent Pepco, Tedi, Action czy Mr. DIY.Agata Grysiak

Otwarcie nowej placówki Woolworth w Kwidzynie przy ul. Żwirowej 2 potwierdza rosnącą dynamikę ekspansji niemieckiej sieci dyskontów niespożywczych w Polsce. Najnowszy sklep udostępnia klientom 938 mkw. powierzchni sprzedaży, oferując szeroki wybór produktów w atrakcyjnych cenach. To kolejny etap rozbudowy sieci, która od momentu wejścia na polski rynek systematycznie zwiększa swoją obecność w miastach różnej wielkości.

Woolworth jasno określa swoje długoterminowe ambicje. Firma deklaruje, że w Polsce chce osiągnąć skalę 400 sklepów, a w całej Europie — łącznie 5 000 placówek. Aby utrzymać tempo ekspansji, sieć planuje otwierać co najmniej 40 nowych lokalizacji rocznie. W wypowiedzi dla mediów Szymon Dąbrowski, Managing Director Woolworth na Polskę, podkreśla, że krajowy rynek ma strategiczne znaczenie dla firmy, a wybór lokalizacji koncentruje się na miejscach o dużej gęstości zaludnienia w promieniu kilku kilometrów.

Model biznesowy Woolworth opiera się na formule dyskontu niespożywczego, skupionego na szerokiej i jednocześnie niskokosztowej ofercie. Krótkie łańcuchy dostaw przekładają się na niższe koszty operacyjne, co pozwala utrzymywać konkurencyjne ceny. Sieć rozwija także własne marki, które zwiększają rozpoznawalność i wzmacniają lojalność klientów, stanowiąc ważny element budowy przewagi konkurencyjnej wśród detalistów non-food.

Ekspansja Woolworth w Polsce jest częścią szerzej zakrojonej strategii europejskiej, która zakłada szybkie zwiększanie skali działania. Sieć, będąca jednym z najszybciej rosnących dyskontów niespożywczych w Niemczech, przenosi swoje doświadczenia na kolejne rynki, wykorzystując efekt skali i powtarzalność modelu operacyjnego. Ten schemat wzrostu ma umożliwić osiągnięcie deklarowanego przez firmę pułapu 5 000 sklepów w Europie.

Rosnąca liczba nowych otwarć pokazuje, że Woolworth zamierza stać się jednym z kluczowych graczy w segmencie non-food w Polsce. Jeśli firma utrzyma tempo rozwoju na poziomie deklarowanych 40 lokalizacji rocznie, jej pozycja konkurencyjna będzie systematycznie umacniać się zarówno w dużych miastach, jak i w średnich ośrodkach, gdzie wciąż istnieje przestrzeń dla formatów dyskontowych. Ekspansja w Kwidzynie stanowi kolejny krok w realizacji tej szeroko zakrojonej strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 10:51