StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.02.2023 00:00

Półka drogeryjna w Kauflandzie Fort Wola: wiele polskich marek i bestsellery

Kaufland oferuje w swoich alejkach i na swoich regałach kosmetyki i akcesoria znanych marek drogeryjnych i supermarketowych / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
W niedawno otwartym ponownie dla kupujących centrum handlowym Fort Wola operatorem spożywczym jest Kaufland. Niemiecka sieć zadomowiła się w Polsce przez ostatnie dwie dekady i oferuje także bogaty wybór kosmetyków do higieny osobistej, pielęgnacji i higieny jamy ustnej. Nas zainteresowała część drogeryjna w  nowej warszawskiej placówce – opisujemy ją i ilustrujemy zdjęciami. 

Fort Wola został niedawno ponownie otwarty do dyspozycji konsumentów i konsumentek; 16 lutego 2023 r. centrum handlowe ponownie otworzyło swoje podwoje. Na terenie kompleksu znajduje się między innymi hipermarket Kaufland, który oferuje produkty spożywcze, gospodarstwa domowego, chemię gospodarczą oraz kosmetyki. Wygodna, sporych rozmiarów hala pozwala na swobodne przemieszczanie się z koszykiem ręcznym i na kółkach.
 


Nowy sklep w Warszawie wykorzystuje wiele nowoczesnych rozwiązań ułatwiających codzienne zakupy. Alejki sklepowe są oznakowane w taki sposób, aby klienci mogli jak najłatwiej znaleźć swoje ulubione produkty, a to dzięki zastosowaniu kolorystyki zgodnej z tą znaną z mteriałów promocyjnych Kauflanda. Dla konsumentów dostępne będą kasy samoobsługowe. W sklepie zainstalowano również nowoczesne panele cyfrowe, na których można sprawdzić ceny produktów. Kaufland stara się, według biura prasowego, zmniejszać swój negatywny wpływ na środowisko, dlatego w nowym obiekcie zastosowano energooszczędne, ekologiczne oświetlenie LED.
 


Na sklepowych półkach Kauflanda w Forcie Wola można dostrzec takie marki, jak Ziaja, Soraya, Eva Schmitt, Eveline, Lirene, Garnier, Nivea, Inter-Vion, Luksja, Fa, Adidas, Rexona, Family Fresh, Frosch, Le Petit Marseillais, Dove, Schwarzkopf, Oral B, Colgate, On Line, Palmolive, Apart czy Bielenda. Oferta kosmetyczna zajmuje łącznie cztery regały w dwóch alejkach z dodatkiem prostopadłego regału ściennego i czterech czołówek.
 


Kupujący poza kosmetykami mogą zaopatrzyć się również w akcesoria do stylizacji włosów (gumki, spinki, szczotki, grzebienie, wałki do loków, maszynki do golenia oraz szczoteczki do zębów, w tym elektryczne. Te ostatnie są zabezpieczone za pomocą magnetycznych klamer, prawdopodobnie w związku z rosnącym ostatnio odsetkiem kradzieży sklepowych, zwłaszcza kosmetycznych.

Czytaj także: Apel handlowców do prokuratora generalnego w sprawie przepisów dotyczących kradzieży
 


Wydaje się, że oferta jest przynajmniej w części nastawiona na klientów, którzy zakupy kosmetyczne traktują częściowo impulsowo - o czym świadczy między innymi bardzo bogata oferta maseczek w porcjach na raz. Niezależnie od tego, wybór kosmetyków i akcesoriów powinien zaspokajać potrzeby przeciętnego konsumenta czy konsumentki w pełni.


Sieć Kaufland obecna jest w Polsce od 2001 roku, kiedy to w Stargardzie Szczecińskim otwarty został pierwszy sklep. Sklepy tej sieci w Polsce zaliczają się do hipermarketów (czyli obiektów handlowych o powierzchni między 2200 a 15000 m²). Kaufland posiada w Polsce aktualnie 239 sklepów.

Czytaj także: Fort Wola ponownie otwarty: Hebe, Dealz, Kaufland i inni walczą o klientów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
24.07.2024 13:14
Dino otwiera rocznie dwa razy więcej sklepów niż Rossmann
Rossmann i Dino należą do liderów rynkowych w swoich kategoriachfot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Sieć Dino otworzyła w pierwszej połowie br. 98 sklepów. Jeśli detalista utrzyma to tempo to będzie oznaczało, że rocznie otwiera dwa razy więcej sklepów niż Rossmann.

Dino Polska jest jedną z największych i najszybciej rozwijających się sieci spożywczo-przemysłowych na polskim rynku. Rossmann SDP jest największą pod względem liczby sklepów siecią drogeryjną mającą także największy udział w rynku kosmetycznym. Na swoich rynkach sieci uznawane są za zdecydowanych liderów.

Dino kilka miesięcy temu zainwestowało w internetową drogerię eZebra – jedną z najbardziej znanych na polskim rynku. Od tego czasu dostawcy i analitycy zastanawiają się, czy Dino uzyskując profesjonalną ekspertyzę od menedżerów eZebry byłoby skłonne wprowadzić do swojej oferty szeroki asortyment kosmetyczny i stać się mocnym partnerem handlowym dla firm kosmetycznych i chemicznych (obecnie tę ofertę w Dino można nazwać dyskontową). Dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się kluczowym liczbom określającym pozycję obu sieci na polskim rynku.

Czytaj także: Na stronie internetowej Dino pojawił się odnośnik do eZebry. Sieć marketów promuje e-drogerię także w swoich gazetkach

Rossmann ma obecnie w Polsce ok. 1800 drogerii. Z raportów z ostatnich lat wynika, że sieć otwiera ok. 100 nowych placówek rocznie. Według zapowiedzi prezesa sieci Marcina Grabary tempo inwestycji będzie rosło i rocznie będzie przybywać więcej niż 100 nowych drogerii Rossmann, a sieć zainwestuje w Polsce w najbliższych latach ok.1,5 mld zł. W 2028 r. Rossmann chce mieć w Polsce ok. 2300 drogerii.

Czytaj więcej: Marcin Grabara, Rossmann Polska: Będziemy otwierać jeszcze więcej drogerii, e-commerce trzeba odczarować

Sieć będzie także modernizować i powiększać istniejące drogerie. Chce również być liderem rynku e-commerce w kategorii Uroda.

Czytaj więcej:

Rossmann 30 lat w Polsce i zapowiedź 800 nowych drogerii  

Najnowocześniejszy Rossmann w galerii Westfield Mokotów w Warszawie. Drogeryjny gigant modernizuje swoje sklepy i otwiera nowe

Według Nielsena, Rossmann ma 30 proc. udziału w rynku chemiczno-kosmetycznym w Polsce, a sam detalista podaje, że gdyby brać pod uwagę tylko ofertę beauty jest to nawet 50 proc. Obroty Rossmanna w Polsce w 2023 roku wyniosły 15,9 mld zł. Na polskim rynku nie ma podmiotu, który mógłby konkurować z Rossmannem na równym poziomie.

Rossmann jest niemiecką siecią założoną przez Dirka Rossmanna, obecnie zarządza nią syn założyciela Raul Rossmann. 50 proc. udziałów Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska należy do Rossmann GmbH (ponad 4 tys. drogerii w 9 krajach), drugie 50 proc. ma A.S. Watson Group - międzynarodowa grupa kapitałowa posiadająca 16 tys. sklepów, m.in. Watson (kraje azjatyckie), Superdrug (Wielka Brytania), Kruidvat (Belgia, Holandia), ICI Paris XL (Luxemburg, Belgia, Holandia).

Sieć Dino na koniec 2023 r. miała 2406 sklepów i w ciągu tego jednego roku otworzyła 250 nowych placówek. Nakłady inwestycyjne na rozwój firmy wyniosły w 2023 r. 1,2 mld zł, a skumulowana wartość nakładów Grupy Dino w ciągu ostatnich 5 lat sięgnęła 5,8 mld zł. Przychody ze sprzedaży Dino w 2023 r. wyniosły 25,7 mld zł.

Z najnowszych danych opublikowanych przez Dino Polska wynika, że w pierwszej połowie 2024 r. sieć otworzyła 98 nowych sklepów.

Dino jest polską siecią. Większościowym udziałowcem spółki Dino Polska (51,16 proc.) jest jej założyciel i przewodniczący rady nadzorczej Tomasz Biernacki. Pozostali akcjonariusze (48,84 proc.) to głównie inwestorzy giełdowi, pakiety akcji posiadają także członkowie zarządu i rady nadzorczej spółki.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.07.2024 15:03
Precordia Capital i Septyma nabyły udziały w parku handlowym Vis à Vis Wilanów
Ulokowanie Street Mall Vis à Vis Wilanów w bliskości dwóch dzielnic Warszawy i Konstancina-Jeziorny gwarantuje duży ruch kliencki.Street Mall Vis à Vis Wilanów
Precordia Capital Sp. z o.o., której właścicielem jest Jerzy Motz, oraz spółka Septyma Sp. z o.o., należąca do Piotra Beaupre, nabyły 66 proc. udziałów w parku handlowym Street Mall Vis à Vis Wilanów. Sprzedającym udziały była firma Capital Park Sp. z o.o. Nowymi zarządcami nieruchomości została firma Real Management Services Sp. z o.o., należąca do grupy Real Management S.A.

Street Mall Vis à Vis Wilanów zlokalizowany jest w południowej części Warszawy, przy ul. Przyczółkowej 219. Jego lokalizacja przy głównej drodze łączącej Centrum z Wilanowem i Konstancinem-Jeziorną sprawia, że jest łatwo dostępny dla mieszkańców zarówno miasta, jak i okolic. Park handlowy oferuje 17 sklepów oraz lokali usługowych i gastronomicznych o łącznej powierzchni najmu 4300 mkw., a także 104 miejsca parkingowe. Wśród najemców Vis à Vis Wilanów znajdują się takie marki, jak Decathlon, Deseo, Drogeria Hebe, MAX Premium Burgers, RTV EURO AGD, Sakana Sushi&Sticks oraz ZooZoo.pl. Obiekt jest obecnie w pełni wynajęty.

Prezes Zarządu Precordia Capital Sp. z o.o., Jerzy Motz, wyraził zadowolenie z przeprowadzonej transakcji. Wskazał, że parki handlowe typu convenience, takie jak Vis à Vis Wilanów, okazały się najbardziej odporne na skutki pandemii COVID-19. Lokalny charakter tego typu obiektów idealnie wpisał się w nową rzeczywistość, zaspokajając potrzeby konsumentów, którzy zaczęli spędzać więcej czasu w swoim sąsiedztwie. Analizy wykazały, że centra convenience osiągają najlepsze wyniki wśród formatów handlowych, co potwierdza zasadność inwestycji w tego typu nieruchomości.

Nowym zarządcą Vis à Vis Wilanów została firma Real Management Services Sp. z o.o., należąca do grupy Real Management S.A. Spółka ta przejęła odpowiedzialność za bieżące zarządzanie nieruchomością, dbając o utrzymanie wysokiego standardu obsługi najemców oraz klientów parku handlowego. Przejęcie zarządzania przez doświadczoną firmę ma zapewnić dalszy rozwój i stabilność obiektu, podnosząc jego wartość na rynku nieruchomości komercyjnych.

Czytaj także: Nowy park handlowy pod Warszawą: na granicy z Konstancinem powstanie nowy obiekt

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. lipiec 2024 19:41